abonnement Unibet Coolblue
pi_73201752
Hallo,

Ik ben 17 september aan de opleiding chauffeur goederenvervoer begonnen,
en helaas zijn er bij vele door VTL dingen fout gegaan. O.a. bij mij.

Sommige hadden pas vorige week intake gesprek voor school/VTL (zorgt voor werkplek),
en andere moesten nog.

Nu is het dus ook zo dat vele nog geen stageplek hebben.. dit is zeer moeilijk te krijgen,
gezien ''crisis'' op het nieuws is namelijk ook vaker iets op nieuws geweest van weinig werkplekken
voor BBL-opleidingen..

Allemaal mooi en aardig, maar ik heb dus nu alle dagen vrij behalve donderdag. (school)

Ma-di, woe, en vrijdag zou ik eigenlijk meoten werken, maargoed ''dat zijn ze nog aan het regelen........''
ik verdien dus officieel op het moment ¤ 0,00 euro.
wat zouden jullie nu in tussentijd doen om aan geld te komen?
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_73201808


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 29-09-2009 09:09:10 (nee..) ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73201833
McDonald's
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  Boks-Chick dinsdag 29 september 2009 @ 08:08:57 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73201857
uitzendbureau's inlopen en elk werk aannemen wat ze je bieden.
lolwut
pi_73201861


Doordat ik niet weet wanneer ik kan beginnen, of dat ik uberaubt kan beginnen (werkplek),
vraag ik me af of ik dan in dienstverband kan gaan.
Volgende week kan ik net zo goed voorzien zijn.. of dat ik vandaag teken,
en bijvoorbeeld vrijdag kan beginnen op de werkplek van mijn opleiding.

Dan mag toch niet?
Er is namelijk al een keer voorgekomen dat ik 1 dag ben gaan werken voor tempo-team,
en toen me de rest van de week heb af moeten melden. Dadelijk betalen ze het salaris niet uit vanwege dit.
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  Boks-Chick dinsdag 29 september 2009 @ 08:11:41 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73201885
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:09 schreef Knuks het volgende:


Doordat ik niet weet wanneer ik kan beginnen, of dat ik uberaubt kan beginnen (werkplek),
vraag ik me af of ik dan in dienstverband kan gaan.
daarom dus ook uitzendwerk. Dan kan je weg gaan wanneer je wil. Wel zo handig om hun niet te zeggen dat je niet weet hoe lang je kan werken voor ze. Niets over zeggen, en als ze het vragen gewoon zeggen onbeperkt. En je daar niet voor schamen. Zij zetten je net zo makkelijk aan de kant, voor jou 10 anderen.
Grote voordeel van uitzendwerk: je kan kappen wanneer je wil.
lolwut
pi_73201901
zie het laatste stukje ge-edit
Heb namelijk al een keer ze laten zitten, wil het toch niet te vaak laten voorkomen voor ze mij
financieel gaan korten (nu ik al financieel gekort word)
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  Boks-Chick dinsdag 29 september 2009 @ 08:15:15 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73201923
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:12 schreef Knuks het volgende:
zie het laatste stukje ge-edit
Heb namelijk al een keer ze laten zitten, wil het toch niet te vaak laten voorkomen voor ze mij
financieel gaan korten (nu ik al financieel gekort word)
Gewoon aan de slag gaan, en zodra je moet stoppen, zeggen dat je onverwacht toch aangenomen bent bij een job waar je een paar weken terug op had gesolliciteerd. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze daar een probleem van maakten hoor
Gewoon je werkbriefje laten ondertekenen en klaar.
lolwut
pi_73201977
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:15 schreef BrandX het volgende:

[..]

Gewoon aan de slag gaan, en zodra je moet stoppen, zeggen dat je onverwacht toch aangenomen bent bij een job waar je een paar weken terug op had gesolliciteerd. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze daar een probleem van maakten hoor
Gewoon je werkbriefje laten ondertekenen en klaar.
ik ga meteen langs dadelijk. BEDANKT
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  Boks-Chick dinsdag 29 september 2009 @ 08:32:03 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73202067
Succes!
lolwut
  Forum Admin dinsdag 29 september 2009 @ 08:53:08 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73202290


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 29-09-2009 09:10:23 (ONZ is een paar deuren verder...) ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:00:10 #12
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_73202421
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:08 schreef BrandX het volgende:
uitzendbureau's inlopen en elk werk aannemen wat ze je bieden.
Trouwens makkelijkere gezegd dan gedaan, ingeschreven bij 3 verschillende uitzendbureau's maar ze hebben nog steeds geen werk. En ja, ik heb ook aangegeven dat ik werkelijk alles zal aannemen waar ze mee komen, aangezien ik de komende 2 maanden wel wat extra geld kan gebruiken (fijn zo'n aankomende stage zonder vergoeding). Alle 3 de bureau's melden dat ze me direct zullen bellen wanneer er zich iets aandiendt, maar dat het allemaal wel erg rustig is de laatste tijd

Of ik doe gewoon iets niet goed, natuurlijk ..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_73202471
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:00 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Trouwens makkelijkere gezegd dan gedaan, ingeschreven bij 3 verschillende uitzendbureau's maar ze hebben nog steeds geen werk. En ja, ik heb ook aangegeven dat ik werkelijk alles zal aannemen waar ze mee komen, aangezien ik de komende 2 maanden wel wat extra geld kan gebruiken (fijn zo'n aankomende stage zonder vergoeding). Alle 3 de bureau's melden dat ze me direct zullen bellen wanneer er zich iets aandiendt, maar dat het allemaal wel erg rustig is de laatste tijd

Of ik doe gewoon iets niet goed, natuurlijk ..
of je hebt geen kwaliteiten.
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:05:14 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_73202497
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:03 schreef Knuks het volgende:

[..]

of je hebt geen kwaliteiten.
Precies, of dat natuurlijk.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Boks-Chick dinsdag 29 september 2009 @ 09:08:27 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73202542
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:00 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Trouwens makkelijkere gezegd dan gedaan, ingeschreven bij 3 verschillende uitzendbureau's maar ze hebben nog steeds geen werk. En ja, ik heb ook aangegeven dat ik werkelijk alles zal aannemen waar ze mee komen, aangezien ik de komende 2 maanden wel wat extra geld kan gebruiken (fijn zo'n aankomende stage zonder vergoeding). Alle 3 de bureau's melden dat ze me direct zullen bellen wanneer er zich iets aandiendt, maar dat het allemaal wel erg rustig is de laatste tijd

Of ik doe gewoon iets niet goed, natuurlijk ..
klopt, het is momenteel erg lastig. 3 bureau's vind ik zelf ook wel wat weinig hoor! Doe er zo veel je kan!

tempo team
randstand
unique
start
werkstudent (kan je ook heen als je geen student bent)
Olympia
manpower
adecco
content
enz.

En ga elke dag langs Maak ze gewoon gek. Als je thuis gaat wachten tot ze bellen dat ze wat voor je hebben: ain't gonna happen! Ze geven de job aan degene die dan voor hun neus zit.En dat ben jij dus niet want je zit thuis.
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:03 schreef Knuks het volgende:

[..]

of je hebt geen kwaliteiten.
heeft er geen bal mee te maken. Sterker nog, hoe hoger gekwalificeerd je bent, hoe lastiger het vaak is. Ze geven niet graag werk te ver onder je 'niveau'.
lolwut
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:20:13 #16
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_73202757
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:08 schreef BrandX het volgende:

[..]

klopt, het is momenteel erg lastig. 3 bureau's vind ik zelf ook wel wat weinig hoor! Doe er zo veel je kan!

tempo team
randstand
unique
start
werkstudent (kan je ook heen als je geen student bent)
Olympia
manpower
adecco
content
enz.

En ga elke dag langs Maak ze gewoon gek. Als je thuis gaat wachten tot ze bellen dat ze wat voor je hebben: ain't gonna happen! Ze geven de job aan degene die dan voor hun neus zit.En dat ben jij dus niet want je zit thuis.
[..]
Ahh bedankt, ik maar denken dat 3 bureau's al veel is

Ben wel voor mezelf bezig wat ook prima gaat, alleen met het vooruitzicht op een stage in november waar geen vergoeding tegenover staat, zou ik erg graag meer dan een 40-urige werkweek willen hebben nu, zodat ik een buffer heb wanneer de stage begint. De rekeningen lopen helaas toch gewoon door..

Zal vandaag direct al de andere bureau's ook binnenstappen - bedankt!
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:08 schreef BrandX het volgende:
heeft er geen bal mee te maken. Sterker nog, hoe hoger gekwalificeerd je bent, hoe lastiger het vaak is. Ze geven niet graag werk te ver onder je 'niveau'.
Ja, ze gaven ook aan dat er zeker in mijn studierichting niks is. Bedrijven die zich bezig houden met dierwetenschappen, biologie, ethologie stappen niet naar uitzendbureau's, dus een ingenieurstitel en de Master of Science titel heb je vrij weinig aan wat dat betreft, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Prima als ze me elke dag wc's willen laten schoonmaken, putjes laten scheppen op zee of wat dan ook - gewoon wat extra geld om een buffer te hebben straks zal erg fijn zijn
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:49:14 #17
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73203235
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:20 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ahh bedankt, ik maar denken dat 3 bureau's al veel is

Ben wel voor mezelf bezig wat ook prima gaat, alleen met het vooruitzicht op een stage in november waar geen vergoeding tegenover staat, zou ik erg graag meer dan een 40-urige werkweek willen hebben nu, zodat ik een buffer heb wanneer de stage begint. De rekeningen lopen helaas toch gewoon door..

Zal vandaag direct al de andere bureau's ook binnenstappen - bedankt!
[..]

Ja, ze gaven ook aan dat er zeker in mijn studierichting niks is. Bedrijven die zich bezig houden met dierwetenschappen, biologie, ethologie stappen niet naar uitzendbureau's, dus een ingenieurstitel en de Master of Science titel heb je vrij weinig aan wat dat betreft, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Prima als ze me elke dag wc's willen laten schoonmaken, putjes laten scheppen op zee of wat dan ook - gewoon wat extra geld om een buffer te hebben straks zal erg fijn zijn


Dat is de instelling!
Geef rijst en train je Engels!
pi_73419483
Pffffff nog niks he

Ben al 2 dagen lang (nu het me echt TE GEK wordt) een bepaalde dame daar gek aan het bellen bij randstad,
om een productiemedewerker baantje te krijgen.
CV gemailt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Maar ze zegt dat kan op eind van de week zijn, of begin volgende dat ik daar heen kan voor een ''rondleiding''.

als ik nu de straat op ga met mijn gitaar heb ik direct cash geld in de pocket.
is er dan niks mogelijk nu?

PS Op school vallen donderdag de eerste 4 uit
Geweldig zeg.
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:42:34 #19
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73419549
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 08:08 schreef BrandX het volgende:
uitzendbureau's inlopen en elk werk aannemen wat ze je bieden.
Nee, dan kom je in de bak onbemiddelbaar, en dan bellen ze als ze eens niemand hebben voor een kutklus (niet dus). Stel eisen, geef een bepaalde richting aan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:22:36 #20
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73422124
Ga bij van Gansewinkel vuilnis ophalen, na 2 weken zeg je dat je een stageplek zoekt en voila betaalde stageplek + baangarantie
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_73422199
Wat ik nooit begrijp is dat mensen niks zelf creëren. Hiermee bedoel dat ik bij enorm veel bedrijven wel noodzaak is naar personeel, maar ze hier zelf niet over nadenken.

Als ik op een terras zit, dan zie ik dat het bij 33% van de kroegen het beleid anders en in het verlengde uiteraard beter kan. Stap met die kennis naar binnen en zeg dat je hier wel aan mee wil werken voor een bepaalde tijd.

Zo kun je bij elk bedrijf wel naar binnen proberen te lullen. In een enkel geval alsnog via een uitzendbureau, maar dan heb je wel passend werk i.p.v. werk waar je geen hol om geeft.

Zo heb ik mezelf van mijn 10e (for fun, not just for the money) al aangeleerd werk te zoeken. Wat vind je leuk? Verdiep je vervolgens in een aantal bedrijven die in je interessegroep vallen, maak een afspraak en laat iemand happen.

Staat nog interessant op je CV ook, mocht je daar waarde aan hechten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')