quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:18 schreef Leyswood het volgende:
De andere agent wilde de boeien om doen maar dat lukt hem niet, daarop heb ik hem notabene nog een aanwijzing gegeven ("Die handboeien moet je iets hoger doen").
Als de politie daar nu ook eens mee begint. Het feit dat ze de jas van TS gesloopt hebben terwijl hij zich niet of nauwelijks verzette is al een teken aan de wand.quote:
Als ze nou een ongeluk veroorzaakt hadden - ja, wat zou het dan geboeid hebben dat ze geen klipperlichten aan hadden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 05:29 schreef mcintosh het volgende:
Jaja, TS was een engeltje en alles en iedereen moet aangepakt worden behalve hijzelf.
Blijf gewoon met je poten van een politieauto af, is er niks aan de hand. Wat boeit het nu dat er geen richtingaanwijzers knipperden
Gezien het feit dat er even verderop daadwerkelijk baldadige dingen gebeurden en dat TS enigszins heftig reageerde, kan ik me goed voorstellen dat ze hem hebben meegenomen. De manier waarop is echter een ander verhaal. En een leren jas gaat niet zomaar kapot, zeker niet door een beetje verzet bij aanhouding.quote:Op zondag 4 oktober 2009 05:29 schreef mcintosh het volgende:
Jaja, TS was een engeltje en alles en iedereen moet aangepakt worden behalve hijzelf.
Blijf gewoon met je poten van een politieauto af, is er niks aan de hand. Wat boeit het nu dat er geen richtingaanwijzers knipperden
Als het echt zo heftig was geweest had hij vast ook wel wat blauwe plekken e.d. opgelopen, maar daar horen we niks over, dus het zal allemaal best meevallen. Een keer stevig beetpakken bij een jas kan soms al genoeg zijn, leer of niet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gezien het feit dat er even verderop daadwerkelijk baldadige dingen gebeurden en dat TS enigszins heftig reageerde, kan ik me goed voorstellen dat ze hem hebben meegenomen. De manier waarop is echter een ander verhaal. En een leren jas gaat niet zomaar kapot, zeker niet door een beetje verzet bij aanhouding.
en ja hoor, daar is de eerste pro-pliesie kontenkusser alquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Als het echt zo heftig was geweest had hij vast ook wel wat blauwe plekken e.d. opgelopen, maar daar horen we niks over, dus het zal allemaal best meevallen. Een keer stevig beetpakken bij een jas kan soms al genoeg zijn, leer of niet.
Een kloon van Kevin85 bedoel je?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
en ja hoor, daar is de eerste pro-pliesie kontenkusser al![]()
![]()
Dat bepaald de rechter wel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:22 schreef Neuralnet het volgende:
Dit gaat nog moeilijk worden, want de politie liegt altijd en ze durven dit soort dingen alleen als ze in de meerderheid zijn en dus meerdere "getuigen" hebben.
Het beste kan je bij de rechter gewoon je verhaal vertellen zoals je hier ook hebt gedaan. Vertel vooral dat de bus opeens het pad opschoot, je vreesde voor je leven en in een reflex met je hand het gevaar probeerde af te weren in een poging het vege lijf te redden.
Omschrijf daarna dat je je rustig hebt gedragen en de politie buitensporig veel geweld heeft gebruikt tijdens de aanhouding. Laat ook even merken dat je de leugen van de agent erg raar vindt en benadruk dat baldadigheid wel even iets anders is dan wat er is gebeurd. Geen verstandig mens gaat namelijk een bus proberen te slopen met blote handen. Wie kwaad wil, zal eerder een steen gooien.
dat is een beetje kort door de bocht hoor.. ligt er een beetje aan hoe lang de periode is dat je die biertjes drinkt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:49 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Daarbij zegt TS zelf al dat hij 5 biertjes op had. Met slechts 2 mag je al niet meer deelnemen aan het verkeer en dat is met een reden![]()
Aldus baldadigheid en geen poging vernielingquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:22 schreef Neuralnet het volgende:
Geen verstandig mens gaat namelijk een bus proberen te slopen met blote handen. Wie kwaad wil, zal eerder een steen gooien.
Failquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:18 schreef Leyswood het volgende:
Een aantal maanden terug.
Na een avondje stappen liep ik terug naar huis over het voetpad, onderweg werd ik afgesneden door een politiebusje, wat zonder bijzondere verlichting en knipperlicht, het voetpad opreed waar ik dus op liep.
Uit reactie 'sloeg' ik daarom met vlakke hand tegen de wand van het politiebusje.
Lichtelijk ongeloofwaardig... 1 keer oké, twee keer al redelijk apart, bij 3 keer begin je de wetten van de kansberekening al redelijk te tarten en na 4 keer moet je toch echt eens gaan bedenkenk of ze niet op je uit zijn..quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben hier al 3 of 4 keer zowat van mn sokken gereden door politie-voertuigen die met hoge snelheid en zonder sirene/kerstverlichting over de stoep kwamen geblazen
2 of 3 keer bij zuidplein en een keer bij Pompenburg, alle te Rotterdam en in het afgelopen jaar.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Lichtelijk ongeloofwaardig... 1 keer oké, twee keer al redelijk apart, bij 3 keer begin je de wetten van de kansberekening al redelijk te tarten en na 4 keer moet je toch echt eens gaan bedenkenk of ze niet op je uit zijn..
Op het moment van aanhouden hebben ze niet gezegd waar ik van verdacht was, dat hebben ze pas op het politiebureau gezegd nadat ik ernaar vroeg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:55 schreef Raug het volgende:
De vraag is waarom je aangehouden bent Waar werd je van verdacht op het moment van aanhouding. Baldadigheid?
Ehm, dat kúnnen ze ook flikken. Joints zijn nog steeds illegaal, dus ze hadden je zelfs kunnen aanhoudenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:42 schreef Knuks het volgende:
lol je klinkt echt zo grappig hoe je het verteld zo van die: ''HE DOE DAT EENS NIET!'' uitspraken![]()
![]()
Die wouten menen dat ze alles kunnen flikken,
zo vertelden ze mij dat ik in mijn eigen huis mijn joint moest uitmaken.![]()
DAAAAAAAAAAAAG
heb wel voor ze gezorgd hoor..
ze gingen high de deur uit![]()
![]()
![]()
Ja heb die boete dus niet betaald omdat ik het er niet mee eens ben.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:42 schreef boskameel het volgende:. Voorkomen voor baldadigheid? Ik moest 150 euro betalen wegens schoppen tegen een prullenbak.
Het feit dat je leren jas is gescheurd zal niet relevant zijn voor de zaak. Als je daar wat mee wilt zul je een klacht moeten indienen. Als je het vergoed wil hebben zul je moeten bewijzen dat jouw jas door die agent op onrechtmatige wijze is beschadigd. Kort gezegd: hoe ga je bewijzen dat het de politie was die je jas scheurde?quote:Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |