Dan vind ik de TGV mooier.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen;
[ afbeelding ]
![]()
Mwah, de TGV is meer een 1000-in-een-dozijn treintje geworden, de AGV straalt echt (terecht) brute kracht uitquote:
quote:Aanrijding-met persoon Rijssen - Deventer
Jammer, maar er is gelukkig nog wel een licht puntje al kan dat licht puntje natuurlijk zo uitgedoofd zijn..quote:Spoorlijn Breda - Utrecht pas na 2020
BREDA - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) ziet niets in de gelijktijdige aanleg van een spoorlijn Breda-Utrecht en de verbreding van de A27.
Volgens hem leidt de aanleg van een nieuw spoor tot minimaal één jaar vertraging van de aanpak van de A27, die in 2013 moet beginnen. En daar voelt Eurlings niets voor. Dat antwoordt hij op vragen van de Kamerleden Cramer (Christen- Unie) en Samson (PvdA).
Volgens verschillende vervoerspartijen kunnen de kosten voor de aanleg van een spoor tussen beide steden flink omlaag als dat in combinatie gebeurt met het werk aan de A27. Op die manier zou de lijn ruim 700 miljoen euro minder gaan kosten.
Toch wil Eurlings er niet aan. Als er al een spoorlijn komt, dan zal die niet voor 2020 worden aangemeld, stelt de minister. Temeer omdat het nu al beginnen met de voorbereidingen voor het spoor diens ministerie ten minste één miljard euro extra kost en dat geld zegt hij de eerstkomende jaren niet te hebben.
Desondanks zegt de Bredase wethouder Wilbert Willems, die zich al geruime tijd beijvert voor de spooraanleg, niet ontevreden te zijn. „Natuurlijk zien we het liefst dat die spoorlijn er zo snel mogelijk komt. Maar aanleg na 2020 zie ik ook als een belangrijke stap voorwaarts, want lang zag het er helemaal niet naar uit dat die spoorlijn er zou komen.”
Eurlings zegt de Tweede Kamer overigens wel toe dat de verbreding van de A27 op een zodanige manier wordt aangepakt dat die de eventuele aanleg van de spoorlijn niet in de weg staat.
Bron
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten.
Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als François de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site.
Lekker voor je imago
Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:17 schreef James1988 het volgende:
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer.
De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker.
En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |