abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73336203
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:38 schreef OldJeller het volgende:
De Ieren dachten na de eerste keer toen ze hun stem uitbrachten. Door dat referendum was zonneklaar wat het Ierse volk wilde. Direct democratie.
Onzin. Het volk weet niet wat het wil, want het heeft geen verstand van zaken. Daarom hebben we een indirecte democratie: je kiest iemand die er (hopelijk) wél verstand van heeft om je te vertegenwoordigen.

Vanmorgen nog gelezen op telegraaf.nl:
Ik heb geen flauw idee wat er in het verdrag van Lissabon staat, ik heb het niet gelezen en ik zou het zowiezo niet snappen. Wel weet ik zeker dat door het verdrag Europa een dictatuur wordt, en dat alles nog meer naar de knoppen gaat. Tegen Europa en tegen Europeanen, bah!

!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:36:37 #127
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73336217
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals?
Daar was gisteren een reportage over op Radio 1; daarin werden verschillende voorbeelden genoemd die ik alweer vergeten ben.
pi_73336243
Het overlaten aan figuren die denken wel verstand van zaken te hebben is goed bezig zijn.
Net als welk medicijn ook, de bijverschijnselen zijn pas na een paar jaar bekend.
pi_73337155
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Onzin. Het volk weet niet wat het wil, want het heeft geen verstand van zaken.
INDERDAAD, WEG MET DE DEMOCRATIE. WE HEBBEN EEN DICTATORIAAL REGIME NODIG!!!!!!!!1111111111!!!!
pi_73337537
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

INDERDAAD, WEG MET DE DEMOCRATIE. WE HEBBEN EEN DICTATORIAAL REGIME NODIG!!!!!!!!1111111111!!!!
Selectief quoten is het nieuwe discussiëren.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:26:07 #131
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73337594
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Selectief quoten
Je doet het zelf ook.
WOS'ser for life.
pi_73337614
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Selectief quoten is het nieuwe discussiëren.
Na die zin kon de rest van je post genegeerd worden en jij wat minder serieus.
pi_73338502
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Onzin. Het volk weet niet wat het wil, want het heeft geen verstand van zaken. Daarom hebben we een indirecte democratie: je kiest iemand die er (hopelijk) wél verstand van heeft om je te vertegenwoordigen.
Niet dus. Onze volksvertegenwoordigers hebben het verdrag niet eens gelezen, en dat hele EP met 600 vertegenwoordigers heeft voor gestemd voordat ze de teks uberhaupt konden lezen.

Zij vertegenwoordigen ons kennelijk niet, ze vertegenwoordigen hun partij. Immers, de steun onder politici voor het verdrag/grondwet is veel en veel groter dan die onder de bevolking. Dat kan niet komen door inzicht in de materie, want dat hebben ze evenmin. Dat kan niet als je het niet eens leest, laat staan begrijpt.

En al dat zogenaamd domme volk dat tegen stemde, had de essentie een heel stuk beter door dan al die in naam hoogopgeleiden die er zo weinig van begrepen dat ze dachten dat ze het helemaal begrepen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73338726
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:26 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Je doet het zelf ook.
Op slechts een deel van een post reageren is iets anders dan een opmerking uit zijn verband rukken. Door het gedeelte over indirecte democratie weg te laten kun je gemakkelijk een stroman creëren over dictatuur. En dan roepen dat ik degene ben die niet serieus genomen moet worden.

Lijkt ook akelig veel op de scare tactics van het nee-kamp, trouwens.
pi_73338930
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Op slechts een deel van een post reageren is iets anders dan een opmerking uit zijn verband rukken. Door het gedeelte over indirecte democratie weg te laten kun je gemakkelijk een stroman creëren over dictatuur. En dan roepen dat ik degene ben die niet serieus genomen moet worden.

Zolang dat kamp in jouw ogen geen meerderheid krijgt is het goed natuurlijk.
pi_73338997
quote:
Het percentage voorstemmers bedroeg 67,1.
Het nee-kamp had deze keer slechts de steun van 32,9 procent van de kiezers.
Dat meldde de publieke tv-zender RTE
zoveel dus..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73339144
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:10 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Zolang dat kamp in jouw ogen geen meerderheid krijgt is het goed natuurlijk.
Zolang ze met van die onzin blijven komen ('het verdrag zal het minimumloon afschaffen', 'een ja-stem voor het verdrag betekent een ja-stem voor de toetreding van Turkije', 'door het verdrag wordt abortus legaal in Ierland', etc. etc.) verdienen ze ook geen meerderheid.
pi_73339166
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Scare tactics van het nee-kamp? Welke dan?
pi_73339632
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Scare tactics van het nee-kamp? Welke dan?

"DE EU IS EEN DICTATUUR!!!!"

"ONZE MINIMUMLONEN GAAN ERAAN!!!!"

"ZE DWINGEN ONS TOT ABORTUS EN EUTHANASIE!!!!"
pi_73339714
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is ook allemaal reeel. Het is een beetje de vraag wat de Frans-Duitse as op die punten wil en of ze Bulgarije en Polen daarvoor mee kunnen krijgen in ruil voor wat anders, maar dan kunnen de Ieren er niks meer aan doen.
pi_73339751
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:39 schreef Anastacia1980 het volgende:
Een pijnlijke nederlaag voor de anti-EU partijen en dat is maar goed ook want de EU zorgt voor vrede, veiligheid en welvaart.
De Ieren kiezen vooral (uit angst) voor hun eigen portemonnee. Pas in tweede instantie hebben ze ja gezegd tegen dit verdrag.
pi_73339879
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.geenstijl.nl/m(...)wordt_weer_leuk.html
pi_73341234
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook allemaal reeel. Het is een beetje de vraag wat de Frans-Duitse as op die punten wil en of ze Bulgarije en Polen daarvoor mee kunnen krijgen in ruil voor wat anders, maar dan kunnen de Ieren er niks meer aan doen.
Wat heb jij toch telkens met Bulgarije? Dat land heeft niet eens 8 miljoen inwoners. De kans is groter dat de Frans-Duitse as samen met Nederland een voorstel erdoor drukt waar Bulgarije last van heeft, dan omgekeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 19:25:59 ]
pi_73341377
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat heb jij toch telkens met Bulgarije? Dat land heeft niet eens 8 miljoen inwoners.
Dat is het punt, het gaat om de coalities tussen landen die gevormd gaan worden, al dan niet in een koehandel met zaken die buiten de besluitvorming terzake staan.
quote:
De kans is groter dat de Frans-Duitse as samen met Nederland een voorstel erdoor drukt waar Bulgarije last van heeft, dan omgekeerd.
Er zal in ieder geval van alles doorgedrukt waar de bevolking of hun volksvertegenwoordigers niks meer aan kunnen doen.
pi_73342122
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:40 schreef isogram het volgende:

[..]

De Ieren kiezen vooral (uit angst) voor hun eigen portemonnee. Pas in tweede instantie hebben ze ja gezegd tegen dit verdrag.
Onzin, veel mensen zijn toen niet gaan stemmen omdat ze dachten dat het toch wel geaccepteerd zou worden. Nu hebben veel meer mensen gestemd en haalt het met gemak een grote meerderheid.
pi_73342131
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het punt, het gaat om de coalities tussen landen die gevormd gaan worden, al dan niet in een koehandel met zaken die buiten de besluitvorming terzake staan.
Oh, daar is het je om te doen. Natuurlijk ontstaan er coalities. En daar is niks mis mee. In Nederland zie je dat ook. Groningen+Friesland+Drenthe doen het samen bijvoorbeeld behoorlijk goed. Limburg staat daarentegen alleen en vist daardoor vaak achter het net.

Het is natuurlijk dus wel zaak om de samenwerking op te zoeken, zodat we niet het Limburg van de EU worden.
pi_73342306
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef Igen het volgende:
Het is natuurlijk dus wel zaak om de samenwerking op te zoeken, zodat we niet het Limburg van de EU worden.
Natuurlijk, lekker koehandelen in de Europese achterkamertjes. Even het belang van de Nederlanders uitruilen tegen dat van politici zelf. Fantastisch dat dat nu allemaal kan.
pi_73342770
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Natuurlijk, lekker koehandelen in de Europese achterkamertjes. Even het belang van de Nederlanders uitruilen tegen dat van politici zelf. Fantastisch dat dat nu allemaal kan.
Ach, dat gebeurt toch overal. Van de lokale tennisclub tot het provinciebestuur, van het stadsdeelniveau tot de internationale verhoudingen, overal wordt gekoehandeld en gelobby'd. Het is naïef om te denken dat het EU-niveau daar ineens een uitzondering op zou kunnen zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 20:26:19 ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:26:28 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73342842
Ik ga even op mijn balkon staan kotsen.. ik geloof mijn ogen niet hier.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')