abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73515543
Verandering.

Inzicht verschaffen aan de hand van nieuwe invalshoeken, waardoor ik meer levensenergie krijg.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:37:23 #52
862 Arcee
Look closer
pi_73516732

Hoewel atheïsme eigenlijk niet bestaat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73524779
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:32 schreef MrEko het volgende:
Agnost
Ik ben niet gelovig, maar ik zal ook nooit zeggen dat God niet bestaat. Ben ook helemaal neutraal ten opzichte van het paranormale. Puur op m'n gevoel afgaande zou er best wel meer kunnen zijn.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:01:13 #54
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_73524831
Christen
pi_73524911
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:01 schreef SilkenTofu het volgende:
Christen
Wel aardig van je dat jij je speciaal hebt aangemeld om dit te posten.

Je maakt echt een statement.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:03:34 #56
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_73524916
mijn geloof is islam en ik geloof in allah en mohamed is zijn profeet.
pi_73528506
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mijn geloof is islam en ik geloof in allah en mohamed is zijn profeet.
Omdat Mohammed zelf beweerde dat hij een openbaring van Allah had ervaren ?
pi_73528709
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:32 schreef MrEko het volgende:
Agnost
Ik ben niet gelovig, maar ik zal ook nooit zeggen dat God niet bestaat. Ben ook helemaal neutraal ten opzichte van het paranormale. Puur op m'n gevoel afgaande zou er best wel meer kunnen zijn.
Maar doe je dat dan ook bij andere goden zoals bijvoorbeeld Thor of zeus?

Ik kom op het internet heel veel mensen tegen die agnost beweren te zijn, maar alleen bij de god van de bijbel. Vandaar dat ik het vraag.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:06:21 #59
273257 nadiaschoonheid
pi_73532030
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:17 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Omdat Mohammed zelf beweerde dat hij een openbaring van Allah had ervaren ?
nee via een engel genaamd jibriel die allah (swt) naar de profeet Mohammed stuurde.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:26:14 #60
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_73532624
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:23 schreef intraxz het volgende:

[..]

Ik kom op het internet heel veel mensen tegen die agnost beweren te zijn, maar alleen bij de god van de bijbel. Vandaar dat ik het vraag.
Inderdaad, dat lijkt me interessant. Er is net zoveel bewijs voor de god van de bijbel/koran/tenach als voor die goden of andere religies.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:26:51 #61
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73532643
Gnosticus
pi_73543599
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:15 schreef Burakius het volgende:
Islam
Soennisme-Hanafi

Ik volg de laatste "update" van Allah, de vervolmaking van het geloof op Aarde.
Er zijn intussen alweer wat nieuwe updates geweest

Ik heb dat altijd wat eigenaardig gevonden, dat God kennelijk als een soort van Bill Gates de schepping als Windows ziet.
pi_73543960
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gnosticus
Jezus = Positief denken, vertrouwen hebben, durven liefhebben, doorzetten. Oftewel zelfkennis.
quote:
Eén van de belangrijkste thema's van de gnostiek is dat de mens van zichzelf vervreemd kan raken. Mensen kunnen vergeten wie ze zelf in werkelijkheid zijn. De onverloste mens is 'zichzelf kwijt'. Het gevolg daarvan is dat zo iemand het contact met zijn innerlijk weten, de gnosis, verliest. Wie zichzelf kwijt is, leeft als een slaaf van onpersoonlijke machten.
Eerlijkheid geeft dus de doorslag binnen dit verhaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door mediaconsument op 10-10-2009 12:34:12 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:34:33 #64
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73544089
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jezus = Positief denken, vertrouwen hebben, durven liefhebben, doorzetten. Oftewel zelfkennis.
[..]
En je quote mij, omdat je eigen geloof Jezus is?
pi_73544186
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En je quote mij, omdat je eigen geloof Jezus is?
Nee, binnen de gnostiek bestaat Jezus ook toch? Als onderdeel van een goddelijk wezen, waar de mens ook onderdeel van is. Dat vond ik belangrijk om aan te duiden. Jezus is volgens mij dan ook niets meer dan positief denken, binnen de gnostiek is het een geest die je het contact met je innerlijk weten niet laat verliezen, oftewel die je zelfkennis geeft. De belangrijkste zelfkennis is volgens mij dan ook het positieve denken, en wat je hiermee kunt bereiken.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 10-10-2009 12:45:36 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:18:03 #66
273257 nadiaschoonheid
pi_73546733
er bestaat maar een god mensen....
pi_73546891
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Er zijn intussen alweer wat nieuwe updates geweest

Ik heb dat altijd wat eigenaardig gevonden, dat God kennelijk als een soort van Bill Gates de schepping als Windows ziet.
Gaf slechts een vergelijking zodat het "begrepen" werd op een simpele manier Met een vleugje humor erin. Soms moet je niet verder kijken dan je neus lang is XD
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73546989
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Gaf slechts een vergelijking zodat het "begrepen" werd op een simpele manier Met een vleugje humor erin. Soms moet je niet verder kijken dan je neus lang is XD
Nou ja, dat is wel hoe de situatie is volgens moslims. Nou had God vast een goede reden om niet gelijk de eerste keer Zijn openbaring gewoon goed te doen, maar het is voor mij de zoveelste bevestiging hoe ontzettend antropomorf God door de monotheïstische religie's wordt neergezet.
pi_73547106
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wel hoe de situatie is volgens moslims. Nou had God vast een goede reden om niet gelijk de eerste keer Zijn openbaring gewoon goed te doen, maar het is voor mij de zoveelste bevestiging hoe ontzettend antropomorf God door de monotheïstische religie's wordt neergezet.
Dat heeft totaal niets te maken met antropomorf. En vergelijk alsjeblieft niet de Islam met het Christendom en Jodendom van tegenwoordig. De Christendom heeft pas een antropomorfe God, omdat ze zelf dingen hebben toegevoegd. Zoals dat de mens het evenbeeld is van God. Dat is pure blasfemie in de Islam.

In de Islam wordt er juist! (met nadruk) afstand genomen van die scheve beeld die is ontstaan na 600 jaar tijd Christendom.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73547169
Gnostisch

Ik geloof in geen enkele religie, geen leven na de dood. Enkel in eigen gewin en egoisme. Dat al onze daden uit eigenbelang gedaan worden.

Als God nu uit de hemel zou komen en zich aan ons zou openbaren dan zie ik het alsnog als een maatschappelijke illusie.
pi_73547264
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat heeft totaal niets te maken met antropomorf. En vergelijk alsjeblieft niet de Islam met het Christendom en Jodendom van tegenwoordig. De Christendom heeft pas een antropomorfe God, omdat ze zelf dingen hebben toegevoegd. Zoals dat de mens het evenbeeld is van God. Dat is pure blasfemie in de Islam.
Dat heeft in mijn ogen heel veel met antropomorfie te maken. In de Koran is de mens toch ook in zekere zin een evenbeeld van God? Ook moslims geloven bijvoorbeeld dat Allah er ethische principes op nahoudt en dat er een absolute soort "goed" en "kwaad" bestaat. Dat is net zo goed antropomorf, en dit begrip gaat in mijn ogen een stuk verder dan "de gesneden afgodsbeelden" die in de Tenach worden besproken.

Nou ben ik met je eens dat het Christendom een stap verder gaat met de vleeswording van God in de vorm van Christus, maar ik zie verder in de kern niet enorm grote verschillen. Zowel de Islam als het Christendom geloven dat God ethische principes heeft en dat God aanbidding verlangt. Veel antropomorfer dan dat krijg je het niet, denk ik.

Da's ook niet zo gek; als je al deze eigenschappen weghaalt hou je weinig God meer over, en ook weinig religieuze principes. Of je slaat een meer mystieke vorm van religie in.
pi_73548202
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat heeft in mijn ogen heel veel met antropomorfie te maken. In de Koran is de mens toch ook in zekere zin een evenbeeld van God? Ook moslims geloven bijvoorbeeld dat Allah er ethische principes op nahoudt en dat er een absolute soort "goed" en "kwaad" bestaat. Dat is net zo goed antropomorf, en dit begrip gaat in mijn ogen een stuk verder dan "de gesneden afgodsbeelden" die in de Tenach worden besproken.

Nou ben ik met je eens dat het Christendom een stap verder gaat met de vleeswording van God in de vorm van Christus, maar ik zie verder in de kern niet enorm grote verschillen. Zowel de Islam als het Christendom geloven dat God ethische principes heeft en dat God aanbidding verlangt. Veel antropomorfer dan dat krijg je het niet, denk ik.

Da's ook niet zo gek; als je al deze eigenschappen weghaalt hou je weinig God meer over, en ook weinig religieuze principes. Of je slaat een meer mystieke vorm van religie in.
En waar staat in de Kuran dat de mens in zekere zin een evenbeeld is van God. Doel jij op Esma-ul Husna....
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:16:26 #73
267376 MrEko
Ready to confess?
pi_73551665
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:23 schreef intraxz het volgende:

[..]

Nou ja, ik hou de optie open dat een almachtige God, een oppermachtig wezen het Universum gemaakt zou kunnen hebben. Dan zeggen mensen: ja maar dan zouden het ook kaboutertjes geweest kunnen zijn.
Maar da's gewoon flauw. Natuurlijk kun je theoretisch gezien dat ook niet uitsluiten. Maar praktisch gezien wel. Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand

En als God bestaat, dan ga ik er van uit dat wij hem als mensen bij lange na niet volledig kunnen bevatten. Omdat hij zo oppermachtig is. Dus kun je er ook geen (flauwe) definities aan geven.
Thor en Zeus komen uit een pantheon, er is er niet één die verantwoordelijk is voor het bestaan van alles. Je zou wel het hele pantheon als één God kunnen zien. Zoals ook wel in het Hindoeïsme (bij Brahma) wordt gedaan.

Is het zo een beetje duidelijk?
pi_73551849
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

En waar staat in de Kuran dat de mens in zekere zin een evenbeeld is van God. Doel jij op Esma-ul Husna....
? Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg alleen dat volgens mij in de Islam God net zo goed menselijke trekken vertoont zoals in het Christendom of Jodendom. Dat daar verschillen in zitten snap ik.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:32:52 #75
267376 MrEko
Ready to confess?
pi_73552030
Maak het niet te lang he

[ Bericht 33% gewijzigd door MrEko op 12-10-2009 09:34:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')