http://www.replacedirect.com/nl/laptop/ibm/thinkpad/t42.html?s_kwcid=TC|16076|ibm%20thinkpad%20t42||S|e|565764431&gclid=COPu7YmwmZ0CFQkD3godxUha1Qquote:Op woensdag 30 september 2009 14:44 schreef starbeach het volgende:
Het beeldscherm van mijn laptop begint sinds gisteren om de haverklap uit te vallen. Het betreft overigens een 5 jaar oude IBM Thinkpad T42.
Heb op internet wat proberen te zoeken naar dit probleem maar ik kom niet echt verder. Beeldscherm werkt bv. 5 minuten (of soms zelfs maar 30 sec), valt dan uit, wanneer ik vervolgens op het knopje duw wat bediend wordt wanneer je del aptop sluit, dan springt het scherm weer aan. Programma's e.d. lopen gewoon door.
Heb accu al losgekoppeld, systeemherstel uitgevoerd en videokaart al eens uitgeschakeld (ATI Mobility Radeon 9600). Mocht niet baten.
Nu heb ik vanmorgen eens het beeldscherm minder fel gezet... En nu blijft ie het gewoon doen![]()
Kan het zijn dat het aan de backverlichting ligt? Wat kost een dergelijke reparatie? Thanks!
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:55 schreef Adolecens het volgende:
Overigens zou ik serieus overwegen of het aanschaffen van een nieuwe laptop economisch niet voordeliger is.
Een laptop van 5 jaar oud gaat steeds meer gebreken vertonen, nu het beeldscherm, over 2 maanden het moederbord, etc. etc.
Druk eens gewoon op de rand boven het toetsenbord van je laptop als i uit valt. 9 v.d. 10x zit daar de connector v.h. moederbord naar je scherm die wel eens los willen gaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:44 schreef starbeach het volgende:
Het beeldscherm van mijn laptop begint sinds gisteren om de haverklap uit te vallen. Het betreft overigens een 5 jaar oude IBM Thinkpad T42.
Heb op internet wat proberen te zoeken naar dit probleem maar ik kom niet echt verder. Beeldscherm werkt bv. 5 minuten (of soms zelfs maar 30 sec), valt dan uit, wanneer ik vervolgens op het knopje duw wat bediend wordt wanneer je del aptop sluit, dan springt het scherm weer aan. Programma's e.d. lopen gewoon door.
Heb accu al losgekoppeld, systeemherstel uitgevoerd en videokaart al eens uitgeschakeld (ATI Mobility Radeon 9600). Mocht niet baten.
Nu heb ik vanmorgen eens het beeldscherm minder fel gezet... En nu blijft ie het gewoon doen![]()
Kan het zijn dat het aan de backverlichting ligt? Wat kost een dergelijke reparatie? Thanks!
Vervanging zou 60 euro kosten van die inverters volgens de link hierboven. Uiteindelijk wil ik sowieso een nieuwe laptop, maar dan zou ik deze nog als backup kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:22 schreef kree het volgende:
Duidelijk probleem van de inverters voor de backlight.
Als je de helderheid minder zet blijft het backlight werken omdat het voltage over de inverters minder wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |