abonnement Unibet Coolblue
pi_73189559


Mumford & Sons are a folk band from London. The band is made up of Marcus Mumford (vocals, guitar, drums), Winston Marshall (vocals, banjo, dobro), Ben Lovett (vocals, keyboards, organ), Ted Dwane (vocals, double bass). They formed in late 2007, rising out of London's folk scene with other artists such as Laura Marling, Johnny Flynn, Jay Jay Pistolet and Noah and the Whale. The band have often supported Laura Marling at concerts, while their association with Noah and the Whale can be traced back to King's College School, Wimbledon, attended by Mumford and Lovett of Mumford & Sons, and Noah and the Whale bass-player Matt Owens.

In February 2008, the band completed an extensive UK tour with support from Alessi's Ark, Sons of Noel and Adrian, Peggy Sue, Pete Roe, The Cutaway and more. [1][2] They have been longlisted for the BBC's Sound of 2009. [3]

Albums
Sigh No More (2009)
pi_73189620
Vorige week kreeg ik het nummer "Little lion man" doorgestuurd. Daarna meteen gezorgd dat ik hun hele CD (Sigh no more) in het bezit kreeg. Zit nu bij track 4... wat een heerlijke muziek. Folk met een tikkeltje pop, en dan veel 3 of vierstemmige zang. Heerlijk! Heb een beetje hetzelfde gevoel als met het debuutalbum van Amy MacDonald: dit kon wel eens doorbreken!

Kent iemand ze al?!?!
  maandag 28 september 2009 @ 19:46:07 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73189884
Fijne band. Stond dit jaar ook op Haldern, en in november doen ze Doornroosje aan.
pi_73189963
19-11 staan ze in Gebaude 9 in Keulen. Klein zaaltje voor pakweg 400 man. Ik zag daar ook Amy MacDonald voor 't eerst. Wat een avond was dat! Denk dat ik nu op herhaling ga, maar dan met Mumford & Sons

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartjuh1981 op 29-09-2009 20:38:27 ]
pi_73856829
Net ontdekt en maar meteen besteld bij BangCD. Hopelijk wordt hij een beetje snel geleverd, wat een prachtig album is dit. Ze komen ook in Doornroosje, denk dat ik maar naar toe ga. Hopelijk kan ik iemand meesleuren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_73899539
Ja, denk dat ik ook naar doornroosje ga. Alleen lionman gehoord. Ben benieuwd naar de rest van het album
Be kind whenever possible. It is always possible
Blog: http://worldtripping.org/
pi_73900653
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:25 schreef jdeheij het volgende:
Ja, denk dat ik ook naar doornroosje ga. Alleen lionman gehoord. Ben benieuwd naar de rest van het album
Ze staan op de luisterpaal, daar kun je het hele album luisteren:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:42:35 #8
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_73905306
Fijne band en leuke cd
pi_74024900
Oor Review:
quote:
Sinds Fleet Foxes is er ook bij een groter publiek opnieuw veel aandacht voor eerlijke songs van gepassioneerde songschrijvers die niet vies zijn van folk, Crosby, Stills & Nash en een beetje bluegrass. Mumford & Sons klinken alsof ze liever met hun paard en wagen door Ierland en Schotland trekken dan per trein. Wat een prachtige songs schrijft die Marcus Mumford. Ook zijn machtige stem, waarin hij vol overtuiging zijn ziel uitstort, is er een die de zeldzame combinatie van schoonheid, gevoel en kracht in zich draagt. Deze Londenaren stonden vorig jaar nog in de kleine zaal van Paradiso. Na dit debuut gaat dat allemaal snel veranderen.

Omdat hun folk kracht en passie bezit en omdat de zware bassdrum genoeg aanleiding geeft om regelmatig massaal in te haken en mee te stampen. De band is alleen veel minder traditioneel dan The Pogues, de stem van Mumford bezit nagenoeg evenveel passie als die van Caleb Followill (Kings Of Leon), de songs hebben een Frames-achtige diepgang en emotie en de muziek bezit bijna evenveel kracht, dynamiek en bombast als die van Arcade Fire ten tijde van Neon Bible. Heel vreemd is dat laatste niet; Marcus Dravis produceerde ook dat album. Dit wordt een grote band. WILLEM JONGENEELEN
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:33:57 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_74025024
Uncut was minder enthousiast. Wel een positieve recensie, maar slechts 3 sterren.
pi_74032156
Kaartjes voor Doornroosje in de pocket! Geweldig dat ze daar staan.
pi_74061577
Vandaag het album beluisterd. Fan-freakin'-tastisch!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_74063517
Die plaat doet vermoeden dat het live echt goed moeten zijn. Filmpjes op youtube verklappen dat al een beetje. Zeker een van de beste platen van 2010, althans bij mij.
pi_74063631
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:12 schreef lentvent het volgende:
Die plaat doet vermoeden dat het live echt goed moeten zijn. Filmpjes op youtube verklappen dat al een beetje. Zeker een van de beste platen van 2010, althans bij mij.
2009 neem ik aan?
BIj mij komt hij ook wel sowieso in de top 10, zeer waarschijnlijk in de top 3.

Live moet het ook een feestje zijn, ga denk ik deze week maar eens gauw kaartjes bestellen voor Doornroosje.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_74070369
haha inderdaad 2010 moet natuurlijk 2009 zijn!
pi_74081677
Ja ik vind het ook mooi. Misschien iets te poppy, ik vraag me af hoe lang ik dit blijf luisteren.
voyeurism is participation
  donderdag 3 december 2009 @ 14:01:41 #17
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75245885
Net kennis gemaakt met de band, héérlijk! Die trompet in Winter Winds komt op zo'n fijn moment!
pi_76746133
TVP'tje....wat een plaat!
Ik krijg nog geld van je.
pi_76759170
Het blijft goed, ik had er in het begin heel veel naar geluisterd en toen kreeg ik er een beetje genoeg van. Maar nu vind ik hem weer heel fijn.

Dustbowl Dance is mijn favoriete nummer van het album, samen met The Cave. Ik vind het een beetje jammer dat ik het optreden in Doornroosje heb gemist, wat ik er van gehoord heb was het heel goed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_76761615
Little Lion Man is een lekker nummer. Moet het album nog eens vaker luisteren. Maar ligt wel lekker in het gehoor.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:42:44 #21
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76767750
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:55:30 #22
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_76768402
Ik hoorde Little Lion Man gisteren op de radio bij Giel Beelen. Een ontzettend lekker catchy nummer. Ik vond het album eigenlijk wat minder..
.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:56:49 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76768468
Het album moet gewoon even wennen, maar het wordt met elke keer luisteren beter en beter en nog wat beter
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_76954857
mooi! Luister nu naar Timshel



Little Lion Man was ik ook meteen verliefd op
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_76964431
Schoonmama heb ik gisteren aangemoedigd om deze plaat te beluisteren!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')