Ik heb de expositie met het origineel in het Groninger museum gezien eerder dit jaar. Wat een unieke collectie van de schilder Waterhouse en het was zo ontzettend mooi dat ik echt bij sommige dingen tranen in mijn ogen kreeg van overweldiging.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In het Martiniplaza theater in Groningen hangt o.a. deze, maar dan gefotografeerd met modellen in hele mooie heldere kleuren. Echt super mooi!
Het is een hele lange. Iason moet naar een ver land reizen met zijn schip, de Argo, om het Gulden Vlies te bemachtigen. Dat is de huid van een vliegend gouden ram dat ooit eens koningskinderen heeft gered. Iason moet het vlies bemachtigen om koning te worden van zijn thuisland. Hij verzamelt een bemanning, de Argonauten, waar ook Herakles en zijn liefje Hylas bij horen. Op een dag gaan ze samen van boord om hout en water in te slaan. De nymfen in het water worden smoorverliefd op Hylas en trekt hem onder water om met hem te trouwen. Herakles is kapot van verdriet en laat de Argonauten achter om zijn 12 werken uit te voeren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh ik heb de mythe (nog) niet gelezen.
Oh wat tof dat ze meer van zijn schilderijen hebben nagefotografeerdquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
http://www.bertbareldsfotografie.nl/aktueel.html
Het is Antinous, de grote liefde van keizer Hadrianus. Hij wordt gezien als de mooiste mens uit de Griekse wereld. Hij is van een boot gevallen/gesprongen/geduwd en verdronken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat si wel een heel mooi beeldhouwwerk
Apollo en Daphne.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Dit is een van mijn favoriete beelden.
[ afbeelding ]
Skon.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Dit is een van mijn favoriete beelden.
[ afbeelding ]
I knowquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:55 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Apollo en Daphne.
Daphne wordt veranderd in een laurierboom omdat Apollo haar maar niet met rust laat.
Die engel in het Louvre bovenaan de trap (zonder armen en hoofd) is ook zo mooi, maar vooral eigenlijk omdat ze zo incompleet is vind ik.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Skon.
Ik vind de muze in de tuin van Palais des Luxembourgs in parijs mooi.
En de achtergrond van mijn GSM is L'Amour menecante uit het Rijksmuseum Amsterdam.
Ja een heel groot deel van die foto's (of de hele reeks?) hangt nu dus in de Martiniplaza tijdelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb de expositie met het origineel in het Groninger museum gezien eerder dit jaar. Wat een unieke collectie van de schilder Waterhouse en het was zo ontzettend mooi dat ik echt bij sommige dingen tranen in mijn ogen kreeg van overweldiging.
[ afbeelding ]
Deze was ook zo ontzettend sterk. Hing helemaal alleen op een lege muur en je zag het als je binnenkwam.
Weet je dat Narcissus vervloekt werd door een jongen wiens liefde hij niet beantwoorde?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
I know! Bijna net zo tragisch als Narcissus. Wat dan weer een van mijn favoriete schilderijen is van Caravaggio.
[ afbeelding ]
[..]
Als het in de metamorphosen van Ovidius staat zou ik het moeten weten (al heb ik het boek nog niet uit, maar Narcissus is wel al langsgekomen).quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:00 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Weet je dat Narcissus vervloekt werd door een jongen wiens liefde hij niet beantwoorde?
Ja, serieuze onderwerpen waren hier toch verboden?quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Wacht! Gaat het hier nu serieus over cultuur en dan niet de popcultuur!?
Ik hou van Griekse mythologie. Ik ken bijna iedere mythe, denk ik. Hele godenfamilies ken ik uit mijn hoofd, bloedlijnen, vervloekingen, goden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil ook zo'n geheugen als Keukenkast zodat ik alles wat ik lees kan onthouden.
Ik weet alleen wat van de Odyssee en wel wat van de Goden, maar heb nooit Grieks gehad op school (bewust). Maar de ilias staat in de kastquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:55 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Apollo en Daphne.
Daphne wordt veranderd in een laurierboom omdat Apollo haar maar niet met rust laat.
edit: Ja, ik ben een hoer voor Griekse mythologie
Ik ben jaloersquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:07 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Ik hou van Griekse mythologie. Ik ken bijna iedere mythe, denk ik. Hele godenfamilies ken ik uit mijn hoofd, bloedlijnen, vervloekingen, goden.
De Odyssee is niet het mooist. Eros en Psyche is mijn favoriete mythe denk ik. De liefdesgod die zelf verliefd wordt op het mooiste meisje van de wereld.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik weet alleen wat van de Odyssee en wel wat van de Goden, maar heb nooit Grieks gehad op school (bewust). Maar de ilias staat in de kasten heb pas Percy jackson & The Olypians gelezen
En speel nu God of War
Goden hebben ook allemaal een soort eigen zinnetje.quote:
Ik las hem al. We worden niet prettig afgeschilderdquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en ik wil Dantes Goddelijke Komedie ook zo graga hebben/lezen, maar ik vind 'm zo duur en ik heb geen tijd om alles te lezen wat ik wil.
Dat is geen verrassing.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:11 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Ik las hem al. We worden niet prettig afgeschilderd
Nike, Winged Victoryquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Die engel in het Louvre bovenaan de trap (zonder armen en hoofd) is ook zo mooi, maar vooral eigenlijk omdat ze zo incompleet is vind ik.
[ afbeelding ]
Ik vind het beeld van Eros en Psyche mooi, in het Louvrequote:Op dinsdag 29 september 2009 15:09 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
De Odyssee is niet het mooist. Eros en Psyche is mijn favoriete mythe denk ik. De liefdesgod die zelf verliefd wordt op het mooiste meisje van de wereld.
Ze zijn bezig met het herfilmen van Clash of the Titansquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb vroeger de Odyssee wel gelezen, ik ben dus al een hele tijd bezig in de Metamorphosen, verschillende films met mythologische thema's gezien, Xena en Hercules gekeken(allemaal natuurlijk maar magertjes
).
Mja, die wil ik ook nog lezen aangezien ik in November naar de voorstelling ga in de schouwburg........quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en ik wil Dantes Goddelijke Komedie ook zo graga hebben/lezen, maar ik vind 'm zo duur en ik heb geen tijd om alles te lezen wat ik wil.
kun je niet eens een keer een mooie stamboom voor me maken dan, inclusief een stamboom van de beide vervloekte familiesquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:07 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Ik hou van Griekse mythologie. Ik ken bijna iedere mythe, denk ik. Hele godenfamilies ken ik uit mijn hoofd, bloedlijnen, vervloekingen, goden.
o, wacht ff, dat zal ik wel te niet doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blessed is he who reads aloud the words of the Prophecy.
And blessed are those who hear.
Do not seal up the words of the Prophecy, for the time is near.
Behold, I am coming soon
Die zijn vast wel te googlen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:11 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
kun je niet eens een keer een mooie stamboom voor me maken dan, inclusief een stamboom van de beide vervloekte families
quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:14 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
o, wacht ff, dat zal ik wel te niet doen.
iemand nog gecumswapped?![]()
Wie was de Griekse God van de Cumswap? Poseidon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Eros toch?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wie was de Griekse God van de Cumswap? Poseidon?
heb ik geprobeerd, maar ik ben er niet goed inquote:
en hoe was het lesgeven? kutkinderen and did u rule with an iron fist?quote:
Nou, voor mij nog observeren. Maar die lerares ging wel tekeer...quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:34 schreef mike_hunt het volgende:
en hoe was het lesgeven? kutkinderen and did u rule with an iron fist?
A kiss with a fist is better than none!quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:34 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
en hoe was het lesgeven? kutkinderen and did u rule with an iron fist?
Liefde versus cumswap..........quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:42 schreef Weemz het volgende:
[..]
Nou, voor mij nog observeren. Maar die lerares ging wel tekeer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |