oh nicequote:Op maandag 13 september 2010 23:11 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
nee ik wer tijdelijk in belgie maar hier een schone vlaamse ontmoet... Dus als het meezit woon ik over een half jaartje wel in belgie
Ah, tof. Waar in Brussel zit je? Ik woon vlakbij Place Jourdan, eerst 3 jaar in het centrum gewoond. En heb je geen vrienden die je kunnen leren rijden? Ik rij sinds 2 weken rond hier, maar het went toch wel snel hier.quote:Op maandag 13 september 2010 10:26 schreef Njosnavelin het volgende:
Bedankt mensen voor jullie info en ervaringen over rijlessen in België !
Ik ben zelf dus nederlandse, maar studeer en woon in Brussel. Ik wil graag mijn rijbewijs hebben, en in de 1e instantie wilde ik hem gewoon in Nl halen, maar dat blijkt wat ingewikkeld aangezien ik niet meer bij een Nederlandse gemeente sta ingeschreven etc.. Daarnaast is het moeilijk te organiseren omdat ik niet heel vaak in nederland ben. Maar ik ga dus proberen hier (in Brussel) volgende zomer mijn rijbewijs te halen, ik heb een rijschool gevonden die wel oke lijkt.
Voor zover ik weet niet. En al zou dat zo zijn, dan zou ik niet weten hoe snel ik m'n NL-vod zou willen inleveren.quote:Op maandag 13 september 2010 23:28 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
ooh krijg je dan niet beide nationaliteiten?
op het moment zit ik in gent maar dan in aalst. Wel nog ff wennen aan het aalst accentquote:
Place jourdan, dat is bij het Jubelpark toch? Ik woon daar niet heel ver van, in een zijstraat van de Wetstraatquote:Op maandag 13 september 2010 23:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, tof. Waar in Brussel zit je? Ik woon vlakbij Place Jourdan, eerst 3 jaar in het centrum gewoond. En heb je geen vrienden die je kunnen leren rijden? Ik rij sinds 2 weken rond hier, maar het went toch wel snel hier.
ik vind dat belgisch systeem maar vreemd... Ik bedoel je kan iemand naast je hebben met 600 jaar ervaring maar hij/zij heeft toch geen pedalen om in te grijpen? Moet er niet aan denken zo iemand op de weg tegen te komen...quote:Op maandag 13 september 2010 23:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Place jourdan, dat is bij het Jubelpark toch? Ik woon daar niet heel ver van, in een zijstraat van de Wetstraat![]()
En ja, mijn vriendje zou me wel kunnen leren rijden, maar mijn ouders betalen en zij willen dat ik het op de 'gewone (=nederlandse)' manier doe, dus met rijlessenlol
Hoe bevalt Gent? En hebben ze in Aalst een ander accent dan in Gent dan eigk?quote:Op maandag 13 september 2010 23:43 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
op het moment zit ik in gent maar dan in aalst. Wel nog ff wennen aan het aalst accent
gents zelf valt wel mee. Het is meer die west-vlaanders die slikken heel veel letters in en die praten heel "boers"quote:Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hoe bevalt Gent? En hebben ze in Aalst een ander accent dan in Gent dan eigk?
iddquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:27 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
gents zelf valt wel mee. Het is meer die west-vlaanders die slikken heel veel letters in en die praten heel "boers"
Gewoon beide doen, dan leer je het veel sneller. Je ouders moeten niet zeuren, het Belgische systeem is veel beter en ze hoeven het niet persé te weten natuurlijkquote:Op maandag 13 september 2010 23:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Place jourdan, dat is bij het Jubelpark toch? Ik woon daar niet heel ver van, in een zijstraat van de Wetstraat![]()
En ja, mijn vriendje zou me wel kunnen leren rijden, maar mijn ouders betalen en zij willen dat ik het op de 'gewone (=nederlandse)' manier doe, dus met rijlessenlol
Ach kom, dat gaat hier prima. Dat je er niet aan kunt wennen, is puur een vooroordeel. Dus er kan niet ingegrepen worden. Tja. So be it. De rest van de wereld doet het op deze manier, Nederland heeft gewoon een raar systeem. En teringduur ook! Ik wou dat ik 'm hier had kunnen halen, had me heel wat geld bespaard.quote:Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
ik vind dat belgisch systeem maar vreemd... Ik bedoel je kan iemand naast je hebben met 600 jaar ervaring maar hij/zij heeft toch geen pedalen om in te grijpen? Moet er niet aan denken zo iemand op de weg tegen te komen...
Behoorlijk anders, jaquote:Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik heb enkele West-Vlaamse collega's: blijft lastig. Maar ook mijn Vilvoordse collega verstaat ze niet.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:27 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
gents zelf valt wel mee. Het is meer die west-vlaanders die slikken heel veel letters in en die praten heel "boers"
nop, ben nu bijna 2 maanden getrouwd met een belgische en heb nog gewoon m'n nederlandse nationaliteit...quote:Op maandag 13 september 2010 23:28 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
ooh krijg je dan niet beide nationaliteiten?
... en hem natuurlijk wilt! Ik woon al 6 jaar in België en kan ook gewoon een aanvraag doen tot naturalisatie, maar ik zie er geen voordelen aan (behalve dat je mag gaan stemmenquote:Op dinsdag 14 september 2010 10:03 schreef trainfreak het volgende:
Je krijgt enkel de Belgische nationaliteit als je in België woont, of als je beide ouders Belg zijn.
fixedquote:Op dinsdag 14 september 2010 10:12 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
... en hem natuurlijk wilt! Ik woon al 6 jaar in België en kan ook gewoon een aanvraag doen tot naturalisatie, maar ik zie er geen voordelen aan (behalve dat je mag moet gaan stemmen)
ja je moet hier stemmen. Ik heb zelfs in nederland nog nooit gestemt om dat politiek me weinig boeid... Word dan nog leuk in be... Wat staat er eigenlijk op as je hier niet stemt?quote:
Als je niet gaat stemmen kan je een boete krijgen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:19 schreef VorteXxX het volgende:
[..]
ja je moet hier stemmen. Ik heb zelfs in nederland nog nooit gestemt om dat politiek me weinig boeid... Word dan nog leuk in be... Wat staat er eigenlijk op as je hier niet stemt?
Even helemaal gefixt. Je moet niet stemmen, je moet enkel opkomen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:12 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
... en hem natuurlijk wilt! Ik woon al 6 jaar in België en kan ook gewoon een aanvraag doen tot naturalisatie, maar ik zie er geen voordelen aan (behalve dat je mag gaan stemmen naar het stembureau moet gaan)
Die boetes worden al enkele jaren niet meer uitgedeeld, enkel de mensen die niet willen zetelen in zo'n kansloos stembureautje hebben een kleine kans om een boete te krijgen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:24 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Als je niet gaat stemmen kan je een boete krijgen.
Je kan ook gewoon ongeldig stemmen, of blanco.
haha ja dat is wel een goeiequote:Op dinsdag 14 september 2010 08:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gewoon beide doen, dan leer je het veel sneller. Je ouders moeten niet zeuren, het Belgische systeem is veel beter en ze hoeven het niet persé te weten natuurlijk. En ja, vlakbij Jubelpark
.
Het zal ´n stuk boerser zijn. Nederlands kun je het waarschijnlijk met goed fatsoen niet meer noemen.quote:Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |