Zij is 12, dus ik neem aan dat wij dat toch mogen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:42 schreef snellejelle het volgende:
Hoe oud is je dochter en mag zij het proces verbaal wel inzien? Of mag niemand dat?
Bij een kind van 12 is de schuldvraag eigenlijk onbelangrijk. De verantwoordelijkheid voor eventuele schade ligt geheel bij de automobilist, zélfs als het ongeval de schuld van je dochter was. Dit geld ook voor schade aan bijvoorbeeld de fiets van je dochter.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:46 schreef RedBitch het volgende:
Zij is 12, dus ik neem aan dat wij dat toch mogen?
Tenzij overmacht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef 49R het volgende:
[..]
Bij een kind van 12 is de schuldvraag eigenlijk onbelangrijk. De verantwoordelijkheid voor eventuele schade ligt geheel bij de automobilist, zélfs als het ongeval de schuld van je dochter was.
Ik vind dit heel vreemd klinken. De verzekeringsmaatschappij (een 'derde') mag alle details opvragen (privacy doet niet ter zake?) en de ouder, als vertegenwoordiger van het kind primair betrokken, mag de details niet weten?quote:Daar vraagt je verz. maatschappij het rapport op en dan hebben zij alle details. Om privacy redenen mag de politie die jou niet zomaar vertrekken. Je kan daar ook zelf het rapport opvragen.
Precies. Heb ik een paar jaar geleden meegemaakt met mijn zoon. De bestuurder van de auto legde meteen alle schuld bij mijn zoon, maar ik wilde er politie bij hebben. Is dus ook gebeurd. Alle schade aan zijn fiets is vergoed. Welke maatschappij de schade aan de auto vergoed heeft, boeit me niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef 49R het volgende:
[..]
Bij een kind van 12 is de schuldvraag eigenlijk onbelangrijk. De verantwoordelijkheid voor eventuele schade ligt geheel bij de automobilist, zélfs als het ongeval de schuld van je dochter was. Dit geld ook voor schade aan bijvoorbeeld de fiets van je dochter.
Ja, hoe moeten verz. maatschappijen anders aan alle relevante gegevens komenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:42 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Ik vind dit heel vreemd klinken. De verzekeringsmaatschappij (een 'derde') mag alle details opvragen (privacy doet niet ter zake?) en de ouder, als vertegenwoordiger van het kind primair betrokken, mag de details niet weten?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:48 schreef Gia het volgende:
Jouw dochter treft geen enkele blaam.
Iemand jonger dan 14 jaar is praktisch 'onaantastbaar' in het verkeer. Kwetsbare verkeersdeelnemer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:50 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dat is nog niet gezegd, waarschijnlijk is ze echter niet aansprakelijk, maar ook dát is nog niet gezegd aangezien de toedracht niet uit de doeken gedaan is door TS.
In zo'n geval moet de automobilist altijd voorrang geven, Het feit dat je zoon over de stoep aan kwam rijden boeit helemaal niet. Al komt er een auto over die stoep aangereden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
In ons geval fietste onze zoon links op de stoep en kwam de automobilist, zonder naar rechts te kijken, een uitrit uitrijden. Heb de verzekering ingelicht, alle schade aan de fiets vergoed gekregen en er verder niks meer over gehoord.
Precies, wij werden opgebeld en meneer wilde dit even zonder politie onderling regelen, want volgens hem was onze zoon duidelijk fout. Nou niet, dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In zo'n geval moet de automobilist altijd voorrang geven, Het feit dat je zoon over de stoep aan kwam rijden boeit helemaal niet. Al komt er een auto over die stoep aangereden.
Heeft niks met ouders te maken. Het enige document wat je ooit van politie meekrijgt (aan officiële verbalen) is een aangifte als je de aangever bent. Het overige moet je bij de Officier aanvragen. Geldt voor iedereen, dus ook voor ouders.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:18 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er gebeurd en wat staat er in de krant dat niet klopt?
Ik vind het ook vreemd dat je als ouders niet eens inzage krijgt in het PV trouwens.
De verzekering is niet zomaar een "derde" jij bent klant bij ze om dit soort zaken voor je op te lossen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:42 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Ik vind dit heel vreemd klinken. De verzekeringsmaatschappij (een 'derde') mag alle details opvragen (privacy doet niet ter zake?) en de ouder, als vertegenwoordiger van het kind primair betrokken, mag de details niet weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |