abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73316170
Ik heb een vraag over de zorgtoeslag. Aangezien mijn partner in juni 2009 is gaan werken moet haar zorgtoeslag worden gewijzigd.

Hieromtrent enkele vragen:

- De site toeslagen.nl vraagt een toetsingsinkomen. Mijn vraag omtrent de berekening is de navolgende:
Moeten wij het Loon bruto of het Loon SV gebruiken in onze berekening?

- Aangezien mijn vriendin per 1 juni 2009 begonnen is met werken, en het vakantiegeld in mei wordt uitgekeerd door de werkgever, zal zij dit geld dit jaar niet meer ontvangen.
Hoeft dit dan ook niet worden meeberekend?

- In haar functie heeft ze recht op een 13e maand, echter omdat zij niet een volledig jaar in dienst is op
31 december 2009 heeft zij uiteraard ook geen recht op een volledige 13e maand. Wel wordt op haar salarisstrook specifiek aangegeven wat zij per maand voor de eindejaarsuitkering opbouwt. Is het dan voldoende om dit bedrag x 7 te vermenigvuldigen? Zij werkt namelijk alleen de maanden f

Alvast dank voor de hulp!
pi_73316358
quote:
- De site toeslagen.nl vraagt een toetsingsinkomen. Mijn vraag omtrent de berekening is de navolgende:
Moeten wij het Loon bruto of het Loon SV gebruiken in onze berekening?
Loon loonheffing zou ik nemen, is te vinden op het loonstrookje.
quote:
- Aangezien mijn vriendin per 1 juni 2009 begonnen is met werken, en het vakantiegeld in mei wordt uitgekeerd door de werkgever, zal zij dit geld dit jaar niet meer ontvangen.
Hoeft dit dan ook niet worden meeberekend?
Voor dit jaar niet meer. Er wordt wel opgebouwd maar pas in het volgende jaar uitgekeerd en belast.
quote:
- In haar functie heeft ze recht op een 13e maand, echter omdat zij niet een volledig jaar in dienst is op
31 december 2009 heeft zij uiteraard ook geen recht op een volledige 13e maand. Wel wordt op haar salarisstrook specifiek aangegeven wat zij per maand voor de eindejaarsuitkering opbouwt. Is het dan voldoende om dit bedrag x 7 te vermenigvuldigen? Zij werkt namelijk alleen de maanden f
Inderdaad, dit zal naar rato gaan, 7 maal wat er maandelijks wordt opgebouwd zal reeel zijn.
pi_73316378
- Bruto.
- Uiteraard niet, want dat geld heb je dit jaar niet gehad.
- Dat zou zo moeten werken ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')