quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:56 schreef bijdehand het volgende:
Berlusconi is zo'n held heAls hij de president van de EU wordt dan pwnen we de wereld
Ik heb het nergens over links of rechts, maar protesterende mensen over vrijheden zijn altijd een bepaald soort slag, verder maakt 't me niet uit welke politieke voorkeur je hebt. Berlusconi vind ik gewoon wel een charismatisch persoon, en ik kan 't wel waarderen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja inderdaad, geweldig politicus en persoon zo'n iemand die de meeste media opkoopt en dingen verbiedt te printen
Stomme linkse huillies ook altijd met hun vrijheid van meningsuiting
Waarom dan een zelfde soort gedrag bij tegenstanders gebruiken om ermee te chanteren?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Laat die man lekker z'n prive leven hebben en doe niet zo conformistisch dat
politici zich als een Balkenende dienen te gedragen.
Ik vind het leuk dat er politieke leiders zijn die zich zo gedragen.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)rt_kritiek_uit_mediaquote:Ook Il Giornale, de krant van Berlusconi’s broer Paolo, wordt ingezet om critici het zwijgen op te leggen. Gisteren opende de krant frontaal de aanval op Gianfranco Fini, medeoprichter van Berlusconi’s partij Volk van de Vrijheid en voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. Fini klaagt al enige tijd over gebrek aan democratie binnen de partij.
Hoofdredacteur Vittorio Feltri bedreigde Fini gisteren in zijn krant: „Om een schandaal te creëren, is het genoeg om een dossier uit 2000 over gebeurtenissen onder rode lampen (met prostituees; red.) naar boven te halen, waarbij persoonlijkheden van Alleanza Nazionale betrokken zijn. Fini was tot het opgaan van zijn partij in Volk van de Vrijheid, voorzitter van Alleanza Nazionale. Hij heeft gerechtelijke stappen tegen Il Giornale aangekondigd.
Zit Berlusconi ook in de eindredactie dan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom dan een zelfde soort gedrag bij tegenstanders gebruiken om ermee te chanteren?
[..]
Hij zal die 4 miljoen wel nodig hebben, die 750 miljoen die betaald moeten worden voor omkoping moeten toch ergens vandaan komen ..quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:30 schreef IHVK het volgende:
Berlusconi voert een waar schrikbewind uit op iedereen die hem bekritiseerd. Laats nog een docu over gezien.
Maar goed blijkbaar is het tof om voor Berlusconi te zijn omdat je anders of 'links' bent of van Balkenende houdt.
Wat heeft dat ermee te maken .. het is zijn broer en die chanteert via zijn medium tegenstanders .. hou je bek over mijn broer en zijn politiek of anders .. lijkt de maffia wel ..quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zit Berlusconi ook in de eindredactie dan?
Wat dat er mee te maken heeft? Als Berlusconi niet in de eindredactie zit van zijn kranten of TV-stations dan heeft hij geen directe invloed op wat er in de krant komt te staan of in het journaal komt te staan. Als er al zoiets is als chantage dan is dat Berlusconi dus niet direct aan te rekenen. Ga dan ook niet hem belachelijk maken, maar kijk z'n broer er op aan.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken .. het is zijn broer en die chanteert via zijn medium tegenstanders .. hou je bek over mijn broer en zijn politiek of anders .. lijkt de maffia wel ..
Ja hoor, hij is 'maar' het slachtoffer van zijn familie .. eerst, desnoods via omkoping, alle media in handen proberen te krijgen en daarna die arme jongen gaan lanceren als MP .. zoiets? Of wou je soms ontkennen dat er dapper gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid om ongewenst commentaar te weren? Dit is al een tijdje aan de gang, en als die man ook maar een beetje integer zou zijn zou die een onderzoek eisen, onafhankelijk wel te verstaan, om enige betrokkenheid/belangenverstrengeling aan zulke manipulatie van de media uit te sluitenquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat dat er mee te maken heeft? Als Berlusconi niet in de eindredactie zit van zijn kranten of TV-stations dan heeft hij geen directe invloed op wat er in de krant komt te staan of in het journaal komt te staan. Als er al zoiets is als chantage dan is dat Berlusconi dus niet direct aan te rekenen. Ga dan ook niet hem belachelijk maken, maar kijk z'n broer er op aan.
Verder betwijfel ik of het zo zwart is als je het hier portretteert.
Evengoed komt er genoeg rommel over Berluconi naar buiten, dus ik snap je hele heisa niet?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja hoor, hij is 'maar' het slachtoffer van zijn familie .. eerst, desnoods via omkoping, alle media in handen proberen te krijgen en daarna die arme jongen gaan lanceren als MP .. zoiets? Of wou je soms ontkennen dat er dapper gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid om ongewenst commentaar te weren? Dit is al een tijdje aan de gang, en als die man ook maar een beetje integer zou zijn zou die een onderzoek eisen, onafhankelijk wel te verstaan, om enige betrokkenheid/belangenverstrengeling aan zulke manipulatie van de media uit te sluiten
Gianfranco Fini heeft zichzelf in de rechtse vingers gesneden door z'n uitsprakenquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom dan een zelfde soort gedrag bij tegenstanders gebruiken om ermee te chanteren?
[..]
http://www.nrc.nl/buitenl(...)rt_kritiek_uit_media
Pff, dat standpunt was anders in 2003 ook al bekend, het is niet dat het een nieuw idee van hem is of zo ..quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gianfranco Fini heeft zichzelf in de rechtse vingers gesneden door z'n uitspraken
over oa stemrecht voor immigranten. Als 2e man van de partij en waarschijnlijk opvolger
van Berlusconi kun je niet ongestraft uitspraken doen die zoveel anders dan het
partijstandpunt zijn.
Dan duikt de pers daar logischerwijs bovenop en met met succes blijkbaar.
Heeft imo weinig met chantage te maken en nog minder met Berlusconi en alles
met journalisten die al vette krantenkoppen zien.
Dat het niveau "Story" of "Prive" is spreekt voor zich maar dat is schijnbaar inherent
aan de hedendaagse jounalistiek, of wil je een dronken PVV'er waar alle kranten vol
van stonden een journalistiek hoogstandje noemen?
Ja, het is toch opvallend hoe gemakkelijk mensen achter iemand aanlopen en zijn fouten goedpraten omdat hij oh-zo-lekker gek doet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:54 schreef reem het volgende:
Om de een of andere reden is Berlusconi hier tot cultheld verheven. Je zal er maar van houden: een corrupte, machtsgeile, fascistische president.
Berlusconi's bedrijf, je bedoelt; de maffia?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als Balkenende ook maar 1% van het charisma van Berlusconi had dan was ik al blij, geweldige man. Uiteraard zijn z'n uitschieters met de vrouwtjes wat minder lovenswaardig, maar als politicus en persoon kan ik hem wel waarderen. In ieder geval een stuk meer als de uitgekauwde Christelijke zeurzak Balkenende en de strijkplankstijve Merkel of zoutzak Brown.
Maar dat zijn nou weer net eigenschappen die die hippies waarderen, dus dan krijg je weer van die 'protesten', laat ze werken voor hun geld en zich bemoeien met dringerende zaken dan Berlusconi's bedrijf.
Speculaties, ik hou 't maar op de bovenwereld wat zichtbaar is. Anders trek ik waarschijnlijk conclusies die er niet zijn, of in een verkeerde context staan.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Berlusconi's bedrijf, je bedoelt; de maffia?
Dat past allang niet meer in de normale definitie van een bedrijf.
Hij lijkt wel een beetje op Mao.quote:
Toch is hij wel wat stijlvoller kapitalistisch gekleed, in plaats van zo'n "people's labour" pakje.quote:
Uiteraard zijn het speculaties. Net zoals rechters op de seconde dat ze besluiten de aanklachten tegen Berlusconi in ontvangst te nemen ontslagen worden puur berust is op hun slechte prestaties in het verleden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Speculaties, ik hou 't maar op de bovenwereld wat zichtbaar is. Anders trek ik waarschijnlijk conclusies die er niet zijn, of in een verkeerde context staan.
Nee die connecties zijn wel duidelijk, ik weet alleen niet tot in hoeverre dat zo is, en of zijn bedrijven echt volledig in handen zijn van de Mafia of dat hij er alleen een hand in heeft. Ik kan wel een oordeel vellen over zijn boven/onder-wereld verhoudingen, maar feit is dat ik niet meer weet dan geruchten en verbanden die ik zelf trek tussen wat er gebeurt en Berlusconi als persoon.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Uiteraard zijn het speculaties. Net zoals rechters op de seconde dat ze besluiten de aanklachten tegen Berlusconi in ontvangst te nemen ontslagen worden puur berust is op hun slechte prestaties in het verleden.
En dat een maffialid pas de bak in hoeft nadat ze binnen 10 jaar 3x veroordeeld zijn, ach, ja, dat heeft er niets mee te maken.
Maar je kan wel een oordeel vellen over hoe Berlus de trias-politica benadert, blijkbaar vind je zijn acties daarin niet erg?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee die connecties zijn wel duidelijk, ik weet alleen niet tot in hoeverre dat zo is, en of zijn bedrijven echt volledig in handen zijn van de Mafia of dat hij er alleen een hand in heeft. Ik kan wel een oordeel vellen over zijn boven/onder-wereld verhoudingen, maar feit is dat ik niet meer weet dan geruchten en verbanden die ik zelf trek tussen wat er gebeurt en Berlusconi als persoon.
Wie zegt dat? Ik bewonder hem als persoon en als charismatisch iemand, zijn politiek of hoe hij z'n bedrijf runt daar heb ik helemaal geen oordeel over geveld, integendeel zelfs, ik heb hierboven gezegd dat ik dat niet doe omdat ik de invloed van de Mafia e.a. niet weet. Je moet wel goed lezen voor je me van iets beschuldigd, of je me voor het blok gooit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar je kan wel een oordeel vellen over hoe Berlus de trias-politica benadert, blijkbaar vind je zijn acties daarin niet erg?
Nee hoor, wat anderen hebben met Chavez dat heb ik met Berlusconi, dat is alles. En verder ben ik altijd al Republikein geweest, ik voel nou eenmaal niks met de Democraten.quote:(al snap ik ook gewoon wel dat je gewoon popi-jopi aan het doen bent door lekker anders te zijn, net als al die mensen die oppeens McCain aanhangers werden)
Logisch dat ze meewarig kijken , die charlatan heeft een groot land in bestuur en dus grote invloed op de EU.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:22 schreef ExTec het volgende:
Vind het eigenlijk wel tegenvallen.
Ik denk: "he he, eindelijk gaan ze eens protesteren tegen het complete gebrek aan moraal wat die knakker heeft met z'n hoerenloperij et al", is het gewoon iets banaals als dit.
De meeste Italianen vinden die corruptie totaal niet boeiend, omdat ze Italianen zijn en hun land kennen. Het zijn al die andere volkjes in Europa die Italië meewarig bekijken, Italianen zelf doen daar niet zo moeilijk over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |