abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86405664
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:11 schreef VorteXxX het volgende:

[..]

nee ik wer tijdelijk in belgie maar hier een schone vlaamse ontmoet... Dus als het meezit woon ik over een half jaartje wel in belgie
oh nice :) waar in Belgie?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 13 september 2010 @ 23:30:11 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86405699
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:26 schreef Njosnavelin het volgende:
Bedankt mensen voor jullie info en ervaringen over rijlessen in België !

Ik ben zelf dus nederlandse, maar studeer en woon in Brussel. Ik wil graag mijn rijbewijs hebben, en in de 1e instantie wilde ik hem gewoon in Nl halen, maar dat blijkt wat ingewikkeld aangezien ik niet meer bij een Nederlandse gemeente sta ingeschreven etc.. Daarnaast is het moeilijk te organiseren omdat ik niet heel vaak in nederland ben. Maar ik ga dus proberen hier (in Brussel) volgende zomer mijn rijbewijs te halen, ik heb een rijschool gevonden die wel oke lijkt. ;)
Ah, tof. Waar in Brussel zit je? Ik woon vlakbij Place Jourdan, eerst 3 jaar in het centrum gewoond. En heb je geen vrienden die je kunnen leren rijden? Ik rij sinds 2 weken rond hier, maar het went toch wel snel hier.
Resistance is futile.
pi_86406022
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:28 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ooh krijg je dan niet beide nationaliteiten?
Voor zover ik weet niet. En al zou dat zo zijn, dan zou ik niet weten hoe snel ik m'n NL-vod zou willen inleveren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_86406335
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:29 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

oh nice :) waar in Belgie?
op het moment zit ik in gent maar dan in aalst. Wel nog ff wennen aan het aalst accent
Avatar mede-mogelijk gemaakt door buurpoes
pi_86406730
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ah, tof. Waar in Brussel zit je? Ik woon vlakbij Place Jourdan, eerst 3 jaar in het centrum gewoond. En heb je geen vrienden die je kunnen leren rijden? Ik rij sinds 2 weken rond hier, maar het went toch wel snel hier.
Place jourdan, dat is bij het Jubelpark toch? Ik woon daar niet heel ver van, in een zijstraat van de Wetstraat :)

En ja, mijn vriendje zou me wel kunnen leren rijden, maar mijn ouders betalen en zij willen dat ik het op de 'gewone (=nederlandse)' manier doe, dus met rijlessen :P lol
pi_86406995
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Place jourdan, dat is bij het Jubelpark toch? Ik woon daar niet heel ver van, in een zijstraat van de Wetstraat :)

En ja, mijn vriendje zou me wel kunnen leren rijden, maar mijn ouders betalen en zij willen dat ik het op de 'gewone (=nederlandse)' manier doe, dus met rijlessen :P lol
ik vind dat belgisch systeem maar vreemd... Ik bedoel je kan iemand naast je hebben met 600 jaar ervaring maar hij/zij heeft toch geen pedalen om in te grijpen? Moet er niet aan denken zo iemand op de weg tegen te komen...
pi_86407019
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:43 schreef VorteXxX het volgende:

[..]

op het moment zit ik in gent maar dan in aalst. Wel nog ff wennen aan het aalst accent
Hoe bevalt Gent? En hebben ze in Aalst een ander accent dan in Gent dan eigk?
pi_86408231
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

gents zelf valt wel mee. Het is meer die west-vlaanders die slikken heel veel letters in en die praten heel "boers"
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 00:43:28 #159
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_86408725
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:27 schreef VorteXxX het volgende:

[..]

gents zelf valt wel mee. Het is meer die west-vlaanders die slikken heel veel letters in en die praten heel "boers"
idd _O-
als ik ze hier over de vloer krijg versta ik bijna niks ervan :D
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:51:10 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86411598
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Gewoon beide doen, dan leer je het veel sneller. Je ouders moeten niet zeuren, het Belgische systeem is veel beter en ze hoeven het niet persé te weten natuurlijk :P . En ja, vlakbij Jubelpark O+ .
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:52:43 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86411630
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:57 schreef VorteXxX het volgende:

[..]

ik vind dat belgisch systeem maar vreemd... Ik bedoel je kan iemand naast je hebben met 600 jaar ervaring maar hij/zij heeft toch geen pedalen om in te grijpen? Moet er niet aan denken zo iemand op de weg tegen te komen...
Ach kom, dat gaat hier prima. Dat je er niet aan kunt wennen, is puur een vooroordeel. Dus er kan niet ingegrepen worden. Tja. So be it. De rest van de wereld doet het op deze manier, Nederland heeft gewoon een raar systeem. En teringduur ook! Ik wou dat ik 'm hier had kunnen halen, had me heel wat geld bespaard.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:54:15 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86411666
quote:

[..]

Behoorlijk anders, ja :D . Sowieso spreken de meeste Belgen thuis nog in hun eigen dialect, in tegenstelling tot Nederland dus dan hoor je dat ook veel beter als men in AN probeert te spreken.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:55:12 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86411688
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:27 schreef VorteXxX het volgende:

[..]

Ik heb enkele West-Vlaamse collega's: blijft lastig. Maar ook mijn Vilvoordse collega verstaat ze niet.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:54:15 #164
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_86412691
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:28 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ooh krijg je dan niet beide nationaliteiten?
nop, ben nu bijna 2 maanden getrouwd met een belgische en heb nog gewoon m'n nederlandse nationaliteit...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_86412868
Je krijgt enkel de Belgische nationaliteit als je in België woont, of als je beide ouders Belg zijn.
Wanneer je ouders bijvoorbeeld in Amerika waren toen je moeder moest bevallen, dan had je de Belgische én Amerikaanse nationaliteit!

Ik woon in Wetteren, tussen Gent en Aalst. De beide dialecten zijn inderdaad behoorlijk verschillend, maar dat heb je zowat overal. Ik merk wel dat het bij ons vooral de ouderen zijn die echt nog dialect spreken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:12:14 #166
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_86413070
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:03 schreef trainfreak het volgende:
Je krijgt enkel de Belgische nationaliteit als je in België woont, of als je beide ouders Belg zijn.
... en hem natuurlijk wilt! Ik woon al 6 jaar in België en kan ook gewoon een aanvraag doen tot naturalisatie, maar ik zie er geen voordelen aan (behalve dat je mag gaan stemmen :') )
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2010 @ 11:51:13 #167
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_86415735
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:12 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

... en hem natuurlijk wilt! Ik woon al 6 jaar in België en kan ook gewoon een aanvraag doen tot naturalisatie, maar ik zie er geen voordelen aan (behalve dat je mag moet gaan stemmen :') )
fixed :)
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_86416633
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:51 schreef goldfinger1963 het volgende:

[..]

fixed :)
ja je moet hier stemmen. Ik heb zelfs in nederland nog nooit gestemt om dat politiek me weinig boeid... Word dan nog leuk in be... Wat staat er eigenlijk op as je hier niet stemt?
pi_86416827
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:19 schreef VorteXxX het volgende:

[..]

ja je moet hier stemmen. Ik heb zelfs in nederland nog nooit gestemt om dat politiek me weinig boeid... Word dan nog leuk in be... Wat staat er eigenlijk op as je hier niet stemt?
Als je niet gaat stemmen kan je een boete krijgen.
Je kan ook gewoon ongeldig stemmen, of blanco.
pi_86417064
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:12 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

... en hem natuurlijk wilt! Ik woon al 6 jaar in België en kan ook gewoon een aanvraag doen tot naturalisatie, maar ik zie er geen voordelen aan (behalve dat je mag gaan stemmen naar het stembureau moet gaan :') )
Even helemaal gefixt. Je moet niet stemmen, je moet enkel opkomen.

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:24 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Als je niet gaat stemmen kan je een boete krijgen.
Je kan ook gewoon ongeldig stemmen, of blanco.
Die boetes worden al enkele jaren niet meer uitgedeeld, enkel de mensen die niet willen zetelen in zo'n kansloos stembureautje hebben een kleine kans om een boete te krijgen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_86418219
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gewoon beide doen, dan leer je het veel sneller. Je ouders moeten niet zeuren, het Belgische systeem is veel beter en ze hoeven het niet persé te weten natuurlijk :P . En ja, vlakbij Jubelpark O+ .
haha ja dat is wel een goeie
Jubelpark is fijn, ik kom daar heel vaak met mijn hond (speciale hondenvelden zijn er daar ;) )
pi_86437520
quote:

[..]

Het zal ´n stuk boerser zijn. Nederlands kun je het waarschijnlijk met goed fatsoen niet meer noemen.
pi_86438934
iemand die in Leuven woont!?
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
pi_86439043
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:09 schreef saskiia het volgende:
iemand die in Leuven woont!?
Nope. Wel een mooie stad.
pi_86463836
Weet iemand of je als Nederlander speciale papieren moet aanvragen als je een woning wilt huren in Antwerpen? Het is de bedoeling dat ik slechts enkele dagen per week daar verblijf. Ik ga me dus niet permanent in Belgie vestigen. Ik weet dat als je langdurig in Belgie wilt verblijven, je dan een aanvraag tot permanent verblijf moet doen. Maar hoe zit dat als je in Belgie slechts een soort pied-à-terre wilt huren, en je gewoon woonachtig blijft en belasting betaald in Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')