abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73231519
Na de christelijke websites die op zondag gesloten zijn, valt mijn mond open van verbazing bij het lezen van dit bericht:
quote:
Het handelsregister is momenteel niet bereikbaar. Openingstijden handelsregister: elke dag van 8 tot 24 uur.
Soms vindt er wel onderhoud op het handelsregister plaats in de avonduren en weekends. Excuses voor het ongemak.
De rest van de site van de Kamers van Koophandel is wel 24 uur per dag bereikbaar.
Het gaat om het handelsregister van de KvK. Zetten ze de servers ’s nachts uit om stroom te besparen vanwege de crisis? Iemand enig idee waarom dit is?
pi_73231526
Terechte klacht . Dat is echt slecht .
Feyenoord Rotterdam
pi_73231528
Whut!

Maar... dat... euhm....??? !!!

woensdag 30 september 2009 @ 01:57:50 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_73231535
Ik denk dat ze bang zijn om gehackt te worden als er geen systeembeheerder standby is
pi_73231537
Ik zou ze morgen mailen om te vragen hoe en wat. Zou er dan ook nog een diepere gedachte achter zitten?
pi_73231545
Kan alleen maar bedenken dat, net als bij banken, de site 's nachts "plat"gaan i,v.m. het feit dat er 's nachts dingen worden overgeschreven etc. Bij ING kun je na een bepaald tijdstip je saldo niet inzien...waarschijnlijk door dit soort dingen. Als dat bij dit soort sites niet zo is dan....
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73231552
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:59 schreef trovey het volgende:
Kan alleen maar bedenken dat, net als bij banken, de site 's nachts "plat"gaan i,v.m. het feit dat er 's nachts dingen worden overgeschreven etc. Bij ING kun je na een bepaald tijdstip je saldo niet inzien...waarschijnlijk door dit soort dingen. Als dat bij dit soort sites niet zo is dan....
Zou niet moeten hoeven. Ik kan bij de rabo 24u internetbankieren. En moet daar een hele site 8u voor plat? Elke dag?
pi_73231553
De IBgroep heeft ook van die vage openingstijden Echt bizar dat ze 's nachts een site "op slot" gooien.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73231562
quote:
Op woensdag 30 september 2009 02:01 schreef JJH het volgende:

[..]

Zou niet moeten hoeven. Ik kan bij de rabo 24u internetbankieren. En moet daar een hele site 8u voor plat? Elke dag?
Kan je daar ook niet in helpen, weet het alleen van de ING dat als ik tegen deze tijd mijn saldo zou willen zien ik hoogstwaarschijnlijk bot vang.
Optimist tot in de kist
pi_73231564
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:59 schreef trovey het volgende:
Dat is toch ook vreemd? Ze weten echt wel op elk moment van de dag je saldo, een overschrijving is niet meer dan een wijziging in een database. Het is toch allemaal virtueel geld. Uiteraard is het wel iets ingewikkelder dan dit, maar bij de Rabobank kan het volgens mij gewoon 24/7 en zijn overschrijvingen tussen de Rabobank ook bijna altijd gelijk gedaan.

Ontopic: Ik ben te lui om ze te vragen waarom dit zo is.
pi_73231569
quote:
Op woensdag 30 september 2009 02:03 schreef Jantehs het volgende:

[..]

Dat is toch ook vreemd? Ze weten echt wel op elk moment van de dag je saldo, een overschrijving is niet meer dan een wijziging in een database. Het is toch allemaal virtueel geld. Uiteraard is het wel iets ingewikkelder dan dit, maar bij de Rabobank kan het volgens mij gewoon 24/7 en zijn overschrijvingen tussen de Rabobank ook bijna altijd gelijk gedaan.

Zoals ik al zei...ik kan het alleen constateren...een verklaring heb ik niet
Optimist tot in de kist
pi_73231595
quote:
Op woensdag 30 september 2009 02:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Zoals ik al zei...ik kan het alleen constateren...een verklaring heb ik niet
Daarom ook mijn verbazing over dit onderwerp
pi_73231604
quote:
Op woensdag 30 september 2009 02:03 schreef Jantehs het volgende:

[..]

Per mutatie een DB wijziging ja.
Dus als jij 6 keer op een dag pint, 6 mutaties.
Voor jou.
En dan je voorstellen hoeveel klanten er zijn voor PB, ING etc.
Dat zijn dus een paar miljoen mutaties.
De site is overigens wel gewoon bereikbaar hoor, en je saldo vaak ok, maar niet aktueel.
pi_73231625
ben benieuwd naar de reden
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 30 september 2009 @ 02:18:17 #15
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_73231639
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:57 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat ze bang zijn om gehackt te worden als er geen systeembeheerder standby is

Ik zou meteen voor trouble-shooter solliciteren bij de KvK!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_73231668
quote:
Op woensdag 30 september 2009 02:11 schreef KintoUn het volgende:

[..]

Per mutatie een DB wijziging ja.
Dus als jij 6 keer op een dag pint, 6 mutaties.
Voor jou.
En dan je voorstellen hoeveel klanten er zijn voor PB, ING etc.
Dat zijn dus een paar miljoen mutaties.
De site is overigens wel gewoon bereikbaar hoor, en je saldo vaak ok, maar niet aktueel.

Hoeveel mutaties heeft een site als Facebook wel niet? Die gaan ook echt niet ’s nachts dicht om alles te verwerken. Gebeurt gewoon real time of semi real time. Rabobank zal wel een ander systeem gebruiken, maar het kan echt wel op een andere manier dan alles in een batch ’s nachts verwerken.
pi_73231669
Ik kan mij voorstellen dat ze voor de dagelijkse backup eventueel die database stopzetten. Maar waarom dat dan zo lang moet duren, geen idee
pi_73231681
Aha, jullie hebben echt geen idee hoe dit werkt merk ik.
Ja facebook doet een backupje gewoon real time ja.
Misschien wel.
Met waarschijnlijk een paar P570's ofzo.
Hier en daar een lokale DB.
En als het misgaat?
Ze raken data kwijt?
Wat dan?
Moet je eens flikken met rekening gegevens.
De Nederlandsche Bank stelt nogal wat eisen aan veiligheid enzo.
Dus dat is niet zo simpel als het klinkt hoor.
  woensdag 30 september 2009 @ 02:49:26 #19
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_73231713
roflol
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_73232755
quote:
Op woensdag 30 september 2009 02:30 schreef KintoUn het volgende:
Aha, jullie hebben echt geen idee hoe dit werkt merk ik.
Ja facebook doet een backupje gewoon real time ja.
Misschien wel.
Met waarschijnlijk een paar P570's ofzo.
Hier en daar een lokale DB.
En als het misgaat?
Ze raken data kwijt?
Wat dan?
Moet je eens flikken met rekening gegevens.
De Nederlandsche Bank stelt nogal wat eisen aan veiligheid enzo.
Dus dat is niet zo simpel als het klinkt hoor.
mysqldump --single-transaction

Jeweettoch

Ok dat zal vast meer voeten in de aarde hebben in vgl. met een gemiddelde webapp, en hoogstwaarschijnlijk draait de Rabobank niet op MySQL maar kom op... uren om een transactioneel consistente backup te trekken van je getalletjes? Hoort verdomme bij de featureset van elk databasesysteem.

En da's een bank. Waarom een rijtje bedrijfsnamen + bijbehorende data a.k.a. het Handelsregister elke nach 8 uur dicht moet...
pi_73232780
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:55 schreef Jantehs het volgende:
Iemand enig idee waarom dit is?
Backups maken.
Opgelost. Slotje.
pi_73232805
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:49 schreef Henno het volgende:

[..]

mysqldump --single-transaction

Jeweettoch

Ok dat zal vast meer voeten in de aarde hebben in vgl. met een gemiddelde webapp, en hoogstwaarschijnlijk draait de Rabobank niet op MySQL maar kom op... uren om een transactioneel consistente backup te trekken van je getalletjes? Hoort verdomme bij de featureset van elk databasesysteem.
Vermoedelijk gebruikt KvK een database systeem uit het jaar 0.
  woensdag 30 september 2009 @ 08:56:56 #23
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73232902
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:52 schreef zovty het volgende:

[..]

Vermoedelijk gebruikt KvK een database systeem uit het jaar 0.
COBOL
pi_73233029
Backups, batchjobs tbv muteren of verrijken van de data, het missen van voldoende technische ondersteuning, niet willen betalen voor langere onlinetijden en de kosten daarvoor, systemen die moeten aansluiten die niet beschikbaar zijn...

Mogelijkheden te over. Het is niet vaak de vraag of het mogelijk is, maar of het noodzakelijk is en of de kosten die hiervoor gemaakt moeten worden gerechtvaardigd en gedekt zijn.

Ik denk dat er idd geen SQL-db gebruikt wordt iig
  woensdag 30 september 2009 @ 09:06:24 #25
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_73233061
Topic #45454535346 hierover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')