Mee eens. Ben lid van Llink geworden toen ze het nodig hadden omdat ik hun documentaires wel verfrissend vond. En ze maken aardige nachtradio.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:03 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind dat Llink juist een van de omroepen is die wel een heel eigen karakter heeft er daarmee dus toegevoegde waarde. Ik kijk er zelf niet heel vaak naar moet ik zeggen, maar ik vind wel dat ze iets toevoegen.
Er zijn trouwens wel andere omroepen die maar weinig toevoegen (of een flets karakter hebben). Bijvoorbeeld de NCRV en de AVRO. Maar die hebben dan weer redelijk veel leden gek genoeg.
quote:Ze (de leden) kwamen niet af op een gelikte mediacampagne, cadeautjes of een omroepblad, maar puur omdat ze de idealen van LLiNK herkennen.
Waarom dan niet commercieel beginnen?quote:
Volgens mij was het unieke aan het Nederlandse omroepbestel nou juist dat ook minderheden met een willekeurige achtergrond vanaf een bepaald ledental zendtijd krijgen .. hoe dat precies zit met de regels van door mogen gaan, I dunno ..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom dan niet commercieel beginnen?Als er zoveel 'ideeel' draagvlak is moet je daar makkelijk geld voor programma's uit kunnen slepen, en als commerciële partij ben je ineens van al het gedonder met de NPO af.
Wakker Nederland, alleen de naam alquote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:55 schreef DrDentz het volgende:
Weg ermee.
Tijd voor Wakker Nederland.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:58 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Wakker Nederland, alleen de naam al![]()
Valt meer in de categorie " zendtijd voor politieke partijen"
Ga ff een nieuwe halen, want bij je huidige blijft een knopje hangenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 03:43 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
MEER: IN DE CATEGORIE SCHREEUWERIGE MANNETJES ZOALS SJUUL PARADIJS! TERWIJL DE LINKSE DEN HAAG KLIEK ZICH KLEM ZUIPT IN DE NIEUWSPOORT GAAT HET LAND NAAR DE KLOTE!!!!!1111
Maar ze hebben al wel een duidelijk beeld voor ogen van welke presentatoren ze willen, die ene, euh, Jeroen ofzo.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:58 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Wakker Nederland, alleen de naam al![]()
Valt meer in de categorie " zendtijd voor politieke partijen"
Sorry. Ik probeerde om de Nederlandse Billy Mays, Sjuul Paradijs na te doenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 03:48 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ga ff een nieuwe halen, want bij je huidige blijft een knopje hangen
Was het niet juist een extreem rechtse politicus die laats daar zo bezopen was dat hij zijn handjes niet thuis kon houdenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 03:43 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
MEER: IN DE CATEGORIE SCHREEUWERIGE MANNETJES ZOALS SJUUL PARADIJS! TERWIJL DE LINKSE DEN HAAG KLIEK ZICH KLEM ZUIPT IN DE NIEUWSPOORT GAAT HET LAND NAAR DE KLOTE!!!!!1111
Die ene! Met die haren en die neus, hoe heet die ook alweer. Die altijd op televisie is! Die presentator die altijd programa's presenteert!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 03:52 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar ze hebben al wel een duidelijk beeld voor ogen van welke presentatoren ze willen, die ene, euh, Jeroen ofzo.
Daar denkt de NPO zelf, de Raad voor Cultuur en het CvdM toch echt anders over. Het financiele wanbeheer doet de rest. De grove overtreding van de mediawet die ze begaan hebben tijdens het werven van nieuwe leden wordt ze ook niet in dank afgenomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:03 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind dat Llink juist een van de omroepen is die wel een heel eigen karakter heeft er daarmee dus toegevoegde waarde. Ik kijk er zelf niet heel vaak naar moet ik zeggen, maar ik vind wel dat ze iets toevoegen.
Dat komt door de programmabladen. De PO heeft een soort-van wettelijk monopolie op de omroepgegevens. Diverse bedrijven (w.o. de Telegraaf) hebben jaren geprobeerd om dat monopolie omver te krijgen. Den Haag en Hilversum willen dat echter onder geen enkel beding. Probleem is nl dat abonnee's van de omroepbladen zo goed als automatisch ook meteen lid zijn van de omroep in kwestie. Het komt er dus op neer dat het opheffen van hun monopolie een flink aantal opzeggingen genereert, waarmee meteen het fundament onder dit bestel vandaan zal flikkeren omdat de omroepen massaal leden zullen verliezen. Waarbij het meer dan mogelijk is dat diverse gevestigde omroepen onder de ondergrenzen uit gaan komen. Nu hebben ze die al verlaagd (speciaal voor BNN), maar dan nog zou het een enorme blamage zijn.quote:Er zijn trouwens wel andere omroepen die maar weinig toevoegen (of een flets karakter hebben). Bijvoorbeeld de NCRV en de AVRO. Maar die hebben dan weer redelijk veel leden gek genoeg.
Hoe zit het dan met het veronica blad, daarin staan toch alle programma's en die zijn totaal verzelfstandigd en nemen geen deel meer in het publieke bestel.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:26 schreef justanick het volgende:
Anyway, nachtmerrie dus voor de bestaande omroepen. Daarom verzetten ze zich ook met alle mogelijke middelen tegen het vrijgegeven van de omroepgegevens. En Den Haag doet daar vrolijk aan mee (of ze bijten iig niet hard genoeg door).
LLink probeert ons met Floortje duidelijk te maken dat je goed bezig bent voor de klimaatdoelstelling, als je maar gezellig over het milieu keuvelt terwijl je een paar duizend liter kerosine verbrant. Dat is pertinente onzin natuurlijk.quote:De Ruijter: "Andere omroepen besteden slechts incidenteel aandacht aan thema's die bij LLiNK consequent op de agenda staan. Juist nu het ernaar uitziet dat Nederland de klimaatdoelstellingen niet haalt, is het belangrijk dat een publieke omroep laat zien wat je zelf aan de problemen kunt doen. Het behoud van LLiNK in het publieke bestel is dus een bittere noodzaak."
Als je pretendeert duurzaam een bijdrage te leveren aan het televisieaanbod moet je natuurlijk wel je boeken op orde hebben. Bij een krakerscafe of het vergaderen over een spandoek kun je nog een keer de financien verwaarlozen. Maar nu is de volgende carrierestap aangebroken en moet de organisatie gewoon deugen.quote:Door de toelating van de nieuwe omroepen worden bestuurlijke processen binnen de Nederlandse Publieke Omroep steeds ingewikkelder en raken zendtijd en middelen verder versnipperd. Bart-Jan Krouwel, Voorzitter van de Raad van Toezicht van LLiNK, heeft het gevoel dat LLiNK om die reden wordt geslachtofferd: "De NPO klaagt al langer dat er wel een voordeur is, maar geen achterdeur. Het lijkt erop alsof de publieke omroep op zoek is naar een case om een voorbeeld te stellen. En dan is LLiNK een makkelijk doelwit."
Het Veronica blad heeft een status aparte. Er zijn ooit afspraken gemaakt toen Veronica uit het publieke bestel stapte.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met het veronica blad, daarin staan toch alle programma's en die zijn totaal verzelfstandigd en nemen geen deel meer in het publieke bestel.
Ze hebben wel ruim voldoende leden gehaald en maken toch programma's die je bij andere omroepen niet ziet. Zou Llink echt minder onderscheidend zijn dan pakweg de AVRO of de KRO?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
Zoals die Hagoort zei; tis geen 5 HAVO, ze hebben 5 jaar de kans gehad en zijn gezakt
Het grote probleem is dat Llink een one-issue omroep is die zich de afgelopen jaren ook nog eens zeer slecht op de kaart heeft gezet door het financiele wanbeheer. Waarmee men het terecht geen goed idee lijkt om die omroep de status van volwaardige omroep te geven (waarmee het meteen weer iets lastiger is om ze later alsnog het bestel uit te trappen). Daar komt dan ook nog bij dat een deel van de leden op dubieuze wijze is geworven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben wel ruim voldoende leden gehaald en maken toch programma's die je bij andere omroepen niet ziet. Zou Llink echt minder onderscheidend zijn dan pakweg de AVRO of de KRO?
Als op dubieuze wijze geworven leden een reden zou kunnen zijn om omroepen te weren dan vraag ik me ernstig af waarom die telegraafomroepen er wel bij mogenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:50 schreef justanick het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat Llink een one-issue omroep is die zich de afgelopen jaren ook nog eens zeer slecht op de kaart heeft gezet door het financiele wanbeheer. Waarmee men het terecht geen goed idee lijkt om die omroep de status van volwaardige omroep te geven (waarmee het meteen weer iets lastiger is om ze later alsnog het bestel uit te trappen). Daar komt dan ook nog bij dat een deel van de leden op dubieuze wijze is geworven.
Persoonlijk zijn de Llink programma's voor mij herkenbaarder dan die van veel andere omroepen.quote:Over dat onderscheidende vermogen kun je nog twisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |