abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:16:52 #76
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73334233
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:14 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Wat is dan het nut om koste wat kost dat verdrag er door te drukken?
wat mij betreft: hoe eerder we de Unie reorganiseren, hoe beter. Wat je ook van het verdrag vindt verder: de Unie in de huidige opzet is belachelijk en daar moet iets mee gebeuren. Ik vind het verdrag daar een prima eerste stap in. We zijn er dan nog lang niet, maar je moet ergens beginnen.
De huidige situatie laten door-etteren zou ik echt bijzonder onverstandig vinden. Dan zou opheffen van de Unie en terug naar de KGS-tijd nog een betere optie zijn
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_73334323
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

jup.. de EU die blijft wat ze is zonder dit verdrag
Nee, we moeten gewoon terug naar de toenmalige EEG, zoals Clairvaux al zei. Enkel economisch samenwerkingsverband, verder niet.
Dát zal geld besparen. Nu en met die grondwet zal enkel geld worden verkwist aan een stel lapzwanzen die nutteloos zijn.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:22:14 #78
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73334335
WTF hebben ze Ierland er dan toch ingeluisd?
WOS'ser for life.
pi_73334365
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:22 schreef Gabbylicious het volgende:
WTF hebben ze Ierland er dan toch ingeluisd?
Nee. Een meerderheid van de Ierse stemmers stemde voor.
pi_73334387
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat voor campagnes ze hebben gevoerd en hoeveel "ipods" e.d. ze weg hebben gegeven om mensen over te halen.
Allemaal met belastinggeld uiteraard.
pi_73334423
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat voor campagnes ze hebben gevoerd en hoeveel "ipods" e.d. ze weg hebben gegeven om mensen over te halen.
Je beschuldigt nogal.., kun je ook wat bronnen noemen ?
of is dat niet nodig in dit topic
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:26:00 #82
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73334432
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat OldJeller zegt.

+ ben ik niet overtuigd van de eerlijkheid van verkiezingen die te maken hebben met de EU.
WOS'ser for life.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:27:57 #83
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73334475
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:16 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat mij betreft: hoe eerder we de Unie reorganiseren, hoe beter. Wat je ook van het verdrag vindt verder: de Unie in de huidige opzet is belachelijk en daar moet iets mee gebeuren. Ik vind het verdrag daar een prima eerste stap in. We zijn er dan nog lang niet, maar je moet ergens beginnen.
De huidige situatie laten door-etteren zou ik echt bijzonder onverstandig vinden. Dan zou opheffen van de Unie en terug naar de KGS-tijd nog een betere optie zijn
Met de reorganisatie ben ik het eens, maar dan een paar stappen terug. Zoals eerder geopperd bijvoorbeeld terug naar de EEG. Zoals het nu gaat lijkt het alsof men koste wat kost naar een Europese superstaat wil, waar een handje vol bobo's de controle uitoefent over een heel continent.
En daar pas ik voor.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73334500
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nou, erg benieuwd. Welke "ipods" kregen de vóór-stemmers?

Hoe dan ook, de Ieren stemden eerst tegen, de grondwet is daarna aangepast, en het Ierse parlement (vermoed ik) heeft bepaald dat er weer gestemd moet worden over het referendum, en de Ieren stemmen nu voor. Dit kan zijn omdat de veranderingen voldoende waren (ik zou het niet weten) of dat de voorstanders nu toch zijn gaan stemmen en vorige keer niet, of.. ik weet niet... maar waar het om gaat is dat de Ieren er niet ingeluisd zijn, dat dit geen ondemocratisch doordrukken is, en dat ze gewoon tegen hadden kunnen stemmen, klaar, gewoon tegen.

Maar de Ieren stemden voor.
pi_73334515
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik ben er niet van overtuigd dat een bevolking plots "JA" stemt, terwijl dat eerst "NEE" was, aangezien inhoudelijk vrij weinig is veranderd aan die grondwet/het verdrag.

- de Ieren legden zich erbij neer, ze weten dat hun regering hen een hak zet en referenda zullen houden tot er een "JA" uitrolt, aangezien hun eerste stemming gewoonweg niet serieus werd genomen en zonder pardon de prullenmand in werd gedeponeerd.
- er zijn campagnes (wat ook in NL gebeurde) om mensen over te halen om vóór te stemmen, geen objectieve informatie voorziening, enkel: "de EU is goed, de stem 'JA'" strekking.
- er is fraude gepleegd en er is eigenlijk helemaal meerderheid die "JA" stemde
- etc.
pi_73334544
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik ben er niet van overtuigd dat een bevolking plots "JA" stemt, terwijl dat eerst "NEE" was, aangezien inhoudelijk vrij weinig is veranderd aan die grondwet/het verdrag.

- de Ieren legden zich erbij neer, ze weten dat hun regering hen een hak zet en referenda zullen houden tot er een "JA" uitrolt, aangezien hun eerste stemming gewoonweg niet serieus werd genomen en zonder pardon de prullenmand in werd gedeponeerd.
- er zijn campagnes (wat ook in NL gebeurde) om mensen over te halen om vóór te stemmen, geen objectieve informatie voorziening, enkel: "de EU is goed, de stem 'JA'" strekking.
- er is fraude gepleegd en er is eigenlijk helemaal meerderheid die "JA" stemde
- etc.
je hebt het over ipods, heb je daar een bron voor ?
pi_73334555
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:28 schreef Monidique het volgende:

[..]
Ze stemden ook tegen.

Gewoon een treurige theatervoorstelling dit.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:31:09 #88
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73334565
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

Kijk naar die vaccins voor baarmoederhalskanker.

http://www.parool.nl/paro(...)echt-bij-Klink.dhtml

http://www.dimitri.nu/site/index.php?option=com_content&task=view&id=5861&Itemid=67
WOS'ser for life.
pi_73334570
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:30 schreef qonmann het volgende:

[..]

je hebt het over ipods, heb je daar een bron voor ?
Was een voorbeeld, aangezien, zoals Gabbylicious post, ook bij andere overheidgestuurde campagnes zulke streken worden uitgehaald soms.
pi_73334594
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze stemden ook tegen.

Gewoon een treurige theatervoorstelling dit.
Nog treuriger is mensen van omkoping te beschuldigen zonder daar een bron voor te hebben.
Smaad heet dat.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:32:54 #91
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73334616
quote:

[..]

Ja en volgens mij stemde Nederland tegen!

En toch houden wij deze discussie omdat wij net als Ierland er gewoon in zijn geluisd.

EU = schijndemocratie.
WOS'ser for life.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:35:34 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_73334675
quote:

Blijkbaar heeft jouw mama jou nooit uitgelegd: "Nee is nee".

Vrij smakeloos, een referendum loterij (want komt er niet uit wat we willen, proberen we het nog een keer) proberen weg te zetten als "uitermate democratisch".
&lt;signature here&gt;.
pi_73334686
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze stemden ook tegen.
Ze stemden tegen een ander voorstel, dat voorstel is veranderd, ze stemmen nu voor het aangepaste voorstel. Dit is pure democratie aan het werk.

Als ze "moe" ervan waren, hoe speculatief dit ook is, dan hadden ze niet vóór moeten stemmen, maar bij de volgende verkiezingen de pro-referendum-partijen moeten straffen. Als ze liever voor een beknellende, bureaucratische half-fascistische, zo lijkt het soms wel, grondwet stemmen dan nóg een keertje tegen stemmen bij een referendum, dan vraag ik mij af hoe gemeend dat 'nee' is, niet waar?
pi_73334701
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nog treuriger is mensen van omkoping te beschuldigen zonder daar een bron voor te hebben.
Smaad heet dat.
Slechts mogelijke scenario's/hypotheses, geen beweringen of aantijgingen.
Geen smaad heet dat.
pi_73334722
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze stemden tegen een ander voorstel, dat voorstel is veranderd,
NEE.
Alleen de naam en wat onbelangrijke symboliek wat niemand bij voorbaat wat kan schelen, zoals een vlag.
pi_73334740
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

NEE.
Alleen de naam en wat onbelangrijke symboliek wat niemand bij voorbaat wat kan schelen, zoals een vlag.
Dan hadden ze maar tegen moeten stemmen, hè? Dat deden de Ieren niet, ze stemden voor.
pi_73334752
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Slechts mogelijke scenario's/hypotheses, geen beweringen of aantijgingen.
Geen smaad heet dat.
Eerder ongefundeerd samenzweringsdenken.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:39:54 #98
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73334795
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan hadden ze maar tegen moeten stemmen, hè? Dat deden de Ieren niet, ze stemden voor.
HALLO!

Ze stemden tegen toetreding van de EU.

Waarom er dan nog een referendum word gehouden en het toch uiteindelijk 'Ja' word dat mag iedereen voor zichzelf invullen.
WOS'ser for life.
pi_73334807
quote:

[..]

Wat daar aan ten grondslag ligt, ben ik benieuwd naar.
Ik hoop dat er een onafhankelijk onderzoek naar komt.
quote:

[..]

Eerder ongefundeerd samenzweringsdenken.
Nee, helaas. In een tijd waarbij het oké is dat een regering "ipods" weggeeft aan mensen om zich te laten vaccineren, is dat niet meer ongefundeerd samenzweringsdenken (wat geen woord is).
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:41:53 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_73334837
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

Smaad heet dat.
Dat is helaas geen vermoeden.

Denk even met me mee:

Als je allerhande publicaties in de VS omtrent de politiek volgt, merk je daar dat lobbyisten een factor zijn. Ze bestaan, ze hebben invloed, en de maatschappij & de politiek zijn er constant mee bezig. Ze lopen in de gaten.

Beschouw nu de "europese politiek" en merk op wat een ondergesneeuwd kindje de lobbys zijn.

Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

A - Wij zijn 'niet zo', wij hebben geen lobbyisten die de politiek ombuigen voor hun eigen belang, wij zijn 'beter dan' de amerikanen

Da's een comfortabel antwoord. Dan slaap je lekker enzo

Of:

B - Het is een beerput waar de honden geen brood van lusten, we zitten in het donker, en worden geregeerd door de lobbys.

En er borrelt af en toe wel wat, recentelijk over zo'n register, waar dan ook nog ens potsierlijk allerhande lobbyisten niet instaan "omdat ze zich niet aan de regels houden", alsof het probleem dan weg is, want staan niet in het register

En dat borrelen wijst helaas op 'optie B'
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')