abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:49:38 #1
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73341926
Samenvatting: TS is eind 20, is d'r wilde haren aan het verliezen en had verwacht een levenspartner tegen het lijf te lopen. Dat is niet gebeurd, en nu is ze vooral benieuwd hoe andere mensen hier mee omgingen.

Ik heb vandaag Soul mate van Natasha Bedingfield op repeat staan. Mooi liedje, al zeg ik het zelf.

Nu zet de tekst mij een beetje aan het denken. Ik ben al een paar jaar single en sinds ik daaraan gewend ben, ben ik eigenlijk behoorlijk tevreden met mijn leven. Maar ergens ben ik wel bang dat ik uiteindelijk alleen over blijf. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet desperate, of zelfs op zoek naar een relatie. Eigenlijk is het al een tijd geleden dat ik er bewust bij stilstond. Ik heb me alleen wel altijd een levenlang met iemand anders voorgesteld. Aan mezelf merk ik dat ik op weg ben om mijn 'jonge jaren' achter me te laten, hoewel ik dat zo lang mogelijk uitgesteld heb. Ik heb zo'n periode waarin ik veel reflecteer en kijk waar ik sta en waar ik naartoe wil.

Eigenlijk ging ik er een paar jaar geleden dus vanuit dat ik tegen deze tijd eigenlijk wel een relatie zou hebben. Maar hoe langer ik alleen ben, hoe moeilijker het wordt eigenlijk. Ik kom eigenlijk geen interessante vrouwen tegen en als ik al iemand tegenkom, dan zijn de omstandigheden er niet naar. Tegelijkertijd lijkt het me scary om weer rekening te moeten houden met iemand en sowieso om de volwassen wereld in te stappen. Maar aan de andere kant, het lijkt me op dit punt in mijn leven ook prettig om me nuttiger te maken en voelen, meer regelmaat en minder oppervlakkig gedoe.

Maar nu vraag ik me af, ik ben eind twintig. Ik kan best leren leven met het idee dat ik misschien niet mijn leven ga delen met een persoon. Het zal niet zo makkelijk zijn want het zit diep ingebakken. Maar dan nog ben ik wel benieuwd of ik de enige ben die hier wel eens bij stilstaat. Blijf je hopen dat je alsnog die ene persoon tegenkomt? Of heb je je eisen en angsten opzij gezet en toch gegaan voor iemand waarin je in eerste instantie niet je levenspartner zag? Of ben je die toch nog tegen gekomen?

Who doesn't love for someone to hold
Who knows how to love you without being told
Somebody tell me why I'm on my own
If there's a soul mate for everyone?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:54:43 #2
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_73342096
Daar zat ik vannacht toevallig ook naar te luisteren, soulmate. Ik ben dan weer niet single en heb een even makkelijkere doelgroep dan jij: hetero mannen. Ik vroeg me wel af of mn vriend mn soulmate is. Daar geloof ik stiekem een beetje in.

Normaal zou ik zeggen dat je niet bang moet zijn alleen achter te blijven, maar gezien jouw kleinere doelgroep, zou ik wel hard zoeken. Alleen is maar alleen. En in je jonge jaren maak je zulke mooie herinneringen en wat is fijner dan die samen met iemand te maken of te delen ?

'Of heb je je eisen en angsten opzij gezet en toch gegaan voor iemand waarin je in eerste instantie niet je levenspartner zag?'
Dat zou ik dus nooit doen. Als die spark er in het begin niet is, wanneer alles nog nieuw en spannend is, waarom later dan wel? Ik zou nooit gaan voor iemand die ik niet als 'meer dan genoeg' beschouw.
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:56:27 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73342129
Ooit kom je de juiste tegen.
De vraag alleen is waneer die tijd is.
Tot die tijd gewoon lekker je ding blijven doen, dan gebeurd het vanzelf.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73342141
zit met hetzelfde verhaal eigenlijk maar dan +4 jaar,
niet op zoek maar toch het vreet langzaam aan je.
begrijp je helemaal
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:03:26 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73342282
"Omschandigheden" zijn natuurlijk de smoesjes die je gebruikt om je angst voor binding te verbergen. Voor zowel jezelf als de ander.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:04:06 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73342291
Het is niet erg om alleen te blijven. Je moet het leven leven dat het beste bij je past. Niet iets kopiëren van anderen. Durf je eigen ding te doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_73342318
Hmmm, begrijpelijk.. en dan allemaal vrienden die ook maar niet snappen waarom je vrijgezel bent enzo.. Lastig hoor, als je te leuk bent
pi_73342367
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:05 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hmmm, begrijpelijk.. en dan allemaal vrienden die ook maar niet snappen waarom je vrijgezel bent enzo.. Lastig hoor, als je te leuk bent
proef ik hier enige frustratie?
pi_73342374
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is niet erg om alleen te blijven. Je moet het leven leven dat het beste bij je past. Niet iets kopiëren van anderen. Durf je eigen ding te doen.
TS doet ook haar eigen ding, maar verlangt stiekem ook naar die ene.. Maar dat doen we allemaal, zélfs mensen die in een relatie zitten.
pi_73342407
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:07 schreef dawg het volgende:

[..]

Het blijft R&P, verwacht je iets anders
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:11:21 #11
259412 Seven.of.Nine
pi_73342472
Ik zet Soulmate nu in ieder geval van repeat af .
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef Netsplitter het volgende:
De vraag alleen is waneer die tijd is.
Tot die tijd gewoon lekker je ding blijven doen, dan gebeurd het vanzelf.
I know, zoeken heeft geen zin en je bent sowieso aantrekkelijker voor anderen als je lekker in je vel zit en gelukkig bent met je eigen leven. Maar hoe kun je er zo zeker van zijn dat je ooit de juiste tegenkomt? Ik geloof er steeds minder in, anders zou ik dit topic niet openen. Ik bedoel, ik kan er best mee leren leven maar ik merk nu dat ik beslissingen aangaande mijn toekomst rekening hou met een mogelijke levenspartner. Zo heb ik besloten dat het voorlopig niet slim is om te daten met het oog op een relatie omdat ik over een tijdje ga emigreren. Eigenlijk heb ik al die tijd gepland om eerst zelf te settelen en daarna iemand te zoeken. Het settelen duurt alleen langer dan verwacht. Dus in die zin sta ik er ook niet echt voor open en eigenlijk date ik dus ook niet.

Maar door dat verdomde liedje vraag ik me wel af of ik mijn eigen glazen niet ingooi.
Resistance is futile
pi_73342555
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:07 schreef dawg het volgende:

[..]

ongelooflijk veel frustratie ja... echt.. te gek joh!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:24:55 #13
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_73342805
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik zet Soulmate nu in ieder geval van repeat af .
[..]

I know, zoeken heeft geen zin en je bent sowieso aantrekkelijker voor anderen als je lekker in je vel zit en gelukkig bent met je eigen leven. Maar hoe kun je er zo zeker van zijn dat je ooit de juiste tegenkomt? Ik geloof er steeds minder in, anders zou ik dit topic niet openen. Ik bedoel, ik kan er best mee leren leven maar ik merk nu dat ik beslissingen aangaande mijn toekomst rekening hou met een mogelijke levenspartner. Zo heb ik besloten dat het voorlopig niet slim is om te daten met het oog op een relatie omdat ik over een tijdje ga emigreren. Eigenlijk heb ik al die tijd gepland om eerst zelf te settelen en daarna iemand te zoeken. Het settelen duurt alleen langer dan verwacht. Dus in die zin sta ik er ook niet echt voor open en eigenlijk date ik dus ook niet.

Maar door dat verdomde liedje vraag ik me wel af of ik mijn eigen glazen niet ingooi.
Ik geloof hier
quote:
helemaal niet in.

Ik zou lekker m'n eigen ding blijven doen. Je hoeft nu met niemand rekening te houden, ik zou zeggen: maak daar gebruik van! Waarom zou je nu al rekening houden met een denkbeeldig persoon? Nergens voor nodig. En stel dat die wel op een dag voor je neus staat, dan heb je je plannen toch zo weer aangepast?
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_73342828
Herkenbare situatie. Ik ben overigens wel soort van desperate. Niet in die zin desperate dat ik zomaar zou pakken wat ik tegenkom, want ik ben juist ontzettend kritisch en dat is één van de redenen dat ik nog steeds alleen ben, maar ik begin er wel erg van te balen de laatste maanden. Het alleen zijn breekt je op een bepaald moment gewoon op. Mij dan toch. Het is toch wel fijn om iemand te hebben waar je alles mee kunt delen, en die je ook echt begrijpt. Die diepgang heb ik persoonlijk niet met vrienden, want als mannen onder elkaar praat je toch niet echt over gevoeligere dingen, is mijn ervaring. (natuurlijk is dat niet het enige dat ik mis Maar het is voor mij wel een belangrijk onderdeel)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 20:27:08 ]
pi_73342976
Op elk potje past een dekseltje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:56:42 #16
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_73343601
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:31 schreef Son_of_Ron het volgende:
Hier naast ons woont anders een potje waar nog nooit een dekseltje op heeft gezeten.
En ik verwacht ook niet dat dat ooit gaat veranderen -- helaas voor haar!
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_73343648
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Zo heb ik besloten dat het voorlopig niet slim is om te daten met het oog op een relatie omdat ik over een tijdje ga emigreren. Eigenlijk heb ik al die tijd gepland om eerst zelf te settelen en daarna iemand te zoeken. Het settelen duurt alleen langer dan verwacht.
Ik zou persoonlijk niet teveel dromen over plannen. Want als je dan gaat daten, begin je te zoeken naar een partner die in dat plaatje past, snap je? Dan wordt daten niet zo los en aangenaam. Als je wilt emigreren, zou ik de beslissing niet teveel voor je uitschuiven. Anders blijf je in eeuwige twijfel. Durf beslissen!
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:31 schreef Son_of_Ron het volgende:
In dit geval is het: op elk potje past een potje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:04:17 #18
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_73343770
Gewoon niet over nadenken, hoe minder je er mee bezig bent hoe makkelijker het gaat Oh en die CD even tijdelijk voor lange tijd opbergen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_73346278
Zeker herkenbaar. Ik heb een leuk en gevuld leven, leuke baan, goede vrienden, doe veel leuke dingen. Ik hoef niet perse nu een relatie, maar wat als het nooit komt?

Het wordt door de jaren heen idd moeilijker om interessante mensen van je leeftijd spontaan (dus geen datingsites) te ontmoeten, die ook nog ongebonden zijn. Daarnaast word ik er ook zeker niet minder kritisch op. Zie om me heen mensen in ''goed genoeg'', of ronduit slechte relaties zitten en daar pas ik voor.
pi_73346299
Oeh herkenbaar!

Ik vraag het me ook regelmatig af de laatste tijd. Ik zou ontzettend graag "the one" tegen willen komen..... of in elk geval iemand willen hebben voor de heb . Al dan niet de ware...

Maar ja, hoe en waar haal je die vandaan?

Ik leef verder ook gewoon mijn leven en kan soms echt genieten van het alleen zijn, het rustig thuiskomen zonder dat er gelijk iemand op me zit te wachten en aandacht wil. Maar dan stap ik 's avonds mijn wederom lege bed in en dan word ik wel eens . Ik denk ook echt wel dat de kwaliteit van het leven leuker is als je samen bent dan wanneer je alleen bent. Geheel vanuit biologisch oogpunt bekeken omdat we sociale dieren zijn.
pi_73346358
Mijn motto is altijd dat als je gaat zoeken dat je iemand zeker niet vind, of dan juist met 'goed genoeg'-relaties genoegen neemt, omdat je jezelf gaat dwingen iemand leuk te vinden.

Het komt heus wel...
pi_73348166
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat dus, toen ik er niet meer mee zat om de rest van m'n leven alleen te blijven vond ik 'n partner.
Hallon!
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:01:18 #23
259412 Seven.of.Nine
pi_73353312
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:35 schreef Quickie_Butt het volgende:
Oeh herkenbaar!

Ik vraag het me ook regelmatig af de laatste tijd. Ik zou ontzettend graag "the one" tegen willen komen..... of in elk geval iemand willen hebben voor de heb . Al dan niet de ware...

Maar ja, hoe en waar haal je die vandaan?

Ik leef verder ook gewoon mijn leven en kan soms echt genieten van het alleen zijn, het rustig thuiskomen zonder dat er gelijk iemand op me zit te wachten en aandacht wil. Maar dan stap ik 's avonds mijn wederom lege bed in en dan word ik wel eens . Ik denk ook echt wel dat de kwaliteit van het leven leuker is als je samen bent dan wanneer je alleen bent. Geheel vanuit biologisch oogpunt bekeken omdat we sociale dieren zijn.
Ben ik niet zo van overtuigd eigenlijk. Tenminste, als ik naar mijn leven kijk, ik richt dat allemaal veel leuker in dan als ik een relatie heb. Maar soms is het gewoon lekkerder om niet alleen te zijn. Alleen slapen vind ik eigenlijk wel zo prettig . Er zijn maar weinig mensen met wie ik relaxt kan slapen.
Resistance is futile
pi_73353465
quote:
Maar nu vraag ik me af, ik ben eind twintig. Ik kan best leren leven met het idee dat ik misschien niet mijn leven ga delen met een persoon. Het zal niet zo makkelijk zijn want het zit diep ingebakken. Maar dan nog ben ik wel benieuwd of ik de enige ben die hier wel eens bij stilstaat. Blijf je hopen dat je alsnog die ene persoon tegenkomt? Of heb je je eisen en angsten opzij gezet en toch gegaan voor iemand waarin je in eerste instantie niet je levenspartner zag? Of ben je die toch nog tegen gekomen?
Ik zou me niet focussen op vastigheid, niets is meer voor eeuwig tegenwoordig
Dat je dan in de toekomst nog 1, 2 of 10 partners tegenkomt is prima en mooi meegenomen, maar ik zou vooral me bezig houden met mijn eigen leven. Je gaat toch niet alles opgeven voor iemand die na pak em beet 8 jaar weer weg is.
pi_73353469
ik heb daar nooit bij stil gestaan, ik was altijd met heel andere dingen bezig. nu ben ik 30, vrijgezel, en vind het ook niet erg om alleen te zijn, ik kan heel goed alleen zijn. soms mis ik wel het samenzijn met een partner, maar ik zou nooit voor minder gaan, dan liever alleen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')