abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73287740
Filosofie, wat heeft de mensheid eraan?
Wat is het nut van Filosofie?
Filosofie heeft geen zin. Waar deze haar vroeger had, is nu alleszins verloren.
pi_73287931
...
pi_73288448
Filosofie is een beetje de God van de gaten. Wat niet tot het terrein van de wetenschap behoort is filosofie.

Belangrijkste werkterreinen van de filosofie zijn volgens mij tegenwoordig ethiek, logica en taalkunde.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73288849
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:43 schreef teknomist het volgende:
Filosofie is een beetje de God van de gaten. Wat niet tot het terrein van de wetenschap behoort is filosofie.

Belangrijkste werkterreinen van de filosofie zijn volgens mij tegenwoordig ethiek, logica en taalkunde.
En wat gebeurt daar zoal? Volgens mij vrij weinig. Opdoeken die handel dus!
pi_73288907
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:26 schreef jan_billeman het volgende:
Filosofie, wat heeft de mensheid eraan?
Wat is het nut van Filosofie?
Filosofie heeft geen zin. Waar deze haar vroeger had, is nu alleszins verloren.
De vraag alleen al,.. wat is het nut van filosofie?

pi_73288941
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:52 schreef jan_billeman het volgende:

[..]

En wat gebeurt daar zoal? Volgens mij vrij weinig. Opdoeken die handel dus!
Het is nu toch juist filosofie wat je bedrijft? Waarom stel je die vraag als die volgens jouw zinloos is?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 21:55:21 #7
230491 Zith
pls tip
pi_73288966
TS filosofeert op meta-niveau

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73288976
pi_73289134
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het is nu toch juist filosofie wat je bedrijft? Waarom stel je die vraag als die volgens jouw zinloos is?
Het is nu toch juist filosofie wat je bedrijft? Ohja, is dat zo? En waarom dan wel?
Ik stel nu juist die vraag omdat ik vind dat het zinloos is wat er gebeurt. Hoe kom je erbij dat ik dan met filosofie bezig ben?
pi_73289147
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:55 schreef Zith het volgende:
TS filosofeert op meta-niveau

Vertel! Hoe doe je dat?
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 22:00:23 #11
230491 Zith
pls tip
pi_73289184
Door over filosofie zelf te filosiferen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73289197
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef Symo het volgende:

[..]

De vraag alleen al,.. wat is het nut van filosofie?

En daarop mag jij antwoorden!
pi_73289270
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:00 schreef Zith het volgende:
Door over filosofie zelf te filosiferen
Daar hebben we de eerste quasi-uitspraak! Dit is volwassenpraat, dus niet voor kinderen.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 22:04:16 #14
230491 Zith
pls tip
pi_73289338
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:02 schreef jan_billeman het volgende:

[..]

Daar hebben we de eerste quasi-uitspraak! Dit is volwassenpraat, dus niet voor kinderen.
Jij vroeg het me
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 22:04:31 #15
230491 Zith
pls tip
pi_73289349
Maar gaat de trip lekker?
pi_73289385
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Jij vroeg het me
Nou, gauw aai over je bol. Ga nu maar weer fijn spelen
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 22:08:06 #17
230491 Zith
pls tip
pi_73289496
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic, jan-de-nieuwe-kloon? Gewoon een beetje postsgeschiedenis opkrikken zodat je straks als je moslims gaat bashen niet al te veel op een relkloon lijkt?
pi_73289654
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:08 schreef Zith het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic, jan-de-nieuwe-kloon? Gewoon een beetje postsgeschiedenis opkrikken zodat je straks als je moslims gaat bashen niet al te veel op een relkloon lijkt?
Men kan allerlei insinueren. Lees OP, als je je geroepen voelt te reageren prima.
pi_73290709
Ik vind ''Wat is de zinloosheid van dit topic'' toch echt betere naam. De vraag alleen al ''wat is filosofie'' .... daar weet je volgens mij dondersgoed het antwoord op.
Het feit dat je je post plaatst onder >index>filosofie & levensbeschouwing, duid hier des te meer op.
Wil je het uitgelegd hebben? Je ontkent welhaast het begrip filosofie, door te zeggen, dat het zinloos is, echter, vervolgens kom je hier vragen naar antwoorden, waar je mij inziens niet eens op zit te wachten.
Ok, stel dat je nu zegt, neeej, ik ontken het nut van filosofie. Dan zeg ik, waarom vraag je het dan?
Wat? omdat je zogenaamd inzicht wil in dat geen wat jij ontkent?
Volgens mij, verkeer jij in een staat van vertwijfeling, al weet je het zelf nog niet.
Ik zou zeggen, probeer het kopje, uhm.. hoe heet dat ook al weer, relatie & psychologie?
Dan kun je een topic openen ''Wat is de zinloosheid van mijn retoriek''

Hahaha, en schik dat ik heb

[ Bericht 0% gewijzigd door Symo op 01-10-2009 22:47:36 ]
pi_73291566
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:37 schreef Symo het volgende:
Ik vind ''Wat is de zinloosheid van dit topic'' toch echt betere naam. De vraag alleen al ''wat is filosofie'' .... daar weet je volgens mij dondersgoed het antwoord op.
Het feit dat je je post plaatst onder >index>filosofie & levensbeschouwing, duid hier des te meer op.
Wil je het uitgelegd hebben? Je ontkent welhaast het begrip filosofie, door te zeggen, dat het zinloos is, echter, vervolgens kom je hier vragen naar antwoorden, waar je mij inziens niet eens op zit te wachten.
Ok, stel dat je nu zegt, neeej, ik ontken het nut van filosofie. Dan zeg ik, waarom vraag je het dan?
Wat? omdat je zogenaamd inzicht wil in dat geen wat jij ontkent?
Volgens mij, verkeer jij in een staat van vertwijfeling, al weet je het zelf nog niet.
Ik zou zeggen, probeer het kopje, uhm.. hoe dat ook al weer, relatie & psychologie?
Dan kun je een topic openen ''Wat is de zinloosheid van mijn retoriek''

Hahaha, en schik dat ik heb
Mensen hebben altijd schik als ze grapjes maken, dat weet je toch!
Daarentegen ben ik bloedserieus. Ik ken het woord filosofie wel degelijk, zelfs beter dan jij. Daarom vind ik het zinloos. Mijn vragen over filosofie bevestigen juist de zinloosheid ervan! Ontken ik het dan? Natuurlijk niet! Ik omarm het juist ten volle, om te concluderen dat het zinloos is. Kennis en je mening hebben over datgene je weet zijn verschillend. Wel lief dat je wilt weten waarom ik het vraag hoor, nog een aai over je bol dan maar. Ik vraag dit omdat ik wil weten hoe diep ik moet zinken om tot jullie niveau te komen. Kijk, dat is nou psychologie! Laat die sociale vergelijking maar z'n werk doen!
Misschien moet jij eens kijken bij het onzin-forum, ben je opeens wel slim. Handig hè, sociale vergelijking.
pi_73291778
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:56 schreef jan_billeman het volgende:

[..]

Mijn vragen over filosofie bevestigen juist de zinloosheid ervan! Ontken ik het dan? Natuurlijk niet! Ik omarm het juist ten volle, om te concluderen dat het zinloos is.

Nu hebben we iemand die zinloosheid omarmt

[ Bericht 12% gewijzigd door Symo op 01-10-2009 23:06:06 ]
pi_73291940
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:00 schreef Symo het volgende:

[..]

Niet huilen kleine, houd hoop
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:10:42 #23
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73292154
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:56 schreef jan_billeman het volgende:

[..]

Mensen hebben altijd schik als ze grapjes maken, dat weet je toch!
Daarentegen ben ik bloedserieus. Ik ken het woord filosofie wel degelijk, zelfs beter dan jij. Daarom vind ik het zinloos. Mijn vragen over filosofie bevestigen juist de zinloosheid ervan! Ontken ik het dan? Natuurlijk niet! Ik omarm het juist ten volle, om te concluderen dat het zinloos is. Kennis en je mening hebben over datgene je weet zijn verschillend. Wel lief dat je wilt weten waarom ik het vraag hoor, nog een aai over je bol dan maar. Ik vraag dit omdat ik wil weten hoe diep ik moet zinken om tot jullie niveau te komen. Kijk, dat is nou psychologie! Laat die sociale vergelijking maar z'n werk doen!
Misschien moet jij eens kijken bij het onzin-forum, ben je opeens wel slim. Handig hè, sociale vergelijking.
Buiten vastgestelde kaders en het kader van de wil om te overleven is alles maar dan ook álles zinloos.
Intelligent, but fucked up.
pi_73292387
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Buiten vastgestelde kaders en het kader van de wil om te overleven is alles maar dan ook álles zinloos.
Ah, daar hebben we de eerste darwinist te pakken. Gegroet! Altijd leuk om de darwinistische roedel apen te begroeten. Als er een over de dam is volgt de rest. Darwin was de eerste aap. Toch nog een vraagje: hoe kom jij bij die wil tot overleven?
pi_73292723
Jan.. kan je jouw kritiek iets beter verwoorden,
het lijkt net alsof je jezelf beter voordoet zonder een haar beter te zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')