Het gaat om het handelsregister van de KvK. Zetten ze de servers ’s nachts uit om stroom te besparen vanwege de crisis? Iemand enig idee waarom dit is?quote:Het handelsregister is momenteel niet bereikbaar. Openingstijden handelsregister: elke dag van 8 tot 24 uur.
Soms vindt er wel onderhoud op het handelsregister plaats in de avonduren en weekends. Excuses voor het ongemak.
De rest van de site van de Kamers van Koophandel is wel 24 uur per dag bereikbaar.
Zou niet moeten hoeven. Ik kan bij de rabo 24u internetbankieren. En moet daar een hele site 8u voor plat? Elke dag?quote:Op woensdag 30 september 2009 01:59 schreef trovey het volgende:
Kan alleen maar bedenken dat, net als bij banken, de site 's nachts "plat"gaan i,v.m. het feit dat er 's nachts dingen worden overgeschreven etc. Bij ING kun je na een bepaald tijdstip je saldo niet inzien...waarschijnlijk door dit soort dingen. Als dat bij dit soort sites niet zo is dan....
Kan je daar ook niet in helpen, weet het alleen van de ING dat als ik tegen deze tijd mijn saldo zou willen zien ik hoogstwaarschijnlijk bot vang.quote:Op woensdag 30 september 2009 02:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Zou niet moeten hoeven. Ik kan bij de rabo 24u internetbankieren. En moet daar een hele site 8u voor plat? Elke dag?
Dat is toch ook vreemd? Ze weten echt wel op elk moment van de dag je saldo, een overschrijving is niet meer dan een wijziging in een database. Het is toch allemaal virtueel geld. Uiteraard is het wel iets ingewikkelder dan dit, maar bij de Rabobank kan het volgens mij gewoon 24/7 en zijn overschrijvingen tussen de Rabobank ook bijna altijd gelijk gedaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 01:59 schreef trovey het volgende:
Kan alleen maar bedenken dat, net als bij banken, de site 's nachts "plat"gaan i,v.m. het feit dat er 's nachts dingen worden overgeschreven etc. Bij ING kun je na een bepaald tijdstip je saldo niet inzien...waarschijnlijk door dit soort dingen. Als dat bij dit soort sites niet zo is dan....
Zoals ik al zei...ik kan het alleen constateren...een verklaring heb ik nietquote:Op woensdag 30 september 2009 02:03 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Dat is toch ook vreemd? Ze weten echt wel op elk moment van de dag je saldo, een overschrijving is niet meer dan een wijziging in een database. Het is toch allemaal virtueel geld. Uiteraard is het wel iets ingewikkelder dan dit, maar bij de Rabobank kan het volgens mij gewoon 24/7 en zijn overschrijvingen tussen de Rabobank ook bijna altijd gelijk gedaan.
Ontopic: Ik ben te lui om ze te vragen waarom dit zo is.
Daarom ook mijn verbazing over dit onderwerpquote:Op woensdag 30 september 2009 02:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Zoals ik al zei...ik kan het alleen constateren...een verklaring heb ik niet
Per mutatie een DB wijziging ja.quote:Op woensdag 30 september 2009 02:03 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Dat is toch ook vreemd? Ze weten echt wel op elk moment van de dag je saldo, een overschrijving is niet meer dan een wijziging in een database. Het is toch allemaal virtueel geld. Uiteraard is het wel iets ingewikkelder dan dit, maar bij de Rabobank kan het volgens mij gewoon 24/7 en zijn overschrijvingen tussen de Rabobank ook bijna altijd gelijk gedaan.
Ontopic: Ik ben te lui om ze te vragen waarom dit zo is.
quote:Op woensdag 30 september 2009 01:57 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat ze bang zijn om gehackt te worden als er geen systeembeheerder standby is
Hoeveel mutaties heeft een site als Facebook wel niet? Die gaan ook echt niet ’s nachts dicht om alles te verwerken. Gebeurt gewoon real time of semi real time. Rabobank zal wel een ander systeem gebruiken, maar het kan echt wel op een andere manier dan alles in een batch ’s nachts verwerken.quote:Op woensdag 30 september 2009 02:11 schreef KintoUn het volgende:
[..]
Per mutatie een DB wijziging ja.
Dus als jij 6 keer op een dag pint, 6 mutaties.
Voor jou.
En dan je voorstellen hoeveel klanten er zijn voor PB, ING etc.
Dat zijn dus een paar miljoen mutaties.
De site is overigens wel gewoon bereikbaar hoor, en je saldo vaak ok, maar niet aktueel.
mysqldump --single-transactionquote:Op woensdag 30 september 2009 02:30 schreef KintoUn het volgende:
Aha, jullie hebben echt geen idee hoe dit werkt merk ik.
Ja facebook doet een backupje gewoon real time ja.
Misschien wel.
Met waarschijnlijk een paar P570's ofzo.
Hier en daar een lokale DB.
En als het misgaat?
Ze raken data kwijt?
Wat dan?
Moet je eens flikken met rekening gegevens.
De Nederlandsche Bank stelt nogal wat eisen aan veiligheid enzo.
Dus dat is niet zo simpel als het klinkt hoor.
Vermoedelijk gebruikt KvK een database systeem uit het jaar 0.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:49 schreef Henno het volgende:
[..]
mysqldump --single-transaction
Jeweettoch
Ok dat zal vast meer voeten in de aarde hebben in vgl. met een gemiddelde webapp, en hoogstwaarschijnlijk draait de Rabobank niet op MySQLmaar kom op... uren om een transactioneel consistente backup te trekken van je getalletjes? Hoort verdomme bij de featureset van elk databasesysteem.
COBOLquote:Op woensdag 30 september 2009 08:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Vermoedelijk gebruikt KvK een database systeem uit het jaar 0.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |