quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me dan af hoe dat gaat met bijvoorbeeld Hyves, waar iedere gebruiker vrij is om naar youtube te linken.
Hetzelfde als CU2 te horen kreeg toen gebruikers auteursrechterlijk beschermd beeldmateriaal toonden: een brief met opdracht om te verwijderen of te betalen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me dan af hoe dat gaat met bijvoorbeeld Hyves, waar iedere gebruiker vrij is om naar youtube te linken.
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=nu.nl&zoek.x=0&zoek.y=0quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef RAVW het volgende:
maar ik vraag me ook af hoe komen ze aan iemand zijn of haar adres .. als ze mij een brief willen versturen .. deze wordt dan niet legaal gekregen ..
want dat zou dan altijd via derde moeten gaan ..
Dus dan begaan hun zelf een strafbaar feit en ik denk niet dat het toe gestaan is ..
Daar is de uploader voor verantwoordelijk. Als hij/zij niet akkoord gaat met 'doorlinken' kan dat worden aangegeven en dan is het ook niet mogelijk om zo'n video in te sluiten op je Hyves pagina.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Volgens mij is het vrij makkelijk te achterhalen welke NAW gegevens er bij een website horen. Dus als je een weblog host, en de BUMA komt achter je gegevens, dan mag je betalen voor ieder filmpje wat een ander op je website plaatst.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef RAVW het volgende:
maar ik vraag me ook af hoe komen ze aan iemand zijn of haar adres .. als ze mij een brief willen versturen .. deze wordt dan niet legaal gekregen ..
want dat zou dan altijd via derde moeten gaan ..
Dus dan begaan hun zelf een strafbaar feit en ik denk niet dat het toe gestaan is ..
Maar op youtube staat ook een hoop muziek die wel te embedden is en niet is geüpload door de rechthebbende.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Daar is de uploader voor verantwoordelijk. Als hij/zij niet akkoord gaat met 'doorlinken' kan dat worden aangegeven en dan is het ook niet mogelijk om zo'n video in te sluiten op je Hyves pagina.
ja maar ik zit alleen op sites zo als Hyves en andere van dat soort dingen ..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:58 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrij makkelijk te achterhalen welke NAW gegevens er bij een website horen. Dus als je een weblog host, en de BUMA komt achter je gegevens, dan mag je betalen voor ieder filmpje wat een ander op je website plaatst.
En of ze dat weten bepaal jij helemaal zelf natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja maar ik zit alleen op sites zo als Hyves en andere van dat soort dingen ..
Die mogen toch niet vrij geven waar ik woon ..
Dan is de uploader in overtreding. Youtube verwijdert regelmatig dat soort inzendingen of haalt de audio weg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar op youtube staat ook een hoop muziek die wel te embedden is en niet is geüpload door de rechthebbende.
Nee, en ze weten ook niet waar je woont. Gevolg zou dan kunnen zijn dat Hyves de rekening krijgt voor jouw filmpjes. Of -en dat lijkt me waarschijnlijker- gaat Hyves het embedden van youtubes onmogelijk maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja maar ik zit alleen op sites zo als Hyves en andere van dat soort dingen ..
Die mogen toch niet vrij geven waar ik woon ..
Ja en het geincasseerde geld zelf lekker oppotten. Het zijn clubjes die er zelf vooral rijk van worden, ten kosten van de gebruiker EN de artiest.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:56 schreef Buschetta het volgende:
Wat een volk die "belangenbehartigers"Nog even en ze gaan elke horende Nederlander een factuur sturen voor supermarkt muziekjes en andere liedjes die je buiten de deur hoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |