abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73412966
Interessant dit.. even een tvp. Heb al veel dingen gelezen waarvan ik dacht "ja precies! dat heb ik ook/zo denk ik ook!'
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:29:41 #152
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_73413007
Ik ben nu 35 en het begint me nu toch steeds vaker te storen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_73413092
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:26 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ken een stel dat echt op puur vriendschappelijke basis heeft besloten samen te blijven - ze werden allebei niet verliefd. Ze zijn al ruim 30 jaar getrouwd, en het is echt een leuk, harmonieus stel, geloof het of niet. Of dat voor anderen de oplossing is? Ik denk het niet.
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar hoop toch wel op iets meer vuurwerk dan van meet af aan harmonieus samenleven. Daarnaast ga ik me op een gegeven moment ook ergeren, zeker als hij er meer gevoelens bij heeft. Ik erger me dan trouwens ook aan mezelf.

Ik snap echt dat geen enkele relatie altijd intens is, maar wil toch zeker in het begin wel een flinke vonk.
pi_73413583
Nu ben ik pas begin twintig en heb ik al verschillende relaties gehad, maar iets zegt me deze realisatie binnenkort (laten we zeggen binnen tien jaar) ook nog ga krijgen. Met een steeds individualistischer wordende maatschappij (kijk naar het aantal echtscheidingen) vraag ik me ook af of ik werkelijk iemand vind die bij me hoort.

Nu zeggen sommige mensen wel dat ze niet bang zijn om alleen achter te blijven, maar wat is het dan wel? Naar mijn mening komt die realisatie beschreven in de OP juist voort uit die reële mogelijkheid dat we, in tegenstelling tot alle romantische komedies die we voorgeschoteld krijgen, geen liefde van ons leven vinden. Dat het slechts bij vluchtige relaties is gebleven en werkelijke verbintenis (en daarbij behorende diepgang) tot een ander mens er nooit geweest is. Het is tragisch, maar zeker een mogelijkheid.

Overigens maak ik mezelf er nog niet al te druk om verder. Ik zit nu nog juist in m'n wilde jaren waarbij drank, drugs, student-zijn en feestjes overal de hoofdmoot zijn. Daar ga ik nog even mee door en hopelijk vind ik vanzelf iemand die het waard is. Zo niet, dan pech gehad.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 01:11:51 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 04:37:41 #155
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_73414562
Herken veel uit je topic. Ik ben 21 en heb nog nooit een relatie gehad oid. Heb me ook van het idee afgezet en ik leer steeds meer mee om te gaan dat het 'voor mij niet bedoeld is'. De vrouwen die ik zoek, zoeken mij niet en de vrouwen die mij zoeken, zoek ik absoluut niet.

Jammer, maar helaas. Gelukkig heb je vrienden en die zijn (in tegenstelling tot veel relaties) wel voor het leven.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_73414601
kben 37 en ook single ...

gelukkig tikt bij ons mannen de biologische klok niet kwa het krijgen van kinderen
pi_73414735
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wat een onzin, verliefdheid is iets wat je (soms tegen beter weten in) overkomt. Niet iets wat een bewuste keuze is net als dat het geen keus is welke kleur je mooier vindt of welk eten je het lekkerst vindt.
Neuh. Niet mee eens. Je maakt het, vrees ik, mooier dan het is. Liefde is een chemisch proces. En al is het geen bewuste keuze, onbewust speelt er van alles mee waardoor je op iemand verliefd word, of juist niet. Dat is achteraf makkelijk te verklaren. Op het moment zelf misschien moeilijk te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')