Ok dit moet ik even van me afschrijven

Tis een raar en lang verhaal dus als je het niet wil lezen scroll je maar door naar de paint

De huisgenoot in kwestie komt dit topic vanzelf wel een keer tegen maar fuck it.
Het verhaal begint met mij die samen met een huisgenoot vuilnis buiten aan het zetten is 's morgens vroeg. We hadden geen zin om sleutels te pakken dus we besloten om voor elkaar de deur van de portiek open te houden (ik woon in een studentenhuis in een portiekflat) zodat de ander een stel zakken 10 meter verderop in de container kon gooien. Toen ik mijn zakken had gedeponeerd ging m'n huisgenoot dus met de laatste naar de container. Ik dacht dus dat het leuk was om hem lekker op te naaien dus ik liet die deur voor z'n neus dichtvallen terwijl hij 10 meter verderop bij de container stond (zat toch aan een veer dus zo hard ging dat niet).
Waar ik echter geen rekening mee had gehouden was dat m'n huisgenoot een oneindige sprint nam naar de deur, en op het moment dat de deur PRECIES op het slot viel zijn hand in het enkelglas plantte

Gevolg: huisgenoot door de deur gevlogen en glas door de hele portiek. Meneer had uiteindelijk een heel stel glasscherven in z'n pols en sneeën in armen en buik

Een andere huisgenoot en ik hadden hem netjes afgebonden met een opgeofferd oud t-shirt en we brachten hem naar het ziekenhuis (duh). Eenmaal daar werd de snee in z'n pols gelijmd (grootste scherven had ie er zelf al uitgehaald) en met 10 minuten stonden we weer buiten.
Nu is de huisgenoot in kwestie iemand die niet snel de schuld bij zichzelf zoekt. Bij de eerste hulp vertelde hij de arts in alle detail hoe ik hem had uitgelokt om door de deur te springen en ook op de terugweg naar huis hield hij maar niet op over dat het nooit gebeurd was als ik niet die deur dicht had laten vallen

Hij stond ook al op het punt om de vereniging van eigenaren van het gebouw aan te klagen omdat er geen draadglas in de deuren zat

Dit gebeurde dus een aantal maanden terug denk ik zo.
Maar goed, het leuke is nu dat meneer een maand terug een ziekenhuisrekening op de mat kreeg. Voor 10 minuten lijmwerk werd verzocht even 140 euro over te maken, die handig binnen de 155 eigen risico van z'n verzekering viel. Huisgenoot pissig natuurlijk en al helemaal omdat hij natuurlijk slachtoffer was van mijn falend inschattingsvermogen. Nu is hij vastbesloten om het geld terug te krijgen via mijn aansprakelijkheidsverzekering. Op deze manier moet ik een verklaring ondertekenen waarin ik alle schuld op mij neem

Ik heb hem meerdere malen verteld dat er volgens mij totaal geen sprake is van aansprakelijkheid

Heb geen zin om te liegen tegen mijn verzekering + mijn premie gaat omhoog (no-claim). Het is tenslotte zijn keus om naar die deur te rennen en z'n hand in het glas te planten ipv op het kozijn

Dus omdat ie vindt dat hij er met mij niet uit gaat komen, vraagt ie aan z'n pappie om mijn pappie op te bellen (

) (TS is 21 en huisgenoot is 22). Ondertussen zit er al lang meer dan 140 euro moeite en ergenis in (hij heeft zich zelfs al laten adviseren door een andere verzekeringsmaatschappij).
Ter verduidelijking volgt hier nu een paint:
![]()
Klacht: Huisgenoot is stom genoeg om door een deur te springen en geeft mij de schuld. Hij wil dat ik een verklaring onderteken waarin ik verklaar de schuldige te zijn zodat hij z'n ziekenhuisrekening via mijn aansprakelijkheidsverzekering kan claimen.
Sub-klacht: 140 euro voor 10 minuten lijmwerk