quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef qonmann het volgende:
Mooie uitslag ..niets aan toe te voegen of af te dingen
Op weg naar een slagvaardig Europa !
Gelukkig hebben we Tsjechie nog. Er is nog hoop.quote:Het Tsjechische Constitutionele Hof heeft gisteren president Klaus verboden het verdrag te tekenen. Het hof wil zich eerst buigen over een klacht van een groep senatoren. Wanneer het hof daarover uitspraak doet, is nog onduidelijk.
hoop waarop? Op het blijven voortbestaan van een bestuurlijk en ambtelijke draak? Meer bureaucratie, minder slagkracht en een totaal onbestuurbare unie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:59 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we Tsjechie nog. Er is nog hoop.
Exact dit! Ik hecht waarde aan zelfbestuur als individueel land zijnde, waarom zouden Polen in het Europees parlement inspraak moeten hebben over wat er bijvoorbeeld in Nederland moet gebeuren op gebied van wetgeving en constructie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:01 schreef Hukkie het volgende:
En verder zullen we wel zien hoe het is om door Brussel geregeerd te worden.
Kut.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:01 schreef Hukkie het volgende:
En verder zullen we wel zien hoe het is om door Brussel geregeerd te worden.
Wat was er mis met de toenmalige EGKS en z'n opvolger EEG?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoop waarop? Op het blijven voortbestaan van een bestuurlijk en ambtelijke draak? Meer bureaucratie, minder slagkracht en een totaal onbestuurbare unie?
nou jippie..
Klinkt als de EU...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Op het blijven voortbestaan van een bestuurlijk en ambtelijke draak? Meer bureaucratie,
De draak zal natuurlijk blijven, misschien in een andere vorm. Bijvoorbeeld dat Marianne Thieme een lobby opzet in Europa waardoor stierenvechten in Spanje verboden gaat worden. Nou feest hoor, dat anderen die daar helemaal niets mee te maken hebben, voor jou gaan bepalen wat je wel en niet mag doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoop waarop? Op het blijven voortbestaan van een bestuurlijk en ambtelijke draak? Meer bureaucratie, minder slagkracht en een totaal onbestuurbare unie?
nou jippie..
dat kanquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Wat was er mis met de toenmalige EGKS en z'n opvolger EEG?
Economische samenwerking graag, Europese samenwerking op een aantal
vlakken zoals grensoverschrijdende criminaliteit, dus justitie, graag.
Verder heb ik geen behoefte aan absurde regelgeving uit Brussel.
jup.. de EU die blijft wat ze is zonder dit verdragquote:
Wat is dan het nut om koste wat kost dat verdrag er door te drukken?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
jup.. de EU die blijft wat ze is zonder dit verdrag
Meer invloed van het Europees Parlement en een nieuwe positie voor een Europese president. Volgens mij heeft dit verdrag meer te maken met integratie van Brussel met de deelstaten. Dit resulteert natuurlijk in geklooi en formulieren in tienvoud maar het wordt allemaal weer in een leuk pakketje geplaatst door de Pro-Europa mensen, "het levert ons meer op dan het kost" en zo kan ik nog wel doorgaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wat is dan het nut om koste wat kost dat verdrag er door te drukken?
wat mij betreft: hoe eerder we de Unie reorganiseren, hoe beter. Wat je ook van het verdrag vindt verder: de Unie in de huidige opzet is belachelijk en daar moet iets mee gebeuren. Ik vind het verdrag daar een prima eerste stap in. We zijn er dan nog lang niet, maar je moet ergens beginnen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wat is dan het nut om koste wat kost dat verdrag er door te drukken?
Nee, we moeten gewoon terug naar de toenmalige EEG, zoals Clairvaux al zei. Enkel economisch samenwerkingsverband, verder niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:10 schreef teamlead het volgende:
[..]
jup.. de EU die blijft wat ze is zonder dit verdrag
Nee. Een meerderheid van de Ierse stemmers stemde voor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:22 schreef Gabbylicious het volgende:
WTF hebben ze Ierland er dan toch ingeluisd?
Ben benieuwd wat voor campagnes ze hebben gevoerd en hoeveel "ipods" e.d. ze weg hebben gegeven om mensen over te halen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Een meerderheid van de Ierse stemmers stemde voor.
Je beschuldigt nogal.., kun je ook wat bronnen noemen ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat voor campagnes ze hebben gevoerd en hoeveel "ipods" e.d. ze weg hebben gegeven om mensen over te halen.
Allemaal met belastinggeld uiteraard.
Wat OldJeller zegt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Een meerderheid van de Ierse stemmers stemde voor.
Met de reorganisatie ben ik het eens, maar dan een paar stappen terug. Zoals eerder geopperd bijvoorbeeld terug naar de EEG. Zoals het nu gaat lijkt het alsof men koste wat kost naar een Europese superstaat wil, waar een handje vol bobo's de controle uitoefent over een heel continent.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat mij betreft: hoe eerder we de Unie reorganiseren, hoe beter. Wat je ook van het verdrag vindt verder: de Unie in de huidige opzet is belachelijk en daar moet iets mee gebeuren. Ik vind het verdrag daar een prima eerste stap in. We zijn er dan nog lang niet, maar je moet ergens beginnen.
De huidige situatie laten door-etteren zou ik echt bijzonder onverstandig vinden. Dan zou opheffen van de Unie en terug naar de KGS-tijd nog een betere optie zijn
Nou, erg benieuwd. Welke "ipods" kregen de vóór-stemmers?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat voor campagnes ze hebben gevoerd en hoeveel "ipods" e.d. ze weg hebben gegeven om mensen over te halen.
Allemaal met belastinggeld uiteraard.
Ik ben er niet van overtuigd dat een bevolking plots "JA" stemt, terwijl dat eerst "NEE" was, aangezien inhoudelijk vrij weinig is veranderd aan die grondwet/het verdrag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je beschuldigt nogal.., kun je ook wat bronnen noemen ?
of is dat niet nodig in dit topic
je hebt het over ipods, heb je daar een bron voor ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat een bevolking plots "JA" stemt, terwijl dat eerst "NEE" was, aangezien inhoudelijk vrij weinig is veranderd aan die grondwet/het verdrag.
- de Ieren legden zich erbij neer, ze weten dat hun regering hen een hak zet en referenda zullen houden tot er een "JA" uitrolt, aangezien hun eerste stemming gewoonweg niet serieus werd genomen en zonder pardon de prullenmand in werd gedeponeerd.
- er zijn campagnes (wat ook in NL gebeurde) om mensen over te halen om vóór te stemmen, geen objectieve informatie voorziening, enkel: "de EU is goed, de stem 'JA'" strekking.
- er is fraude gepleegd en er is eigenlijk helemaal meerderheid die "JA" stemde
- etc.
Kijk naar die vaccins voor baarmoederhalskanker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je beschuldigt nogal.., kun je ook wat bronnen noemen ?
of is dat niet nodig in dit topic
Was een voorbeeld, aangezien, zoals Gabbylicious post, ook bij andere overheidgestuurde campagnes zulke streken worden uitgehaald soms.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
je hebt het over ipods, heb je daar een bron voor ?
Nog treuriger is mensen van omkoping te beschuldigen zonder daar een bron voor te hebben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ze stemden ook tegen.
Gewoon een treurige theatervoorstelling dit.
Ja en volgens mij stemde Nederland tegen!quote:
Blijkbaar heeft jouw mama jou nooit uitgelegd: "Nee is nee".quote:
Ze stemden tegen een ander voorstel, dat voorstel is veranderd, ze stemmen nu voor het aangepaste voorstel. Dit is pure democratie aan het werk.quote:
Slechts mogelijke scenario's/hypotheses, geen beweringen of aantijgingen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nog treuriger is mensen van omkoping te beschuldigen zonder daar een bron voor te hebben.
Smaad heet dat.
NEE.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze stemden tegen een ander voorstel, dat voorstel is veranderd,
Dan hadden ze maar tegen moeten stemmen, hè? Dat deden de Ieren niet, ze stemden voor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
NEE.
Alleen de naam en wat onbelangrijke symboliek wat niemand bij voorbaat wat kan schelen, zoals een vlag.
Eerder ongefundeerd samenzweringsdenken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Slechts mogelijke scenario's/hypotheses, geen beweringen of aantijgingen.
Geen smaad heet dat.
HALLO!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan hadden ze maar tegen moeten stemmen, hè? Dat deden de Ieren niet, ze stemden voor.
Wat daar aan ten grondslag ligt, ben ik benieuwd naar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan hadden ze maar tegen moeten stemmen, hè? Dat deden de Ieren niet, ze stemden voor.
Nee, helaas. In een tijd waarbij het oké is dat een regering "ipods" weggeeft aan mensen om zich te laten vaccineren, is dat niet meer ongefundeerd samenzweringsdenken (wat geen woord is).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eerder ongefundeerd samenzweringsdenken.
Dat is helaas geen vermoeden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nog treuriger is mensen van omkoping te beschuldigen zonder daar een bron voor te hebben.
Smaad heet dat.
Wat geen woord is?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef OldJeller het volgende:
samenzweringsdenken (wat geen woord is).
Kan je niet lezen?quote:
Hij bedoelt dat samenzweringsdenken geen woord is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan zeer goed lezen, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt.
Ik zie een verzameling letters staan, ik kan het lezen en het staat voor een concept dat, volgens mij, algemeen begrepen wordt. Ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met een doodnormaal woord.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat samenzweringsdenken geen woord is.
Ik kan het bovenstaande ook begrijpen als je het allemaal aaneengesloten had getypt, kan je een concept noemen, maar je kan het niet correct noemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie een verzameling letters staan, ik kan het lezen en het staat voor een concept dat, volgens mij, algemeen begrepen wordt. Ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met een doodnormaal woord.
Daarom begrijp ik dus niet helemaal wat hij, ten eerste, bedoelt, en ten tweede, waarom dat dan zomaar in het bericht tevoorschijn getoverd wordt.
Nogmaals, wat bedoel? Wat is niet "correct" aan 'samenzweringsdenken'?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik kan het bovenstaande ook begrijpen als je het allemaal aaneengesloten had getypt, kan je een concept noemen, maar je kan het niet correct noemen.
Geweldig. Gewoon de tekst ergens anders neerzetten, maar wel verwijzen naar die tekst en daarmee mensen tevreden stellen.quote:•Het Handvest van de Grondrechten is uit de tekst gehaald. Maar er is wel een verwijzingsregeling opgenomen naar het handvest, waardoor het juridisch bindend blijft (al kunnen landen ervoor kiezen niet mee te doen: de 'opt-out' - het Verenigd Koninkrijk en Polen willen dat)
Ook zo'n mooie. Europees recht blijft voorrang hebben boven nationaal recht, maar dat het zo is mag niet in het verdrag staan.quote:•De bepaling uit de Europese Grondwet dat Europese regelgeving voorgaat boven nationale wetgeving, is vervallen. De jurisprudentie van het Europese Hof van Justitie i dat Europees recht voorrang heeft boven nationaal recht blijft onaangetast.
Het is geen woord.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals, wat bedoel? Wat is niet "correct" aan 'samenzweringsdenken'?
Ik kan het blijven herhalen: wat bedoel je? Het is samengesteld uit letters, je kan het lezen en het heeft een betekenis, waarom is het geen woord? Wat houdt dat in, 'het is geen woord'?quote:
Ik kan ook wel zeggen dat de EU een bijelkaargeraaptzooitje is, maar van die samenstelling word natuurlijk ook niemand blij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan het blijven herhalen: wat bedoel je? Het is samengesteld uit letters, je kan het lezen en het heeft een betekenis, waarom is het geen woord? Wat houdt dat in, 'het is geen woord'?
Dat kan, maar nu weet ik nog steeds niet waarom 'samenzweringsdenken' geen woord is. Waarom is het geen woord?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:10 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ik kan ook wel zeggen dat de EU een bijelkaargeraaptzooitje is, maar van die samenstelling word natuurlijk ook niemand blij.
Geen eens een definitie + synoniem.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan, maar nu weet ik nog steeds niet waarom 'samenzweringsdenken' geen woord is. Waarom is het geen woord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |