abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73311691
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan moet je je afvragen waarom moslims dat niet doen, die hechten zich veel aan hun geloof.
Humor en satire zijn alleen mogelijk als je een zeker relativeringsvermogen bezit en een kritische blik durft te werpen op je geloof. Het moge duidelijk zijn dat veel moslims dat ontberen.

De wereld zou een stuk plezieriger zijn als religieuze mensen wat meer relativeringsvermogen zouden hebben.
pi_73311709
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:31 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Jij hebt nog een flink aantal stappen te zetten in het civilisatieproces zie ik

Probleem is dat types als Meki zichzelf en hun profeet te serieus nemen, waardoor er geen ruimte meer is voor zelfspot. En wat je met dat laatste stuk van de zin bedoelt is me niet helemaal duidelijk

Provocatisch
Het is provocatie omdat jullie het niet gebruiken als satire maar rechtstreeks belediging naar de moslims toe. Jullie weten dat afbeelden van de profeet duidelijk verboden is en dat doen jullie toch. dat is vragen om problemen.

zie het als de duivel ( satire ) die wilt enkel ruzies maken, die wilt het vuurtje opsteken.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:34:30 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73311710
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Satire is nooit grappig bedoeld en het is altijd jegens de moslims altijd provocatisch en beledigend gezien.
Dus eigenlijk ben jij ook een belediging voor marokkanen met de parodie die je hier neer zet met de troll Meki
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73311712
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:32 schreef Meki het volgende:
Nogmaals jou vooroordelen zijn leuk maar gebruik ze niet om een statement te maken.
Dat maak ik zelf uit uit meisje.
quote:
Ik begrijp het dat je het moeilijk hebt.
Jij en begrijpen... dat gaat niet lukken.
pi_73311728
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Humor en satire zijn alleen mogelijk als je een zeker relativeringsvermogen bezit en een kritische blik durft te werpen op je geloof. Het moge duidelijk zijn dat veel moslims dat ontberen.

De wereld zou een stuk plezieriger zijn als religieuze mensen wat meer relativeringsvermogen zouden hebben.
Juist ja.

Want Irak en Afghanistan omtoveren tot een oorlogszone is gewoon een beetje humor en satire.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:35:32 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73311739
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is provocatie omdat jullie het niet gebruiken als satire maar rechtstreeks belediging naar de moslims toe. Jullie weten dat afbeelden van de profeet duidelijk verboden is en dat doen jullie toch. dat is vragen om problemen.

zie het als de duivel ( satire ) die wilt enkel ruzies maken, die wilt het vuurtje opsteken.
voor iemand die zegt vrede te willen sta je wel gelijk met je knuisjes klaar, kleuter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73311749
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De wereld zou een stuk beter zijn als provocatie en belediging verdwenen zijn. en niet huppellen achter de meningsuiting die vrij is, want provocatie is geen meningsuiting maar een diepgaande belediging.

Dat andere groepen dat leuk vinden, betekent niet dat de moslims het tegelijkertijd leuk vinden.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:36:16 #58
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_73311761
Bashtopic van users onder elkaar, gaat weer lekker hiero.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_73311773
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben jij ook een belediging voor marokkanen met de parodie die je hier neer zet met de troll Meki
Beste verdrietige piet
Heb je niks anders te zeggen ?
pi_73311779
quote:

Hier geldt onze wet. en die zegt dat niet.
Accepteer je onze wet niet en vind je het allemaal maar niks hier tussen die kafirs? Schiphol... ticket... toedeloe.
pi_73311787
iedereen moet goed doordachte spotprenten kunnen waarderen.

Bij doodswensen en echte haat-prenten trek ik ook een grens (of het dan om een moslim, christen of politicus gaat), maar 'gezonde spot', zoals die er al eeuwen is, moet zeker kunnen...

alleen is het zo naar dat sommige mensen álles als háát zien.. dat zijn de mensen die te snel op hun teentjes getrapt zijn en niet echt goede reclame voor hun groep mensen maken
Ja doei.
pi_73311793
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Juist ja.

Want Irak en Afghanistan omtoveren tot een oorlogszone is gewoon een beetje humor en satire.
Alsof het voor die tijd pais en vree was maar volgens mij is dat een andere discussie.
pi_73311813
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan moet je je afvragen waarom moslims dat niet doen, die hechten zich veel aan hun geloof.
Ik hecht me heel veel aan vrouwen, en ik maak er grappen over.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73311817
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:36 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hier geldt onze wet. en die zegt dat niet.
Accepteer je onze wet niet en vind je het allemaal maar niks hier tussen die kafirs? Schiphol... ticket... toedeloe.
Sinds wanneer is provocatie een wet in Nederland ?
pi_73311818
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Zolang je het maar niet te direct op deze manier zegt, dan is alles in orde, anders is het natuurlijk kritiek leveren op de Islam, en dan tolereren ze jou ook niet meer.
Kritiek op de islam wordt xenofoob geblaat genoemd door witlof en daar staat op Fok! de schredder op.

't is dat je het maar weet.
pi_73311826
quote:

[..]

Klopt. Schrijvers, tekenaars en andere min of meer publieke personen moeten hun verantwoordelijkheden nemen. Het recht op vrije meningsuiting is er natuurlijk, maar dat betekent niet dat je de mogelijkheden die dat biedt altijd volledig uit moet buiten. Soms is het verstandiger om dat niet te doen. Als kleuters als Kurt Westergaard dat wél doen en daarmee een hoop schade aan de maatschappij veroorzaken brengen ze overheden juist nader tot een inperking van de vrijheid van meningsuiting, in plaats van het omgekeerde!

Het is ook mogelijk om nooit 'hallo' of 'hoi' te zeggen tegen je buren. Net zo legaal als welke meningsuiting dan ook. Dat betekent echter niet dat het gedaan moet worden, want het getuigt van een gebrek aan respect.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_73311833
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Alsof het voor die tijd pais en vree was maar volgens mij is dat een andere discussie.
Oh natuurlijk.
Dat er inmiddels miljoenen doden zijn gevallen in die landen maakt niemand wat uit natuurlijk, maar zodra ze met "satire" en "humor" komen, worden er opeens ambassades in brand gestoken.

I ain't buying it.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:38:59 #68
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_73311848
quote:
Het is geen 'provocatie', maar jij interpreteert het als provocatie. Dat komt doordat je geen distantie kunt aanbrengen tussen jezelf, religie en publiek debat. hier in Nederland (en in meer Westerse landen) hebben we scheiding van kerk en staat. Dat betekent dat het ieder vrij staat kritiek te leveren of spot te drijven met welk onderwerp dan ook. Voel je je beledigd? Dan stap je naar de rechter.

Je vestigen in een heel ander deel van de wereld maar toch je islamitisch-imperialistische stiel behouden, dat is pas vragen om problemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 02-10-2009 19:12:41 ]
pi_73311888
Zodra iemand zegt "Moslims zijn dit of dat", dan is diegene inderdaad provocerend bezig. Je kan niet miljarden aanhangers van een religie over een kam scheren op grond van die religie, omdat de perceptie van elke religie een individuele aangelegenheid is.

Als je dat niet kan begrijpen zijn je hersens gewoon niet slim genoeg.
pi_73311908
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:35 schreef Meki het volgende:

[..]

De wereld zou een stuk beter zijn als provocatie en belediging verdwenen zijn. en niet huppellen achter de meningsuiting die vrij is, want provocatie is geen meningsuiting maar een diepgaande belediging.

Dat andere groepen dat leuk vinden, betekent niet dat de moslims het tegelijkertijd leuk vinden.
Provocatie en beledigen zijn subjectieve begrippen. Als een meute losgaat omdat er cartoons worden geplaatst over hun profeet moge het toch duidelijk zijn wie deze wereld niet plezierig maakt.

Mohammed was ook maar een mens die zijn boodschap deed op de wc of is dat ook een provocatie?
pi_73311910
quote:

[..]

Dus het opblazen van de eeuwen oude boedha beelden in afghanistant door het autoritaire taliban regime was ook een vorm van satire. Nou wat een humor, wat voor humor kennen moslims nog meer. Dagelijks carnaval vieren door de vrouwen als zwart spoken door de steden te sturen.
pi_73311914
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:38 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Het is geen 'provocatie', maar jij interpreteert het als provocatie. Dat komt doordat je geen distantie kunt aanbrengen tussen jezelf, religie en publiek debat. Verder is het in jouw achtelijke, middeleeuwse zandhapcultuur misschien verboden om die baardaap af te beelden, hier in Nederland (en in meer Westerse landen) hebben we scheiding van kerk en staat. Dat betekent dat het ieder vrij staat kritiek te leveren of spot te drijven met welk onderwerp dan ook. Voel je je beledigd? Dan stap je naar de rechter.

Je vestigen in een heel ander deel van de wereld maar toch je islamitisch-imperialistische stiel behouden, dat is pas vragen om problemen.
Wat een intellegent mannetje ben je toch
schelden, provoceren en persoonlijke aanvallen ?
Kan je nog meer dan alleen dat ?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:42:33 #73
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_73311960
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Probeer eens voor de verandering volwassen te reageren ipv de gestoken wesp uit te hangen.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_73311970
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Provocatie en beledigen zijn subjectieve begrippen. Als een meute losgaat omdat er cartoons worden geplaatst over hun profeet moge het toch duidelijk zijn wie deze wereld niet plezierig maakt.

Mohammed was ook maar een mens die zijn boodschap deed op de wc of is dat ook een provocatie?
Dat jullie het geweldig vinden om elkaars te beledigen en te provoceren en elkaars geloven te bashen zegt meer over de besef en het respect gevoel die jullie hebben/
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:43:19 #75
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_73311983
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ben blijkbaar intelligenter dan jij, want ik maak een post met dubbele bodem en jij trapt er natuurlijk weer met twee voeten in. Verder kun je misschien eens proberen ergens op in te gaan, zonder krampachtig jouw religie te verdedigen. Je woont in Nederland, lamme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')