abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:43:16 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73286098
Buma/Stemra wil geld voor muziekfilmpjes op blogs

AMSTERDAM - Buma/Stemra wil dat webloggers gaan betalen als ze een filmpje van bijvoorbeeld Youtube op hun site zetten waarin muziek is te horen.

Dat blijkt uit een brochure (PDF) waarin Buma/Stemra - dat de rechten int voor muzikanten, componisten en muziekuitgevers - de tarieven voor 2010 uiteenzet. Voor 130 euro per jaar kunnen websites bijvoorbeeld zes filmpjes met muziek op hun website posten. Wie meer muziek plaatst, moet ook meer betalen.

De organisatie maakt daarbij geen onderscheid tussen commerciële websites en amateurs die geen winstoogmerk hebben, zoals webloggers.

Licentie

''Iedereen met beschermde muziek op zijn website ontvangt vanaf vandaag eerst een brief waarin de eigenaar van de website wordt gevraagd een licentie af te sluiten bij Buma/Stemra voor het gebruik van de muziek op zijn site", zegt een woordvoerster.

"De eigenaar wordt ook de mogelijkheid gegeven om de muziek van zijn site te verwijderen. Wanneer hij dit aan ons aangeeft en de muziek wordt daadwerkelijk van de website gehaald, verstuurt Buma/Stemra geen factuur'', legt de woordvoester uit. Als de eigenaar van de site wel doorgaat met de muziek, volgt dus het nieuwe regime.

Ophef

In 2008 ontstond op internet veel onrust toen webloggers rekeningen van Buma/Stemra ontvingen voor het gebruik van muziek op hun sites. Die waren 'prematuur', liet de organisatie destijds weten.

Buma/Stemra zei toen nog niet van plan te zijn weblogs aan te pakken. Wel zei de organisatie toen te onderzoeken hoe met de opkomst van verschijnselen als Youtube om te moeten gaan.

Bron NU.NL

Zijn ze helemaal gek geworden daar even 130 euro vragen voor een paar filmpjes.
En trouwens waren hun niet die gasten die het geld niet over maakte naar de artiesten maar zelf in dure auto's rijden ....
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:45:12 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73286171
Heeft hosten in het buitenland zin?
  Donald Duck held donderdag 1 oktober 2009 @ 20:46:44 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73286221
Lekker absurd weer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:47:19 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_73286244
Stelletje gieren zijn het
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_73286257
Youtube verzorgt de hosting en de software om het beeldmateriaal af te spelen. Hoe durven ze in vredesnaam maar te overwegen om de weblogs een rekening te presenteren.
pi_73286264
stelletje gierige zeikerds
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:48:03 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73286271
Vraag me dan af hoe dat gaat met bijvoorbeeld Hyves, waar iedere gebruiker vrij is om naar youtube te linken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73286429
Wat een onzin weer
Betalen om you tube fimpjes op je site te mogen zetten.

dit is duidelijk een gevalletje van Gaaiers mentaliteit
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 1 oktober 2009 @ 20:52:17 #9
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73286442
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me dan af hoe dat gaat met bijvoorbeeld Hyves, waar iedere gebruiker vrij is om naar youtube te linken.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:54:21 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73286527
maar ik vraag me ook af hoe komen ze aan iemand zijn of haar adres .. als ze mij een brief willen versturen .. deze wordt dan niet legaal gekregen ..
want dat zou dan altijd via derde moeten gaan ..
Dus dan begaan hun zelf een strafbaar feit en ik denk niet dat het toe gestaan is ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:55:35 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286587
quote:
Hetzelfde als CU2 te horen kreeg toen gebruikers auteursrechterlijk beschermd beeldmateriaal toonden: een brief met opdracht om te verwijderen of te betalen.
Hetzelfde als discussieplatforms te horen krijgen wanneer gebruikers racistisch of discriminerend posten: een brief met opdracht om te verwijderen of een aanklacht tegemoet te zien.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:56:05 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73286607

Wat een volk die "belangenbehartigers" Nog even en ze gaan elke horende Nederlander een factuur sturen voor supermarkt muziekjes en andere liedjes die je buiten de deur hoort.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:56:28 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286625
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef RAVW het volgende:
maar ik vraag me ook af hoe komen ze aan iemand zijn of haar adres .. als ze mij een brief willen versturen .. deze wordt dan niet legaal gekregen ..
Dus dan begaan hun zelf een strafbaar feit en ik denk niet dat het toe gestaan is ..
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=nu.nl&zoek.x=0&zoek.y=0
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_73286643
Dat ze lekker afsterven, smerige wanhopige winstbeluste fossielen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:57:35 #15
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73286666
quote:
Daar is de uploader voor verantwoordelijk. Als hij/zij niet akkoord gaat met 'doorlinken' kan dat worden aangegeven en dan is het ook niet mogelijk om zo'n video in te sluiten op je Hyves pagina.
De uploader verklaart namelijk zelf kennis te hebben genomen van de voorwaarden, autuersrechten e.d.
Je moeder is een hamster
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:58:31 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73286704
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef RAVW het volgende:
Volgens mij is het vrij makkelijk te achterhalen welke NAW gegevens er bij een website horen. Dus als je een weblog host, en de BUMA komt achter je gegevens, dan mag je betalen voor ieder filmpje wat een ander op je website plaatst.
DeviantArt
pi_73286724
Je vraagt je echt af hoevaak die lui nou op internet zitten
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:59:13 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286734
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:57 schreef Crutch het volgende:

[..]

Daar is de uploader voor verantwoordelijk. Als hij/zij niet akkoord gaat met 'doorlinken' kan dat worden aangegeven en dan is het ook niet mogelijk om zo'n video in te sluiten op je Hyves pagina.
Maar op youtube staat ook een hoop muziek die wel te embedden is en niet is geüpload door de rechthebbende.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:00:06 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73286766
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij makkelijk te achterhalen welke NAW gegevens er bij een website horen. Dus als je een weblog host, en de BUMA komt achter je gegevens, dan mag je betalen voor ieder filmpje wat een ander op je website plaatst.
ja maar ik zit alleen op sites zo als Hyves en andere van dat soort dingen ..
Die mogen toch niet vrij geven waar ik woon ..
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:01:18 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286815
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:00 schreef RAVW het volgende:

[..]

En of ze dat weten bepaal jij helemaal zelf natuurlijk.
Maar de site-eigenaar is verantwoordelijk voor de acties van de gebruikers van die site. Dus Hyves krijgt dan de rekening.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:01:46 #21
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_73286828
Onbegrijpelijk, als er een schending is kunnen ze makkelijk youtube een dergelijk filmpje ofline laten halen.
Laat ze dat geld dus maar ophalen bij google.
Wat een onzin weer.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:02:15 #22
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73286846
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar op youtube staat ook een hoop muziek die wel te embedden is en niet is geüpload door de rechthebbende.
Dan is de uploader in overtreding. Youtube verwijdert regelmatig dat soort inzendingen of haalt de audio weg.
Je moeder is een hamster
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:02:18 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73286851
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:00 schreef RAVW het volgende:

[..]

Nee, en ze weten ook niet waar je woont. Gevolg zou dan kunnen zijn dat Hyves de rekening krijgt voor jouw filmpjes. Of -en dat lijkt me waarschijnlijker- gaat Hyves het embedden van youtubes onmogelijk maken.
DeviantArt
pi_73286889
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:56 schreef Buschetta het volgende:

Wat een volk die "belangenbehartigers" Nog even en ze gaan elke horende Nederlander een factuur sturen voor supermarkt muziekjes en andere liedjes die je buiten de deur hoort.
Ja en het geincasseerde geld zelf lekker oppotten. Het zijn clubjes die er zelf vooral rijk van worden, ten kosten van de gebruiker EN de artiest.
pi_73287015
Ik voorzie de opkomst van NL blogs die in het buitenland gehost worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')