abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73353229
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:53 schreef Igen het volgende:
De 'nee'-campagne vorig jaar was net zo hard gebaseerd op angst zaaien. Evengoed propaganda dus.
Voorbeelden..
En volgens mij kwam die campagne niet vnl. vanuit de overheid en overheidsinstanties. Nu wel.
Verder praat dat deze angstcampagne/propaganda niet goed.
pi_73353263
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Voorbeelden..
En volgens mij kwam die campagne niet vnl. vanuit de overheid en overheidsinstanties. Nu wel.
Gut ..wat erg.....Een regering die blijkbaar geld steekt in het beleid dat zij voorstaat...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73353301
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:58 schreef qonmann het volgende:

[..]

Gut ..wat erg.....Een regering die blijkbaar geld steekt in het beleid dat zij voorstaat...
Ja, in deze hebben ze gewoon de bevolking objectief te informeren.
Het is immers belastinggeld. Je doet alsof het uit de persoonlijke zakken komt van de politici.
pi_73353320
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja, in deze hebben ze gewoon de bevolking objectief te informeren.
Het is immers belastinggeld. Je doet alsof het uit de persoonlijke zakken komt van de politici.
Hebben ze ook gedaan .objectief was het het beste om Ja te stemmen..
pi_73353352
Voorbeelden? Hier zijn er genoeg te zien, uit 2009 en uit 2008:

http://www.coircampaign.org/index.php/materials-documents/posters

Bijna allemaal bangmakerij, en soms ook gewoon niet waar.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2009 12:03:56 ]
pi_73353451
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:01 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hebben ze ook gedaan .objectief was het het beste om Ja te stemmen..
Nee. Angst inboezemen, te gekleurde berichtgeving, helemaal niet objectief.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:03 schreef Igen het volgende:
Voorbeelden? Hier zijn er genoeg te zien, uit 2009 en uit 2008:

http://www.coircampaign.org/index.php/materials-documents/posters

Bijna allemaal bangmakerij, en soms ook gewoon niet waar.
Die Coir organisatie is ontstaan uit een groep vrijwilligers enkel als protest tegen de Europese grondwet en om mensen daarover te informeren. Van heel ander laken en pak dus dan een overheid, derhalve geen goede vergelijking.
pi_73353479
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:50 schreef OldJeller het volgende:

[..]
Veiligheid in ruil voor vrijheid dus. Deze 'mensen' verdienen (en krijgen) geen van beide.
pi_73353516
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef beeer het volgende:

[..]

Veiligheid in ruil voor vrijheid dus. Deze 'mensen' verdienen (en krijgen) geen van beide.
Niemand in Europa. De goeden (slimmen) leiden onder de kwaden (dommen).
pi_73353542
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie omdat je wsl tegen bent.

Ik ben trouwens tegen een referendum voor dit soort zaken.
Het is zo eenvoudig om Nee te stemmen (als proteststem ofzo tegen van alles en nog wat)
Maar goed het is nu feest voor Europa

pi_73353674
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:07 schreef OldJeller het volgende:

[..]

[..]

Die Coir organisatie is ontstaan uit een groep vrijwilligers enkel als protest tegen de Europese grondwet en om mensen daarover te informeren. Van heel ander laken en pak dus dan een overheid, derhalve geen goede vergelijking.
Als je het artikel eventjes aandachtig leest, dan zie je dat het helemaal niet de Ierse overheid was die de "ja"-campagne voerden. Nee, de campagne werd gevoerd door politieke partijen - ook de oppositie! - en op privaat initiatief, van mondige burgers tot multinationals.

Door verschillende omstandigheden, waaronder een aantal toezeggingen van de EU aan Ierland en veranderde inzichten vanwege de economische crisis, werd een 'ja' gewoon breed gesteund door de maatschappij. Dat zie je terug in de campagne en ook in de uitslag van het referendum.

Ik vind het erg triest als je vindt dat de uitslag van een referendum alleen serieus moet worden genomen als die uitslag in jouw straatje past.
pi_73353736
Weg met landen .
pi_73353754
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:10 schreef qonmann het volgende:

[..]

Het is zo eenvoudig om Nee te stemmen (als proteststem ofzo tegen van alles en nog wat)

Nee hoor, ik ben voor objectieve berichtgeving.

Jij bent:
- A tegen referenda
- Voor een Europees Verdrag

Dat is wat je hier laat gelden. Waarom is het eenvoudig om "NEE" te stemmen, wat is dat voor iets uit de lucht gegrepen? De meeste andere lidstaten hebben (vaak niet in samenspraak met hun bevolking) "JA" gezegd, dus dan is het makkelijker om "JA" te stemmen en zeker met angstcampagnes van de overheid.
pi_73353765
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:09 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Niemand in Europa. De goeden (slimmen) leiden onder de kwaden (dommen).
En zo hoort het ook.
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:19:31 #189
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73353778
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:10 schreef qonmann het volgende:

[..]

Je bedoelt het is makkelijk om ja te stemmen. Maar dan is er geen meer terug..

Pro EU slogan: "alles wordt beter en veiliger vertrouw op ons en Monsanto !"

Dat is reden genoeg om vor EU te zijn toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73353796
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:18 schreef OldJeller het volgende:

Waarom is het eenvoudig om "NEE" te stemmen, wat is dat voor iets uit de lucht gegrepen?
Dat leert de ervaring.

Als een politieke partij het in Den Haag slecht doet, worden ze bij gemeenteraadsverkiezingen afgestraft, bijvoorbeeld. Verder valse sentimenten "Vroeger met de gulden was alles beter", etc.
pi_73353828
quote:

[..]

Nee hoor, ik ben voor objectieve berichtgeving.

Jij bent:
- A tegen referenda
- Voor een Europees Verdrag

Dat is wat je hier laat gelden. Waarom is het eenvoudig om "NEE" te stemmen, wat is dat voor iets uit de lucht gegrepen? De meeste andere lidstaten hebben (vaak niet in samenspraak met hun bevolking) "JA" gezegd, dus dan is het makkelijker om "JA" te stemmen en zeker met angstcampagnes van de overheid.
Neen hoor op gemeentelijk nivo is heel vaak NEE gestemd over een onderwerp, alleen maar omdat men de politici een hak wilde zetten. Dat zie je altijd als je maar zelden een referendum houdt.
pi_73353879
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je het artikel eventjes aandachtig leest, dan zie je dat het helemaal niet de Ierse overheid was die de "ja"-campagne voerden. Nee, de campagne werd gevoerd door politieke partijen - ook de oppositie! - en op privaat initiatief, van mondige burgers tot multinationals.
Je kan niet lezen?
"Dit was ook waarop zowel de regering als werkgevers en vakbonden nadrukkelijk zinspeelden tijdens de campagne,[..]"
quote:
Door verschillende omstandigheden, waaronder een aantal toezeggingen van de EU aan Ierland en veranderde inzichten vanwege de economische crisis, werd een 'ja' gewoon breed gesteund door de maatschappij. Dat zie je terug in de campagne en ook in de uitslag van het referendum.
Symboolpolitiek, die veranderingetjes.
Ja, uiteraard.. een mooie tijd om mensen te laten beslissen. Een slechte tijd (crisis) en dan ook nog eens angst inboezemen. De makkelijkste manier om een volk te (mis)leiden.
quote:
Ik vind het erg triest als je vindt dat de uitslag van een referendum alleen serieus moet worden genomen als die uitslag in jouw straatje past.
Ik ook, daarom vind ik het raar dat je voor dit tweede referendum bent, terwijl er gewoon al één is geweest en je je daar niet bij neer kan leggen. Erg triest.
pi_73353911
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:19 schreef Schenkstroop het volgende:

Je bedoelt het is makkelijk om ja te stemmen. Maar dan is er geen meer terug..

Pro EU propaganda: "alles wordt beter en veiliger vertrouw op ons en Monsanto !"

Dat is is reden genoeg om op EU te stemen toch?
.

Het zijn in de praktijk namelijk de nationale overheden die de afgelopen jaren hebben geprobeerd om anti-terrorisme maatregelen door te drukken of die onze privacy-gevoelige gegevens zomaar af willen staan aan de VS. Het is onze nationale overheid die wil dat vingerafdrukken in een centrale database moeten en dat internetverkeersgegevens veel langer moeten worden opgeslagen dan de EU wil. Het is in Engeland de nationale overheid die overal camera's ophangt. Het is de Franse nationale overheid die een three-strikes anti-piraterij wet doordrukt. Etc etc.

Jouw gevaar komt dus van je eigen overheid, niet van de EU.
pi_73353926
quote:

Waarom is het eenvoudig om "NEE" te stemmen, wat is dat voor iets uit de lucht gegrepen?
Het is eenvoudiger om je bang te laten maken met angstbeelden van wat de grote boze EU allemaal voor ons in petto heeft dan je in te lezen en zelf een oordeel te vormen. Ik ben overigens net zo goed tegen een ongeïnformeerde ja-stem.
Wat mij betreft hoor je alleen te stemmen, of het nou 'ja' of 'nee' is, als je goed geïnformeerd bent. Aangezien voor het overgrote deel van de bevolking zal gelden dat het zich níet ingelezen heeft ben ik dan ook faliekant tegen referenda.
pi_73353932
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat leert de ervaring.

Als een politieke partij het in Den Haag slecht doet, worden ze bij gemeenteraadsverkiezingen afgestraft, bijvoorbeeld. Verder valse sentimenten "Vroeger met de gulden was alles beter", etc.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:21 schreef qonmann het volgende:

[..]

Neen hoor op gemeentelijk nivo is heel vaak NEE gestemd over een onderwerp, alleen maar omdat men de politici een hak wilde zetten. Dat zie je altijd als je maar zelden een referendum houdt.
Propaganda in een crisisperiode zal men niet zo snel "NEE" laten stemmen, vandaar deze uitslag. Mijns inziens had men alleen al nee moeten stemmen vanwege het tweede referendum. Ze worden blijkbaar niet serieus genomen.
pi_73353967
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:24 schreef OldJeller het volgende:

Ze worden blijkbaar niet serieus genomen.
Gelukkig niet nee. Laat het RTL-volk aub niet beslissen over zaken waar ze geen verstand van hebben.
pi_73353972
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

[..]

Propaganda in een crisisperiode zal men niet zo snel "NEE" laten stemmen, vandaar deze uitslag. Mijns inziens had men alleen al nee moeten stemmen vanwege het tweede referendum. Ze worden blijkbaar niet serieus genomen.
Je moet sowieso hier geen referendum over houden.
Een erg domme besliising indertijd van de Ieren, maar wsl konden ze niet anders
Godzijdank is het toch nog een Ja geworden
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:32:40 #198
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73354134
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Het zijn in de praktijk namelijk de nationale overheden die de afgelopen jaren hebben geprobeerd om anti-terrorisme maatregelen door te drukken of die onze privacy-gevoelige gegevens zomaar af willen staan aan de VS. Het is onze nationale overheid die wil dat vingerafdrukken in een centrale database moeten en dat internetverkeersgegevens veel langer moeten worden opgeslagen dan de EU wil. Het is in Engeland de nationale overheid die overal camera's ophangt. Het is de Franse nationale overheid die een three-strikes anti-piraterij wet doordrukt. Etc etc.

Jouw gevaar komt dus van je eigen overheid, niet van de EU.
-knip-

Jij zegt dat al die maatregelen die nu alleen via de nationale overheden lopen. Niet Europees zullen worden ingevoerd via Brussel?

[ Bericht 17% gewijzigd door Schenkstroop op 04-10-2009 12:37:59 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73354200
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Gelukkig niet nee. Laat het RTL-volk aub niet beslissen over zaken waar ze geen verstand van hebben.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

Je moet sowieso hier geen referendum over houden.
Een erg domme besliising indertijd van de Ieren, maar wsl konden ze niet anders
Godzijdank is het toch nog een Ja geworden

Wat is beter? Precies? Hoe pluk jij je vruchten hier vanaf?

We moeten gewoon terug naar de EEG, enkel een economisch samenwerkingsverband. Al die figuren in Brussel kosten alleen maar onnodig geld. Verder gaan goede landen als NL, DLD, Zwe, etc. erop achteruit. Zie het als emmers water. De eerder genoemde landen hebben veel water in hun emmer. De andere landen niet. Al het water moet worden verdeeld over alle emmers tot iedereen evenveel heeft. Wij gaan achteruit.
pi_73354239
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat is beter? Precies? Hoe pluk jij je vruchten hier vanaf?

We moeten gewoon terug naar de EEG, enkel een economisch samenwerkingsverband. Al die figuren in Brussel kosten alleen maar onnodig geld. Verder gaan goede landen als NL, DLD, Zwe, etc. erop achteruit. Zie het als emmers water. De eerder genoemde landen hebben veel water in hun emmer. De andere landen niet. Al het water moet worden verdeeld over alle emmers tot iedereen evenveel heeft. Wij gaan achteruit.
Ooit van non-zero-sum gehoord?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')