abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:19:22 #126
1762 YPPY
Yppiaans
pi_73417445
Die stukjes over oefenen op school en meesters die veel eten ga ik niet lezen. Ik ontken.

Wat een verschil Books, ik zou die vakken als Engels, maar zeker aardrijkskunde en biologie heel belangrijk vinden. Je bent anders op de middelbare school met een gigantische achterstand en daarnaast hoort het bij je algemene ontwikkeling in de grote samenleving. Godsdienstonderwijs vind ik prima, maar nu gaat het wel erg ten koste van de algemene basis die je tegenwoordig wel nodig hebt.

Vandaag heeft ze een trui, rokje en maillot van Helly Kitty aan. En het boekje van Dikkie Dik is mee naar het kdv. In d'r haar elastiekjes met een soort van engeltjes, geen idee hoe ze die link legt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:26:50 #127
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73417623
Ik ontken het ook...
school is voor kleuters en hoort niet in het topic thuis..

Yppy, Jarno en Anna, sterkte met verlies van de poes
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:28:23 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417657
Spannend Amber bijna naar school en Tobias nog sneller , gaat hard he!

Arwen draait gewoo mee vanaf na de kerstvakantie.

Groep 1-2
maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
Ochtend 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30
En dan op dinsdag en donderdag:
Groep 1-2
maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
Ochtend 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30 8:30-12:30
Middag 13:00-14:30 13:00-14:30

Overblijven
De kinderen die tot 14.30 uur school hebben blijven ook in de middagpauze op school. Zij spelen dan op het schoolplein onder toezicht van leraren. Wij maken geen gebruik van "overblijfouders".

Samen eten
Elke dag eten de kinderen samen met hun leerkracht. De maaltijd is een sociale activiteit en biedt de gelegenheid om even de aandacht te richten op het voedsel als vrucht van aarde en mens.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:29:08 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417668
Och Yppy, ik ben er helemaal ontroerd van,
pi_73417707
Ik ontken ook nog steeds hoor Jarno...

Oei Books, dan zou een andere school toch wel een afweging waard zijn. Engels, bio en aardrijkskunde vind ik toch wel belangrijke vakken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:37:17 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73417859
Mibos ( sorry ik kan niet aan je andere nick wennen ) ik zou ook voor die andere school gaan, het is wel wat meer energie insteken om daar te komen, maar het gaat wel om de toekomst van je meisje.
Hier wordt er naar mijn mening echt een heel breed scala geleerd:

Onderbouw:
Nederlandse taal
rekenen/wiskunde
leefomgeving
aardrijkskunde
geschiedenis
dierkunde plantkunde
menskunde
mineralogie
meetkunde
natuurkunde
tekenen
schilderen
vormtekenen
boetseren
handenarbeid handwerken
toneel
muziek
euritmie
De vaklessen Engels en Duits worden bij ons op school vanaf groep 3 spelenderwijs aangeboden. Zo raken de kinderen al jong vertrouwd met die taalklanken.

De overige vaklessen zijn: verkeer in elk leerjaar, tuinbouw in groep 7 of 8, speltijd in groep 3 en 4 en gymnastiek vanaf groep 5. In de speltijd staan vooral de kring-, zang- en bewegingsspelen centraal.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:01:35 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73418463
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Kersjes het volgende:
Spannend zeg, een nieuw tijdperk breekt aan... ze gaan naar school!

Wij hebben op 2 november een afspraak op de school waar Devin hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan. Een openbare, op loopafstand van waar we binnenkort gaan wonen. Zelf ben ik groot Montessori-fan en zou het leuk vinden als hij ook een Montessoriaantje zou worden, maar de dichtsbijzijnde zit best ver weg. Niet te lopen en een behoorlijk stuk fietsen waarbij je drukke en gevaarlijke kruisingen over moet.
Nou ja, we hebben nog even

Yppy, sterkte met het verlies van jullie poes

Davinia, hij moet wel eens op de gang staan als hij stout geweest is. Hoezo?
Gewoon, omdat je zoveel dingen steeds moet waarschuwen. Daarom vroeg ik me af of hij dan straf kreeg. bij eli is het best effectief, namelijk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73419802
Schoolkeuze.. Ook al zoiets verwegs, maar we zijn er al wel mee bezig.. Maar tot nu toe lijkt montessori dus de winnaar. Als is dat wel op fietsafstand over 2 drukke wegen. Maar wel veel kinderen uit onze wijk, dus dat is wel handig in geval van nood en spelen..
Maar we gaan ook nog bij de openbare school in de buurt kijken. DIe is op zich ook wel goed. Maar toch heel anders. Dat klassikale leren was voor mij een drama. Er was alleen geen andere keus destijds. Nu dus wel. En montessori vind ik dan een fijn alternatief.
Er moet ook nog ergens een freinetschool 1 drukke straat fietsen zijn. Dus daar gaan we misschien ook nog wel langs..

Brooks, het missen van die basisvakken + het instampen van geloof, terwijl je zelf niet actief gelooft zou mij te ver gaan. Een geloofsschool kan prima, maar ze moeten het niet voor alles stellen.
En psalmen leren voor een cijfer

Chris ligt alweer in bed..Vanochten even naar de IKEA geweest en op de terugweg werd het wel erg stil achterin. Ligt meneer gewoon te slapen. Zeker anderhalf uur eerder dan normaal. En toen ik hem naar binnen tilde lag hij op mijn schouder te snurken
Nu dus wel lekker in bed. Eens kijken of we hem vanavond iets eerder naar bed kunnen krijgen.
pi_73428283
Kim gaat naar een openbare basisschool. Begint waarschijnlijk 5 januari.

En ik heb met ziekenhuis, afdeling opname gebeld.
Kim kan volgende week donderdag terecht! Ze vond het raar dat ik belde. Nou pech dan.
De tijd krijgen we per post te weten.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:32:30 #135
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73430199
ja het stoot ons ook steeds meer voor het hoofd en we hebben nu de gids van de openbare aangevraagd en ik heb vanmiddag even zitten lezen op hun site en dat past zoveel beter dat ik er denk ik al uit ben maar moet het ook nog even aan mijn lief laten lezen. Die staat ook niet achter de schoo hier tegenover.Vinden de normale vakken belangrijker dan de bijbelse geschiedenis die wijziging hebben ze dit schooljaar voor het eerst ingevoerd en het is ook nu echt 80%/20% en voorheen toen wij erop zaten was het gewoon normaal met enkel een weekopening en sluiting. Sinterklaas en Kerst staan ook niet meer op stapel en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen en het feit dat ze dan sinds dit jaar ook nog overgestapt zijn op een rokjessysteem. Dus deze gaat het niet worden.

Ingrid jammer dan dat ze het raar vinden maar wel goed dat je gebeld heb en wat fijn dat het al zo snel kan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:10 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73431022
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:32 schreef Books het volgende:
ja het stoot ons ook steeds meer voor het hoofd en we hebben nu de gids van de openbare aangevraagd en ik heb vanmiddag even zitten lezen op hun site en dat past zoveel beter dat ik er denk ik al uit ben maar moet het ook nog even aan mijn lief laten lezen. Die staat ook niet achter de schoo hier tegenover.Vinden de normale vakken belangrijker dan de bijbelse geschiedenis die wijziging hebben ze dit schooljaar voor het eerst ingevoerd en het is ook nu echt 80%/20% en voorheen toen wij erop zaten was het gewoon normaal met enkel een weekopening en sluiting. Sinterklaas en Kerst staan ook niet meer op stapel en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen en het feit dat ze dan sinds dit jaar ook nog overgestapt zijn op een rokjessysteem. Dus deze gaat het niet worden.

Ingrid jammer dan dat ze het raar vinden maar wel goed dat je gebeld heb en wat fijn dat het al zo snel kan.
rokjessysteem? kun je zoiets in de tijd van nu nog wel van mensen eisen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:08:02 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_73435063
Mag ik zeggen dat ik die school een beetje eng vind? Rokjes, geen Sinterklaas en Kerst, 20% geloof (ten koste van normale vakken).
pi_73435181
ik vind het ook maar een beetje engig..
beetje indoctrinerend..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73436316
Ehm, een rokjes systeem... Dan is de keus nog een stukje makkelijker lijkt me
Of jij moet ook dagelijks in lange rokken lopen, goed naar je man luisteren en zondags 2 keer naar de kerk gaan

Ingrid, fijn dat het volgende week al kan.

Chris is een goede huishoudster.. Hij wilde na het eten perse naar de wasmachine, waar net een wasje klaar was. Ik was in de keuken aan het opruimen. Chris heeft dus gewoon de wasmachine leeg gemaakt, de wasmand naar de woonkamer gesleept, en vervolgens mij al het wasgoed aangegeven om op te hangen.
Hoe makkelijk kan een man het je maken
pi_73436935
Ik wist het ook wel wat die schoolkeus betreft Books! Ik zou de openbare kiezen! Maar volgens mij ben je er zelf al wel uit!

Mahre en ik hebben zo'n lekker dagje gehad, zonder gejengel en boosgedoe! Heerlijk. Vanmorgen wezen shoppen met haar en daarna lekker wat gegeten en gedronken bij de Hema. En ze vond het allemaal leuk en gezellig! En vooral bij de Hema genoot ze echt! Dit is echt voor het eerst dat ik op mijn gemak kon winkelen met haar erbij. Daarna nog een kinderverjaardag. Dus helemaal goed!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:58:37 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73437057
Gheghe Chris! Leuk he?
Gezellig Lenaatje. Ik vind het ook heerlijk om met Thies de stad in te gaan. Bloemen op de markt uitzoeken, banaantje eten, mama beetje shoppen.

Evenstar, wat ontzettend fijn dat je zo'n goede badjuffrouw hebt getroffen! Super!
En Ypsel, sterkte ermee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73437424
Fijn Lenaatje, zo'n heerlijk dagje zonder gedoe..
Ik ga op dinsdagochtend ook regelmatig naar de stad. Banaantje kopen op de markt en tussen de duifjes opeten. Even lekker eruit. En even snel door wat winkels neuzen..

Yppy, hoe gaat net nu met jullie meis? Ging het goed op het KDV?
pi_73438546
Ja heerlijjk. Ik ga het nu ook echt vaker doen hoor! eerder ging ik ff snel alleen als Tazz thuis was. Maar zo is het veel leuker. Bij de bakker lekker een kaasstengeltje en ik neem altijd een pakje drinken mee. Ze liep lekker door de winkels te dralen maar bleef in de buurt, en spiegels vies maken enzo!

Ik wil Yppy ook nog een keer sterkte wensen. Anna reageerd wel goed hoor, knap van haar!
pi_73448213
Alvast maar even een tvp-tje, zaterdag mogen wij hier ook aanschuiven en wordt mn dreumes alweer een peuter. Nou ze kletst werkelijk de oren van mn kop af en toe, nog niet helemaal verstaanbaar, maar het idee is er .
Laatst lekker een ochtendje met haar in de stad geweest en samen bij de Hema geluncht, mevrouw had poffertjes en heeft heerlijk zitten smullen.
Fake it till you make it...
pi_73448228
Welkom vast Nijna
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73448243
Dank je beef
Fake it till you make it...
pi_73448359
Nijna, gezellig!! Staat er een groot feest in de planning voor zaterdag?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:45:56 #148
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73448547
kletsende peutertjes...

Volgende week donderdag op herhaling voor de ogentest. Eerste keer niets geworden, gaat moeilijk plaatjes benoemen als je niet praat, maar ze babbelt inmiddels aardig mee, niet op niveau leeftijdgenootjes, beetje vergelijkbaar met een peuter van 2 of 2,5.
Gisteren toch maar even geoefend, eerst alles opgenoemd: huis, poes, eend, theepot
En toen omgedraaid, ik aanwijzen...: huiz, poezz, eennnd, teepot... En vanochtend weer, allemaal wist ze te benoemen. Ik hoop dat ze volgende week niet dichtslaat of interesse verliest..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73449425
Ik hoop met je mee Tazz

Hier nu een peuter die als een samurai meedanst met de Backyardigans
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:33:21 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73449737
beef ik vind dat zo leuk kleine dansende kindjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo