Jij bleef tot je 23e bij mams wonen...?quote:
?quote:
quote:Voor de huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan ¤ 647,53 per maand. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens op ¤ 357,37 per maand. Deze bedragen gelden vanaf 1 juli 2009. Tot 1 juli geldt dat uw huur lager moet zijn dan ¤ 631,73 (als u jonger dan 23 bent: ¤ 348,99).
http://www.toeslagen.nl/p(...)wie_wat_wanneer.html
quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:06 schreef Dennis101 het volgende:
Volgens deze link wel?
http://www.toeslagen.nl/p(...)er-04.html#P100_9060
Ja ik mis hier geloof ook wat, het klopt wel dat het een aantal jaar geleden wel zo was, maar als ik zo even de site van de BD kijk is dat niet meer zo.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef Sapstengel het volgende:
Eh, dat kan wel? Ik ben nu 23 en krijg al 2 jaar huursubsidie.
[..]
Het kan dus wel alleen kom je er niet voor in aanmerking, dat is nogal een groot verschil.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef Marouska het volgende:
[..]
Uw huur is niet lager dan ¤ 209,37 en niet hoger dan ¤ 357,37.
Kan dus niet. Want wie heeft er tussen zn 18e en 22e zo'n goedkope woning? Ja alleen een hutje op de hei in Twente. Kamers tellen namelijk niet.
Het is toch bizar dat de maximum tussen je 22e en je 23e zo verschilt?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef Sapstengel het volgende:
Eh, dat kan wel? Ik ben nu 23 en krijg al 2 jaar huursubsidie.
[..]
Ah het is dus veranderd? Ik vond het al apart waarom ik het kon krijgen, want mijn bruto huur is 430 euro. Maar het was vroeger dus anders. En nu ben ik natuurlijk ouder dan 23 en zit ik onder die 650 grens.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik mis hier geloof ook wat, het klopt wel dat het een aantal jaar geleden wel zo was, maar als ik zo even de site van de BD kijk is dat niet meer zo.
quote:
Ongeveer, de campus van de UTquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef Marouska het volgende:
een hutje op de hei in Twente.
Volgens mij is het veranderd, misschien dat ik het mis hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ah het is dus veranderd? Ik vond het al apart waarom ik het kon krijgen, want mijn bruto huur is 430 euro. Maar het was vroeger dus anders. En nu ben ik natuurlijk ouder dan 23 en zit ik onder die 650 grens.
Ja het lijkt wel zo, want als ik op die nieuwe criteria afga zou ik niks krijgen. Maar dat deed ik wel.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij is het veranderd, misschien dat ik het mis hoor.
Zoals gezegd zijn de eisen anders tussen 18 en 23, maar het is gewoon mogelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:15 schreef Agiath het volgende:
Ik kon geen huursubsidie aanvragen omdat ik geen eigen voordeur heb, maar ik las nergens iets over ouder dan 23 zijn.
Nou podverdikkie... Mazzelkont!!quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja het lijkt wel zo, want als ik op die nieuwe criteria afga zou ik niks krijgen. Maar dat deed ik wel.
Hoezo geen vaste baan...? Hoezo boven mijn budget? Ik verdien meer dan genoeg in de maand, en al deed ik dat niet, daar heb jij weinig over te oordelen. Net zoals je weinig te oordelen hebt over alle andere mensen van BOVEN de 23 die die subsidie wel ontvangen (met een bedrag tot 650). Lijkt mij. Het gaat hier om de leeftijdsdiscriminatie, niet om of huursubsidie gezellie is of niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:13 schreef DeWaasheid het volgende:
Waarom wel? Er is wel degelijk recht, maar als jij op je 18e al wil gaan huren in een huis met een huur van meer dan 360 euro dan ben je te duur bezig.
Ik heb het groot gedeelte van die periode in een krap studentenkamertje gezeten. Als jij ff voor 400 euro wil gaan huren terwijl je hoogstwaarschijnlijk niet eens een vaste baan hebt dan zit je sowieso boven je budget. Vind het niet meer dan normaal dat ik dat tekort niet hoef op te vangen nu ik belasting betaal.
Misschien zit je net op de grens en door huurverhogingen ben je buiten de criteria gekomen. Mocht je het eerder wel hebben gekregen heb je het recht je huurtoeslag te behouden, onder de noemer verworven recht.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja het lijkt wel zo, want als ik op die nieuwe criteria afga zou ik niks krijgen. Maar dat deed ik wel.
Je post impliceert dat studenten crimineler zijn in van meerdere walletjes eten dan andere bevolkingsgroepen? Serieus?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, vast om te voorkomen dat studenten van alle mogelijke walletjes proberen mee te vreten. Er is studenthuisvesting (en let op, ik zeg niets over het feit of dat voldoende beschikbaar is of niet), en je krijgt StuFi. Kortom, maximaal steun voor de student. Is het dan tof dat studenten vervolgens de huizenmarkt voor anderen gaan verzieken omdat ze toch ook huursubsidie kunnen vangen? Nee, niet echt. Ik vind het een goede regeling. Verschil moet er blijven. En dan roepen dat je geen student bent, nee, klopt, maar helaas moet er altijd ergens een grens getrokken worden, omdat wij Nederlanders er anders wel weer misbruik van weten te maken. En ik noem nu 'wij Nederlanders', maar misbruik maken van de mogelijkheden is een mens eigen, een pure vorm van ontsnappingsgedrag. En wat wil je, in de massale maatschappijen van tegenwoordig. Er is geen ontsnappen meer aan.
Een student met een vaste baan?quote:
Je vraagt anders wel ons belastinggeld voor je huisquote:Hoezo boven mijn budget? Ik verdien meer dan genoeg in de maand, en al deed ik dat niet, daar heb jij weinig over te oordelen.
Jij vraagt om belastinggeld om je huur te kunnen betalen, dat is het hele idee achter de huurtoeslag. Voor mensen die het niet kunnen betalen is er dat recht.quote:Net zoals je weinig te oordelen hebt over alle andere mensen van BOVEN de 23 die die subsidie wel ontvangen (met een bedrag tot 650). Lijkt mij. Het gaat hier om de leeftijdsdiscriminatie, niet om of huursubsidie gezellie is of niet.
Onterecht denk ik niet. Toen ik mijn huurcontract tekende kwamen ze met een heel drukwerk aan over huursubsidie en hoe ik het moest aanvragen. Anders zou de verhuurder behoorlijk dom zijnquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Misschien zit je net op de grens en door huurverhogingen ben je buiten de criteria gekomen. Mocht je het eerder wel hebben gekregen heb je het recht je huurtoeslag te behouden, onder de noemer verworven recht.
Of je hebt het onterecht aangevraagd en krijgt nog wat nare aanslagen
Ik ben niet rijk, maar ik kan mijn huur prima betalen ja. Anders zat ik toch ook niet in mn appartement lijkt mij. Ik betaal samen met mijn vriend 425 euro voor een appartementje van 38 vierkante meter. Is dus te hoog voor de rekenhuur. Maar vind je dat nou echt 'boven mn budget leven'?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:25 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Een student met een vaste baan?
[..]
Je vraagt anders wel ons belastinggeld voor je huis
[..]
Jij vraagt om belastinggeld om je huur te kunnen betalen, dat is het hele idee achter de huurtoeslag. Voor mensen die het niet kunnen betalen is er dat recht.
Kennelijk kan jij het ook niet betalen want je wil huurtoeslag en dat is op jouw leeftijd niet reeel. Als je het wel kan betalen heb je er geen recht op want dat is het hele idee erachter.
Maar los van dit, huurtoeslag slaat nergens op, de overheid compenseert de belachelijk hoge huurprijzen door geld bij te leggen, maw woningcorporaties krijgen beloond voor een hoge huur en de marktwerking kan hierdoor niet z'n gang gaan. De huur wordt hierdoor kunstmatig hoog gehouden.
Volgens mij is het enige wat ik echt wilde zeggen dat er ergens een grens getrokken moet worden. En dat studenten crimineler zijn, hoe zou ik dat gezegd hebben, of is dat wat jou dwars zit?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:22 schreef Marouska het volgende:
[..]
Je post impliceert dat studenten crimineler zijn in van meerdere walletjes eten dan andere bevolkingsgroepen? Serieus?
Ik begrijp gewoon niet wat dat met leeftijd te maken heeft. Hoezo ontvang je dan nog wel huursubsidie als je een uitkering hebt, of kinderbijslag? Dan krijg je toch ook maximale steun? Hoezo moeten zulke dingen gekoppeld worden aan leeftijd, of bezigheid? Je hebt een huurhuis of niet. Simpel.
Toch denk ik dat de student-leeftijd hier wel degelijk meetelt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:35 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat huurtoeslag bizar is, maar ik vind het nog bizarder (is dat echt een woord?) dat er zulke bizare regeltjes aan vast zitten. De 'studenten eten van meedere walletjes'-reden lijkt mij eigenlijk niet toereikend.
Omdat je rechtvaardigd dat de grens getrokken moet worden bij studenten, want die 'vreten van meerdere walletjes', zo las ik het iig. Maar sorry als ik het niet goed heb begrepen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige wat ik echt wilde zeggen dat er ergens een grens getrokken moet worden. En dat studenten crimineler zijn, hoe zou ik dat gezegd hebben, of is dat wat jou dwars zit?
Ze ontvangt dus nog wel een uitwonende beurs, ze is wat later begonnen met studeren (20 geloof ik).quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de student-leeftijd hier wel degelijk meetelt.
Je vergelijkt jezelf met iemand van 24 in dezelfde situatie. Die persoon krijgt waarschijnlijk geen uitwonende beurs, die persoon heeft waarschijnlijk ook een hoger inkomen dus als jij wel met een huur van 425 aan kan vragen is het ook niet eerlijk want jouw inkomen is sowieso lager, ook al krijg je net zoveel geld binnen (studiebeurs telt niet mee).
Iedere student zou dan een eigen woning gaan huren, aangezien ze technisch gezien vrijwel niks verdienen dus de inkomensbeperking is er vrijwel niet en de aftoppingsgrens en maximale huurgrens zijn zeer royaal ivm een normale studentenkamer.
Dit zou de hele woningmarkt verzieken en daarnaast ook een explosieve verhoging in huurtoeslag uitkering betekenen.
Nee, die grens moet ergens getrokken worden. Zie het als een grens die men laat kiezen tussen student zijn, thuis wonen, of het gewoon zelf betalen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:50 schreef Marouska het volgende:
[..]
Omdat je rechtvaardigd dat de grens getrokken moet worden bij studenten, want die 'vreten van meerdere walletjes', zo las ik het iig. Maar sorry als ik het niet goed heb begrepen.
23 is bovendien zo'n belachelijke grens, doe dan 18, dat lijkt tenminste nog ergens op. Je mag al stemmen, een uitkering ontvangen, kinderen maken, een politieke partij beginnen en kooklessen nemen. Doe dan ook dat je een huursubsidie mag, en niet een huursubsidie light van tot 300euronogwat, maar gewoon, zoals de rest van Nederland.
Het lezen heb je kennelijk compleet overgeslagen want het tweede deel staat ook hierboven te lezen: te hoge huur. Dan maakt het inkomen dus al niet meer uit....quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:51 schreef zeemonster het volgende:
Waarom wacht je niet eerst tot je genoeg verdient om een woning te kunnen betalen of huur een goedkopere woning? (edit want je kan je huur prima betalen lees ik)
Trouwens op www.toeslagen.nl kun je uitrekenen hoeveel je maximaal aan huurtoeslag kunt krijgen.
Al kom je in aanmerking ivm je huurgrens dan kun je nog buiten de boot vallen omdat je inkomen te hoog is (aangezien je ergens schreef meer als genoeg te verdienen lijkt een rekenmodule mij wel handig) .
Ik! Meerdere kamers via woningbouwstichting ftw. Valt een beetje in het schemergebied.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef Marouska het volgende:
[..]
Uw huur is niet lager dan ¤ 209,37 en niet hoger dan ¤ 357,37.
Kan dus niet. Want wie heeft er tussen zn 18e en 22e zo'n goedkope woning? Ja alleen een hutje op de hei in Twente. Kamers tellen namelijk niet.
Hoezo maakt het inkomen niet uit dan? Als je gezamelijk een inkomen hebt > dan circa 28000 euro , dan heb je sowieso geen recht op huursubsidie ...quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:18 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Het lezen heb je kennelijk compleet overgeslagen want het tweede deel staat ook hierboven te lezen: te hoge huur. Dan maakt het inkomen dus al niet meer uit....
28K, is dat niet 2X minimum loon ofzo?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:08 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Hoezo maakt het inkomen niet uit dan? Als je gezamelijk een inkomen hebt > dan circa 28000 euro , dan heb je sowieso geen recht op huursubsidie ...
En inderdaad .. ik zal vast over een hoop gezeur om subsidie recht enzo heengelezen hebben .
Ik heb er in ieder geval mijn gegevens ingevuld en toen kwam eruit :quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
28K, is dat niet 2X minimum loon ofzo?
Op mijn salarisstrook staat 1400 bruto altijd als minimum loon benoemd.
helemaal niet denk ik...quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:22 schreef BluesRebel het volgende:
Ik kreeg ook al huursubsidie op mijn 18e. Maar wat gebeurt er als ik nu(20 jaar) op een kamer/appartement reageer die een huurprijs groter dan de maximum voor onder 23 jaar(¤343,49) heeft. Krijg je dan helemaal geen subsidie of alleen niet over het restbedrag of.... ?
Edit: Oh shit dit is de KLB.... nu maar afwachten wat voor antwoorden ik krijg
Echt wel, mits je je eigen huisnummer hebtquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef Marouska het volgende:
[..]
[i]
Kamers tellen namelijk niet.
Dus als je een huur van 340 hebt krijg je huursubsidie maar als je huur 350 is niet.. Dat kan meer dan 100 euro schelen. Heel logisch allemaal.......quote:
Je moet toch ergens de grens stellen...quote:Op woensdag 11 november 2009 12:12 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dus als je een huur van 340 hebt krijg je huursubsidie maar als je huur 350 is niet.. Dat kan meer dan 100 euro schelen. Heel logisch allemaal.......
Dan vind ik het logischer om het af te laten nemen. Over de huur tot 345 wel huursubsidie en de rest niet. Nu ben je de lul als je huur een paar euro hoger is.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Je moet toch ergens de grens stellen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |