abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73262534
Beste,
Ik heb het probleem dat ik vijf jaar geleden in zee ben gegaan met een bedrijf die mij servers leverde. Er zijn nooit contracten getekend of ouders/verzorgers aan te pas te komen om enig contract te tekenen. Opeens komt het bedrijf vijf jaar later (!) aan met de incasso om te zeggen dat ik mag gaan betalen. Op dat moment was ik dertien jaar en totaal handelingsonbekwaam (duidelijk gebleken). Nou is het zo dat ik geen contracten heb ondertekend, ouders heb ingelicht of iets heb gedaan. Nu komen er wel rekeningen van duizenden euro's van vijf jaar geleden naar mij toe voor diensten die automatisch verlengt worden omdat het 'in het contract staat'.. En dat terwijl ik nooit iets ondertekent heb!

Wat moet ik doen? Ik moet contact opnemen met het incasso-bureau, maar wat moet ik ze nou gaan vertellen? Kan mij iemand duidelijkheid schenken wat mijn rechten zijn?

Alvast bedankt,
pi_73262580
Ze kunnen je dan niets maken, er was niets schriftelijk vastgelegd/getekend qua overeenkomst
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:13:03 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73262642
Het hoeft slechts een vinkje te zijn of een ja door de telefoon en je zit er aan vast. Misschien kun je het op je leeftijd gooien dat het bedrijf jou geen abonnement mocht aansmeren op die leeftijd. Maar dat weet ik ook niet
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_73262759
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:13 schreef Juicyhil het volgende:
Het hoeft slechts een vinkje te zijn of een ja door de telefoon en je zit er aan vast. Misschien kun je het op je leeftijd gooien dat het bedrijf jou geen abonnement mocht aansmeren op die leeftijd. Maar dat weet ik ook niet
Ja dat kan, 13 jaar is gewoon handelingsonbekwaambaarheid.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73263065
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:13 schreef Juicyhil het volgende:
Laat dat bedrijf dan maar aantonen dat jij een overeenkomst met ze hebt gesloten en dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden. succes
dag
pi_73263181
Pas wel op, sommige hosting bedrijven zijn vrij louche lieden!
Maar ze kunnen je ( volgens de wet ) niets maken! Jij hebt niets ondertekend, en je was op dat moment 13, dus dan geld een mondelinge overeenkomst sowieso nog niet!

Succes.
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
pi_73263217
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Laat dat bedrijf dan maar aantonen dat jij een overeenkomst met ze hebt gesloten en dat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden. succes
En zelfs als ze dat aan kunnen tonen, zou hij nog altijd 13 zijn geweest... Dus geen poot om op te staan voor dat bedrijf, lijkt me.
pi_73263287
Als zei jou een overeenkomst gestuurd hebben samen met de eerste rekening dan zit er vrijwel aan vast aangezien jij betaald hebt en blijkbaar dus akkoord gaat met wat er de overeenkomst staat.

Handelsonbekwaamheid zou je het dan nog wel op kunnen gooien.
pi_73263483
Misschien kan je vragen of je ouders namens je kunnen reageren, dat je ten tijden van het afsluiten van de huur van de servers handelsonbekwaam was en dat er dus geen contract gesloten kon worden.

Laat je ouders aangeven dat ze alsnog om die redenen het contract met terugwerkende kracht ontbinden per datum van afsluiten.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73263639
Bedankt voor jullie veelal onderbouwde en goede antwoorden ! Ik heb het incasso bureau een mail gestuurd met daarin het complete verhaal en de vraag of ik de contracten (die ik volgens de hoster heb ondertekend) kan inzien. Op die contracten moeten dan de handtekeningen van mijn ouders staan in mijn geval. Zo kan hij mijn handtekening niet vervalsen aangezien hij die van mijn ouders nooit kan weten (om maar van het slechtste van de mens uit te gaan). Nogmaals bedankt, ik zal dit topic nogmaals kicken in dezer dagen voor de uitkomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')