abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73340079
Aanrijding in Erp was geen ongeluk

De politie onderzoekt een dodelijke aanrijding in het Brabantse Erp.

De aanrijding op 1 oktober zou geen ongeluk zijn geweest. Bij het ongeval kwam een 49-jarige inwoner van de plaats om het leven. Een 21-jarige man uit Venlo zit vast, omdat hij de aanrijding zou hebben veroorzaakt om verzekeringsgeld op te strijken.

Uit getuigenverhoor blijkt dat de Venlonaar met zijn auto vanuit stilstand hard de kruising opreed toen de bestelwagen van de man uit Erp eraan kwam. De voertuigen schampten elkaar, waarna de Brabander tegen een boom botste en overleed. De Venlonaar heeft misschien hulp gehad van iemand die in de berm op de uitkijk stond.

De politie zoekt mensen die op de plek eerder iets dergelijks hebben meegemaakt. Zo zou de verdachte een kwartier vóór de dodelijke aanrijding al hebben geprobeerd een ongeluk te creëren met een andere bestelbus. De bestuurder van deze bus kon op tijd remmen en daarna verder rijden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Filmpje op NU.nl
Bron

Als dit echt zo is dan zou ik zeggen sluit die kerel voor de rest van zijn leven op. Een beetje andermans leven in gevaar brengen voor een paar knaken.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_73340106
Terecht opsluiten die man.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:51:29 #3
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73340135
New Kids?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73340158
Is de postbode overleden?
You dream it, I live it.
pi_73340177
Grappig hoor, het zou je vader maar zijn die daar door zijn voorruit heen vliegt!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:52:52 #6
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73340178
Ik las het vannochtend, gadverdamme zeg, die vent verdient het niet om nog te ademen.
pi_73340188
Mensen doen veel voor geld.
pi_73340241
Als dat zo is mag die persoon van mij levenslang de bak in. Laat ze dat soort hufters in elk geval keihard aanpakken die anderen veel ellende bezorgen en ervoor zorgen dat voor iedereen de premies van de verzekering stijgen. Rijbewijs laten inleveren en nooit meer teruggeven.
pi_73340251
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik las het vannochtend, gadverdamme zeg, die vent verdient het niet om nog te ademen.
Dat heb ik dus ook, ik kan me echt opnaaien over dit soort dingen, het is toch godvers schandalig om zoiets in je botte kop te halen laat staan om het ook nog echt uit te voeren.
pi_73340253
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:52 schreef mrcool het volgende:
Grappig hoor, het zou je vader maar zijn die daar door zijn voorruit heen vliegt!
En als het de postbode was, hoefde die misschien ook geen gordel om. Dan kun je het wel vergeten
You dream it, I live it.
pi_73340255
Schijnt wel vaker te gebeuren. Hoorde een paar jaar geleden er al over. Mensen zouden een ouwe auto nemen, en daarmee opzettelijk een aanrijding maken om zo een hoop verzekeringsgeld op te strijken.
pi_73340393
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:55 schreef FinancialBubble het volgende:
Schijnt wel vaker te gebeuren. Hoorde een paar jaar geleden er al over. Mensen zouden een ouwe auto nemen, en daarmee opzettelijk een aanrijding maken om zo een hoop verzekeringsgeld op te strijken.
Het komt inderdaad vrij veel voor. Ook met huurauto's en leaseauto's dat er een ongeluk in scene wordt gezet.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:00:47 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73340440
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:55 schreef FinancialBubble het volgende:
Als je het filmpje bekijkt, gaat het hier niet om een ouwe auto, hoor. Lijkt me ook zinloos. Oude auto's zijn niet all risk verzekerd, en dagwaarde is dan minder dan niks.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73340745
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je het filmpje bekijkt, gaat het hier niet om een ouwe auto, hoor. Lijkt me ook zinloos. Oude auto's zijn niet all risk verzekerd, en dagwaarde is dan minder dan niks.
Dat dacht ik dus ook al, een ouwe bak levert nooit al te veel geld op natuurlijk en op die beelden is idd te zien dat het niet zomaar om een boodschappenwagentje ging.
pi_73344890
Het fenomeen 'schaderijders' is niet nieuw hoor.. In de jaren '70 gebeurde het al.. (Althans, dat hoorde ik eens van oudere familieleden)
pi_73345931
Dit soort mensen moeten gewoon hele zware straffen krijgen.
pi_73346222
Sinds een paar maanden weet ik dat dit fenomeen bestaat.

Ik vond het toen al.
Ziek gewoon dit.
pi_73346405
Wat zijn er toch een hoop hersenlozen in dit land. Ten eerste zijn schaderijders sowieso al triest, maar anderen betrekken in je ´ongeluk´ is helemaal krankzinnig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:53:55 #19
862 Arcee
Look closer
pi_73346774
Vieze vuile klootzak.

Nooit meer vrijlaten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 4 oktober 2009 @ 00:05:44 #20
183273 Butcherbird2
Voorheen Butcherbird
pi_73348381
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Is mij ook niet direct duidelijk hier het motief is. . Misschien had dat joch een lening voor die Audi cabrio afgesloten en kon-ie de maandlasten niet dragen. Verkopen zou hem ook verlies opleveren. Dus dan maar het ding in de puinpoeier rijden, bij een all-risk verzekering kon hij dan misschien de aanschafwaarde terugkrijgen.

Overigens ziet die bestelbus er niet compleet verwoest uit. Airbag deed het ook gewoon. Ik vraag me af of het slachtoffer zijn gordel droeg? Dat doen koeriers vaak niet namelijk omdat ze constant in- en uit de auto moeten stappen.
Dont'get me wrong, die zijn allemaal speculaties natuurlijk. Vraag me alleen af wat tot deze tragedie heeft geleid.
pi_73348551
Als dit werkelijk zo is, mag die Venlonaar wat mij betreft aangeklaagd worden voor moord.
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 00:37:38 #22
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_73349009
Als je mensen wilt straffen voor hun daden dan moet de straf hoger zijn dan het delict.
In dit geval zou dat minimaal de doodstraf voor die klootviool zijn.
Wedden dat ie er weer mee wegkomt, een of ander taakstrafje want hij is zo zielig......Tja, dat is NL waar misdaad wèl loont
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:05:49 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73356611
Als dit waar is dan moet die gast zijn level lang achter de trailies zetten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:28:44 #24
3542 Gia
User under construction
pi_73362187
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:05 schreef Butcherbird2 het volgende:
Vraag me alleen af wat tot deze tragedie heeft geleid.
Een gek die expres dit busje geramd heeft?

Of die koerier nu wel of niet de gordel droeg, maakt toch niet uit. De auto heeft hem met opzet geramd.
pi_73417226
quote:
Dader ongeluk Erp deed vier rampogingen
Uitgegeven: 6 oktober 2009 09:56
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2009 09:56

ERP - De 21-jarige man uit Venlo die vorige week in Erp een dodelijke aanrijding veroorzaakte, heeft die dag vier keer geprobeerd een auto te rammen.
© NU.nl/Bob van Keulen

De laatste poging werd de 49-jarige inwoner uit het Brabantse Erp fataal. Dat zei een woordvoerster van de politie dinsdag.

De Venlonaar zou het ongeval hebben veroorzaakt om zo verzekeringsgeld op te strijken. De verdachte wordt dinsdag voorgeleid.

De politie is nog op zoek naar een medeplichtige die volgens getuigen voor de Venlonaar op de uitkijk heeft gestaan.

Kruising

De Venlonaar reed met zijn auto vanuit stilstand hard een kruising op, toen de bestelwagen van de man uit Erp eraan kwam. De voertuigen schampten elkaar, waarna de Brabander tegen een boom botste en overleed.
bron
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:14:43 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73417345
Het was vast niet zijn bedoeling!

Ik hoop dat ze hem lang vast zullen zetten!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73417419
Vanochtend groot stuk in de krant inderdaad, zo'n man moeten ze echt hard straffen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_73417463
Onvoorstelbaar...

Wat moet er in godsnaam in je kop omgaan op het moment dat je besluit een andere auto eens flink te rammen
Of nog erger: op het moment dat je met een vriend het 'hoe en wat' nog eens doorneemt.

Levenslang achter de tralies lijkt mij hier ook prima te passen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:22:55 #29
18653 crew  D.
pi_73417528
Op het journaal zei men gisteren dan max. 15 jaar mogelijk was voor dood door schuld.
Maar hopen dat de uiteindelijke straf daar enigzins bij in de buurt komt.
pi_73418140
Mensen worden steeds idioter. Kunnen we er niet gewoon een paar als voorbeeld stellen. Levenslang de bak in dus. Dit soort ongein moet gewoon afgelopen zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73418266
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:21 schreef koffiegast het volgende:
Dit soort mensen moeten gewoon hele zware straffen krijgen.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:24:56 #32
8781 crew  Frutsel
pi_73419080
Zeer trieste afloop en belachelijk als het opzet is. Als dat zo is mag die vent lang brommen en die evt. handlanger ook

Jammer van die auto Je zou denken dat die vent het verzekeringsgeld niet nodig heeft
pi_73426032
ik zat me eigenlijk af te vragen waarom het geen moord is. Hij heeft er toch van tevoren grondig, met een vriend nota bene, over nagedacht.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:37:34 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_73426285
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:29 schreef alors het volgende:
ik zat me eigenlijk af te vragen waarom het geen moord is. Hij heeft er toch van tevoren grondig, met een vriend nota bene, over nagedacht.
Omdat de wet dan duidelijk stelt dat het vooraf het plan moet zijn geweest om een persoon te doden. Dat is hier niet het geval.
pi_73428655
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat de wet dan duidelijk stelt dat het vooraf het plan moet zijn geweest om een persoon te doden. Dat is hier niet het geval.
Maar dit is een handeling (doelbewust in een auto met hoge snelheid een andere auto aanrijden) waarvan je redelijkerwijs kunt weten dat die tot dodelijke slachtoffers kan leiden. Is er niet ooit rechtspraak geweest die dat zwaarder aanschreef dan dood door schuld? (ik meen me in ieder geval zoiets te herinneren, maar details heb ik niet)
pi_73429938
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat snap ik opzich, maar dat kun je altijd wel als verweer gebruiken. 'Ja ik schoot wel, maar ik wilde hem niet dood hebben.' 'Ik stak hem alleen om hem te laten schrikken, was nooit de bedoeling dat ie doodging.' 'Oh joh, ik wist helemaal niet dat iemand dood kan gaan van wurgen.'

Ik vind dat je van een burger wel mag verwachten dat hij dit kan inschatten. Als je op iemand inrijdt, is er een redelijke kans dat diegene dat niet overleeft. Als je dat vervolgens ook nog eens bewust doet, dan ben je gewoon een moordenaar.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:31:46 #37
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_87325099
Update:

De jongen is veroordeeld tot 12 jaar cel. De rechtbank heeft hem schuldig bevonden aan moord. ^O^

Bron
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_87325408
12 jaar.. veel te weinig. Wat heb je nou aan zo iemand in de maatschappij?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:45:31 #39
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_87325520
Mensen gaan steeds meer doen voor geld.
Let maar op de armoede zal nog meer ellende gaan veroorzaken, de rijken denken nu nog van niet.
Maar het zal erger worden!
Snollebolt
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:52:08 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87325739
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Wat heb je nou aan zo iemand in de bak? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_87326158
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Probeer je eens in te leven in 12 jaar in de bak zitten, dat is echt niet "weinig".
pi_87326226
Goed voor hem.
pi_87327683
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Probeer je eens in te leven in 12 jaar in de bak zitten, dat is echt niet "weinig".
Het komt neer op acht jaar en zijn slachtoffer is wel even erger af. Ik snap niet dat je er überhaupt over denkt medelijden te krijgen met dit stuk snot.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:52:34 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87327806
Wel wéér iemand van dezelfde afkomst. De rechtbanken hebben het deze week maar druk met Venloërs.
pi_87328221
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Het komt neer op acht jaar en zijn slachtoffer is wel even erger af. Ik snap niet dat je er überhaupt over denkt medelijden te krijgen met dit stuk snot.
Heeft niets te maken met medelijden. Wat denk je wat een jaar cel-accommodatie voor een gevangene de belastingbetaler kost?
pi_87328250
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:03 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Heeft niets te maken met medelijden. Wat denk je wat een jaar cel-accommodatie voor een gevangene de belastingbetaler kost?
Eens, een spuitje is beter. Maarja, dan heb je de bloedende hartjes weer aan het huilen.
pi_87328312
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:04 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Eens, een spuitje is beter. Maarja, dan heb je de bloedende hartjes weer aan het huilen.
Dan heb je weer het probleem dat de doodstraf onomkeerbaar is.
pi_87328400
Gepaste straf.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:11:35 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87328456
En na zijn straf kan hij gewoon weer in een auto stappen.... :{

Een aanvullende ontzegging van de rijbevoegdheid zou ook wel op z'n plaats zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:12:06 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_87328475
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:04 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ja, dan hadden we Lucia de B. en de twee vande Puttense moordzaak en Ina Post ook spuitjes gegeven en dan? Hoe ont-executeer jij iemand als hij achteraf onschuldig blijkt?
pi_87328580
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:09 schreef anboni het volgende:

[..]

bron
Ongelofelijk dit. Levenslang graag. Walgelijk stuk stront.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:22:05 #52
18653 crew  D.
pi_87328744
Laag is relatief.

Er zijn mensen die iemand op mishandelen met de otot gevolg. Die zie je ook geen 20 jaar krijgen :N
pi_87329019
12 jaar vind ik veel voor een 22 jarige. Zijn beste jaren zijn straks vorbij
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:51:32 #54
862 Arcee
Look closer
pi_87329560
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
12 jaar vind ik veel voor een 22 jarige. Zijn beste jaren zijn straks vorbij
Mooi. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87329746
Ik ben op zich wel benieuwd hoe ze de aanklacht moord juridisch hebben kunnen bewijzen.
Ik zou eerder doodslag gedacht hebben.
Overigens ben ik wel voor zware straffen mbt 'vehically manslaughter'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-10-2010 18:07:47 ]
I´m back.
pi_87330005
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mooi. ^O^
Als we iedereen die de verzekering probeert te tillen celstraf geven wordt het lekker rustig in Nederland ^O^ . Ik verbaas me er gewoon over dat dit zo zwaar, in mijn ogen dan, bestraft wordt. En dat als ze iemand doodtrappen na het stappen nog geen 5 jaar krijgen. Waarom in beide gevallen geen 12 jaar?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:07:40 #57
862 Arcee
Look closer
pi_87330044
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als we iedereen die de verzekering probeert te tillen celstraf geven wordt het lekker rustig in Nederland ^O^ . Ik verbaas me er gewoon over dat dit zo zwaar, in mijn ogen dan, bestraft wordt. En dat als ze iemand doodtrappen na het stappen nog geen 5 jaar krijgen. Waarom in beide gevallen geen 12 jaar?
Precies, die andere moet ook minstens 12 jaar krijgen. ^O^
pi_87330090
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat hierbij een wapen (in de vorm van een auto) is gebruikt.
Dan loop je veel meer risico dat iemand het leven laat dan bij een ordinaire vechtpartij.
Bovendien is dit alles met voorbedachte rade. Wederom heb je dat niet na een avondje stappen.

Opwelling --> Doodslag --> Lagere straf dan moord.
Voorbedachte raad --> Moord --> Hogere straf dan doodslag.

*edit*
En iemand in elkaar slaan... Dan wordt het vaak zelfs "mishandeling met de dood tot gevolg". Nog lagere straf dan doodslag.
pi_87330128
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, die andere moet ook minstens 12 jaar krijgen. ^O^
Ben ik het wel mee eens, maar verklaar me het verschil eerst maar eens. Waarom krijgt iemand die zich vol giet met alcohol en vervolgens 1 dood trapt doodslag aan zijn broek. En iemand die de verzekering probeert te tillen krijgt moord. In mijn ogen geldt voor beide gevallen moord, en de alcohol vind ik nog een verzwarende omstandigheid. Maar daar krijgen ze altijd van die minieme straffen. Waarom?
pi_87330160
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:09 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Omdat hierbij een wapen (in de vorm van een auto) is gebruikt.
Dan loop je veel meer risico dat iemand het leven laat dan bij een ordinaire vechtpartij.
Bovendien is dit alles met voorbedachte rade. Wederom heb je dat niet na een avondje stappen.

Opwelling --> Doodslag --> Lagere straf dan moord.
Voorbedachte raad --> Moord --> Hogere straf dan doodslag.

*edit*
En iemand in elkaar slaan... Dan wordt het vaak zelfs "mishandeling met de dood tot gevolg". Nog lagere straf dan doodslag.

Hoe misselijk deze actie ook was, er is natuurlijk nooit en te nimmer sprake van voorbedachte rade.
pi_87330218
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe misselijk deze actie ook was, er is natuurlijk nooit en te nimmer sprake van voorbedachte rade.
Volgens de rechters wel.

quote:
De voorbedachte rade blijkt uit de gedragingen van [verdachte] en [medeverdachte]. [verdachte] heeft driemaal getracht een aanrijding te veroorzaken, waarbij hij werd geholpen door [medeverdachte]. Zowel [verdachte] als [medeverdachte] heeft gedurende die pogingen op meerdere momenten de gelegenheid gehad zich te bezinnen op het genomen besluit een aanrijding te veroorzaken en van hun voorgenomen plan af te zien. In plaats daarvan hebben zij echter telkens opnieuw getracht een aanrijding te veroorzaken en zij zijn daarin de laatste maal ook geslaagd.

De bewezenverklaring. Op grond van de feiten en omstandigheden die zijn vervat in de hierboven uitgewerkte bewijsmiddelen, in onderling verband en samenhang bezien, komt de rechtbank tot het oordeel dat wettig en overtuigend bewezen is dat verdachte

op 1 oktober 2009 te Erp, gemeente Veghel, tezamen en in vereniging met een ander opzettelijk en met voorbedachten rade [slachtoffer] van het leven heeft beroofd, immers heeft/hebben/is verdachte en/of zijn mededader met dat opzet: - in de buurt van een T-kruising op de Kraanmeer met een personenauto (merk Audi) gewacht en - (telefonisch) met elkaar in contact gestaan om elkaar (telefonisch) te waarschuwen op welk moment de auto van die [slachtoffer] genoemde T-kruising dicht genoeg was genaderd en - verdachte vervolgens met die Audi die T-kruising opgereden - met de bedoeling met die Audi tegen de auto van die [slachtoffer] aan te rijden en - het door verdachte bestuurde voertuig (Audi) daarbij tegen de auto van die [slachtoffer] gereden op een moment dat die [slachtoffer] een behoorlijke snelheid had en - ten gevolge waarvan de door die [slachtoffer] bestuurde auto tegen een boom is gebotst en - ten gevolge waarvan voornoemde [slachtoffer] is overleden.
Als je iemand opzettelijk aanrijdt, neem je de kans voor lief dat die persoon komt te overlijden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:14:17 #62
862 Arcee
Look closer
pi_87330242
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ben ik het wel mee eens, maar verklaar me het verschil eerst maar eens. Waarom krijgt iemand die zich vol giet met alcohol en vervolgens 1 dood trapt doodslag aan zijn broek. En iemand die de verzekering probeert te tillen krijgt moord. In mijn ogen geldt voor beide gevallen moord, en de alcohol vind ik nog een verzwarende omstandigheid. Maar daar krijgen ze altijd van die minieme straffen. Waarom?
Je legt te veel nadruk op het tillen van de verzekering. Wat ze deden was met opzet een verkeersongeluk veroorzaken, met dodelijke afloop als mogelijke uitkomst.
pi_87330250
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:13 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Volgens de rechters wel.
[..]

Als je iemand opzettelijk aanrijdt, neem je de kans voor lief dat die persoon komt te overlijden.
Als je op iemand zijn hoofd gaat staan dansen neem je de kans voor lief dat die persoon komt te overlijden.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:15:13 #64
18653 crew  D.
pi_87330270
Deze debiel had natuurlijk als enige uitgangspunt wat blikschade.
Iemand op volle kracht in zijn gezicht schoppen mag van mij wel zwaarder wegen :Y
pi_87330276
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je legt te veel nadruk op het tillen van de verzekering. Wat ze deden was met opzet een verkeersongeluk veroorzaken, met dodelijke afloop als mogelijke uitkomst.
Omdat ik vrees dat dat op 1 of andere reden toch van invloed is.
pi_87330294
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je op iemand zijn hoofd gaat staan dansen neem je de kans voor lief dat die persoon komt te overlijden.
En zulke zaken worden dan ook bestraft als doodslag. En in zulke omstandigheden zul je een hogere straf krijgen dan "mishandeling met de dood tot gevolg".
pi_87330879
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het niet meer dan logisch, vooral als dat voorbeeld met een 'kroegruzie' wordt gelegd. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn van het voorbeeld. :)

Verder ben ik, misschien als één van de weinige, wel blij met het verschil. Moet er niet aan denken dat er nog meer, en nog hogere gevangenisstraffen worden uitgedeeld. Heb ook niet het idee dat dit in het directe voordeel is van de mensen die dit zeggen. Heb niet het idee dat ze een veiliger gevoel krijgen. Het heeft meer te maken met een soort van wraakgevoel waar ik niet de vinger op de juiste plek kan leggen.

Zolang het niet mogelijk is om gevangenen commercieler uit te buiten (behalve het sporadisch toepassen van de pluk-ze-wet) door bijvoorbeeld arbeid, zie ik het voordeel niet. Het zijn naar mijn idee ook de eerste personen die, als wij veel zwaardere gevangenisstraffen uit gaan delen, weer hun mening massaal gaan verkondigen op bijvoorbeeld internet dat het véél te duur is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')