Ik raad je aan ook even naar Chi Running/Walking en POSE running te googlen. Deze renmethodes zijn min of meer de "ignition" van dunne zolen/blotevoets lopen en dus van de vibram.
Ik heb zelf ook een paar vibram, omdat ik door een gebroken been een onbalans had gecreerd. Een half jaar lang "liep" ik op mijn rechterbeen, en dat zette zich door dat al mijn rechterschoenen van de afgelopen paar jaar sterker afslijten dan mijn linkerschoenen.
Anyway, ik train nu al meer dan een half op de loopband en mijn onbalans is er uit. Ik gebruik de vibram trouwens niet meer op de loopband. IPV daarvan doe ik het blootvoets.
De vibram draag ik wel eens op straat, maar lopen op hard ondergrond doet toch wel pijn aan de voet na een paar uur. (botten, eelt e.d. moeten nog versterkt worden)
Het is inderdaad een heel andere manier van lopen, maar de demping van je spieren en gewrichten is beter dan de beste dempzool die je kan kopen. Na een paar weken trainen zijn ze sterk genoeg om je gewicht goed te dempen en loop je eigenlijk op je custom made schoen.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:32 schreef bananablues het volgende:Ik ga denk ik van de week maar eens naar de Nike Free schoen kijken. Die zien er nog uit als een hardloopschoen

Het voordeel van de vibram is niet alleen dat deze zo dun is, maar vooral omdat het je tenen vrij kan laten bewegen en ze zelfs een beetje spreid. Dat zorgt voor extra grip en stabiliteit. Als ik met m'n voet neer komt dan merk ik dat mijn tenen meer gespreid zijn en actief meewerken om me stabiel te houden.
Nadeel van de vibram is wel dat je heel veel bekijks heb. En dat lange broeken niet handig zijn...
En niet te vergeten... je draagt geen sokken, dus ze stinken na een tijdje. Gelukkig zijn ze wel makkelijk te wassen.
[ Bericht 5% gewijzigd door athlonkmf op 23-10-2009 16:03:54 ]