Dat dus , er is nog te weinig over bekend om daar eenduidig antwoord over te geven helaas.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:14 schreef anboni het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
Brokken tegen tandplak??????quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef dartchickie het volgende:
Carnibest is zeer goed voor katten,.dit met name omdat katten vleeseters zijn.
Maar heel belangrijk is ook een brokvoer met een groot vleesgehalte erin,...
Brokken zijn goed voor hun tanden (veroorzaakt geen tandplak) en goed voor de nieren.
Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
(als ze zwanger zijn of kittens hebben ,.eten ze het wel hoor)
Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..
Ik voer ze zelf hill's is net als royal canin,..een hoog vlees gehalte en dit is net als versvoer,..
Goed voor hun vacht ,.hun darmflora etc,..
Ik fok nu een paar jaar britse kortharen,..en krijg tot nu toe niks anders als alleen maar complimenten over hoe mooi mijn katten en kittens eruit zien.
Voor mij telt: we eten zelf ook goed,..DUS MIJN DIEREN MOETEN DAT OOK!!
En wat je er aan goed voer in stopt ga je ook zien in je dieren.
Maar niet zo gek dat men dat nog denkt. Als je t mij een half jaar geleden gevraagd had zou ik dat ook als voordeel van brok genoemd hebben.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb het al eens gezegd denk ik, maar bijt zelf maar es in een koekje en in een rauwe biefstuk,dan weet je zelf toch wel waar je tanden schoner van blijven![]()
Nog los van de voedingswaarde, dat brokken goed zijn voor de tanden is echt een fabeltje.
Tuurlijk dat doet iedereen (ik ook hoor tot een half jaartje geleden) omdat dat altijd gezegd wordt door de DA: brokken zijn goed voor je dier.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar niet zo gek dat men dat nog denkt. Als je t mij een half jaar geleden gevraagd had zou ik dat ook als voordeel van brok genoemd hebben.
De meeste fokkers die ik ken zijn de laatste tijd juist afgestapt van brokken omdat ze merkten dat hun kittens op vers vlees veel beter groeiden en met mooiere gewichten de deur uit gingen. En je hebt het over merken met veel vlees, in brokken zit natuurlijk altijd minder vlees dan in een complete versvleesvoeding.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:05 schreef dartchickie het volgende:
Orijen ken ik hier niet,..
Heb ik zelfs nog nooit van gehoord,.
En idd tegen tandplak!!!!!!
Sommige mensen geven katten ladings aan blikvoer en weinig brokjes of brokjes zo gezegd op plantaardige of weinig vlees basis(wiskas of eventuele goedkopere merken)
Hill's of royal canin zijn twee van de betere merken die ik ken (NIET DAT ER NIET MEER ZIJN)
waar meer vlees in zit,..
IK voer ze hier zelf Hill's adult lambs,..
Mijn katten smullen ervan en van menige mede fokers die ik ken gebruiken de meesten ook of hill's of royal canin.
En ik voer ze dan ook lamshart als vers vlees,..
Mijn excuus ik zei voor de nieren ,.maar bedoel de urine wegen,spiermassa,.spijsvertering....
Ik sta vierkant achter deze twee merken,...
En ken helaas niet het merk waar jij het over hebt,,...
Maar zal ook vast wel goed wezen,..
Iedereen voert wat hem of haar het beste lijkt,..
Even wat anders:quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef dartchickie het volgende:
Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
(als ze zwanger zijn of kittens hebben ,.eten ze het wel hoor)
Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..
Ga je d'r nou nog kannibalen van maken ook???quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou gewoon met KVV beginnen en dan steeds meer echt vers erbij introduceren.
Ik ga weer es een lading geitenribbetjes uitleggen vanavond voor die geiten van mij
En Applaws schijnt ook erg goed te zijn hoewel ik met beide merken zelf geen ervaring heb.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef nieslief het volgende:
Tsja ik blijf bij mijn mening brokken staat synoniem aan rotzooi met uitzondering van geperste brokken zoals bijv. Orijen.
Kijk zo leer ik ook weer wat.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:27 schreef Locusta het volgende:
[..]
En Applaws schijnt ook erg goed te zijn hoewel ik met beide merken zelf geen ervaring heb.
Orijen en Applaws zijn twee merken brokken die (nagenoeg) geen granen e.d. bevatten en waarvan ik op kattensite's lezen dat ze het erg goed doen bij de kenners en de fokkers.
Porta 21 holistic trouwens ook, maar die bevat wel wat meer granen.
Gewoon rauwe kip dus, of es wat rauwe sardientjes, rauw lamshart of zo?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:38 schreef Bamba het volgende:
Mijn kitten heet op dit moment Applaws droogvoer. Na dit topic gelezen te hebben wil ik hem ook vers gaan voorschotelen. De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft wel Carnibest voor honden, ik ga eens navragen of hij ook voor katten kan bestellen..Wat kan ik mijn kitten nog meer geven? Gekookte kip had ik al als tip gehad, maar zijn er nog meer dingen goed voor hem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |