Nee joh, niet voor een opdracht of zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:21 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
o leuk!
o was dat voor dat merk? euh...Benetton?
Ik wil aandacht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:02 schreef Ang3l het volgende:
Pffff, leren vliegen is lastiiiiig.
Ik kan wel opstijgen en zo, maar landen gaat nog niet zo goed
( IAion )
Mama, mag ik van tafelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:05 schreef TheaterMaMa het volgende:
Menuschema 12 gangen menu:
Koude voorgerechten
Soep
Warm voorgerechten
Hoofdschotel van vis
Hoofdschotel van vlees
Hoofdschotel van wild
Hoofdschotel van gevogelte
Kaas
Warm nagerecht
Koud nagerecht
Gevroren nagerecht
Fruit
het kan dus tot 12 gangen!!!
oh lekker is dat, nog kieskeurig ook nog!quote:
nou, ik haal er wel een aantal af, en een aantal doe ik samen in 1quote:
Wij kastjes zijn kieskeurigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:06 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
oh lekker is dat, nog kieskeurig ook nog!
Oh samen hebben we dan al best veelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:02 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik heb hier de nrs 1 (2x), 3 (2x), 6, 8, 14 (2x) en 18 en een paar ongeopend weggegooid.
Maar nagerechten in verschillende temperaturen zijn toch niet per definitie verschillende gangen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:05 schreef TheaterMaMa het volgende:
Koude voorgerechten
Soep
Warm voorgerechten
Hoofdschotel van vis
Hoofdschotel van vlees
Hoofdschotel van wild
Kaas
Warm nagerecht
Koud nagerecht
Gevroren nagerecht
Fruit
het kan dus tot 12 gangen!!!
Koude voorgerechtenquote:
weer een verschil met HIWquote:
Het was een hele normale vraag hoor. Gewoon uit interesse.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Maar nagerechten in verschillende temperaturen zijn toch niet per definitie verschillende gangen?
ik vind kou niet erg daar kun je je op kleden, die regen van de herfst mag van mij uitblijven, en de wind vind ik ook niet geweldigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet of ik nou blij moet worden van de kou of niet.
volgens wikipedia wel, amuses, spoom en koffie 9al dan niet aangekleed) worden dus niet tot gang gerekendquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:27 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het was een hele normale vraag hoor. Gewoon uit interesse.
Dus elk nagerecht, het koude, het warme en zo is allemaal een aparte gang?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:28 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
volgens wikipedia wel, amuses, spoom en koffie 9al dan niet aangekleed) worden dus niet tot gang gerekend
Hoe langer mijn haar wordt, hoe meer ik de regen en de wind ga verfoeien. Terwijl ik helemaal niet zo wil zijn dat ik panisch word als ik door de regen of de wind moetquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:27 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
ik vind kou niet erg daar kun je je op kleden, die regen van de herfst mag van mij uitblijven, en de wind vind ik ook niet geweldig
dit is een schema voor 12 gangen, met name de volgorde moest ik even wetenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:31 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dus elk nagerecht, het koude, het warme en zo is allemaal een aparte gang?
Dan is elk verschillend hoofdgerecht ook daadwerkelijk een aparte gang? Pff das best veel dan!
Wat is spoom?
wat dat betreft ben ik wel blij met men korte haar. Regen is alleen vervelend wanneer et men gel uit de haren in men ogen laat lopenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hoe langer mijn haar wordt, hoe meer ik de regen en de wind ga verfoeien. Terwijl ik helemaal niet zo wil zijn dat ik panisch word als ik door de regen of de wind moet![]()
.
Ow oke dat klinkt goed!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:33 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
dit is een schema voor 12 gangen, met name de volgorde moest ik even weten
Een spoom is een tussengerecht om de maaltijd te laten zakken. Ingrediënten zijn vaak witte wijn en citrusvruchten. Het wordt koud opgediend.
Een andere benaming voor spoom is 'boisson frappe'. Het is ontstaan halverwege de negentiende eeuw, toen het serveren van diners in gangen opgang begon te vinden. Tot die tijd zette men alles tegelijk op tafel.[1]
De New Concise Larousse Gastronomique beschrijft spoom als: "Een type van schuimende sorbet, die een grote favoriet in Engeland was, gemaakt met een lichtere stroop dan die voor een echte sorbet wordt gebruikt. Als het begint op te stijven, wordt het gemengd met de helft zijn volume aan ongebakken Italiaanse Meringue. Zoals sorbet, wordt het gemaakt van vruchtesap, wijn, sherry of porto en in een lang glas opgediend (met een paar lepels champagne die erover wordt gelepeld). De naam is afgeleid van het Italiaanse spuma (schuim). In Italië, is spumone een licht schuimend roomijs dat met eiwit, een smaakstof en geklopte room wordt gemaakt."
Een voorbeeld van een spoom is scropino
een spoom is echt heel simpel, gewoon wat ijs en bubbeltjeswijn, en daar kun je dan in varieren, neem wel sorbetijs en geen roomijsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:34 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ow oke dat klinkt goed!
Is dat goed zelf te maken? Maak jij het vaker?
Jezus, is dat niet teveel?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:05 schreef TheaterMaMa het volgende:
Koude voorgerechten
Soep
Warm voorgerechten
Hoofdschotel van vis
Hoofdschotel van vlees
Hoofdschotel van wild
Kaas
Warm nagerecht
Koud nagerecht
Gevroren nagerecht