abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:56:59 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73214826
Is dit wellicht (bewust) opgelaten om meer draagvlak te creëren voor het verhogen van de AOW leeftijd?

Door wat olie op het vuur van het generatieconflict te gooien?

Nu praten ze erover om studenten hun hele studie zelf te laten betalen ' want er moet bezuinigd worden'. En dan denken heel veel jongeren ineens ' Potverdomme nu moet mijn generatie bloeden om die heilige ' 65 blijft 65' betaalbaar te houden' . Haal dat geld maar bij die babyboomers weg!

Of denk ik nu te ver door?
pi_73215030
Er zit wel iets in, wat je zegt. Alleen zouden jongeren ook wel tot deze slotsom kunnen komen zónder die stufi-dreiging, als ze zelf gewoon wat beter nadenken. AOW en HRA onaangetast laten betekent dat je rijken en ouderen (en vooral de combinatie van deze twee) flink ontziet. De erfenis komt dan bij de jongeren te liggen. Wil je dat, stem dan vooral CDA of VVD.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:04:34 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_73215063
Het afschaffen van de stufi wordt al sinds mensenheugenis gebruikt als dreigement om een ander kutvoorstel er doorheen te krijgen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:05:16 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73215088
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:03 schreef isogram het volgende:
Er zit wel iets in, wat je zegt. Alleen zouden jongeren ook wel tot deze slotsom kunnen komen zónder die stufi-dreiging, als ze zelf gewoon wat beter nadenken. AOW en HRA onaangetast laten betekent dat je rijken en ouderen (en vooral de combinatie van deze twee) flink ontziet. De erfenis komt dan bij de jongeren te liggen. Wil je dat, stem dan vooral CDA of VVD.
Zo werkt het idd. . Maar ik vraag me dus af of dit ballonnetje puur en alleen is opgelaten om ons tot nadenken aan te zetten.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:05:39 #5
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73215095
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:04 schreef Tijn het volgende:
Het afschaffen van de stufi wordt al sinds mensenheugenis gebruikt als dreigement om een ander kutvoorstel er doorheen te krijgen.
Nou het is ze gelukt. Ik ben om.
pi_73215150
Jij wel. Jij hebt dan ook geen kinderen die slim genoeg zijn om een studie te doen.
pi_73215207
Je denkt niet te ver door, het slaat gewoon nergens op. Ten eerste is die 65 naar 67 omdat we met zijn allen ouder worden en dus meer geld nodig hebben. Het eventueel afschaffen van de stufi is om de overheidsfinacien weer op orde te krijgen. Dat zijn dus 2 verschillende dingen. Verder is het van 65 naar 67 vanaf 2014 met 1 maand per jaar. dus pas in 2038 67. Daar hebben de babyboomers heel weinig last van dus.
pi_73215220
Het is overigens een voorstel uit de VVD-koker (niet verwonderlijk)...
Zie ook dit topic: Afschaffen basisbeurs optie #2

De VVD is een partij die bij uitstek voor rijken opkomt (die kunnen zo'n studie makkelijk betalen zonder schuld te maken). Je ziet dat ook terug in andere stokpaardjes: HRA overeind houden, etc. De VVD heeft geen enkel Tweede Kamerlid dat jonger dan 40 is. Veelzeggend.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:12:43 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73215305
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:07 schreef Salvad0R het volgende:
Jij wel. Jij hebt dan ook geen kinderen die slim genoeg zijn om een studie te doen.
Andere kant om.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:16:11 #10
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73215404
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Je denkt niet te ver door, het slaat gewoon nergens op. Ten eerste is die 65 naar 67 omdat we met zijn allen ouder worden en dus meer geld nodig hebben. Het eventueel afschaffen van de stufi is om de overheidsfinacien weer op orde te krijgen. Dat zijn dus 2 verschillende dingen. Verder is het van 65 naar 67 vanaf 2014 met 1 maand per jaar. dus pas in 2038 67. Daar hebben de babyboomers heel weinig last van dus.
Geld dat je in die twee jaar AOW stopt kan niet meer in stufie gestopt worden en vice versa. Als het land dan ook nog in geldnood zit denk ik dat een en ander wel degelijk met elkaar te maken heeft.

En als de babyboomers er zo weinig last van hebben waarom schreeuwen ze dan moord en brand?
pi_73215527
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Geld dat je in die twee jaar AOW stopt kan niet meer in stufie gestopt worden en vice versa. Als het land dan ook nog in geldnood zit denk ik dat een en ander wel degelijk met elkaar te maken heeft.
Echter zal die 65 -> 67 sowieso moeten gebeuren (of de bonden moeten met een oplossing komen). Die stufi is voor daar nog eens naast. Er zal op meer bezuinigd moeten worden.
quote:
En als de babyboomers er zo weinig last van hebben waarom schreeuwen ze dan moord en brand?
Tja.. ze lezen niet goed, snappen het niet, informeren zich slecht, zijn gewoon dom, ik weet het ook niet.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:24:26 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73215607
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:21 schreef Tja..1986 het volgende:

Tja.. ze lezen niet goed, snappen het niet, informeren zich slecht, zijn gewoon dom, ik weet het ook niet.
Tja....
pi_73215715
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nou het is ze gelukt. Ik ben om.
Schaf maar af. Die 93 euro per maand kan ik wel missen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:38:42 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73215982
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:04 schreef Tijn het volgende:
Yep. Meestal komt het neer op een verlaging van de stufi, verhoging van collegegeld, en verhoging van de kosten van de OV Studentenkaart.
censuur :O
pi_73216656
Waar het eigenlijk op neer komt is dat de nu jonge generatie moet bloeden voor de babyboomers. Zij hebben zo'n beetje alles mee gehad in het leven, en wij mogen met zn allen straks krom liggen om de AOW te betalen voor die gi-gan-ti-sche groep babyboomers. Eerlijk hoor.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:05:00 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_73216706
Hebben de babyboomers dan wel stufi gehad ? Volgens mij niet !
Veel van dit soort zaken zijn er gekomen doordat die mensen vele jaren hard gewerkt hebben en nu gaan de jongeren miepen als zij ook eens de handen uit de mouwen moeten steken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_73216783
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:05 schreef deedeetee het volgende:
Hebben de babyboomers dan wel stufi gehad ? Volgens mij niet !
Veel van dit soort zaken zijn er gekomen doordat die mensen vele jaren hard gewerkt hebben en nu gaan de jongeren miepen als zij ook eens de handen uit de mouwen moeten steken.
De babyboomers gaan anders lekker vroeg met pensioen, wonen in de grootste huizen, hebben veel voordeel van de HRA, konden eindeloos studeren zonder negatieve gevolgen, ze betaalden voor relatief weinig bejaarden, etc. Wat mij betreft gaan die babyboomers nu alvast even inleveren voor de eigen AOW. Het is niet eerlijk om van ons te verwachten dat wij voor die gigantische groep alles gaan betalen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:13:10 #18
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73216928
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:05 schreef deedeetee het volgende:
En nu gaan de jongeren miepen als zij ook eens de handen uit de mouwen moeten steken.
Daar heb ik geen probleem mee.

Wel heb ik een probleem met een land dat onbetaalbaar wordt omdat de babyboomers niet nog 2 jaar door willen werken.

Let wel: wij moeten die twee jaar (65-67) ook doorwerken. En waarschijnlijk langer.
pi_73216964
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Daar heb ik geen probleem mee.

Wel heb ik een probleem met een land dat onbetaalbaar wordt omdat de babyboomers niet nog 2 jaar door willen werken.

Let wel: wij moeten die twee jaar (65-67) ook doorwerken. En waarschijnlijk langer.
Ik ben bang dat we tegen die tijd al aan de 70 zitten, als het niet meer is
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:17:04 #20
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73217045
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:14 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik ben bang dat we tegen die tijd al aan de 70 zitten, als het niet meer is
Reële kans dat tegen die tijd Magere Hein al bij jou of je partner is langs geweest.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:19:53 #21
78780 deedeetee
pi_73217120
@Maverick_tfd

Ik bén een babyboomer en ik heb moeten werken om mijn studie te betalen. Je weet helemaal niet waar je 't over hebt

En waar haal je dat malle idee vandaan dat iedere babyboomer in een groot huis woont ? Eindeloos studeren ? Mijn broer is aan de uni afgestudeerd en had toen een forse studieschuld waarvoor zijn vrouw 2 jaar heeft mee moeten werken om die af te lossen.

Die babyboomers hebben de pot van de AOW gevuld, de jongeren van nu hebben nog heel weinig of helemaal niks eraan betaald.

Miepen over je pensioen is alleen zinvol als je verwacht binnen 10 jaar daarvoor de leeftijd te bereiken. Er veranderd tussen nu en pakweg 25 jaar vast nog zó veel dat het zinloos is je er nu al over op te winden.

overgens ben ik helemaal niet van plan om al met pensioen te gaan, ik zou me doodvervelen
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:28:00 #22
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73217337
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:19 schreef deedeetee het volgende:
@Maverick_tfd

Miepen over je pensioen is alleen zinvol als je verwacht binnen 10 jaar daarvoor de leeftijd te bereiken. Er veranderd tussen nu en pakweg 25 jaar vast nog zó veel dat het zinloos is je er nu al over op te winden.

Ik denk dat korte-termijn denken niet zinvol is. Dan hol je achter de feiten aan als je pas 10 jaar voor dato eens gaat denken ' goh hoe moet het straks met mijn pensioen'.

Ik hoor trouwens ook weinig van alternatieve bezuinigingsmaatregelen. Waarom niet besparen door een inkomensgrens aan de AOW te stellen? Ik denk dat al die ouderen die in de weekenden met hun motorjachten de Friese meren bevolken, echt niet in de problemen gaan komen van die 600 euro minder.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:36:29 #23
78780 deedeetee
pi_73217564
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik denk dat korte-termijn denken niet zinvol is. Dan hol je achter de feiten aan als je pas 10 jaar voor dato eens gaat denken ' goh hoe moet het straks met mijn pensioen'.
Je hebt anders niet veel keus, het ene kabinet doet dit en het volgende- of het daar opvolgende- besluit weer wat anders te doen...
quote:
Ik hoor trouwens ook weinig van alternatieve bezuinigingsmaatregelen. Waarom niet besparen door een inkomensgrens aan de AOW te stellen? Ik denk dat al die ouderen die in de weekenden met hun motorjachten de Friese meren bevolken, echt niet in de problemen gaan komen van die 600 euro minder.
Ben het met je eens dat ze de zaak wat genuanceerder moeten bekijken. Ben er helemaal vóór om de rijken fors op de AOW te korten.
Alleen zijn er erg veel mensen die helemaal niet zo rijk zijn en die moeten óók een beetje prettig kunnen leven vind ik.
pi_73219123
Als ze nu eens eerst bezuinigen op hun eigen uitgaven ipv de belastingbetaler verder uit te kleden, maar iedereen denkt eerst aan zijn eigen haggie terwijl de overheid maar met geld smijt.
65 is een mooie leeftijd om met pensioen te gaan, het zijn er steeds minder die dit halen en dus in de bijstand terecht komen.
dus echt veel opleveren doet het niet, HRA kan wel veel opleveren, maar dat is een heilig huisje.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:37:34 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73221310
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:19 schreef deedeetee het volgende:
Die babyboomers hebben de pot van de AOW gevuld, de jongeren van nu hebben nog heel weinig of helemaal niks eraan betaald.
Realiseer je je wel dat er helemaal geen pot is voor de AOW? Daar is NOOIT voor gespaard!
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')