abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73288802
Via mijn nieuwe werk kan ik kiezen voor verschillende verzekeringen, maar is dit allemaal wel nodig?
Er werd aangeraden om te kiezen voor een:
- WAO-Gat verzekering
- WAO Aanvullende verzekering
- Pensioenverzekering (uiteindelijk betaald het bedrijf 2/3de en ikzelf 1/3de)

Ik ben nu 23jr en het is mijn eerste full-time baan. Als ik Google kom ik voornamelijk uit bij verzekeraars en het wordt mij niet echt duidelijk wat het precies inhoudt.

Pensioenverzekering lijkt mij wel gunstig gezien zij een groot deel betalen en het nu niet veel is per maand omdat ik al zo vroeg begin. Maar wat als de verzekeringsmaatschappij failliet gaat, of ik stop bij de werkgever?

Ik zal morgenmiddag ook deze vragen nog stellen aan de HR manager maar ik wil gewoon even wat meer informatie
pi_73290099
Dat je kunt kiezen voor je pensioenverzekering, begrijp ik even niet. Dat zou namelijk verplicht zijn (als er een aangeboden wordt).

Van de eerste twee is nogal weinig te zeggen (al zal het geen WAO, maar WIA zijn ) als er geen percentages bij staan
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73290255
Ik mag het weigeren maar dan moet ik wat ondertekenen, maar ik kies sowieso voor de pensioenverzekering. Dus toch een soort van keuze

Op mijn formulier staat het als WAO zonder percentages dus die zou ik ook niet weten. Ik ga daar morgen wel even achteraan, dank je voor je reactie in ieder geval.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:03:28 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73291882
In een topic van een tijdje geleden heb ik geprobeerd uit te leggen hoe de WIA aanvullingsverzekeringen werken, met behulp van een aantal rekenvoorbeelden.

WIA Hiaat en excedent verzekering

Zoals ik in dat topic ook al zeg, de WIA-materie is taaie kost, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')