Leuk verslagje Fles.
Het was ook een leuk rondje. Dingen die mij opvielen (als niet bordjesfapper

) :
- Overweg @ Walheim. Dat ding doet werkelijk eer aan het begrip slagboom. De overwegbomen waren van het formaat autosnelweg lantaarnpaal.
- Düren - Köln met ik vermoed tempo 160 in een reguliere RE (ICE/Thalys mag daar 250 km/u). En dan komen wij in NL aan met de Fyra...
- De schraalheid van Aachen Rothe Erde. Half gerenoveerd, half vervallen.
- Euskirchen - Köln met Br 218+n-wagens! Verder ook bijzonder volk in deze RE 12 'tokkie-express'. Anno 2009 waagden mensen het nog om ondanks het rookverbod gewoon eentje op te steken. En geen conducteur gezien natuurlijk. De combinatie van deze schraalheid bracht bij mij wel een soort jaren '80/'90 gevoel teweeg.

- In Köln zijn we wat gaan eten op het station. Hier kwam op een gegeven moment een kerel die de etensresten op de tafels in bakjes begon te doen. Ik was blij dat ik mijn Bratwurst al op had toen hij aan een half afgeknabbelde kippenpoot begon te knagen.
- Door 5 minuten vertraging aansluiting in Mönchengladbach gemist naar Venlo. Ik vreesde voor een lang uur, maar aangezien er net een voetbalwedstrijd was afgelopen toch veel te zien -> Duitse ME, bier verkopers op straat (0,5L blik gekoeld pils voor ¤1,50 (incl statiegeld), feestende supporters. Vervolgens in een half uur vijf mensen gezien die in de prullenbak begonnen te graaien in de hoop blikken te vinden waar statiegeld op zit.
En verder leuke treintjes. Dat Desiro geval was een leuke niet geplande verrassing.