Waarom zou de bank wel moeten vergoeden? Als ik 't zo lees, dan heeft de 78-jarige 'n fout gemaakt, niet de bank.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Dickbride het volgende:
Waarom vergoedt de bank dit niet? Zijn daar geen regels voor?
Moet ie leren niet meer om te rekenenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef Arth_NL het volgende:
En nu?
Omdat je bij het overboeken ook de naam van de begunstigde vermeldt. Of de vrouw moet toevallig dezelfde naam hebben....quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef snellejelle het volgende:
Waarom zou de bank wel moeten vergoeden? Als ik 't zo lees, dan heeft de 78-jarige 'n fout gemaakt, niet de bank.
Maar niet elke bank controleert datquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat je bij het overboeken ook de naam van de begunstigde vermeldt. Of de vrouw moet toevallig dezelfde naam hebben....
Dan zullen ze bloedenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar niet elke bank controleert dat
Ja die man heeft 1 getalletje fout ingetikt!! Die vent is 78 en waarschijnlijk zo bijziend als een koe... Ik vind dat de bank zoiets moet vergoeden... Klantvriendelijkheid, iemand??quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:01 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Waarom zou de bank wel moeten vergoeden? Als ik 't zo lees, dan heeft de 78-jarige 'n fout gemaakt, niet de bank.
Ik versta onder klantvriendelijkheid iets heel anders dan het opdraaien voor de fouten van een ander.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Ja die man heeft 1 getalletje fout ingetikt!! Die vent is 78 en waarschijnlijk zo bijziend als een koe... Ik vind dat de bank zoiets moet vergoeden... Klantvriendelijkheid, iemand??
Dan moet-ie niet internetbankieren. Of een accountant huren voor het overboeken van 43.000 euro (wtf? Kocht-ie een kamer in het bejaardentehuis o.i.d.?)...quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Ja die man heeft 1 getalletje fout ingetikt!! Die vent is 78 en waarschijnlijk zo bijziend als een koe... Ik vind dat de bank zoiets moet vergoeden... Klantvriendelijkheid, iemand??
De bank vergoed het niet omdat de bank geen schuld of blaam treft, meneer maakt geld over zonder het rekeningnummer te verifieeren, eigen schuld dikke bult dus.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Dickbride het volgende:
Vergoeden omdat dat klantvriendelijk is, what the f*ck?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef Dickbride het volgende:
[..]
1 getalletje verkeerd intikken levert geen valide bankrekeningnummer op (ivm 11-proef). Dan moet je meer getallen verkeerd ingetoetst hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef Dickbride het volgende:
[..]
quote:De rechtbank in Almelo heeft vandaag bepaald dat de vrouw die onlangs ten onrechte 43.000 euro op haar rekening gestort kreeg en een groot deel hiervan direct weer uitgaf, moet terugbetalen.
wtfquote:Het is nog onduidelijk [...] of de vrouw het geld gaat terugbetalen.
De Pusbank doet daar niet zo moeilijk over. Als je geluk hebt wordt de naam bij het nummer gecontroleerd.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:42 schreef Sometimes het volgende:
[..]
1 getalletje verkeerd intikken levert geen valide bankrekeningnummer op (ivm 11-proef). Dan moet je meer getallen verkeerd ingetoetst hebben.
Tong en passende TT's? Uh-uh!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:59 schreef Maki-maki. het volgende:
Zet er nou eens een bron bij en bedenk een passend TT. Goddomme.
Bij de oude girorekening bestaat volgens mij ook een logaritme, maar weet niet hoe dat werkt. Zijn wel veel vreemde nummers bij die bank (gironummer 1 is wel de aardigste daarvan).quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:58 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
De Pusbank doet daar niet zo moeilijk over. Als je geluk hebt wordt de naam bij het nummer gecontroleerd.
Overigens doen de 'echte' banken weer wél een 11-proef, zodat je met één tikfoutje inderdaad nooit een geldig nummer kan krijgen.
Volgende keerquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:59 schreef Maki-maki. het volgende:
Zet er nou eens een bron bij en bedenk een passend TT. Goddomme.
Ik vermoed dat ze dat terug moet betalen aan de bank en degene die het geld abusievelijk overmaakte aan de verkeerde rekeninghouder dit bedrag schadeloos gesteld wordt door de bank.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Dickbride het volgende:
Als er inderdaad ook een andere naam vermeld staat dan vind ik dat de verantwoordelijkheid ook bij de bank ligt. Of zet de systemen zodanig naar elkaar open dat je een code krijgt als er de verkeerde naam staat ingevuld zoals ing naar ing.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De bank vergoed het niet omdat de bank geen schuld of blaam treft, meneer maakt geld over zonder het rekeningnummer te verifieeren, eigen schuld dikke bult dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |