abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73292355
Hallo, ik stel hier een vraag voor een maat van mij:

Ik ga stoppen met mijn BOL opleiding en ga een BBL opleiding volgen.
Hoe zit dat nou precies qua studiefinanciering? moet ik alles van het afgelopen anderhalfjaar terugbetalen?
Of moet ik de BBL diploma nou binnen 10 jaar halen zoals dat staat en dan niks hoeven terug te betalen?
Ik ben het zelf ff flink kwijt nu...

Mensen met ervaring?
Van de site ibg word ik ook niet veel wijzer van.

mvg
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:28:44 #2
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_73292756
Voor BBL krijg je nooit stufi. BBL is net zoiets als een volledig betaalde baan omdat je maar een dag in de week naar school gaat. Dus samengevat:

Geen stufi
Geen OV Jaar kaart
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_73292923
Nee dat snap ik dan nog wel(gelukkig ) Maar wat ik me nu afvraag is: Moet ik nou die studiefinanciering van het afgelopen anderhalf jaar, sinds ik het kreeg ( ik ben 19) terugbetalen?
Of heb ik nog bepaalde mazen in de wet zeg maar of hoe je het ook wilt noemen?
Ik vind het ook niet erg dat ik dan geen stufi meer krijg, dat is het probleem ook niet.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:43:28 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73293159
volgens mij stopt de stufi normaal gewoon wanneer de opleiding eindigt/beeindigd wordt.
Lening zla je wel terug moeten betalen, maar de periode waar je studeerde niet toch?
Ik heb door omstadigheden mijn studie niet af kunnen maken, heb nooit stufi terug hoeven te betalen, dat geldt alleen als en sprake is van een lening bij mijn weten
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73293557
En hoe zit dat dan met binnen 10 jaar een diploma halen? Geld dat dan alleen voor een BOL?
Ik heb trouwens gewoon een basisbeurs + aanvullende beurs ( GEEN lening erbij)
Maar ik zit in het begin van het 2de jaar van mijn huidige opleiding en ik ga nu een bbl opleiding volgen.
Maar de basisbeurs en aanvullende beurs hoef je niet terug te betalen dus?
Ook niet als je van BOL naar BBL gaat en je hebt die basisbeurs en aanvullende beurs al gehad sinds je 18de?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')