abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:38:14 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_73698099
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:14 schreef anboni het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen dus nog over verdeeld. De ene groep zegt bij nierproblemen zo min mogelijk eiwitten, de andere groep zegt vooral die plantaardige eiwitten elimineren. Puur gevoelsmatig behoor ik tot de laatste groep, juist omdat katten en honden van nature vleeseters zijn en weinig plantaardig eten (en zeker geen granen)
Dat dus , er is nog te weinig over bekend om daar eenduidig antwoord over te geven helaas.
Voor de nieren gaat het vooral om fosfor trouwens dacht ik, niet eens zo zeer de eiwitten.
Ik heb mijn oudste hond vanwege een ietwat verhoogd ureum gehalte wel op zo weinig mogelijk fosfor, hij eet vooral lam, konijn en paard.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:42:56 #52
176471 oh-oh
pi_73698316
En Qwea echt, verkijk je er niet op, de gemiddelde da, hoe geweldig ook, weet echt niet veel van voeding en al helemaal niet van versvoeding.
Mijnes krijgen morgen lamspens en lamstong, ligt nu voor ze te ontdooien
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_73813319
Carnibest is zeer goed voor katten,.dit met name omdat katten vleeseters zijn.
Maar heel belangrijk is ook een brokvoer met een groot vleesgehalte erin,...
Brokken zijn goed voor hun tanden (veroorzaakt geen tandplak) en goed voor de nieren.
Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
(als ze zwanger zijn of kittens hebben ,.eten ze het wel hoor)
Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..
Ik voer ze zelf hill's is net als royal canin,..een hoog vlees gehalte en dit is net als versvoer,..
Goed voor hun vacht ,.hun darmflora etc,..
Ik fok nu een paar jaar britse kortharen,..en krijg tot nu toe niks anders als alleen maar complimenten over hoe mooi mijn katten en kittens eruit zien.
Voor mij telt: we eten zelf ook goed,..DUS MIJN DIEREN MOETEN DAT OOK!!
En wat je er aan goed voer in stopt ga je ook zien in je dieren.
devilwoman from hell
pi_73819145
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef dartchickie het volgende:
Carnibest is zeer goed voor katten,.dit met name omdat katten vleeseters zijn.
Maar heel belangrijk is ook een brokvoer met een groot vleesgehalte erin,...
Brokken zijn goed voor hun tanden (veroorzaakt geen tandplak) en goed voor de nieren.
Mijn poezen zijn niet zo heel erg gek van carnibest,..maar lamshart daarin tegen vinden ze heerlijk
Bij mij krijgen de kittens twee x per dag versvoer en er staat voor hun ten alletijde brokjes klaar.
De volwassen poezen zet ik 1 x per dag versvoer voor hun neus,...en ook continu brokjes,..
Ik voer ze zelf hill's is net als royal canin,..een hoog vlees gehalte en dit is net als versvoer,..
Goed voor hun vacht ,.hun darmflora etc,..
Ik fok nu een paar jaar britse kortharen,..en krijg tot nu toe niks anders als alleen maar complimenten over hoe mooi mijn katten en kittens eruit zien.
Voor mij telt: we eten zelf ook goed,..DUS MIJN DIEREN MOETEN DAT OOK!!
En wat je er aan goed voer in stopt ga je ook zien in je dieren.
Brokken tegen tandplak??????

Brokken bevatten plantaardige ingredienten en die veroorzaken de tandplak hoor.

Brokken bevatten allerlei rare toevoegingen (die nodig zijn om van brok nog enigzins iets gezonds te maken) en die veroorzaken een verhoging van afvalstoffen die het lichaam af moet scheiden via de (ja je raad het al) nieren en zijn dus extra belastend.

Als je dan brokken wil voeren kies dan voor de Orijen ofzo die hebben een nog hoger gehalte aan vlees. Aangezien je zelf zegt dat katten carnivoren zijn.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_73820053
Orijen ken ik hier niet,..
Heb ik zelfs nog nooit van gehoord,.
En idd tegen tandplak!!!!!!
Sommige mensen geven katten ladings aan blikvoer en weinig brokjes of brokjes zo gezegd op plantaardige of weinig vlees basis(wiskas of eventuele goedkopere merken)
Hill's of royal canin zijn twee van de betere merken die ik ken (NIET DAT ER NIET MEER ZIJN)
waar meer vlees in zit,..
IK voer ze hier zelf Hill's adult lambs,..
Mijn katten smullen ervan en van menige mede fokers die ik ken gebruiken de meesten ook of hill's of royal canin.
En ik voer ze dan ook lamshart als vers vlees,..
Mijn excuus ik zei voor de nieren ,.maar bedoel de urine wegen,spiermassa,.spijsvertering....
Ik sta vierkant achter deze twee merken,...
En ken helaas niet het merk waar jij het over hebt,,...
Maar zal ook vast wel goed wezen,..
Iedereen voert wat hem of haar het beste lijkt,..
devilwoman from hell
pi_73821917
Tsja ik blijf bij mijn mening brokken staat synoniem aan rotzooi met uitzondering van geperste brokken zoals bijv. Orijen.

Ongeacht hoe duur Hill's en Royal Canin om maar even de premium merken te noemen zijn blijft het imho te vergelijken met een mensendieet van pizza met een vitaminepil. Dat vleesgehalte in de brok zegt geen bal, want welk vlees is ervoor gebruikt en welke botten?? Geloof me dat zijn niet de beste stukken vlees die jij en ik in de winkel zien liggen want die zijn te duur. Er moet ook nog winst gemaakt worden door voornoemde bedrijven. Om het er nog maar niet over te hebben wat de wetgeving over diervoeding zeggen nl. helemaal niks. Ze hoeven niks te bewijzen; ze hoeven hun ingredienten lijst niet te verduidelijken (met name niet wat ze van toeleveranciers krijgen); er wordt geen vergelijkend onafhankelijk onderzoek gedaan tussen de verschillende diervoeders, want dat kost geld en stel je voor dat een ander beter gevonden wordt.

De brok die jij noemt wordt idd samengesteld met een in vergelijking met Whiskas bv hoog gehalte aan vlees. Maar wat gebeurd er met het vlees voordat het brok is? Dat wordt gewoon kapotgekookt, de vitamientjes en mineralen en vezels worden eruit gekookt. Vervolgens worden er vitaminepreparaten aan toegevoegd, welke vitamines hoe worden die preparaten gemaakt, zijn die uberhaupt geschikt voor consumptie. Dan nog de houdbaarheid, door welke stoffen wordt het houdbaar gemaakt? Welk vet wordt gebruikt om de vorm te creeeren? Waarom worden er granen en tarwe's in die hoeveelheden toegevoegd aan voer voor carnivoren? Waarom zit dat er uberhaupt in?

Etc etc etc.

Wat betreft blikvoer enzo geef ik je volmondig gelijk dat is in de meeste gevallen idd bagger van de bovenste plank.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_73828272
Erm, nee, de gemiddelde brok (inclusief Royal Canin en Hills) is niet goed voor het gebit. Blikvoer inderdaad ook niet, knagen op complete proeidieren (of hun botten) is dat wel (of, als vervanging daarvoor, carnibest oid). Verder zijn diezelfde brokken ook (waarschijnlijk) niet goed voor nieren of urinewegen, omdat er ook in Royal Canin de nodige granen verwerkt zitten (heb hier nog 'n zak RC Renal staan voor m'n nierpatient: eerste paar ingredienten die genoemd worden? maismeel, rijst, tarwegluten, maisgluten, soja-eiwit.. ohja, en er zitten ook wat dierlijke vetten en eiwitten in). RC en Hills zijn ongetwijfeld beter dan de gemiddelde Whiskas of Felix brok, maar niet heel veel.

Voor wat Orijen betreft, kijk maar 'ns op http://www.orijen.nl/ac/index.php Ik ben in ieder geval tot nu toe erg te spreken over Orijen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:36:36 #58
176471 oh-oh
pi_73828653
Ik heb het al eens gezegd denk ik, maar bijt zelf maar es in een koekje en in een rauwe biefstuk,dan weet je zelf toch wel waar je tanden schoner van blijven
Nog los van de voedingswaarde, dat brokken goed zijn voor de tanden is echt een fabeltje.
( Groucho Marx )
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:43:40 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73828920
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb het al eens gezegd denk ik, maar bijt zelf maar es in een koekje en in een rauwe biefstuk,dan weet je zelf toch wel waar je tanden schoner van blijven
Nog los van de voedingswaarde, dat brokken goed zijn voor de tanden is echt een fabeltje.
Maar niet zo gek dat men dat nog denkt. Als je t mij een half jaar geleden gevraagd had zou ik dat ook als voordeel van brok genoemd hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 oktober 2009 @ 08:46:10 #60
176471 oh-oh
pi_73833673
Zeg ik dat het gek is dan?
Ik ben er ook pas een jaar of 5 van overtuigd hoor.
Daarvoor boeide het me niet wat ze aten als ze het maar lusten.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 10 jaar geleden commerciėle brok al niet zag zitten, ik vond het altijd troep ivm de kleurstoffen , smaakstoffen en zo. Voor ik kvv ging voeren kookte ik altijd voor de honden.
( Groucho Marx )
pi_73834457
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar niet zo gek dat men dat nog denkt. Als je t mij een half jaar geleden gevraagd had zou ik dat ook als voordeel van brok genoemd hebben.
Tuurlijk dat doet iedereen (ik ook hoor tot een half jaartje geleden) omdat dat altijd gezegd wordt door de DA: brokken zijn goed voor je dier.

Tsja de DA kan er ook niets aan doen die wordt dat zo geleerd in die 6 dagen dat ze voedingsleer hebben op hun opleiding. En andere alternatieve voedingsmanieren wordt ze niet geleerd. Aangezien de seminars enzo gesponsord worden door de diervoedingsfabrikanten. Dus voor alternatieve voedingsmiddelen moeten ze zelf op zoek en zeg nou zelf daar hebben ze het toch veel te druk voor.

Dat wordt je ook al jaren zo voorgekauwd hetzij in reclames hetzij door de DA hetzij door je omgeving, tijdschriften, kranten, etc etc etc.

Alleen dat het aantal honden met HD net zo hard stijgt als de produktie van hondenbrokken daar zit geen verband tussen..... Want HD is genetisch zegt de diervoederfabrikant. Toch typisch dat voor 1956 weinig bekend is over HD en er ook weinig honden zijn met HD. Dat vanaf 1956 de diervoedingsindustrie vleugels heeft gekregen en het aantal honden met HD ook daar wordt niet naar gekeken.

Om het maar niet te hebben over katten met spijsverteringsproblemen of blaas/nierproblemen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:50:11 #62
176471 oh-oh
pi_73834681
Psies wat Nieslief zegt ja. Het is eigenlijk echt absurd dat een da maar zo weinig over voeding leert tijdens de opleiding, ik heb dat al van verschillende da's zelf gehoord.
Terwijl gezonde voeding echt wel de basis is voor een gezond lijf.
( Groucho Marx )
pi_73836070
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:05 schreef dartchickie het volgende:
Orijen ken ik hier niet,..
Heb ik zelfs nog nooit van gehoord,.
En idd tegen tandplak!!!!!!
Sommige mensen geven katten ladings aan blikvoer en weinig brokjes of brokjes zo gezegd op plantaardige of weinig vlees basis(wiskas of eventuele goedkopere merken)
Hill's of royal canin zijn twee van de betere merken die ik ken (NIET DAT ER NIET MEER ZIJN)
waar meer vlees in zit,..
IK voer ze hier zelf Hill's adult lambs,..
Mijn katten smullen ervan en van menige mede fokers die ik ken gebruiken de meesten ook of hill's of royal canin.
En ik voer ze dan ook lamshart als vers vlees,..
Mijn excuus ik zei voor de nieren ,.maar bedoel de urine wegen,spiermassa,.spijsvertering....
Ik sta vierkant achter deze twee merken,...
En ken helaas niet het merk waar jij het over hebt,,...
Maar zal ook vast wel goed wezen,..
Iedereen voert wat hem of haar het beste lijkt,..
De meeste fokkers die ik ken zijn de laatste tijd juist afgestapt van brokken omdat ze merkten dat hun kittens op vers vlees veel beter groeiden en met mooiere gewichten de deur uit gingen. En je hebt het over merken met veel vlees, in brokken zit natuurlijk altijd minder vlees dan in een complete versvleesvoeding.

Orijen ken je niet, maar dat is juist een voer met een hoger vleesaandeel dan RC en Hills

Katten zijn ook niet gemaakt om brokjes te eten, maar om prooien te eten. Dįar blijven de gebitjes pas echt schoon van, omdat de kat dan moet trekken en scheuren en het voer een schurende werking heeft op de tanden en een masserende werking op het tandvlees. Brokjes worden vaak in z'n geheel doorgeslikt en wanneer er wel op gekauwd wordt brokkelen ze uit elkaar bij contact met het puntje van de tand, terwijl tandplak juist ontstaat aan de bovenkant van de tand. Zover komt dat brokje niet.
De meeste katten krijgen brokvoer en toch heeft 80% van de katten boven de drie jaar tandproblemen, dat is ook al een indicatie dat brokjes blijkbaar niet zo goed helpen tegen tandplak.
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:59:38 #64
176471 oh-oh
pi_73836345
Ik ken ook alleen nog maar ( honden) fokkers die rauw voeren gelukkig!
( Groucho Marx )
pi_73844813
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef dartchickie het volgende:

Even wat anders: dat jij je zogende poezen en kittens in ieder geval deels vers voert. Ik raad je alleen aan om ook eens andere organen te geven want die bevatten ook goede mineralen en vitamines. Misschien eens lamsnieren proberen (kun je kopen bij een halalslager en da's niet duur) of een heel klein stukje lever (denk erom dit bevat heel veel vitamine A). Ook kun je eens denken aan andere diersoorten als kippehartjes en maagjes van de marktpoelier.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:02:14 #66
176471 oh-oh
pi_73845035
En juist niet alleen maar orgaanvlees geven maar ook spiervlees en zo. En es een karkasje of een kuikentje proberen!
( Groucho Marx )
pi_73845125
Rustig aan beginnen Oh-oh die komt vanzelf wel bij versvoeren uit.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:08:27 #68
176471 oh-oh
pi_73845266
Ik zou gewoon met KVV beginnen en dan steeds meer echt vers erbij introduceren.
Ik ga weer es een lading geitenribbetjes uitleggen vanavond voor die geiten van mij
( Groucho Marx )
pi_73846185
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou gewoon met KVV beginnen en dan steeds meer echt vers erbij introduceren.
Ik ga weer es een lading geitenribbetjes uitleggen vanavond voor die geiten van mij
Ga je d'r nou nog kannibalen van maken ook???
pi_73850533
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef nieslief het volgende:
Tsja ik blijf bij mijn mening brokken staat synoniem aan rotzooi met uitzondering van geperste brokken zoals bijv. Orijen.
En Applaws schijnt ook erg goed te zijn hoewel ik met beide merken zelf geen ervaring heb.
Orijen en Applaws zijn twee merken brokken die (nagenoeg) geen granen e.d. bevatten en waarvan ik op kattensite's lezen dat ze het erg goed doen bij de kenners en de fokkers.
Porta 21 holistic trouwens ook, maar die bevat wel wat meer granen.
pi_73851408
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:27 schreef Locusta het volgende:

[..]

En Applaws schijnt ook erg goed te zijn hoewel ik met beide merken zelf geen ervaring heb.
Orijen en Applaws zijn twee merken brokken die (nagenoeg) geen granen e.d. bevatten en waarvan ik op kattensite's lezen dat ze het erg goed doen bij de kenners en de fokkers.
Porta 21 holistic trouwens ook, maar die bevat wel wat meer granen.
Kijk zo leer ik ook weer wat.

Brokken en blik krijgen ze hier niet maar ik hou het in mijn achterhoofd voor onvoorziene omstandigheden.

Carnibest krijgen ze hier trouwens ook niet meer aangezien ik zelf maal.
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:11:15 #72
176471 oh-oh
pi_73854176
Carnivoer eend gaat er hier weer met lange tanden in, gelukkig vonden ze de rund heerlijk dus ik denk dat dat de vaste kost gaat worden hier.
Ik neem voor onvoorziene omstandigheden en reisjes en zo meestel renske, nature diet of runner mee.
( Groucho Marx )
pi_73862440
Hier eten ze met plezier de Smuldier compleet. Die geef ik eens in de week i.v.m. de pens. Die is toch wel heeel gezond voor die beessies.

Afgelopen keer heb ik menu met lam gemaakt. De keer ervoor met rund en de keer daarvoor met kippetjes.

Ik hoop snel eend en parelhoen te kunnen bestellen vinden ze ook lekker.
pi_73873966
Mijn kitten heet op dit moment Applaws droogvoer. Na dit topic gelezen te hebben wil ik hem ook vers gaan voorschotelen. De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft wel Carnibest voor honden, ik ga eens navragen of hij ook voor katten kan bestellen..Wat kan ik mijn kitten nog meer geven? Gekookte kip had ik al als tip gehad, maar zijn er nog meer dingen goed voor hem?
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:42:36 #75
176471 oh-oh
pi_73874085
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:38 schreef Bamba het volgende:
Mijn kitten heet op dit moment Applaws droogvoer. Na dit topic gelezen te hebben wil ik hem ook vers gaan voorschotelen. De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft wel Carnibest voor honden, ik ga eens navragen of hij ook voor katten kan bestellen..Wat kan ik mijn kitten nog meer geven? Gekookte kip had ik al als tip gehad, maar zijn er nog meer dingen goed voor hem?
Gewoon rauwe kip dus, of es wat rauwe sardientjes, rauw lamshart of zo?
Maar eerst die cb eens proberen zou al heel tof zijn
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')