abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73246872
BBC 2 heeft in de afgelopen weken een 3-delige docu uitgezonden over de val van Lehman Brothers (wat gezien wordt als de trigger in het gebeuren); het ontstaan van de problemen die tot de crisis hebben geleid en de verschillende acties van de overheden en toezichthoudende instanties in het jaar sinds de val van Lehman Brothers.

Zoals we van de BBC gewend zijn levert BBC wederom een docu van hoge kwaliteit af, waarbij goed wordt uitgelegd wat er precies gebeurd is, wat de verschillende overwegingen geweest zijn en hoe het heeft kunnen ontstaan. Het is ook zeer interessant om te zien wat er in de achterkamers heeft afgespeeld en hoe de spelletjes gespeeld zijn.

Wat ook goed is om te zien dat ook een aantal grote spelers aan het woord zijn. Zowel de premier en minister van financiën van Engeland zijn uitvoerig aan het woord, de minister van financiën van Frankrijk, Alan Greenspan, CEO's van Barclays, Merryll Lynch, maar ook mensen onderaan de ladder zoals een software ontwikkelaar bij Lehman en een hypotheek-verkoopster van Ameriquest.

Volgens mij is de docu te zien via de site van BBC, misschien dat ie uitkomt op DVD, maar handige mensen op internet weten em wel te vinden.

BBC - BBC Two Programmes - The Love of Money
pi_73247371
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_73251159
Even downloaden, goeie tip .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73259277
quote:
Bedankt voor de link en bedankt voor de tip EchnaDarr.
De banaan is krom.
pi_73259477
Graag gedaan, ik heb zelf genoten van de docu's.
pi_73259490
Net het eerste uur bekeken, echt goede docu . Die 'interne' beelden van de toespraken van de CEO van Lehman ! Jammer dat er niet dieper ingegaan wordt op 't feit waarom de overheid specifiek niet wilde ingrijpen. Hier moet wel meer over te vertellen zijn. Je hoort vaak verhalen over dat Lehman amper geld stak in lobbyen bij congresleden (terwijl andere banken daar > 100 miljoen instaken) en dat dat ze uiteindelijk opgebroken is.

Heb deel II en III al binnen, ben erg benieuwd .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73259621
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jammer dat er niet dieper ingegaan wordt op 't feit waarom de overheid specifiek niet wilde ingrijpen.
Kijk deel 2 Er wordt op een gegeven moment gesproken over de regulering van 'Default credit swaps' (waar het doorverkopen van subprimes op gebaseerd is) en wat getorpedeerd is door Alan Greenspan. Daarvoor hadden ze trouwens een 'Commodity Futures Trading Commission'.
pi_73261361
Ga ik ook zeker bekijken, dank voor de tip.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73266177
Had ik al gezien inderdaad, goed dat de rol van overheden eens goed belicht wordt in het ontstaan van de crisis.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_73620751
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Net het eerste uur bekeken, echt goede docu . Die 'interne' beelden van de toespraken van de CEO van Lehman ! Jammer dat er niet dieper ingegaan wordt op 't feit waarom de overheid specifiek niet wilde ingrijpen. Hier moet wel meer over te vertellen zijn. Je hoort vaak verhalen over dat Lehman amper geld stak in lobbyen bij congresleden (terwijl andere banken daar > 100 miljoen instaken) en dat dat ze uiteindelijk opgebroken is.

Heb deel II en III al binnen, ben erg benieuwd .
Zou je mij even kunnen PM'en waar je de docu vandaan hebt gehaald? Op de website van de BBC kan ik hem om de één of andere reden helaas niet terugzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door haatbaard op 12-10-2009 19:40:47 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:19:30 #11
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_73625985
Bedankt voor de tip en ook ik ben benieuwd waar het te downloaden is.
No bad soldiers under a good leader
pi_73626879
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:19 schreef Rbhp het volgende:
Bedankt voor de tip en ook ik ben benieuwd waar het te downloaden is.
quote:
Je kunt hem in bovenstaande link op de stream bekijken.
pi_73627510
er is nu ook een docu op 2 van tegelicht ovver het omvallen van lehbrothers
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73665013
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:46 schreef edwinh het volgende:
er is nu ook een docu op 2 van tegelicht ovver het omvallen van lehbrothers
Deze bleek hetzelfde te zijn als de BBC docu Episode 1 -The Bank that Bust the World. Of de VPRO ook deel 2 en 3 gaat uitzenden, is mij niet duidelijk, want ze kondigden voor de volgende keer een uitzending over de bankencrisis in IJsland aan.
pi_73665660
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:42 schreef jaco het volgende:
Of de VPRO ook deel 2 en 3 gaat uitzenden, is mij niet duidelijk, want ze kondigden voor de volgende keer een uitzending over de bankencrisis in IJsland aan.
Volgens mij niet. Deel 2 en 3 zijn ook meer toegespitst op de situatie in Groot-Brittannië, en imho daarom minder interessant voor Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')