Beide...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Amen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Waarom zou je lezen? Daar heb je geen tijd voor, je moet zo snel mogelijk via 123postkrediet de envelop weer opsturen, zodat je bij wehkamp die prachtige voetmassage kan bestellen!!quote:
Ik vrees het ook nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:48 schreef edwinh het volgende:
DSB is doomed, dit gaat niet goedkomen
Dat is de andere kant van de medaille en dat is ook ziek. Maar dan hebben we het wel over driekwart van Nederland. Waarvan de meesten gelukkig niet zo stom waren om dit bij DSB te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Ja, de lampen waren niet goed afgesteld. Heb ik al over gebeld met de TD.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
De DSB is geen systeembankquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?
Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:32 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.
Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse banken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.
zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weetquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.
En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
ben ik met je eens, ter verduidelijkingquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.
Je constateert nu dat 95% dom is. Ok. Maar we hebben al eerder in het topic geconstateerd dat DSB van weinig betekenis is en niet een speler is als Fortis of ABN. Dat strookt niet met elkaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
Een woord: securitiseren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.
Maar volgens mij doet elke geldverstrekker dat. Iemand bekend met het koop nu, betaal later van de Mediamarkt? Dat schijnt ook behoorlijk vel over de oren te zijn hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |