Daar heb ik toch zo'n hekel aan.
Van die oude mensen die denken dat iedereen onder de 25 jaar een asociale hangjongere is en geen respect heeft voor de medemens.
Laatst moest ik even naar een winkel die pas om 11u open ging. Nou, ik kwam daar dus iets voor elven aan, en daar stonden een aantal ouwelui ook voor de deur te wachten.
Zo'n man zegt dus tegen een andere oude man "Oh, over 5 minuten gaan ze open.", dus ik kijk hem vriendelijk glimlachend aan en zeg "Oh, nou dan wacht ik nog wel even!

".
En die vent kijkt me toch raar aan! Hij zei niet eens wat terug. Volgens mij dacht hij echt "Woow! Een jongere doet beleefd tegen mij! Wat schijnheilig!".

Of nog erger: Van die oude mensen die er van uit gaan dat je een asociaal kutkind bent en daarom maar gelijk beginnen met je verrot te schelden zonder dat je ook maar iets fout hebt gedaan.
Vrijdag fietste ik met een vriendin door de stad. Wij slaan rechtsaf op een plek waar zo'n lamp brandt "Rechtsaf voor (brom-)fietsers VRIJ". Ik steek zelfs nog even m'n hand uit, uit gewoonte denk ik.
Maar toen kwam er ineens zo'n oude bejaarde achter ons fietsen. "Godverredomme kankerkinderen zie je die klotehaaietanden niet?" Dus ik leg die man netjes en beleefd uit dat rechtsaf voor fietsers vrij was. Zegtie "Dan kun je toch wel even die klote hand van je uitsteken? Kankerwijf!". Nou toen had ik het echt niet meer

Ik stak verdomme nog m'n hand uit!
Ik heb alle respect voor oudere mensen, maar niet als ze me bij voorbaat al gaan uitschelden!

Klacht: Oude mensen die er gelijk al vanuitgaan dat alle jongeren asociaal en respectloos zijn zonder dat je ook maar één woord hebt gezegd of íéts fout hebt gedaan.