Buiten dat Pelé een arrogante bal geworden is was hij een briljant voetballer en een uitstekende sport ambassadeur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Maradona werd in zn eentje wereldkampioen in een teamsport
Pele is na zijn actieve carriere wel een veel grotere ambassadeur voor de sport dan Diego ...
Ik gun het Madrid ook wel, maar denk dat Rio het gaat binnenhalen
Grootste surprise was Chicago eruit in de 1e ronde, al zal het ook wel een verrassing zijn als Madrid het alsnog krijgt
Pelé is in Brazilië zeer geliefd maar ook weer erg controversieël vanwege enkele kinderen die hij weigerd te erkennen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:00 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb bij Pele een beetje het idee dat hij een soort van Anton Geesink van Brazilie is. Als in: sportbestuurder/sportambassadeur. Maar dan een stuk minder controversieel in eigen land, lijkt me.
Ik wist niet dat Cruyff zo populair was daar. Dat Geesink niet bekend is lijkt me logisch. Judo zal niet zo heel populair zijn daar (hoewel Brazilie ook wel judokampioenen had)quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pelé is in Brazilië zeer geliefd maar ook weer erg controversieël vanwege enkele kinderen die hij weigerd te erkennen.
In zekere zin kan men Pelé vergelijken met Johan Cruiyf en Anton Geesink ja. DE eerste, ons Johan is ook in Brazilië uitermate populair, vrijwel iedereen kent zijn naam en daden in de voetbal sport. Geesink kent men hier weer niet.
Men adoreerd het Nederlands voetbal hier. Tuurlijk zien ze liever Brazilië winnen, maar als 2de kiest men hier altijd steevast voor Nederland. De gemiddelde Braziliaan kent Ajax, PSV en Feyenoord, alsmede Neerlands belangrijkste spelers, uit het verleden en heden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Cruyff zo populair was daar. Dat Geesink niet bekend is lijkt me logisch. Judo zal niet zo heel populair zijn daar (hoewel Brazilie ook wel judokampioenen had)
Argentijnen zijn meestal niet zo'n fan van Brazilië hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
trouwens af of Prins Willem-Alexander zal stemmen voor Madrid of niet, gezien de historische band van het NL Koninklijk Huis met het Spaanse, of voor Rio omdat zijn eigen vrouw uit Zuid-Amerika komt.
Of zou hij zijn persoonlijke voorkeur wegcijferen en objectief kunnen denken?
Hmmmm niet geheel waarquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Argentijnen zijn meestal niet zo'n fan van Brazilië hoor![]()
Of het moet over strandvakanties of werk zoeken gaan.
heh, Romario is niet zo populair hier dan dat bv Gullit dat hier is. Dat is vreemd hè?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:18 schreef Leatherface het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat ze de Nederlandse competitie kennen en op waarde schatten, omdat hier de nodige Brazilianen (Romario en Ronaldo natuurlijk als de grootsten) speelden.
Brazilie heeft naar mijn idee inderdaad die buitenleven en sportcultuur die je ook in Australie vindt.
Zou kunnen, maar Chicago was echt afgetekend favoriet om de Spelen binnen te halen. Dat ze er eerste ronde gelijk uit gaan. Had Madrid als eerste afvaller verwacht en daarna kon het iedereen zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet. De Amerikanen liepen er niet echt warm voor en hebben de campagne wat laten schieten. In Chicago was het 50/50 onder de bevolking, dat zegt al wat.
Voila http://en.wikipedia.org/wiki/IOC_membersquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:32 schreef BlaZ het volgende:
Heeft er iemand ook een lijst zodat we kunnen zien waar al de IOC leden precies vandaan komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |