abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73214994
Hi ik heb een paar vraagjes over het verschil tussen 64 en 32 bit aangezien ik daar niet zo veel ervaring mee heb. Ik heb trouwens gewoon een 64 bit dual core proccesor. en vista ultimate 64 bit.

- Wat is het verschil tussen 64 bit drivers en 32 bit drivers op een 64 bit proccesor? met vista 64 bit natuurlijk)
- Als je 64 bit drivers geinstaleerd hebt op een 64 bit proccesor, (met vista 64 bit natuurlijk)
krijg je dan een snellere PC?
- Is er nog wat verschil @ visuele effecten?
- zijn er nog meer verschillen waar ik niet van weet?

alvast bedankt voor het antwoorden

Oja en kan iemand mij wat vertellen over service pack 2 voor vista?
pi_73215101
visueel: geen verschil
snelheid: mogelijk is 64bit sneller maar alleen in bepaalde omstandigheden
extra verschillen: 64bit kan veel meer intern geheugen aanspreken als 32 bit (32bit tot 4GB, 64 in theorie +1TB )
pi_73215201
64-bit drivers moet je gebruiken voor een 64-bit OS. Hetzelfde geldt voor 32-bit. Dat heeft niks met een processor te maken. Er is geen verschil in visuele effecten, waarom zou dat?
quote:
Oja en kan iemand mij wat vertellen over service pack 2 voor vista?
Je kent Google? Dat is zo'n site met een zoekvak erin, heel handig...
pi_73216065
32bit drivers werken niet op een 64bit OS en omgekeerd geldt dit ook.

- het verschil is dat het geschikt gemaakt is voor het OS waar het voor bedoeld is. Zie hierboven.
- niet sneller.
- verschil in visuele effecten kan alleen als dat zo bedoeld is door de driver schrijver. Maar in principe komt er niet extra functionaliteit bij door over te gaan op 64bit
- het enige verschil waarom je in principe voor 32 of 64 bit kiest is het geheugen dat je wil addresseren. Met 32bit kun je maximaal 3GB intern geheugen hebben. Met 64bit is die grens vele malen hoger en loop je niet tegen deze bottleneck op.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:49:43 #5
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_73216283
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:41 schreef Brad het volgende:
32bit drivers werken niet op een 64bit OS en omgekeerd geldt dit ook.

- het verschil is dat het geschikt gemaakt is voor het OS waar het voor bedoeld is. Zie hierboven.
- niet sneller.
- verschil in visuele effecten kan alleen als dat zo bedoeld is door de driver schrijver. Maar in principe komt er niet extra functionaliteit bij door over te gaan op 64bit
- het enige verschil waarom je in principe voor 32 of 64 bit kiest is het geheugen dat je wil addresseren. Met 32bit kun je maximaal 3GB intern geheugen hebben. Met 64bit is die grens vele malen hoger en loop je niet tegen deze bottleneck op.
Dat dus. Het heeft niets te maken met je proccessormaar met de grootte van het geheugen. 32bits ondersteund tot 3,2gig en 64bits tot 128gig. Der is haast geen 32bits programma's dat een probleem heeft met een 64bits besturingssysteem.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')