Nee, wanhoop is iets dat ik absoluut wil voorkomen, want daar komt ook niets goeds uit, maar het overdreven doen alsof je het zo geweldig vindt alleen vind ik misschien nog wel wanhopiger overkomen... Natuurlijk zullen er best mensen zijn die er bewust voor kiezen om alleen te zijn en die er vrede mee hebben, maar ik denk dat dat een hele kleine minderheid is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:57 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Er is niets mis mee met het daadwerkelijk voelen van een gemis als je nog geen partner hebt op een bepaalde leeftijd en daar ook voor uit komen. (zeker op een forum)
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het omslaat in wanhoop, maar als je maar zo'n houding rondloopt van "ach mijn leven is nu ook geweldig en anders moet ik me ook maar weer zo aanpassen" dan sta je volgens mij niet eens echt open voor een relatie.
Dat denk ik ook ja. En dan kom je thuis van het werk alleen in je huis, niemand die je vraagt hoe je dag was, niemand waarbij je eens even kunt klagen over die vervelende collega enz. Ik accepteer ook dat ik iets mis en kom er ook openlijk voor uit, zonder het meteen van de daken te schreeuwen. Heb dit jaar sowieso al veel geleerd over mezelf en ben er eerlijker en opener over. Het opkroppen van negatieve gevoelens heeft werkelijk geen enkel nut, maar is iemand meteen wanhopig als diegene ervoor uitkomt liever samen te zijn?quote:Is dat niet altijd de weg naar een oplossing..acceptatie van een probleem? Accepteer gewoon dat je het toch wel vervelend begint te vinden dat de mensen om je heen gesettled zijn en daadwerkelijk gezinnen stichten, terwijl jij in je 100% naar eigen smaak ingerichte huis, gezellig alleen met een sudoku op de bank zit na je werk.
Ja. Tegenwoordig herken ik de mannen waarmee ik een leuke relatie zou kunnen hebben. Maar de vrouwen is nieuw terrein voor mij dus die herkenning heb ik nog niet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kun je dat op je 30e wel? Nee natuurlijk. Je moet iemand eerst goed leren kennen, en dat gaat niet op een blauwe maandag.
[..]
OK, het klopt natuurlijk wel dat iedereen zichzelf uniek vindt. Ik snap wel waarom je homo's en singles afwijkend vind maar eigenlijk interesseert jouw mening mij niet zo want je bent nu mijn topic aan het verzieken. Laat ons nou maar gewoon lekker denken dat we uniek zijn en dat er niets mis is met ons. Ga jij niet kapot aan en dit topic blijft voor 'ons singles die er wel hetzelfde over denken' veel leuker. Er valt namelijk niet te discussieren als iemand alleen maar met het argument komt dat je afwijkend bent.quote:Bewustere relatiekeuzes? Geloof je het zelf? Je dicht jezelf een veel te autonome rol toe. En deze mensen wijken inderdaad af van de norm, net als homo's dat doen.
Ok.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:17 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ja. Tegenwoordig herken ik de mannen waarmee ik een leuke relatie zou kunnen hebben. Maar de vrouwen is nieuw terrein voor mij dus die herkenning heb ik nog niet.
Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven, ik heb een constatering gedaan. Dat homo's en singles afwijken van het gewone is immers een feit, en geen opinie.quote:[..]
OK, het klopt natuurlijk wel dat iedereen zichzelf uniek vindt. Ik snap wel waarom je homo's en singles afwijkend vind maar eigenlijk interesseert jouw mening mij niet zo want je bent nu mijn topic aan het verzieken. Laat ons nou maar gewoon lekker denken dat we uniek zijn en dat er niets mis is met ons. Ga jij niet kapot aan en dit topic blijft voor 'ons singles die er wel hetzelfde over denken' veel leuker. Er valt namelijk niet te discussieren als iemand alleen maar met het argument komt dat je afwijkend bent.
Of de kudde-geesten die van de ene relatie in de andere springen en lopen te klagen over al die problemen (met huisvesting, kinderen, alimentatie, gezamenlijke vrienden, de auto, Cd van jou CD van mij) zijn niet normaal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zo heel normaal zijn ze dan meestal toch niet.
Ik vind suboptimaal niet beter dan niets.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan stel jij duidelijk hoge eisen. Misschien wel te hoog, maar als je jezelf er prettig bij voelt? En ik ben met je eens dat een heleboel relaties maar zo zo zijn, maar het is denk ik ook onrealistisch om te verwachten dat voor jou het allerbeste is weggelegd. Wellicht is suboptimaal beter dan niets.
Jawel hoor. Wat normaal is is heel democratisch. Als de meerderheid van de bevolking elkaar wil afslachten, is dat normaal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of de kudde-geesten die van de ene relatie in de andere springen en lopen te klagen over al die problemen (met huisvesting, kinderen, alimentatie, gezamenlijke vrienden, de auto, Cd van jou CD van mij) zijn niet normaal.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan stel jij duidelijk hoge eisen. Misschien wel te hoog, maar als je jezelf er prettig bij voelt? En ik ben met je eens dat een heleboel relaties maar zo zo zijn, maar het is denk ik ook onrealistisch om te verwachten dat voor jou het allerbeste is weggelegd. Wellicht is suboptimaal beter dan niets.
Er is ook niks mis met het 'nood hebben aan'. Maar in de praktijk kan dit ook wel ontzettend desperate worden ja. Misschien sta ik inderdaad niet echt open voor een relatie. Maar ik geloof wel dat het voor mij inderdaad een grote aanpassing zou zijn. Mijn leven nu: zeker 2 keer per week op stap, dan bij die slapen, dan weer ergens anders, meestal wordt het later dan 4 uur, ik rook mijn jointjes dagelijks, ik trek een fles wijn open als ik zin heb om me te bezatten in mijn eentje. Als ik geen zin heb om door te trekken, dan doe ik dat niet. Soms ben ik 4 dagen niet thuis, ik ga rustig een week naar het buitenland zonder ook maar iemand op de hoogte te stellen. Ik leg aan NIEMAND verantwoording af en hoe langer dat duurt, hoe moeilijker het wordt om dat wel weer opnieuw te gaan doen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:57 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Er is niets mis mee met het daadwerkelijk voelen van een gemis als je nog geen partner hebt op een bepaalde leeftijd en daar ook voor uit komen. (zeker op een forum)
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het omslaat in wanhoop, maar als je maar zo'n houding rondloopt van "ach mijn leven is nu ook geweldig en anders moet ik me ook maar weer zo aanpassen" dan sta je volgens mij niet eens echt open voor een relatie.
De mensen om mij heen zijn niet gesetteld. Ik heb maar 1 vriendin die een relatie heeft, de rest is allemaal single. Ik ben dan ook de oudste van de vrienden in mijn omgeving, de rest is allemaal een jaar of 2 jonger. Dus die druk heb ik niet vanuit de vriendengroep. Ik zit eigenlijk alleen overdag gezellig alleen thuis, soms moet ik van ellende een paar vriendenvrije dagen inlassen omdat ik anders niet genoeg tijd voor mezelf heb. Verder ben ik er nog niet over uit of ik wel moeder wil worden dus dat speelt nog niet mee.quote:Is dat niet altijd de weg naar een oplossing..acceptatie van een probleem? Accepteer gewoon dat je het toch wel vervelend begint te vinden dat de mensen om je heen gesettled zijn en daadwerkelijk gezinnen stichten, terwijl jij in je 100% naar eigen smaak ingerichte huis, gezellig alleen met een sudoku op de bank zit na je werk.
En dan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:36 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven, ik heb een constatering gedaan. Dat homo's en singles afwijken van het gewone is immers een feit, en geen opinie.
Het is voor jou nogal moeilijk te bevatten dat je jezelf neerbuigend opstelt en compleet langs de rest heen zit te praten. Duidelijk niet het subforum voor jou, ik denk dat je meer succes hebt in NWS of POL.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. Wat normaal is is heel democratisch. Als de meerderheid van de bevolking elkaar wil afslachten, is dat normaal.
Is dat nu echt zo moeilijk te bevatten?
Dat zeg ik helemaal niet. Van mij mag iedereen zoveel afwijken als hij of zij wil, het is me echt een zorg. Maar het zijn de afwijkenden die er zo te zien moeite mee hebben dat ze afwijken, en graag willen horen dat het niet aan hen ligt, en stiekem heel graag normaal zouden willen zijn. Vermoedelijk ligt het feit dat ze afwijken echter wél (grotendeels) aan henzelf; deze conclusie, dit zelfinzicht maakt ook dat je wat aan de situatie kunt veranderen, als je dat wilt natuurlijk. Dat is alles.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:03 schreef katerwater het volgende:
[..]
En dan?
Jij laat uitschijnen dat een afwijking van het 'normale' niet kan getolereerd worden. Daarom zit iedereen je te quoten, niet omdat ze je niet begrijpen.
Ik vind niets normaal aan democratiequote:Op zondag 4 oktober 2009 17:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel hoor. Wat normaal is is heel democratisch. Als de meerderheid van de bevolking elkaar wil afslachten, is dat normaal.
Is dat nu echt zo moeilijk te bevatten?
Dan kies je wegens je eisenpakket ONbewust of je verliefd wordt. De meeste mensen zijn zich trouwens niet eens bewust van hun eisenpakket.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef MarMar het volgende:
Ik snap niet zo goed wat een eisenpakketje te maken heeft met of je al dan niet een relatie krijgt.
Kies je dan bewust op wie je verliefd wordt? Dat is mij namelijk nog nooit gelukt
Wat een onzin, verliefdheid is iets wat je (soms tegen beter weten in) overkomt. Niet iets wat een bewuste keuze is net als dat het geen keus is welke kleur je mooier vindt of welk eten je het lekkerst vindt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kies je wegens je eisenpakket ONbewust of je verliefd wordt. De meeste mensen zijn zich trouwens niet eens bewust van hun eisenpakket.
26-30 is eind twintig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat is eind 20? bijna 21 of gewoon 30? met dat laatste.. i can relate
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |