abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:43:44 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73350328
Mijn man ligt helaas in het ziekenhuis,hij heeft een vleesetende bacterie opgelopen aan een sterilisatie en was bijna overleden.

Vorige week zondag is hij opgenomen.
Hij werd naar boven gebracht om geopereerd te worden en ik bleef alleen achter, alles ging in een stroomversnelling, wist niet of mijn man het zou overleven en ik stond daar helemaal alleen, totaal geen opvang van het ziekenhuis uit en een vriend van ons was nog onderweg en stond in een file.

Nu ligt hij daar een week, iedere dag vragen we een gesprek aan met de arts maar daar wordt geen gehoor aan gegeven.
Hij heeft ondertussen al 5 verschillende artsen aan zijn bed gehad en allemaal zeggen ze iets anders, de een riep dat hij vrijdag al naar huis mocht (terwijl daar nog totaal geen sprake van was hij had toen nog een catheter en 2 infusen) en de andere zegt dat hij nog zeker een maand moet blijven.
de laatste zei 10 dagen, daar gaan we nu maar even vanuit.

Heb het idee dat we echt maar een nummertje zijn, mijn man is interessant voor de studenten en dat is het dan ook.
Iedere dag staat er weer een rits aan zijn bed, allerlei moeilijke woorden komen voorbij, we hebben zo dus ook te horen gekregen wat voor bacterie het is anderss wisten we dat niet eens, tegen ons persoonlijk noemden ze het "slechte beestjes".

Wat is jullie ervaring met het ziekenhuis?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_73350336
Slechte beestjes, wtf? Denken ze dat jullie kleuters zijn ofzo .
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:50:18 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73350354
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:45 schreef Sapstengel het volgende:
Slechte beestjes, wtf? Denken ze dat jullie kleuters zijn ofzo .
Dat schijnt normaal te zijn bij deze bacterie, heb meerdere slachtoffers gesproken en bij iedereen noemen ze het zo.
Er is ook heel weinig over bekend terwijl het toch best veel voor komt, geloof 1 op de 2200.

Op internet lees ik veel over ervaringsdekundigen maar haast niks van medici.

het gaat dus hierom.

http://www.maguza.be/nieu(...)vleesetende-bacterie
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_73350356
Zit je bij het slotervaart ziekenhuis?
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:54:12 #5
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_73350367
Ik vind 't nogal egoïstisch. Alsof de artsen e.d. niks beters te doen hebben.
Dat je ondersteuning mist is jouw opinie maar zolang de artsen gewoon hun werk doen lijkt het me wel okay.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:54:20 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73350368
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:51 schreef F04 het volgende:
Zit je bij het slotervaart ziekenhuis?
Nee, in een ander ziekenhuis, maar noem liever geen namen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:56:32 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73350384
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:54 schreef cerror het volgende:
Dat je ondersteuning mist is jouw opinie maar zolang de artsen gewoon hun werk doen lijkt het me wel okay.
Sorry, je hebt gelijk, ik ben egoistisch, mijn man was bijna overleden, er zijn delen geamputeerd, hij heeft op de IC gelegen, hij zal nog zeker 1 half jaar uit de running zijn (met geluk) en zal ook nog meerdere operaties nodig hebben maar hoe en wat vertellen ze niet, ze vertellen ons eigenlijk verders helemaal niks.

Ja, wij zijn echt hele egoistische mensen.....
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:33:08 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73350504
quote:
Nou ik herken dit wel een beetje. Wat de TS post. Als ik zelf niet egoïstisch was geweest en zelf wat testen had gedaan was me moeder nu dood aan een hersenbloeding. De artsen deden hun "werk" dus niet . Na wat dreigende uitleg van mij was de arts wel bereid een neuroloog er bij te halen. TS met de vuisten op tafel slaan of een ander ziekenhuis vragen als dat kan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 4 oktober 2009 @ 03:37:09 #9
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_73350519
http://nl.wikipedia.org/wiki/Streptokokken , denk ik, ik ken iemand die het ook heeft gehad en daar liep het maar net goed bij af (normaal ben ik een baggeruser maar nu lul ik een keer niet en ik zal ook niet ingaan op details) maar goed, sterkte.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  zondag 4 oktober 2009 @ 08:21:13 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73351204
De truc om over te schakelen naar normaal medisch Nederlands is vroeg in het gesprek wat jargon te laten vallen. Als je het onderwerp niet kent moet je dus even inlezen.

Verder kan het best zijn dat de arts of chirurg in meerdere vestigingen werkt, een hels schema heeft, 's nachts heeft moeten opdraven etc etc. Het is niet per se gezegd dat het een lul is. Een ziekenhuis heeft een klachtenverantwoordelijke, ga daar anders eens praten. Je man heeft er recht op om goed geïnformeerd te worden en als je op je strepen gaat staan (soms helaas even nodig) kan er opeens heel veel.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat artsen ook niet alles weten (een kweek kost tijd bijv.) en dat verschillende artsen een ander beleid voorstaan. Dat kan natuurlijk gewoon gebeuren.

Sterkte!

[ Bericht 8% gewijzigd door eleusis op 04-10-2009 08:26:36 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:17:34 #11
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_73351419
ok ja dat is een vreselijke situatie waar je man en jij in zitten,ik ken helaas genoeg infecties met deze huidbacterie, en als je er niet aan overlijdt heb je een erg lange weg te gaan met huidtransplantaties ed. Toch zullen de artsen jullie nu echt eens wat echte informatie moeten gaan geven. Dit is geen situatie die je zonder informatie moet meemaken. Ik zou inderdaad proberen de behandelend chirurg (wat er meerderen blijken te zijn,maar dat zijn waarschijnlijk assistenten) te spreken krijgen. Inderdaad wat actiever zijn en assertiever, en eisen dat je iemand spreekt. Lukt dit nog steeds niet dan zou ik contact op nemen met een patienten service bureau, zo heet het in mijn ziekenhuis,ik weet niet hoe het in jullie ziekenhuis heet. Zij helpen je met je rechten en nemen contact op met de behandelend chirurg.
pi_73351443
quote:
idd heel egoistisch dat je wilt weten hoe het met ewen geliefde gaat en ook heel egoistisch om te verwachten dat als je dan iets hoort dat je niet 10 verschillende verhalen hoort.

wij hebben zelf iemand in t ziekenhuis liggen nu en je wordt gestoord van alle miscommunicatie, noncommunicatie, haantjesgedrag en ga zo maar door... de een zegt dit, de ander dat, weer een ander neemt op eigen houtje beslissingen en ondertussen wordt de chaos groter.

je weet niets, je bent bezorgd, het enige wat je , buiten goede zorg, vraagt is iemand die even met je de dingen doorneemt en zelfs dat kan niet.

dokters/ziekenhuizen zouden eens moeten gaan beseffen dat de patienten en hun familie + zorgverzekering Klanten zijn. Zij leveren een dienst en als die dienst niet ok is komen de mensen niet meer terug met alle problemen van dien voor t ziekenhuis en de mensen die er werken...

Sterkte voor TS en zeker haar man, dit klinkt afschuwelijk wat hij meegemaakt heeft...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:22:46 #13
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_73351448
nu moet ik wel zeggen dat over deze situatie weinig concreets te zeggen is, dus er is geen precies ziekteverloop dat standaard is voor deze infectie. Je kunt geluk hebben en pech, het kan zo zijn dat de infectie zich zo ver uitbreidt dat je man zijn testikels moet inleveren, of de huid van zijn testikels, of zelfs (een gedeelte van) zijn penis, de complete huid en fascie van zijn buik, het kan zich verspreiden naar zijn benen of andere lichaamsdelen die dan geamputeerd moeten worden,al met al zijn er zoveel scenarios te bedenken dat het moeilijk voorspellen is. Dat kan een reden zijn dat ze erg voorzichtig zijn met het geven van informatie omdat ze jullie niet willen laten schrikken en de situatie liever per uur bekijken,zodat het misschien allemaal relatief meevalt.
pi_73351634
gesprek aanvragen met afdelingshoofd van de afdeling waar hij ligt. Dat jullie behoefte hebben aan betere voorlichting en begeleiding in het proces. Misschien kan hij iemand in het ziekenhuis regelen die jullie kan bijstaan.
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:08:59 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73353506
Er is al een gedeelte van de testikels verwijderd, alle huid is van de testikels verwijderd, een gedeelte van de liezen en de onderkant van de stam van de penis.
Dit hebben ze vorige week allemaal met spoed gedaan.
Nu komt reconstructie.

Heb net mijn man aan de telefoon gehad, nu mag hij blijkbaar donderdag al naar huis en ze moeten de plastisch chirurg nog inplannen, dan moet hij weer 5 dagen blijven om te kijken of de nieuwe huid niet afsterft, waneer dat is weten we dus nog niet.

Het lastige is dat we ook 2 jonge kinderen hebben ( 4 jaar en 15 maanden) en ik nu 2x per dag naar het ziekenhuis rij, ben nu dus iedere dag 4 uur aan het rijden en de kinderen willen natuurlijk ook aandacht, eten enz. dus zit wat krap in tijd.

Maar ik zal zeker op mijn strepen gaan staan, we hebben gewoon recht op wat informatie.
We missen elkaar natuurlijk ook vreselijk en die onzekerheid daarbij maakt het niet prettiger.

Moet wel zeggen dat mijn man echt super is, hij houdt zich zo ontzettend sterk in deze situatie.

Dank jullie wel allemaal!
pi_73353975
Dat er veel studenten bijstaan vind ik eerder goed dan slecht, de vleesetende bacterie is geen bacterie die zoveel voorkomt en als zij er niets over leren weet je toekomstige arts er niets over.
Je hebt natuurlijk wel het recht om te weten hoe het staat met je man, wnnr hij naar huis mag, welke operaties nog moeten uitgevoerd worden enz.
Blijkbaar is dit nu wel gebeurd want je weet wnnr je man naar huis mag
Anders kon je het diensthoofd aanspreken of op zoek gaan naar de klachtenbalie..
Veel sterkte nog !
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:29:49 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73354047
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:26 schreef CherryBoomBoom het volgende:
Dat er veel studenten bijstaan vind ik eerder goed dan slecht, de vleesetende bacterie is geen bacterie die zoveel voorkomt en als zij er niets over leren weet je toekomstige arts er niets over.
Je hebt natuurlijk wel het recht om te weten hoe het staat met je man, wnnr hij naar huis mag, welke operaties nog moeten uitgevoerd worden enz.
Blijkbaar is dit nu wel gebeurd want je weet wnnr je man naar huis mag
Anders kon je het diensthoofd aanspreken of op zoek gaan naar de klachtenbalie..
Veel sterkte nog !
Uiteraard, daar zijn we ook helemaal voor, alleen zouden ze wel eerst aan mijn man mogen vragen of het even uitkomt en niet met een heel leger om zijn bed gaan staan, zijn verminke private parts tonen en allerlei medisch jargon uitslaan terwijl ze mijn man behandelen als iets levenloos zonder gevoel.

En of mijn man dan naar huis mag, tja, ze hebben nu al zo'n 5 verschillende data aangegeven dus we moeten nog zien.

Dank je!
pi_73354061
Sterkte hiermee snakelady!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_73355500
Pff, ik weet even geen goede reactie mbt de communicatie..
Maar wil jullie wel veel sterkte wensen , het is zeker niet niks zowel lichamelijk maar ook geestelijk niet..

Wat moet dat een nachtmerrie zijn (geweest)..
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:24:20 #20
208890 June.
Seriously?
pi_73357134
Allereerst echt ontzettend veel sterkte, kan me niet voorstellen hoe zoiets moet zijn..
Artsen hebben nu eenmaal een druk schema, maar dat neemt niet weg dat ze gewoon fatsoenlijk met een patiënt moeten communiceren in 'normale' taal, zonder al te veel jargon te gebruiken. Helaas kunnen lang niet alle artsen dit even goed..

Je hebt al aangeven dat je graag een gesprek wil met de behandelend arts, maar dat het niet lukt en dat ze het steeds afwimpelen. Als ik jou was zou ik toch íets meer op je strepen gaan staan, zodat je toch op de korte termijn een afspraak kunt maken. Een klacht indienen kan altijd nog, maar dit is lang niet altijd even leuk (voor beide partijen!).
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Uiteraard, daar zijn we ook helemaal voor, alleen zouden ze wel eerst aan mijn man mogen vragen of het even uitkomt en niet met een heel leger om zijn bed gaan staan, zijn verminke private parts tonen en allerlei medisch jargon uitslaan terwijl ze mijn man behandelen als iets levenloos zonder gevoel.
Tja, dat heb je nu eenmaal als je in een academisch ziekenhuis bent opgenomen.. Het was wel netter geweest als de arts van tevoren even toestemming gevraagd had. En ik denk dat je met dat medisch jargon veel minder problemen had gehad als er gewoon met jullie beter gecommuniceerd was..
Shine bright like a diamond.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:22:48 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_73358940
Snakelady, veel sterkte voor jou en je man!
Maar in welk ziekenhuis is dit? Vind het ongelofelijk dat ze niet eens even wat tijd voor jou+je man vrijmaken voor een gesprek..
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:17:57 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73371088
thnx voor de reacties, vandaag weer wat dwingender gevraagd, hopenlijk krijgen we snel een reactie.

GotC, het verleden heeft me geleerd dat het beter is om geen namen te noemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 oktober 2009 @ 21:31:36 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73372071
Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen vanuit t ziekenhuis!
hoe gaat t nu met jullie?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 22:36:46 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73376571
Mijn ervaring met ziekenhuizen is dat de communicatie soms best wat beter kan ja, maar wat ik hier hoor klinkt wel heel extreem ! Wat ik zelf zou doen is zelf aangeven voor wanneer je een gesprek ofzo wilt hebben. Dus niet vragen om een gesprek en dan de datum open laten, maar stellen dat je binnen 1 week een gesprek wilt hebben. Als ze dat toezeggen en het komt er niet van, dan kan je achteraf met recht even goed kwaad worden omdat ze zich niet aan hun beloftes gehouden hebben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 22:38:06 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73376644
Overigens, vanzelfsprekend wens ik jullie veel sterkte toe. Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon goed. Zowel qua genezing als communicatie.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')