http://www.gerardekdom.nl/angrylog/log/152201/90's+request/quote:
We zitten er MIDDENIN: de 90's request. En op de een of andere manier raakt het me dit jaar heftiger dan voorheen. Ik ben bij het beluisteren van al die muziek de hele dag aan het dagdromen. Omdat ik in de 90's de muziek zo gigantisch bewust heb meegemaakt, weet ik werkelijk bij ELKE plaat die langskomt wat ik op dat moment ook alweer deed. Ik droom al 3 nachten over mijn leven in de 90's. Levensechte dromen. Alles kwam weer terug. Vanmorgen bedacht ik ineens: stel dat je 1 keer terug mag naar een bepaald jaar in je leven? Welk jaar zou dat dan moeten zijn? Ik persoonlijk verlang terug naar 1994, het jaar dat ik 16 werd. Wat zou het heerlijk zijn om weer terug te gaan! Wat zou er allemaal terug zijn? Mijn eerste brommer, met vrienden uitgaan in club 'Bordeline' aan de oudegracht in Utrecht, aan de brommers sleutelen met mijn buurjongen, op zomerse dagen stiekem 'nightswimming' bij zwembad Brandenburg, met hakken over de sloot overgaan naar de examenklas van de MAVO, stiekem sigaretjes roken uit mijn zolderkamerraam, in de kersttijd kerstukjes maken bij mijn ouders in de zaak, heel veel plaatjes draaien op feestjes en de opbrengst ervan direct inleveren bij de platenboer zodat ik NOG meer cd's kon kopen, elke week radioprogramma's maken op zaterdagavond bij de lokale omroep ('Rommeldebom met Gerard Ekdom), louter lol trappen, demobandjes persoonlijk langsbrengen bij radio Veronica, met mijn ouders en zusje naar die villa in Spanje op vakantie, mijn moeder (die er niet meer is) zou er gewoon weer zijn. Damn, die 90's... Wat een toffe, onbezorgde tijd was dat toch!