abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73282742
Ik ben benieuwd wat er in jullie pakketjes zit! Baalde toen wel even dat ik niet mee mocht doen met hun test omdat Lianne nog te jong was.

Vandaag zijn we weer naar het CB geweest (op de fiets!!) en weer helemaal goedgekeurd!
Lengte was 72,5, gewicht 9145 en hoofdomtrek 45,3.
(Kleurdoos, heb je tijd/zin om een mooi mutsje voor Lianne te haken? )
De verpleegkundige klapperde met haar oren toen ze hoorde dat Lianne al vasthoudend ergens langs kan lopen.. toen ze dat ook nog liet zien vond ze "dat dat helemaal nog niet kon".. Nouja, blijkbaar wel dus!

Omdat ik aangaf zelf veel af te vallen raadden ze aan om te gaan minderen met borstvoeding en vaker andere dingen te geven, zoals yoghurt/pap/water. Nou, dat ben ik eigenlijk helemaal niet van plan! Volgens mij is het dan snel gedaan met de borstvoeding en ik wil juist lang doorgaan met voeden! Heeft iemand ervaring met de tip die ik kreeg? Kan ik dat wel gaan doen of niet?
pi_73282957
Ik weet niet hoeveel je afvalt, maar als het echt veel is zou ik een verwijzing naar een diëtist vragen bij je huisarts. Bij het cb lijkt de oplossing voor elk probleem 'minderen met borstvoeding' te zijn namelijk
Hoevaak voed je nu nog per dag ongeveer?
pi_73283502
leuk hoor die prikken..

Tess is nu voor de 4e avond helemaal over de zeik en wil niet slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73283712
Zielig voor Tess, en ook voor jullie. Daaraan zie je dus duidelijk dat ze gevoelig is voor prikkels (no pun intended) van buitenaf hè?
pi_73284188
Arme Tess, en jullie drie ook!

Bar

Wat een vervelend advies Zweefvliegje. Misschien kan een dietiste je inderdaad beter helpen dan het cb.

We zijn ook vandaag voor het eerst gaan zwemmen. Best vroeg, om 9.00 begon het, en we moesten erheen met de tram.
Wel heel leuk, aardige juf en leuke oefeningetjes en liedjes.
Jammer dat Ko er niet zo'n zin in had, het was allemaal erg veel voor hem, dus na 5 minuten zaten we op de kant en aan de borst. Daarna nog een klein beetje gepoedeld maar de les was al afgelopen.

Thuis zijn we allemaal ingestort en hebben we heerlijk lang liggen slapen. Toch nog wel verkouden dus maar ik geloof dat het bad het wel losgemaakt heeft!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73284189
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:38 schreef Jore het volgende:
Zielig voor Tess, en ook voor jullie. Daaraan zie je dus duidelijk dat ze gevoelig is voor prikkels (no pun intended) van buitenaf hè?
`
klopt

ze ligt nu nog te brullen maar ik vind het even goed. Ik krijg haar niet getroost, M. krijgt haar niet getroost...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73284742
Hahaha zweefvliegje, ik krijg alleen maar het advies om te stoppen met bv van t cb

dus voor info moet je maar even pmén (is al heel veel over gepraat in hoe gaat t met de nieuwe moeders bla)
pi_73284920
tis stil
ze was romd half5 wakkee en wilde niet meer slapen. Was al jengelig en pieperig. Fles gegeven maar ze bleef
zeuren/piepen. Rond half 7 begon ze met huilen/krijsen. Ze was maar aan het winden dus hup, thermometer erin en toen kwam er een hele berg ellende. Toen was ze weer even vrolijk. Dus hup naar bed maar daar was ze het niet mee eens. Hebben d'r zelfs nog uitgehaald omdar ze ontroostbaar was. Op een gegeven moment was ze rustig dus weer naar bed gebracht en toen begon de ellende weer opnieuw.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:33:14 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73285710
Dat soort buien kon thijs ook hebben Vicky, uren krijsen/huilen achter elkaar, een paar dagen niet en dan soms een paar avonden achter elkaar.
En Roy doet dat ook geregeld, ik houd het op de huil/krijs uurtjes.

Tess nu wel lekker slapen he
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:58:29 #135
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73286702
Zweefvliegje, wat is Lianne al een flinke meid zeg! En lekker laten zien dat ze al kan lopen op het cb
Balen dat je zo veel afvalt, maar lijkt me dat er ook andere oplossingen zijn dan minderen met bv (ook al heb ik er geen verstand van)

Vicky, arme Tess weer. Zouden het idd teveel prikkels kunnen zijn? En misschien wel een beetje brutale vraag maar trekken jullie het nog een beetje allemaal?

Oeke, ah jammer dat Kobus er niet zo'n zin in had. Wel lekker geslapen dus daarna

Kersjes, geen blauwe plekken overgehouden aan het uit bed vallen Zielige Toby vandaag. Hopelijk slaapt hij vannacht even lekker een paar uur door.

Bar, weet niet zo goed wat te zeggen, maar wil op je eerdere post ook niet niet reageren..Ik hoop dat het snel beter gaat.

Chan, wat lief dat jullie al een echt onderonsje hadden vanmorgen

Op het KDV zeiden ze dat Isis best wel een driftkikkertje is Ze gaat nu ook echt gillen uit nijd en keihard achterover slaan als ze haar zin niet krijgt. Ojee, dat wordt nog wat
pi_73286827
Grasjes, geen idee of het de prikkels zouden kunnen zijn. Ik ben alleen vanmorgen met Tess weggeweest.
Tja, ik merk dat mijn irritatiegrens heeeeeel laag is. Ik kan dus echt niet tegen dat gehuil momenteel. Het irriteert me en ik krijg het ervan op mijn zenuwen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73287200
Die prikken zijn toch ook gewoon prikkels? Iets onbekends in de bloedbaan lijkt me nog wel heftiger dan meer externe prikkels om te verwerken. Daarbij zorgen die prikken ook vaak voor een verandering in het ritme en slaapgedrag. Voor een kindje wat kennelijk zo aan d'r ritme hangt als Tess hakt dat er denk ik extra in.

Vervelend dat je er zo slecht tegen kan.
pi_73287235
Bij de vorige prikken had ze nergens last van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73287726
Daar gaat mijn theorie!
pi_73288176
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef Vicky het volgende:
tis stil
ze was romd half5 wakkee en wilde niet meer slapen. Was al jengelig en pieperig. Fles gegeven maar ze bleef
zeuren/piepen. Rond half 7 begon ze met huilen/krijsen. Ze was maar aan het winden dus hup, thermometer erin en toen kwam er een hele berg ellende. Toen was ze weer even vrolijk. Dus hup naar bed maar daar was ze het niet mee eens. Hebben d'r zelfs nog uitgehaald omdar ze ontroostbaar was. Op een gegeven moment was ze rustig dus weer naar bed gebracht en toen begon de ellende weer opnieuw.
wacht je dan tot ze slaapt of leg je haar steeds wakker in bed?
pi_73288246
Leg haar wakker in bed. Troost haar ook in dr eigen bed en haal dr er ook niet uit om te troosten tenzij ze helemaal
over de zeik is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:42:54 #142
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73288431
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:01 schreef Vicky het volgende:
Grasjes, geen idee of het de prikkels zouden kunnen zijn. Ik ben alleen vanmorgen met Tess weggeweest.
Tja, ik merk dat mijn irritatiegrens heeeeeel laag is. Ik kan dus echt niet tegen dat gehuil momenteel. Het irriteert me en ik krijg het ervan op mijn zenuwen.
Misschien kan Tess een dagje bij opa en oma dat jij wat leuks met Amber kan doen of even bijslapen? Dan kan je weer even bijtanken? Lijkt me ook moeilijk hoor. Ook omdat het zo lastig is te bepalen waarom ze huilt of niet kan slapen.
pi_73288474
Met een beetje geluk gaat Tess morgen een dagje met oma knuffelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73288569
nja dat was hier in het begin ook altijd het grote probleem, gillen!

nu valt ze of bij mij in slaap of bij vriendlief..of op een kussen in de woonkamer en dan brengen we haar naar bed. Zonder enig probleem, ook als ze wakker wordt tussendoor slaapt ze daarna wel verder in haar bed. Nu leert ze steeds beter haar bedje kennen en heeft er ook bijna geen moeite meer mee
En dat scheelde ons weer maanden ellende
pi_73288654
Verleden week was er niks aan de hand maar sinds de prikken
ik ga dr nu in bad doen en dan de laatste fles
erin stoppen en dan slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:56:46 #146
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73289034
Ik hoop dat ze lekker kan slapen na haar badje!
pi_73289359
Aww Tess toch Hoop dat ze vannacht gewoon lekker slaapt

Willow is ook al de hele dag wakker En als ze in slaap valt, is het voor 2 minuten, en dan begint het weer.
Nog een paar uur, dan mag m'n vriend het overnemen en mag ik gaan slapen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:16:30 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73289832
zou het aan het weer liggen? er is tenslotte storm op komst tegen het weekend.

Maar wel vermoeiend niet alleen voor het kind, maar ook voor de ouders.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73296467
Oeke wat jammer dat het zwemmen dit keer geen succes was! Hopelijk vind hij het de volgende keer wel leuk!

Tess veel plezier vandaag met oma knuffelen

WIj hebben echt een nacht achter de rug die we eigenlijk nog niet hebben meegemaakt met Finn. Om 11 uur lag hij in bed na de laatste voeding, vervolgens kwam hij om half 1 weer en vanaf toen wilde hij niet meer in zijn wieg slapen. Zodra hij tegen mij aanlag sliep hij, even gewacht totdat hij wat verder weg was en in de wieg gelegd en weer gillen. Nou had hij mazzel dat mijn vriend er vanochtend om 5 uur uit moest dus die wilde ik wat slaap gunnen en heb ik Finn maar naast mij in bed gelegd en dat was prima! Om 4 uur kwam hij weer voor eten en pm 5 uur heb ik hem in zijn wieg gelegd en nu slaapt hij nog.

Ik snap het niet we hadden zo'n mooi ritme de laatste voeding om 11 uur en dan de volgende ochtend tussen 6 en 8 werd hij weer wakker. De laatste dagen is hij zoiezo om 4 uur wakker en nu dus ook al om half 1
pi_73296498
Tess heeft goed geslapen vanancht!
alleen is Amber weer aan het spoken geweest
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')