Doe maar niet, bans worden niet besproken op het forum. Algemeen beleid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou toe maar, ik kreeg als "druppel" een weekban om opmerkingen over militairen, nou wil ik toch wel weten wat je nou bedoelde aangezien je wel mod bent nietwaar? Ik neem aan dat er geen Iraanse militairen hier op Fok! discussiëren, dus vanwaar een ban er om?
Het bewijst dat Ahmedinejad anti-zionist of anti-Israël is, maar niet per definitie anti-semiet. Hij kan het immers prima vinden met joden die anti-zionist zijn, het gaat hem dus niet om de joden, maar om Israël. Belangrijk verschil.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:23 schreef Lkw het volgende:
Eerdergeplaatste foto bewijst wat mij betreft dan ook niets.
Omdat anders mods en admins in het nauw komen met hun 2 meetlatten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doe maar niet, bans worden niet besproken op het forum.
Toen ik uitleg vroeg via de mail kreeg ik terug 'je moet gewoon niet racistisch zijn, en niet trollen' nou wat is dat nou voor een uitleg over een policy? Als ik er niet over mag discussiëren en ik ook geen fatsoenlijk antwoord krijg via de mail behalve wat zielige patriarchale wijzende vingertjes dan mag ik toch ook vraagtekens er bij zetten. Vooral aangezien je een paar posts hierboven al aangaf dat je alles mag bekritiseren maar niet persoonlijk mag ingaan op users, en een neergestort vliegtuig post hier toch echt niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doe maar niet, bans worden niet besproken op het forum.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het bewijst dat Ahmedinejad anti-zionist of anti-Israël is, maar niet per definitie anti-semiet. Hij kan het immers prima vinden met joden die anti-zionist zijn, het gaat hem dus niet om de joden, maar om Israël. Belangrijk verschil.
Ik ben bijna klaar Meh, negeer in de tussentijd mij maar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef Meh7 het volgende:
Kan dit gezeik over bans niet in Feedback?
Als je de Holocaust gaat ontkennen/bagatelliseren vraag ik me af wat dat nog met anti-zionisme te maken heeft.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het bewijst dat Ahmedinejad anti-zionist of anti-Israël is, maar niet per definitie anti-semiet. Hij kan het immers prima vinden met joden die anti-zionist zijn, het gaat hem dus niet om de joden, maar om Israël. Belangrijk verschil.
Okee, daar heb je misschien gelijk in. Alhoewel deze Friedman het wel heel erg bont maakt en zo'n beetje in de reet van Ahmadinejad zit. De foto zonder verdere context eromheen plaatsen, doet wellicht vermoeden dat het om een willekeurige, neutrale rabbi gaat en dat is dus overduidelijk niet zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Genoeg andere kanalen idd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef Meh7 het volgende:
Kan dit gezeik over bans niet in Feedback?
Ik ken je verhaal. Ook meegemaakt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Toen ik uitleg vroeg via de mail kreeg ik terug 'je moet gewoon niet racistisch zijn, en niet trollen' nou wat is dat nou voor een uitleg over een policy? Als ik er niet over mag discussiëren en ik ook geen fatsoenlijk antwoord krijg via de mail behalve wat zielige patriarchale wijzende vingertjes dan mag ik toch ook vraagtekens er bij zetten. Vooral aangezien je een paar posts hierboven al aangaf dat je alles mag bekritiseren maar niet persoonlijk mag ingaan op users, en een neergestort vliegtuig post hier toch echt niet.
Het ontstaan van de staat Israël wordt vaak genoeg aan de holocaust gelinkt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je de Holocaust gaat ontkennen/bagatelliseren vraag ik me af wat dat nog met anti-zionisme te maken heeft.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ontstaan van de staat Israël wordt vaak genoeg aan de holocaust gelinkt.
Dat klopt. Volgens mij is hij lid van de Neturei Karta, een ultra-orthodoxe joodse groepering, die tegen de staat Israël (in huidige vorm) zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:32 schreef Lkw het volgende:
[..]
Okee, daar heb je gelijk in denk ik. Alhoewel deze Friedman het wel heel erg bont maakt en zo'n beetje in de reet zit van Ahmadinejad. De foto zonder verdere context eromheen doet wellicht vermoeden dat het om een willekeurige neutrale rabbi gaat en dat is dus overduidelijk niet zo.
Maar welk anti-zionisme bedrijf je dan door de Holocaust te ontkennen? Het komt op mij dan meer over als vileine haat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De Holocaust wordt ook vaak ontkend (en opvallend vaak door mensen die bovenvermelde gedachte huldigen), dus veelvoorkomende meningen zijn daarmee nog geen belangrijke meningen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Basis van het zionisme is de Joodse staat. Door te zeggen dat de Holocaust (waarvan Israel een bijna rechtstreeks uitvloeisel is) niet gebeurd is, geef je dus aan dat de staat Israel ten onrechte is gecreëerd, en schop je dus de bodem onder het zionisme vandaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar welk anti-zionisme bedrijf je dan door de Holocaust te ontkennen? Het komt op mij dan meer over als vileine haat.
Het onderbouwt het niet, het citeert personen die het ermee eens zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik lees het in het orginele bericht maar daarin wordt mijn stelling ook ondersteund.
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het een feit is. Ik probeer alleen maar de link tussen het anti-zionisme en de holocaust weer te geven. Iemand die fel tegen de staat Israël is, zal indien hij vindt dat de holocaust heeft bijgedragen aan het ontstaan van de staat Israël, sneller geneigd zijn om vraagtekens bij de holocaust te plaatsen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De Holocaust wordt ook vaak ontkend (en opvallend vaak door mensen die bovenvermelde gedachte huldigen), dus veelvoorkomende meningen zijn daarmee nog geen belangrijke meningen.
O, dat bedoelde ik ook niet.quote:
Vervelende in dit verhaal is dat mensen zich vaak toestaan domweg andersom te redeneren. Ofwel: 'Ik ben tegen de staat Israël, dus ontken ik de Holocaust. Maakt me niet uit of dat terecht is of niet.'quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Basis van het zionisme is de Joodse staat. Door te zeggen dat de Holocaust (waarvan Israel een bijna rechtstreeks uitvloeisel is) niet gebeurd is, geef je dus aan dat de staat Israel ten onrechte is gecreëerd, en schop je dus de bodem onder het zionisme vandaan.
Ik word er juist moe van dat mensen bij alles wat er mis gaat in de wereld simpelweg naar de VS wijzen. Dikwjls op basis van volstrekt idiote complottheorieën vol verwijzingen naar de meest debiele YouTube-filmpjes.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:43 schreef Gabbylicious het volgende:
Ik word trouwens wel een beetje moe van die discussies overal over het midden-oosten.
Het lijkt me wel duidelijk dat de echte tumor van deze affaire niet in het midden-oosten zelf ligt, maar eerder aan de andere kant van de oceaan. Daar word geld verdiend aan wapens, olie en drugs.
Hmm. Nee ik ga niet linken naar YouTube filmpjes e.d.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik word er juist moe van dat mensen bij alles wat er mis gaat in de wereld simpelweg naar de VS wijzen. Dikwjls op basis van volstrekt idiote complottheorieën vol verwijzingen naar de meest debiele YouTube-filmpjes.
Inderdaad, maar ik vermoed dat ik niet tot dezelfde conclusie kom als jij. Weet ik eigenlijk wel zekerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:50 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Hmm. Nee ik ga niet linken naar YouTube filmpjes e.d.
Maar als je gewoon logisch nadenkt kom je ook een heel eind hoor.
Het ontkennen van een feit om kritiek te uiten op de creatie van een staat neigt eerder naar antisemitisme dan antizionisme.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Basis van het zionisme is de Joodse staat. Door te zeggen dat de Holocaust (waarvan Israel een bijna rechtstreeks uitvloeisel is) niet gebeurd is, geef je dus aan dat de staat Israel ten onrechte is gecreëerd, en schop je dus de bodem onder het zionisme vandaan.
Die biografie is meer dan 2000 pagina's, dat gaan we toch niet lezen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Ik ga niet weer de citaten opzoeken, maar pak de Kershaw biografie er maar bij. Hij ontkracht het voor eens en altijd.
Barbaren als jij kan ik blij maken: Het staat al in de inleiding. pagina vii, uit mijn hoofd. 7 pagina's lukt je toch nog wel?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die biografie is meer dan 2000 pagina's, dat gaan we toch niet lezen?
In mijn versie staat in de inleiding niets van dit alles. Ik denk dat je toch nog even beter moet zoeken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Barbaren als jij kan ik blij maken: Het staat al in de inleiding. pagina vii, uit mijn hoofd. 7 pagina's lukt je toch nog wel?
Zucht. Ja hoor. Penguin editie (Londen 2000) van Hitler - 1889 - 1936, Hubris. Het staat in hoofdstuk 1 (dus niet de inleiding), pagina 7-9.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
In mijn versie staat in de inleiding niets van dit alles. Ik denk dat je toch nog even beter moet zoeken.
Ik heb de vertaling, daar staat het niet in. Ik meen me te herinneren dat het verderop wel tot in detail behandeld is, maar dus niet in de inleiding.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Ja hoor. Penguin editie (Londen 2000) van Hitler - 1889 - 1936, Hubris.
Ah, ik zie dat jij het ook gevonden hebt. Het begint hier zowaar op een wetenschappelijk discours te lijken, met peer reviewed bijdragenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Ja hoor. Penguin editie (Londen 2000) van Hitler - 1889 - 1936, Hubris. Het staat in hoofdstuk 1 (dus niet de inleiding), pagina 7-9.
Hij had zichzelf sufi verklaart, als ik het goed hebquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:10 schreef JimmyWooh het volgende:
Trigger ben je überhaupt nog wel ex-Moslim? Je staat het Islam te verkondigen.
Triggy een dronken junkie in een fase van xtc die god heeft gevonden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij had zichzelf sufi verklaart, als ik het goed heb
Hij stond niet sterk genoeg in z'n schoenen. Dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd, dus daar moeten we niet moeilijk over doen
Bekeren ( naar de islam ) is de enige manier om met een moslima te trouwen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Was het niet zo dat je als bekeerling niet met een moslima mocht trouwen?
Of was er een loophole?
Is dat niet vreselijk discriminerend?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bekeren ( naar de islam ) is de enige manier om met een moslima te trouwen.
Jup, de islam discrimineert op verschillende niveau's.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Is dat niet vreselijk discriminerend?
Er zijn natuurlijk wel andere manieren, gewoon 'onbekeerd' naar het stadhuis gaan en lekker met elkaar trouwen uit liefde. Of wordt je verse eega dan verstoten of gelyncht?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er andere manieren en gebeurt het ook. Maar 'in de ogen van Allah' is zij 'niet' gehuwd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel andere manieren, gewoon 'onbekeerd' naar het stadhuis gaan en lekker met elkaar trouwen uit liefde. Of wordt je verse eega dan verstoten of gelyncht?
In hoeveel van de gevallen dat een moslima trouwt, is dat - ongestraft - met een niet-moslim, weet jij dat? En stijgt dat percentage in Nederland?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er andere manieren en gebeurt het ook. Maar 'in de ogen van Allah' is zij 'niet' gehuwd.
Geen idee, pas in December krijg ik een opdracht van FORUM om dat te gaan peilen. In mijn eigen omgeving was het 15 jaar geleden niet mogelijk, kwam het niet voor en was het onbespreekbaar, in de tussentijd ken ik een stuk of 5-6 koppels.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
In hoeveel van de gevallen dat een moslima trouwt, is dat - ongestraft - met een niet-moslim, weet jij dat? En stijgt dat percentage in Nederland?
Dat is interessant. In die 5 tot 6 gevallen werd men dus volkomen vrij gelaten om het geloof wel of niet te belijden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, pas in December krijg ik een opdracht van FORUM om dat te gaan peilen. In mijn eigen omgeving was het 15 jaar geleden niet mogelijk, kwam het niet voor en was het onbespreekbaar, in de tussentijd ken ik een stuk of 5-6 koppels.
Pas in maart kan ik je een landelijk percentage geven op basis van recent onderzoek.
Er stond mij iets bij over het niet mogen trouwen met een moslim vrouw als je je zou bekeren tot de islam om haar, een islamitische collega van mij vervloekte Van Persie daar om.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |