Wat ik vandaag toch weer mee maakte.

Ik zat samen met een vriendin in een restaurant bij een tafel aan de achterzijde van het gebouw. In mijn ooghoek zag ik een man samen met een vrouw. Jong stel. Schatte ze rond de 25~35 jaar. Het tafeltje was op een steenworp van mijn tafeltje verwijderd. Ik dacht bij mijzelf: "ze zijn vast op een date, gezien hun kleding en de interessante gesprekken die ze voerden.". Hond, kat, boompje en gezin. Noem maar op.
Verder stond aan de andere kant van de kame nog een tafeltje, die opviel doordat daar een getrainde man van rond 30 jaar samen met zijn vrouw zat. Ze droegen beiden een gouden karaats ring om hun ringvingers. Deze tafel zat pal over het tafeltje van het jonge stel.
De man in kwestie, was gekleed in een strak pak. Jong, geschoren en zag er goed uit. Vriendinlief was gekleed in een gedrapeerde rode jurk. No big deal, ik ging verder praten. Maar één ding viel mij toch op.
Een ober kwam aan om het jonge stel op hun wenken te bedienen ze hadden immers al een voorgerecht gehad. Terwijl de vrouw als eerste wat bestelde zag ik dat de strak geklede man een op een diamant lijkende ring "slippend" in het glas van zijn vrouw deed. Hij was op het punt om haar een aanzoek te doen!

Maar toen ging het allemaal mis.

De wat oudere man bleek dus een agent in burger te zijn. Hij stond op en rende als een hondsdolle hond op het tafeltje van het jonge stelletje af!

Hij tackelde man neer voordat hij zijn aanzoek kon doen aan zijn kersverse liefde. Hele tafel lag doormidden en al het servies lag op de grond.

Iedereen schrok ervan en keek ook naar het voorval.

Enfin, de man was dus als een bulldog neer getackeld. "POLITIE, POLITIE" hoorde ik nog na de tackel. De man hevig geschrokken stond op met een luid gekreun. Ik liep naar de agent in burger en vroeg:
"Beste agent, wat is hier allemaal aan de hand?" "Ja!" lepte de agent,
"Ik zag dat deze man een soort drug in het glas van de mevrouw stopte".
Waarop mijn reactie wijzend naar het wijnglas; "Maar beste agent, kijk nog eens goed. Ik zie toch hier duidelijk een ring liggen en geen drug."
De agent sloeg duidelijk rood aan. All die commotie was dus helemaal voor niks geweest. De beste man zag de diamianten ring als een rape-drug om de vrouw mee te druggen.

Klacht: Kalverliefde verpest door een agent in burger.
Klacht2: Een getuigenissen verklaring moeten afleggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al is het een dag voor hun om nooit meer te vergeten. Hij heeft alsnog zijn aanzoek gedaankutpaint (had geen zin meer om in te kleuren..):
![]()
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.