Die krijg ik allemaal niet, gek zeg..Ook nooit gehoord dat ik die kan krijgen. Mijn 670 e is inclusief zorgtoeslag..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, als je daar je toeslagen bij optelt, alleenstaandentoeslag, huurtoeslag, zorgtoeslag, langdurigheidstoeslag, cultuurbijdrage zit jij ook op dikke ¤ 1100 of zo .. vette pot toch ..
voor dat bedrag kan je ook werken doe ik ookquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, als je daar je toeslagen bij optelt, alleenstaandentoeslag, huurtoeslag, zorgtoeslag, langdurigheidstoeslag, cultuurbijdrage zit jij ook op dikke ¤ 1100 of zo .. vette pot toch ..
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dan hebben ze toch iets fout gedaan want dan hadden ze al ruim kunnen sparen
Kinderen komen niet zo maar uit de lucht vallen ... daar gaat een hoop planningen aan vooraf.
maar er wordt nooit aan geld gedacht of aan de toekomst want ze nemen gewoon even een kind en daarna zien we wel . onverantwoordelijk gedrag noem ik dit dan ,
Dus niet het recht geven om kinderen te krijgen.
laat maar eerst zien dat je een kind tot hun 16de kan onderhouden zonder staatssteun dan pas mag je eens gaan nadenken over het maken van kinderen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dan hebben ze toch iets fout gedaan want dan hadden ze al ruim kunnen sparen
Kinderen komen niet zo maar uit de lucht vallen ... daar gaat een hoop planningen aan vooraf.
maar er wordt nooit aan geld gedacht of aan de toekomst want ze nemen gewoon even een kind en daarna zien we wel . onverantwoordelijk gedrag noem ik dit dan ,
Dus niet het recht geven om kinderen te krijgen.
laat maar eerst zien dat je een kind tot hun 16de kan onderhouden zonder staatssteun dan pas mag je eens gaan nadenken over het maken van kinderen.
Per maand? Ik geloof dat niet, die toeslagen zijn allemaal laag tot bijna niet bestaand, zo hoog kom je volgens mij nooit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja ik vraag me echt ook altijd af hoe mensen zonder uitkering dat kunnen denken, ik heb echt geen recht op al die dingen hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Per maand? Ik geloof dat niet, die toeslagen zijn allemaal laag tot bijna niet bestaand, zo hoog kom je volgens mij nooit.
Ik vermoed dat jij dat net als een uitkeringsgerechtigde zal moeten aanvragen .. deze potjes, toeslagen en vrijstellingen, zijn er namelijk voor alle minimaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Die krijg ik allemaal niet, gek zeg..Ook nooit gehoord dat ik die kan krijgen. Mijn 670 e is inclusief zorgtoeslag..
Bijstand voor alleenstaanden is 647,54 en maximale zorgtoeslag is 57 euro, dus dan zou je toch iets hoger moeten uitkomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Die krijg ik allemaal niet, gek zeg..Ook nooit gehoord dat ik die kan krijgen. Mijn 670 e is inclusief zorgtoeslag..
Ja ok, maar ik heb geen bijstand, dat is het punt nu juist. Als arbeidsongeschikte krijg je 70% van t laatst verdiende loon, en als dat minimumloon is, heb je toch echt pech. Da's het vreemde aan het systeem in Nederland, als je bijstand hebt krijg je het minimumloon, ben je 100% afgekeurd dan krijg je minder als je al jong afgekeurd bent.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Bijstand voor alleenstaanden is 647,54 en maximale zorgtoeslag is 57 euro, dus dan zou je toch iets hoger moeten uitkomen.
En nog max 255 euro huurtoeslag en kwijtschelding van een paar honderd euro aan gemeentelijke lasten, wat je nog ongeveer 35 euro per maand scheelt denk ik.
Kortom, eigenlijk 995 euro per maand is een maximale bijstandsuitkering voor een alleenstaande.
Oh ok, op die manier. Ja dat is krom.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik heb geen bijstand, dat is het punt nu juist. Als arbeidsongeschikte krijg je 70% van t laatst verdiende loon, en als dat minimumloon is, heb je toch echt pech. Da's het vreemde aan het systeem in Nederland, als je bijstand hebt krijg je het minimumloon, ben je 100% afgekeurd dan krijg je minder als je al jong afgekeurd bent.
In onze gemeente krijg je toch echt minder dan het bedrag dat jij ontvangtquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik heb geen bijstand, dat is het punt nu juist. Als arbeidsongeschikte krijg je 70% van t laatst verdiende loon, en als dat minimumloon is, heb je toch echt pech. Da's het vreemde aan het systeem in Nederland, als je bijstand hebt krijg je het minimumloon, ben je 100% afgekeurd dan krijg je minder als je al jong afgekeurd bent.
MIsschien omdat kinderopvang niet te betalen is voor een alleenstaande moeder? En je kan er niet vanuit gaan dat je het kind maar kwijt kan bij vrienden of familie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie eerlijk gezegt niet in waarom je niet kan gaan werken als je een kind hebt.
Sommige mensen kunnen ook arbeidsongeschikt worden nadat ze kinderen op de wereld hebben gezet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie eerlijk gezegt niet in waarom je niet kan gaan werken als je een kind hebt.
Tsja, zoals het nu is hoop ik gewoon dat ik nog werk krijg. Ik ben jong dus ga er van uit dat er nog iets komt, mocht dat niet zo zijn dan ga ik maar voor die controles, want dit is bijna onleefbaar. Vreemd ook dat het per gemeente anders is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In onze gemeente krijg je toch echt minder dan het bedrag dat jij ontvangtEr bestaan dus geringe verschillen per gemeente (maar die wijken niet ver van elkaar af). Wanneer je minder ontvangt dan de bijstandsnorm, dan kun je daarin aanvulling vragen. Vraag is of je dat ook werkelijk wilt, want aan dat ene tientje per maand kleven dan wel een enorme heisa aan controles en verplichtingen, waar je nu van gevrijwaard bent.
Ik denk wel dat het ieders keus moet zijn om ervoor te kunnen kiezen z'n kind op zijn/haar manier op te voeden, binnen het redelijke. Voor een dertienjarige hoef je niet meer thuis te blijven, maar wanneer iemand een kind van twee toch liever zelf verzorgt kan ik me daar wel wat bij voorstellen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
In mijn gemeente zou je in de bijstand 60 euro minder ontvangen per maand, dan wat je nu krijgt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:08 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja, zoals het nu is hoop ik gewoon dat ik nog werk krijg. Ik ben jong dus ga er van uit dat er nog iets komt, mocht dat niet zo zijn dan ga ik maar voor die controles, want dit is bijna onleefbaar. Vreemd ook dat het per gemeente anders is.
Sta je het kind maar af.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
MIsschien omdat kinderopvang niet te betalen is voor een alleenstaande moeder? En je kan er niet vanuit gaan dat je het kind maar kwijt kan bij vrienden of familie.
En welk voordeel heeft dat volgens jou? Volgens mij heeft het namelijk alleen maar nadelen voor ouders en kind en uiteindelijk betaalt er nog steeds iemand anders voor het kind. Nog afgezien van de praktische haalbaarheid.quote:
Daar moet je maar aan denken voor je je zwanger laat schoppenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
MIsschien omdat kinderopvang niet te betalen is voor een alleenstaande moeder? En je kan er niet vanuit gaan dat je het kind maar kwijt kan bij vrienden of familie.
Harde taal, maar wel een kern van waarheid!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar moet je maar aan denken voor je je zwanger laat schoppen
En daarom moeten ze dus korten op die uitkeringen om zo die moeders die zich laten volblaffen door bontkraagjes (zodat ze voor zoon Ismael kan zorgen) weer aan het werk te krijgen. Nu zien ze dat ze met thuiszitten (of liggen) meer geld verdienen. En wij maar hard werken en belasting betalen, sterker nog.....we gaan de AOW nog even wat uitstellen tot de 67e zodat deze paria's nog langer van de werkenden kunnen profiteren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Begrijp het wel. Zeker voor alleenstaande moeders. Als je nog meer geld 'verdient' met thuiszitten dan dat je gaat werken. Heb je in ieder geval nog de tijd om je kinderen op te voeden.
Wereldpostquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En daarom moeten ze dus korten op die uitkeringen om zo die moeders die zich laten volblaffen door bontkraagjes (zodat ze voor zoon Ismael kan zorgen) weer aan het werk te krijgen. Nu zien ze dat ze met thuiszitten (of liggen) meer geld verdienen. En wij maar hard werken en belasting betalen, sterker nog.....we gaan de AOW nog even wat uitstellen tot de 67e zodat deze paria's nog langer van de werkenden kunnen profiteren.
En? Nu ontvang ik minder van mijn salaris omdat het zich loont om alle paar jaar een kind te krijgen en je hand op te houden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het ieders keus moet zijn om ervoor te kunnen kiezen z'n kind op zijn/haar manier op te voeden, binnen het redelijke. Voor een dertienjarige hoef je niet meer thuis te blijven, maar wanneer iemand een kind van twee toch liever zelf verzorgt kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
En als je van je salaris dan opvang moet gaan betalen, kan het misschien wel zijn dat je minder overhoudt dan van je uitkering.
Nee, het is onzin. Een getrouwd stel dat besluit om kinderen te krijgen, gaat er op dat moment niet vanuit dat ze over enkele jaren zullen gaan scheiden of dat de partner zal komen te overlijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Harde taal, maar wel een kern van waarheid!
Ja, mooi he? Als je het er niet mee eens bent zijn er genoeg politieke partijen om lid van te worden, zodat je kunt helpen om de verzorgingsstaat nog iets verder af te breken. Succes!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Nu ontvang ik minder van mijn salaris omdat het zich loont om alle paar jaar een kind te krijgen en je hand op te houden.
Zoals je zegt...een keuze. Dus of je kiest voor geen inkomsten maar lekker voor je kind zorgen of je gaat werken en laat de zorg aan een ander over. Waarom perse gecompenseerd willen worden? JIJ wilt toch een kind, neem dan ook de lasten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het ieders keus moet zijn om ervoor te kunnen kiezen z'n kind op zijn/haar manier op te voeden, binnen het redelijke. Voor een dertienjarige hoef je niet meer thuis te blijven, maar wanneer iemand een kind van twee toch liever zelf verzorgt kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
En als je van je salaris dan opvang moet gaan betalen, kan het misschien wel zijn dat je minder overhoudt dan van je uitkering.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen ook arbeidsongeschikt worden omdat ze kinderen op de wereld hebben gezet.
Maar een getrouwd stel gaan daar dan ook vanuit?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, het is onzin. Een getrouwd stel dat besluit om kinderen te krijgen, gaat er op dat moment niet vanuit dat ze over enkele jaren zullen gaan scheiden of dat de partner zal komen te overlijden.
Alleenstaande moeders zijn doorgaans geen alleenstaande moeders omdat ze daar bewust voor hebben gekozen.
Je moet niet zomaar de woorden in een quote gaan veranderen. Je doet nu net of ik jouw tekst heb geschreven, dat is tamelijk ongepast.quote:
Wat is dit voor rare hersenkronkel????quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Maar een getrouwd stel gaan daar dan ook vanuit?
Dat het wel eens verkeerd kan lopen?
En een alleenstaande moeder die zelf daarvoor kiest moet je bevooroordelen?
Wat is dat voor logica?
En dat zegt iemand die te pas en te onpas iemand quote die het niet met hem eens is....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je moet niet zomaar de woorden in een quote gaan veranderen. Je doet nu net of ik jouw tekst heb geschreven, dat is tamelijk ongepast.
Gaan die kinderen maar lekker naar de persoon die ze wel kan verzorgen ipv standaard naar de moeder. En nogmaals, ga maar werken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, het is onzin. Een getrouwd stel dat besluit om kinderen te krijgen, gaat er op dat moment niet vanuit dat ze over enkele jaren zullen gaan scheiden of dat de partner zal komen te overlijden.
Alleenstaande moeders zijn doorgaans geen alleenstaande moeders omdat ze daar bewust voor hebben gekozen.
Dezelfde kronkel als jij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare hersenkronkel????
Heb jij het artikel gelezen?? Zijn allemaal van die wijven die van Lover 1 'ineens' ( wat nou ineens,..gebruik condooms) zwanger zijn , de zoon heet Ismael (dan weet je ongeveer wel hoe de vader heet) gaan vervolgens naar de voormalig lover , krijgen weer een kind en de vaders willen niets weten van alimentatie (toch grappig het eerste gedeelte van die term) betalen. Dan weet je in welk segment deze moeders zich begeven. Zij laten zich bewust volblaffen door gasten die geen serieuze relatie willen. Afschaffen die uitkering voor die wijven. Wordt maar eens volwassen, zoek een serieuze man en bouw aan je toekomst.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:37 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die te pas en te onpas iemand quote die het niet met hem eens is....
Kom piet, nu vraag je wel erg veelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaan die kinderen maar lekker naar de persoon die ze wel kan verzorgen ipv standaard naar de moeder. En nogmaals, ga maar werken.
Ik ken verschillende werkende moeders met kinderen.
Jij vindt dus dat een getrouwd stel ervan uit moet gaan dat ze zullen gaan scheiden? En als dat gebeurt is het de keuze van de vrouw?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:37 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dezelfde kronkel als jij.
Alleen strookt die niet met de jouwe?
Gebrek aan argumenten jochie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Als je het er niet mee eens bent zijn er genoeg politieke partijen om lid van te worden, zodat je kunt helpen om de verzorgingsstaat nog iets verder af te breken. Succes!
Lul eens niet zo en lees eens.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat een getrouwd stel ervan uit moet gaan dat ze zullen gaan scheiden? En als dat gebeurt is het de keuze van de vrouw?
Dat artikel schept een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heb jij het artikel gelezen?? Zijn allemaal van die wijven die van Lover 1 'ineens' ( wat nou ineens,..gebruik condooms) zwanger zijn , de zoon heet Ismael (dan weet je ongeveer wel hoe de vader heet) gaan vervolgens naar de voormalig lover , krijgen weer een kind en de vaders willen niets weten van alimentatie (toch grappig het eerste gedeelte van die term) betalen. Dan weet je in welk segment deze moeders zich begeven. Zij laten zich bewust volblaffen door gasten die geen serieuze relatie willen. Afschaffen die uitkering voor die wijven. Wordt maar eens volwassen, zoek een serieuze man en bouw aan je toekomst.
Lees zelf nog maar eens terug. Want dat is exact wat jij beweerde namelijk door tegen mijn post in te gaan waarin ik het tegendeel stelde, namelijk dat gehuwden die een kind op de wereld zetten er niet van uit gaan dat ze zullen gaan scheiden of dat de partner komt te overlijden, en dat vrouwen door overmacht en omstandigheden doorgaans als alleenstaande moeder in de bijstand belanden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:40 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Lul eens niet zo en lees eens.
Vertel dan maar eens uit je eigen ervaringen als alleenstaande moeder....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat artikel schept een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.
Vertel dan maar eens uit je eigen ervaringen als alleenstaande moeder....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Lees zelf nog maar eens terug. Want dat is exact wat jij beweerde namelijk door tegen mijn post in te gaan waarin ik het tegendeel stelde, namelijk dat gehuwden die een kind op de wereld zetten er niet van uit gaan dat ze zullen gaan scheiden of dat de partner komt te overlijden, en dat vrouwen door overmacht en omstandigheden doorgaans als alleenstaande moeder in de bijstand belanden.
Volgens jou, was dat allemaal niet waar.
Want?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat artikel schept een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.
Nee, niet in deze sfeer. Ik vind jou niet zo'n prettige gesprekspartner in deze discussie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:42 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Vertel dan maar eens uit je eigen ervaringen als alleenstaande moeder....
Nee hoor, dat is heel normaal op Fok!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je moet niet zomaar de woorden in een quote gaan veranderen. Je doet nu net of ik jouw tekst heb geschreven, dat is tamelijk ongepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |