abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73261723
Wat hebben levensbomen voor betekenis?

Dat is de vraag die centraal staat in dit topic.

Mijn inbreng:

Levensbomen binnen de earth grid. -> De Earth Grid series

De levensboom en levensbloem van de kaballah. -> http://www.crystalinks.com/qabbalah.html

Levensbomen van alle organismen op aarde die op antarctica lijken. -> http://tolweb.org/tree/

Oude Egyptische en Chinese trees of life? -> http://www.assatashakur.o(...)i-chi-tree-life.html

En het wikipedia verhaal van de levensboom. -> http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_life

Bastard kwam dan ook met de gevatte opmerking dat een levensboom naar het westen zou vloeien. Dit had hij ergens gehoord en hij vraagt zich dan net zoals mij nu af waar dat vandaan zou komen.

Er zijn dus vele verschillende interpretaties van volgens mij telkens dezelfde levensboom, mijn doel is om hier wat meer te weten te komen over dit topic. Dat de levensboom veel te vertellen heeft, staat namelijk vast.

[ Bericht 3% gewijzigd door mediaconsument op 30-09-2009 23:54:03 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73261968
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:47 schreef mediaconsument het volgende:
Wat hebben levensbomen voor betekenis?

Dat is de vraag die centraal staat in dit topic.

Mijn inbreng:
[ afbeelding ]

Levensbomen binnen de earth grid. -> De Earth Grid series

[ afbeelding ]

De levensboom van de kaballah. -> http://www.crystalinks.com/qabbalah.html

[ afbeelding ]

Levensbomen van alle organismen op aarde die op antarctica lijken. -> http://tolweb.org/tree/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oude Egyptische en Chinese trees of life? -> http://www.assatashakur.o(...)i-chi-tree-life.html

En het wikipedia verhaal van de levensboom. -> http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_life

Bastard kwam dan ook met de gevatte opmerking dat een levensboom naar het westen zou vloeien. Dit had hij ergens gehoord en hij vraagt zich dan net zoals mij nu af waar dat vandaan zou komen.

Er zijn dus vele verschillende interpretaties van volgens mij telkens dezelfde levensboom, mijn doel is om hier wat meer te weten te komen over dit topic. Dat de levensboom veel te vertellen heeft, staat namelijk vast.
Er kunnen mooie diagrammen van gemaakt worden....
Dat is het enige dat vast staat.
pi_73262138
Kun je in plaats van wat plaatjes te maken uitleggen wat de tree of life inhoudt en waar je met dit topic heen wil?
pi_73262272
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:58 schreef onearmedman het volgende:
Kun je in plaats van wat plaatjes te maken uitleggen wat de tree of life inhoudt en waar je met dit topic heen wil?
De vraag staat bovenaan.

Zelf ben ik nog niet goed met dit onderwerp, daarom dat ik via dit topic een onderzoek doe. Iedereen die hier wat over te vertellen heeft, kan zijn verhaal doen, en zodoende hoop ik een idee te kunnen krijgen. Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd wat bassos over dit onderwerp te vertellen heeft als voorbeeld met zijn kennis van de kabbalah, of wat bijvoorbeeld een verbinding kan zijn met reiki.

Dit topic ben ik dan ook begonnen omdat dit in een ander topic aan bod kwam, en er in dat topic eigenlijk geen ruimte is voor dat onderwerp.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73262498
edit:nee

[ Bericht 96% gewijzigd door jogy op 01-10-2009 02:10:52 ]
pi_73262610
Volgens mijn symbolenboek wordt in China de karakteristieke pijnboom aangezien als levensbomen. Dit zijn naaldachtige bomen, die vruchten hebben in de vorm van pijnappels.Deze bomen hebben als kenmerk dat ze zelf op hoge leeftijd, er nog groen en fris uitzien. Om deze reden stonden ze symbool voor een lang leven en onverstoorbaarheid. Dit komt dan ook vaak in de huwelijken terug.

pi_73262697
Dat zal ik even voor je rondvragen aan mijn chinese homies dan (die nu dus lang en breed in bed liggen)
maar morgen kom ik hier zeker op terug dan
pi_73262824
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:14 schreef Flammie het volgende:
Dat zal ik even voor je rondvragen aan mijn chinese homies dan (die nu dus lang en breed in bed liggen)
maar morgen kom ik hier zeker op terug dan
Deze bomen werden daar ook op graven geplant, en bijzonder oude pijnbomen werden vereert.

Uitspraak van Confucius over dit onderwerp trouwens: 'Door stilhouden verlengt hij zijn leven'

Ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.
pi_73264502
The pineal gland ... David Wilcock gaat daar uitgebreid op in The 2012 Enigma

En over de levensboom ea sacred geometry is er een goed boek van Drunvalo Melchizedek : De Geometrie van de Schepping Deel 1 en 2
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:25:58 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73265871
Ik zie dat een van de plaatje, the tree of life, binnen de flower of life, toont.

The flower of life is een oer oud symbool. De oudste plek waar deze is gevonden is Egypte. In het Osirion wel te verstaan.

The Osirion at the rear of Seti I temple at Abydos. The position of the "Flower of Life" is marked

Hier nog wat interessante informatie over the flower:
quote:
The "Flower of Life" can be found in all major religions of the world. In Egypt, the source of all the monotheistic religions, the "Flower of Life" can be found in the ancient Temple of Abydos. In Israel it can be found in ancient synagogues in the Galilee and in Mesada. The "Flower of Life" contains the patterns of creation as they emerged from the "Great Void". Everything is made from the Creator's thought.

Flower of life creation
After the creation of the Seed of Life (See the article about the seed of life) the same vortex's motion was continued, creating the next structure known as the Egg of Life (diagram 8). In three dimensional forms it looks like diagram 4. This structure forms the basis for music, as the distances between the spheres is identical to the distances between the tones and the half tones in music.

It is also identical to the cellular structure of the third embryonic division (The first cell divides into two cells, then to four cells then to eight). Thus this same structure as it is further developed, creates the human body and all of the energy systems including the ones used to create the Merkaba. If we continue creating more and more spheres we will end up with the structure shown in diagram 8a. This structure is called the Flower of Life.

Fruit of life inside the flower of life
The flower of life holds a secret symbol created by drawing 13 circles out of the Flower of Life as shown in diagram 8b. By doing this, one can discover the most important and sacred pattern in the universe. This is the source of all that exists; it's called the Fruit of Life. It contains 13 informational systems. Each one explains another aspect of reality. Thus these systems are able to give us access to everything ranging from the human body to the galaxies. In the first system, for example, it's possible to create any molecular structure and any living cellular structure that exists in the universe. In short every living creature.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73268513
Dat verhaal van the Flower of life komt ook terug in Metatron's Cube.

quote:
The Metatron is a reference to the highest archangel of the Kabbalah at Kether or the crown. Metatron is also sometimes equated with Thoth or Hermes, author of the Emerald Tablets of Thoth - As is Above, So is Below - the merge of polarities at Zero Point. More properly, it should be associated with the supreme Egyptian god Ptah, also known as the Opener.

The wheel you refer to combines the symbology of Kabbalah with the Tarot cards and the 22 paths in the Tree of Life. The image is of an 8-spoked wheel with the secret vowels of the Tetragammaton (name of god) and the letters ROTA, which means Wheel - however if you transpose the letters it spells "TARO". There are other esoteric symbols relating to the elements and processes involved. You should be able to find this image in books or websites dealing with the Tarot. The connections between Alchemy and the Qabbalah are among the deepest mysteries, and are gone into a later stage in the course.
Hierover staat ook een stuk in de bijbel. Let op: dit is de enige keer dat Enoch hierin voorkomt. Enoch wil ik sowieso nog een keer gaan onderzoeken.
quote:
According to one school of thought Enoch was taken by God and transformed into Metatron, explaining the mysterious passage "Enoch walked with God; then he was no more, because God took him away (Genesis 5:24 NIV). However, this viewpoint is not shared by many Talmudic authorities.
Dit is "the compass of Enoch"

http://www.thevesselofgod.com/compass.html

Deze structuur, met de 5 elementen komt dan ook wederom terug in de grid. Oftewel de 5 platonische platen.

