abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:24:48 #31
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73322831
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Beide...

Dat maakt het ook een beetje lastig. De tokkie is dom dat hij/zij een lening/hypotheek afsluit die hij/zij eigenlijk niet kan betalen. En de DSB bank zijn een stelletje oplichters omdat ze leningen/hypotheken verkopen aan mensen die het eigenlijk net niet kunnen betalen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:25:24 #32
141482 Q.
JurassiQ
pi_73322848
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Amen.
For great justice!
pi_73322863
Waarom?

Ik heb toch niet gezegd dat het speciale melk was, of extra super. Ik zeg gewoon eerlijk dat het uit een pak komt, dat ik heb gekocht voor een kwartje.
pi_73322885
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Amen.
Waarom zou je lezen? Daar heb je geen tijd voor, je moet zo snel mogelijk via 123postkrediet de envelop weer opsturen, zodat je bij wehkamp die prachtige voetmassage kan bestellen!!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:28:00 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73322923
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:28:17 #37
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322931
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Dat is de andere kant van de medaille en dat is ook ziek. Maar dan hebben we het wel over driekwart van Nederland. Waarvan de meesten gelukkig niet zo stom waren om dit bij DSB te doen.

Iedereen had het op een gegeven moment alleen nog maar over huizen kopen, keukens kopen (met kookeiland uiteraard), badkamers kopen en, als het er nog vanaf kan, boten kopen. En ohja, ook over de alsmaar stijgende overwaarde, want door steeds meer schulden aan te gaan zouden we allemaal vanzelf steeds rijker worden!

Het was één grote consumptiehype, en bijna niemand ging er tegenin, want iedereen verdiende er geld aan. Dat dat geld in de oorsprong allemaal geleend was, interesseerde zelfs DNB niet: het ging toch lekker zo? Die paar lieden die wel tegensputterden werden weggezet als azijnzeikers of erger.
pi_73322963
Ik denk het wel.

En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.

Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
pi_73322972
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
Ja, de lampen waren niet goed afgesteld. Heb ik al over gebeld met de TD.
pi_73323014
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.
De DSB is geen systeembank

die gaat echt om hoor
Bos was pislink die gaat die tent echt niet redden
pi_73323022
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.

En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.

Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?

En de omvang van DSB is nietig t.a.v. Fortis of ABN.
pi_73323029
Ja? Want dat baseer je op welke cijfers waarvan je een betrouwbare en onomstotelijke bron hebt?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:32:41 #43
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323041
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.

Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse zakenbanken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
pi_73323065
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:33:48 #45
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323067
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?

Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73323138
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:32 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.

Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse banken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.

En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
pi_73323139
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.

En een concurrent minder is natuurlijk ook altijd fijn
pi_73323160
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Gezellig topic
en dit dus.
pi_73323181
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.
pi_73323216
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
pi_73323258
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weet

Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
pi_73323286
Maar even ter verduidelijking, het kan mij persoonlijk niet veel schelen wat er met DSB gebeurd. Ik twijfel er niet aan of er zaken zijn gedaan op en her en der over het randje.

Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.

En of DSB volgend jaar nog bestaat, tjah..lk ben natuurlijk wel een Utreg supporter en AZ is een directe concurrent
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:40:49 #53
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323290
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.

En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.

Des te meer een reden om goed toezicht te houden en mensen die zich schuldig maken aan oplichterij een halt toe te roepen. Maar dan wel vóór de schade uit de hand loopt, zoals nu inmiddels is gebeurd.
pi_73323327
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?

Ik zie dan ook geen enkel voordeel in het paniek en haat zaaien jegens DSB. Ik kan me alleen maar indenken dat dat mensen zijn die er zelf ingetrapt zijn en proberen hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:42:13 #55
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323340
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Gezellig topic
Dat zijn mijn topics altijd.
pi_73323345
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.
ben ik met je eens, ter verduidelijking
pi_73323372
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
pi_73323381
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.
Je constateert nu dat 95% dom is. Ok. Maar we hebben al eerder in het topic geconstateerd dat DSB van weinig betekenis is en niet een speler is als Fortis of ABN. Dat strookt niet met elkaar?
pi_73323397
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:44:17 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323401
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.

Maar volgens mij doet elke geldverstrekker dat. Iemand bekend met het koop nu, betaal later van de Mediamarkt? Dat schijnt ook behoorlijk vel over de oren te zijn hoor.
Een woord: securitiseren.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')