abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:22:03 #51
272504 Gits
kimmidoll
pi_126190140
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:09 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ja, jammer he.. Die batch die uit de handel genomen werd was de eerste batch; er was iets misgegaan bij de fabrikant met het sealen oid -> bedervingsgevaar. Als je net begint is dat een beetje een doodsteek: enorm veel verlies op die eerste batch die de gootsteen in kan, juridisch getouwtrek met fabrikant en verzekeringsmaatschappij, en supermarkten die het contract afbreken. Als je startende onderneming heb je daar niet de veerkracht voor. Dus tja, daar is het misgegaan... helaas!
En weer een vraag beantwoord!

merci
:*
pi_143557257
quote:
Oud zuiveldrankje Tjolk keert terug

Tjolk keert terug in de winkels. Het uit de jaren tachtig bekende zuiveldrankje voor kinderen wordt door het Amsterdamse bedrijf Galatrada opnieuw in de handel gebracht.

Zuivelondernemer Niek Nielen van Galatrada mikt op nostalgische gevoelens bij ouders die Tjolk nog kennen uit hun jeugd. Voor de rentree is het nu of nooit, denkt hij. 'Als je nog tien jaar wacht, is de groep die het nog kent, echt te oud.' Niet voor niets laat hij de van vroeger bekende olijke dierenfiguren op de pakjes terugkeren.

Tjolk, dat vanaf 1977 bestond en begin jaren negentig verdween, is een voorbeeld van een al lang en breed verdwenen product dat een tweede leven krijgt in het supermarktschap. Vanaf half september zal het in de Jumbo liggen en vanaf 1 oktober bij de supermarkten van Plus. Met Albert Heijn is hij nog in gesprek, zegt Nielen.

'Ik denk dat de herkenbaarheid er nog is en ik wil inspelen op de hang naar gezonde producten door aan de echte melk en de vijftien procent echt fruit weinig suiker toe te voegen,' zegt Nielen. Tjolk zal net iets duurder, maar minder ongezond zijn dan concurrenten Fristi en Yogho!Yogho!

Puree
Waar andere zuiveldrankjes voor kinderen werken met sap, kiest hij bewust voor puree van aardbei en banaan als grondstof voor Tjolk. Ook werkt hij met fairtradechocolade en -bananen en zo veel mogelijk grondstoffen van eigen bodem. De melk betrekt hij van Friese boeren die weidevogels ontzien.

De supermarkten gunnen Tjolk graag een plek in het schap, merkt Nielen. Door de dominantie van FrieslandCampina in de markt voor chocolademelk en yoghurtdrank wordt elke concurrent, hoe klein ook, verwelkomd. Maar uiteindelijk hoopt Nielen Tjolk ook in België, Duitsland en Frankrijk te verkopen.
bron
pi_146980867
Ik dus die banaan gehaald bij de Jumbo.

Waar het in mijn herinnering erg zoet en chemisch smaakte is het nu een zure smerige zooi geworden.
Wel met fairtrade banaan voor de hipsters.

Flopshow.
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:12:01 #54
64792 Mryc
play me one more song
pi_146996510
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:22 schreef Specularium het volgende:

Waar het in mijn herinnering erg zoet en chemisch smaakte is het nu een zure smerige zooi geworden.

Flopshow.
Ik kan me herinneren dat de fruitmelk van Campina (aardbei en banaan) veel op Tjolk leek een paar jaar geleden.
pi_146996556
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:12 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat de fruitmelk van Campina (aardbei en banaan) veel op Tjolk leek een paar jaar geleden.
Ja precies, die banaansmaak was het ongeveer.
Dan hou ik het daar wel bij.
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:17:59 #56
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_146996663
quote:

Flopshow.
Die nieuwe smaakt echt niet hetzelfde. Die echte Tjolk-smaak herken ik uit duizenden, zoveel zoop ik daarvan op school.....
pi_146997160
quote:

Flopshow.
Mooi weten we dat ook weer. Hoef ik de kleintjes hier dit niet voor te schotelen. :O
pi_146997423
Vorige week ook maar eens gekocht, jeugdsentiment. Maar bah, wat is dat spul vies geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')