Dit lijkt dan ook op het verhaal van de creatie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Flower_of_Life#Composition

http://en.wikipedia.org/wiki/Flower_of_Life#Composition

Hier nog wat meer uitwerkingen van dat verhaal:

http://www.crystalinks.com/tubetorus.html

Het is een onderwerp met vele uitlopers, daarom dat ik nu ook een lading plaatjes/links hier dump, omdat dit het beeld duidelijker zal maken. Het heeft allemaal met elkaar te maken, echter is er waarschijnlijk een oorsprong binnen dit verhaal.

Daarom is dat stuk dat Ticker post ook erg goed. Dit geeft aan dat dit een soort beweging is, of iets dat groeit. Met name door de termen egg flower en tree.

Is er iemand hier trouwens bekend met de Kemieten?
pi_73268547
Ik zie overal eigenlijk wel "Kaballah" langskomen.

Dat is toch niet "de" basisreligie? Of heb ik wat gemist?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:11:43 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73268629
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:09 schreef Dragorius het volgende:
Ik zie overal eigenlijk wel "Kaballah" langskomen.

Dat is toch niet "de" basisreligie? Of heb ik wat gemist?
Is op dit moment de meest gangbare stroming en bron van oude religies.
Daarnaast is het voornamelijk gebasseerd op magie en dus goed te gebruiken voor diverse doeleinde.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73268875
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

Is op dit moment de meest gangbare stroming en bron van oude religies.
Daarnaast is het voornamelijk gebasseerd op magie en dus goed te gebruiken voor diverse doeleinde.
Kaballah is toch paganistisch? Of zie ik dat verkeerd?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:20:48 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73268939
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Neen, de Quballah is de oudste spirituele stroming van planeet aarde, welke de geheimen van het universum zou bevatten.

Paganisme is een primitieve natuurreligie (bot gezegd) .

Wel kan het zo zijn dat het paganisme afkomstig is vanuit de kaballah. Dit weet ik echter zo even niet.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_73268969
Het "probleem" zit hem er voor mij persoonlijk in dat je dus moet uitgaan dat "Kaballah" de enige juiste weg is. Andere religies of stromingen spreken deze zaken bijvoorbeeld weer tegen. Hoe bepalen we dan welke weg de juiste is.

Dat maakt dit soort topics voor mij lastiger, omdat ik het neutraal probeer te zien. Maar om bijvoorbeeld een levensboom te volgen "moet" je kant kiezen, anders is het verhaal minder geloofwaardig.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:22:41 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73268995
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

In feite is elk geloof hetzelfde in de bron, dat is de grap.
Wat ik uit 'de geheime leer' erover leer, is dat het Christendom opgezet is om te misleiden.
De ware toedrachten en de orginele bronnen zijn niet meer toegankelijk voor een leek.

Tevens zal de oorsprong meer in de buurt van Egypte en India liggen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:28:49 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73269185
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:
Het "probleem" zit hem er voor mij persoonlijk in dat je dus moet uitgaan dat "Kaballah" de enige juiste weg is. Andere religies of stromingen spreken deze zaken bijvoorbeeld weer tegen. Hoe bepalen we dan welke weg de juiste is.

Dat maakt dit soort topics voor mij lastiger, omdat ik het neutraal probeer te zien. Maar om bijvoorbeeld een levensboom te volgen "moet" je kant kiezen, anders is het verhaal minder geloofwaardig.
Geloof als het Christendom en Judaïsme etc etc is allemaal toe te splitsen in, de wetten zoals een dienaar van het geloof zich dient te gedragen. En de weg die leidt naar 'verlichting'.
Het tweede stuk is het spirituele. Allemaal afkomstig van dezelfe bron, lang lang geleden, en komt ook het meest overeen in de verschillende religies.
De wetten, zijn vaak de morelen zoals men de 'goden' uit die tijd moest dienen. Bij de een was het mensen offers, de ander weer dieren offers.. etc.
Dat laatste is het menselijke aspect en het verzonnen deel, hoewel ik niet wil zeggen dat het totaal geen nut kan hebben, de oorspronkelijke bron kan misschien een hoofdstuk hebben over offeringen waarin je de duistere entiteiten van het heelal kan aanroepen.. Een leerling van dat geloof zal zoiets dus ook promoten en uiteindelijk kan dat een tak, ofwel een geloof worden.
Terwijl een ander geloof het specifiek op het goede in de mens en de verlichting van de ziel en het hiernamaals concentreert.
pi_73269203
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

In feite is elk geloof hetzelfde in de bron, dat is de grap.
Wat ik uit 'de geheime leer' erover leer, is dat het Christendom opgezet is om te misleiden.
De ware toedrachten en de orginele bronnen zijn niet meer toegankelijk voor een leek.

Tevens zal de oorsprong meer in de buurt van Egypte en India liggen.
En China.

Dit heeft volgens: http://www.flem-ath.com/2009/07/atlantis-in-antarctica/

Te maken met poleshifts, en de plekken die zich bevinden binnen het verschil van de keerkringen:

Omdat de pinecone symboliek dan ook zo belangrijk is mbt. het paganisme, is het interessant om te zien dat deze symboliek naar voren komt binnen het Vaticaan.

Om dan terug te komen op Michielos zijn opmerking, de kaballah zou namelijk ook voortgekomen kunnen zijn uit het paganisme.

Wat ik dan ook graag zou willen weten is wat de term Shamaan binnen het paganisme betekent. Bijvoorbeeld het Inuit geloof druist in tegen dit principe.
pi_73269214
De Kaballah werkt toch ook op zo'n manier? ( @ Ticker)
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:31:24 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73269272
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

En China.

Dit heeft volgens: http://www.flem-ath.com/2009/07/atlantis-in-antarctica/

Te maken met poleshifts, en de plekken die zich bevinden binnen het verschil van de keerkringen:

Inprincipe wel, maar dan gaan we terug naar een tijd die alleen beschreven staat in boeken die wij zien als mythes.
De overlevende daarvan hebben zich gevestigd in Tibet, India en van daaruit Egypte.
Oftewel, uit de bergen gekomen en terug naar lager land gegaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ticker op 01-10-2009 11:37:07 ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:32:21 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73269300
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:29 schreef Dragorius het volgende:
De Kaballah werkt toch ook op zo'n manier? ( @ Ticker)
Welke manier precies?
pi_73269440
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Inprincipe wel, maar dan gaan we terug naar een tijd die alleen beschreven staat in boeken die wij zien als mythes.
De overlevende daarvan hebben zich gevestigd in Tibet, India en van daaruit Egypte.
Oftewel, uit de bergen gekomen en terug naar lager land gegaan.
Daarom is het misschien ook interessant om te kijken naar de positieve culturen en wat de levensbomen hierbinnen te vertellen hadden. Bijvoorbeeld de Navajo, Maori, Aboriginal etc.

Zouden daarbij niet alle religieuze verhalen mythes zijn? Of hoe zie jij dit?

Uiteindelijk zijn we namelijk allemaal op zoek naar de oorsprong achter deze mythes. Ik ben op dit moment bijvoorbeeld clash of the gods aan het kijken van history channel. Daarin krijg je leuke uitleg over eventuele bronnen achter het griekse geloof, dit zijn dan meestal gebouwen of natuurlijke gebeurtenissen zoals aardbevingen, vloed, etc.

Het frappante is overigens dan dat veel van deze gebouwen terug te vinden zijn binnen de grid.
pi_73269483
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:32 schreef Ticker het volgende:

[..]

Welke manier precies?
Zij hebben toch ook wetten en leefregels?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:39:05 #25
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73269512
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom is het misschien ook interessant om te kijken naar de positieve culturen en wat de levensbomen hierbinnen te vertellen hadden. Bijvoorbeeld de Navajo, Maori, Aboriginal etc.

Zouden daarbij niet alle religieuze verhalen mythes zijn? Of hoe zie jij dit?

Uiteindelijk zijn we namelijk allemaal op zoek naar de oorsprong achter deze mythes. Ik ben op dit moment bijvoorbeeld clash of the gods aan het kijken van history channel. Daarin krijg je leuke uitleg over eventuele bronnen achter het griekse geloof.
Tja als ik bedenk dat 14.000 V.C / 10.000 V.C de zee spiegel drastisch omhoog is gegaan, en dan praten we over wel dik honderd meter.. snap ik de mythe van Noach wel.
Het meest interessante vind ik dan weer goden die van de sterren kwamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')