Zijn tweede was de beste ooit denk ik ja. Zijn eerste niet hoor, hij was vooral een hele constante, die daarnaast met goede volleys en van achteruit kon anticiperen op een mindere bal, als gevolg van zijn goede service, van zijn tegenstander.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:45 schreef Tim86 het volgende:
Daarom ben ik zo content met mijn Sampras serve. Naast een fantastische eerste serve, was zijn tweede in mijn ogen ook de beste aller tijden
Er zijn er nog zat om te kiezen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Zijn tweede was de beste ooit denk ik ja. Zijn eerste niet hoor, hij was vooral een hele constante, die daarnaast met goede volleys en van achteruit kon anticiperen op een mindere bal, als gevolg van zijn goede service, van zijn tegenstander.
Puur qua eerste service gezien, en niets anders, zijn Karlovic, Krajicek en Ivanisevic in het bezit van een betere eerste service imo.
Sampras was ook koning "aces slaan op belangrijke momenten"..ook een essentiële eigenschapquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Zijn tweede was de beste ooit denk ik ja. Zijn eerste niet hoor, hij was vooral een hele constante, die daarnaast met goede volleys en van achteruit kon anticiperen op een mindere bal, als gevolg van zijn goede service, van zijn tegenstander.
Puur qua eerste service gezien, en niets anders, zijn Karlovic, Krajicek en Ivanisevic in het bezit van een betere eerste service imo.
Zou ik niet zonder meer durven beweren. Het is dankzij z'n fantastische voetenwerk dat hij zo vaak in goede positie staat om z'n slagen in stelling te brengen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:29 schreef XL het volgende:
Klopt, maar het staat los van zijn forehand. Die is ook de beste in tennis.
De tweede van Karlovic schat ik toch hoger in. Top-20 halen en zo'n hoog percentage punten winnen op de tweede, terwijl je eigenlijk niet kunt tennissenquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Het 1 heeft natuurlijk met het ander te maken. Zonder zijn forehand had hij nooit bereikt wat hij nu bereikt heeft. Maar zonder het voetenwerk waarschijnlijk ook niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou ik niet zonder meer durven beweren. Het is dankzij z'n fantastische voetenwerk dat hij zo vaak in goede positie staat om z'n slagen in stelling te brengen.
Godverdegodverdegodver.... Ik dacht dat die minstens 3 rondes veilig wasquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:01 schreef Chriz2k het volgende:
1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: Mentaliteit van Nadal [leroytje]
1e ronde, 2e keuze, 2e totaal: Volley/netspel van Edberg [Nalbandian]
1e ronde, 3e keuze, 3e totaal: Service van Karlovic [mitt]
1e ronde, 4e keuze, 4e totaal: Het fabuleuze voetenwerk van Federer [intel]
1e ronde, 5e keuze, 5e totaal: De backhand van Agassi [kevin_]
1e ronde, 6e keuze, 6e totaal: De service van Sampras [Tim86]
1e ronde, 8e keuze, 8e totaal: De mentaliteit van Hewitt (Vector_SLD)
1e ronde, 9e keuze, 9e totaal: De service van Ivanisevic (Colplay)
1e ronde, 10e keuze, 10e totaal: Het voetenwerk van Michael Chang (Dekouwe)|
1e ronde, 11e keuze, 11e totaal: De service van Roddick ( tennisboy)
1e ronde, 12e keuze, 12e totaal: Forehand van Gonzalez (danusz1986)
1e ronde, 13e keuze, 13e totaal: De service van Becker (Timm-E)
1e ronde, 14e keuze, 14e totaal: De backhand van Kafelnikov (BliksemSchigt)
1e ronde, 15e keuze, 15e totaal: De service van Richard Krajicek (XL)
1e ronde, 16e keuze, 16e totaal: De service van Mark Philippoussis (Boez)
1e ronde, 17e keuze, 17e totaal: Het voetenwerk van Juan Carlos Ferrero (Mr-Sander)
1e ronde, 18e keuze, 18e totaal: De backhand van Gustavo Kuerten [Chriz2k]!
Jij en Wim waren mijn enige zorgen. Chriz2k was veel te jong om dit te wetenquote:
Onderschat die dekselse Federer-fan niet. Die heeft al sinds 1983 geen Grand-Slam finale gemist.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Jij en Wim waren mijn enige zorgen. Chriz2k was veel te jong om dit te weten
Dat is waar, ik ben erg benieuwd naar de keuze van Federer-fan. Ik denk toch dat hij wat klassieker kiest dan Kuertenquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Onderschat die dekselse Federer-fan niet. Die heeft al sinds 1983 geen Grand-Slam finale gemist.
Ik had zijn kreun ook best als special feature willen kiezen, zo ongeveer de enige kreun die ik fijn vind om aan te horenquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef Tim86 het volgende:
Kuerten was de reden waarom ik van mijn dubbelhandige backhand ben afgestapt
Beetje jammer alleen dat ik nu zit met een mislukte enkelhandige backhand, maar dat is weer iets anders
Stond ik daar als klein Timmetje op de banen, met na elke backhand een "omèhhhhhhhhhhhhh"
Kuerten ken ik eigenlijk niet, daarvoor ben ik denk ik te jong. Ik heb alleen zijn afscheidswedstrijd gezien. Volgens mij zijn de meeste hier wel wat ouder dan 20.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef XL het volgende:
Vergis je niet in het filmpje. Dat is geen compilatie van 5 jaar Kuerten. Dat zijn allemaal shots uit zijn wildcard wedstrijd van Roland Garros 2008. Eerste ronde, afgedroogd door PH Mathieu (ik bedoel... achterkomen tegen PHM is niet zo erg, maar je moet natuurlijk wel gewoon winnen als hij gaat choken). Voor Kuerten ging het niet meer, de pijp was leeg. Desondanks slaat hij deze backhands er even uit in die drie korte setjes. Je moet Andre Agassi maar eens vragen naar de backhand van Kuerten....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |