abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73242875
Het beeldscherm van mijn laptop begint sinds gisteren om de haverklap uit te vallen. Het betreft overigens een 5 jaar oude IBM Thinkpad T42.
Heb op internet wat proberen te zoeken naar dit probleem maar ik kom niet echt verder. Beeldscherm werkt bv. 5 minuten (of soms zelfs maar 30 sec), valt dan uit, wanneer ik vervolgens op het knopje duw wat bediend wordt wanneer je del aptop sluit, dan springt het scherm weer aan. Programma's e.d. lopen gewoon door.

Heb accu al losgekoppeld, systeemherstel uitgevoerd en videokaart al eens uitgeschakeld (ATI Mobility Radeon 9600). Mocht niet baten.

Nu heb ik vanmorgen eens het beeldscherm minder fel gezet... En nu blijft ie het gewoon doen
Kan het zijn dat het aan de backverlichting ligt? Wat kost een dergelijke reparatie? Thanks!
  woensdag 30 september 2009 @ 14:47:27 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73242989
reparatie kost hetzelfde als een nieuwe laptop.
pi_73243184
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:44 schreef starbeach het volgende:
Het beeldscherm van mijn laptop begint sinds gisteren om de haverklap uit te vallen. Het betreft overigens een 5 jaar oude IBM Thinkpad T42.
Heb op internet wat proberen te zoeken naar dit probleem maar ik kom niet echt verder. Beeldscherm werkt bv. 5 minuten (of soms zelfs maar 30 sec), valt dan uit, wanneer ik vervolgens op het knopje duw wat bediend wordt wanneer je del aptop sluit, dan springt het scherm weer aan. Programma's e.d. lopen gewoon door.

Heb accu al losgekoppeld, systeemherstel uitgevoerd en videokaart al eens uitgeschakeld (ATI Mobility Radeon 9600). Mocht niet baten.

Nu heb ik vanmorgen eens het beeldscherm minder fel gezet... En nu blijft ie het gewoon doen
Kan het zijn dat het aan de backverlichting ligt? Wat kost een dergelijke reparatie? Thanks!
http://www.replacedirect.com/nl/laptop/ibm/thinkpad/t42.html?s_kwcid=TC|16076|ibm%20thinkpad%20t42||S|e|565764431&gclid=COPu7YmwmZ0CFQkD3godxUha1Q

Eerste hit op Google
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73243253
Overigens zou ik serieus overwegen of het aanschaffen van een nieuwe laptop economisch niet voordeliger is.

Een laptop van 5 jaar oud gaat steeds meer gebreken vertonen, nu het beeldscherm, over 2 maanden het moederbord, etc. etc.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 30 september 2009 @ 15:10:04 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73243748
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:55 schreef Adolecens het volgende:
Overigens zou ik serieus overwegen of het aanschaffen van een nieuwe laptop economisch niet voordeliger is.

Een laptop van 5 jaar oud gaat steeds meer gebreken vertonen, nu het beeldscherm, over 2 maanden het moederbord, etc. etc.
Dat zeg ik.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:20:40 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_73244122
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:44 schreef starbeach het volgende:

Druk eens gewoon op de rand boven het toetsenbord van je laptop als i uit valt. 9 v.d. 10x zit daar de connector v.h. moederbord naar je scherm die wel eens los willen gaan.

Soms kun je er vrij eenvoudig bij door de bovenkant er af te halen.
pi_73244189
Duidelijk probleem van de inverters voor de backlight.
Als je de helderheid minder zet blijft het backlight werken omdat het voltage over de inverters minder wordt.
Do what you love, love what you do!
pi_73244536
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:22 schreef kree het volgende:
Duidelijk probleem van de inverters voor de backlight.
Als je de helderheid minder zet blijft het backlight werken omdat het voltage over de inverters minder wordt.
Vervanging zou 60 euro kosten van die inverters volgens de link hierboven. Uiteindelijk wil ik sowieso een nieuwe laptop, maar dan zou ik deze nog als backup kunnen gebruiken.
Ik ben het verder wel eens met de mensen die zeggen dat de laptop "op" is. Had laatst ook al de harde schijf vernieuwd... Beestje is gewoon op
pi_73244960
Hmm, ik zie nu dat die prijzen exclusief het vervangendproduct zijn. Inclusief zou het op ongeveer 135 euro komen....
pi_73245179
zelf een losse inverter bestellen en er zelf inbouwen?
pi_73245772
Jah zat ik ook aan te denken. Heb ook nog een "mannetje" die diverse apparaten maakt voor een appel en een ei
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties van iedereen, hier kan ik mee aan de slag!
pi_73253097
( en dan maar hopen dat de inverter inderdaad het euvel was )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')